Illustratorin piirtotyökalut

piirrustaja

Saako Illustratoriin vastaavalla tavalla käyttäytyviä piirtotyökaluja kuin Corelissa tai Inkscapessa on?

Eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä että Corelissa ja Inkcapessa saa muokattua viivaa yhdellä työkalulla, mutta Illustratorissa täytyy vaihdella kolmen välillä työkalujen välillä, että saavutetaan sama lopputulos. Vaihtelu eri työkalujen välillä sujuu siedettävästi pikanäppäimillä, mutta se on melko hankalaa. Corelissa ja Inkscapessa valitaan piste ja painetaan deleteä, niin viiva jatkuu luonnollisesti ilman väliä, mutta Illustatorissa viiva katoaa siitä kohtaa ja tekee ikävän näköisiä kulmia ja ääriviivattomia kohtia.

6

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ähb äkh ä-j-

      Sitä kutsutaan Freehandiksi. Ja tietenkin olisi hyvä opetella piirto-ohjelman käyttäminen. Zoom.

    • Corel_X4....

      Olen käyttänyt Cortelia versiosta 5 ja Illuakin aika aikaisesta versiosta käsin. Corel on aina ollut parempi viivanpiirrossa ja paljon käyttäjäystävällisempi. Mielenkiintoista on uusin Illu, koska siinä on vihdoinkin mahdollisuus eri kokoisille yms.

    • Kesälomalle- jeejee

      Illu on vaan erittäin tarkka käytettävä. Säädä hiiri tai piirtopöytä hitaalle ja zoomaa tarpeeksi. Olen käyttänyt melkein kaikkia piirto-ohjelmia, Illu on mulle ollut sopivin ja kun oli varaa, ostin sen ja myin Corellin huuto. netissä. Corellissa oli yksi ylivoimainen ominaisuus, helppo tehdä monisivuisia, siis pientä taittoa. Mutta taitossa Indy pesee kaikki taitto-ohjelmat, joten ei sillekään ominaisuudelle ollut enää mitään käyttöä. Illua tai Indyä muuten hankala saamaan kaatumaan.

      • Aikas kalliita

        Mutta adoben ohjelmia kannattaa ostaa vain tosityöhön.


    • someone360

      Jos sulla on pelaamiseen tarkoitettu ohjain, niin asenna ihmeessä Xpadder. Sillä voi asettaa minkä tahansa näppäimistön/hiiren napin ja eleen pikanäppäimeksi ohjaimeen, eli joystickillä voi vaihdella 4 työkalun välilla ja sama kaikkien muiden näppäinten kanssa. Ite oon käyttäny tätä aika kauan ja on muuten mahtava, toinen käsi vaan piirtää ja toinen heilauttaa joystickkiä jolloin harja vaihtuu pyyhkäriin jne.

      http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Xpadder.shtml

      • tuomas 1980

        Keinoja on monia :D Itse olen vasen kätinen ja vasemmalla käytän piirtopöytää ja kynää, ja olen tottunut käyttämään hiirtä oikealla kädellä, joten toimii ja mikä kombinaation. Ja voihan piirtopöydän napitkin säätää miksi haluaa kuten myös hiiren jos siinä on useita nappeja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe