Saako Illustratoriin vastaavalla tavalla käyttäytyviä piirtotyökaluja kuin Corelissa tai Inkscapessa on?
Eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä että Corelissa ja Inkcapessa saa muokattua viivaa yhdellä työkalulla, mutta Illustratorissa täytyy vaihdella kolmen välillä työkalujen välillä, että saavutetaan sama lopputulos. Vaihtelu eri työkalujen välillä sujuu siedettävästi pikanäppäimillä, mutta se on melko hankalaa. Corelissa ja Inkscapessa valitaan piste ja painetaan deleteä, niin viiva jatkuu luonnollisesti ilman väliä, mutta Illustatorissa viiva katoaa siitä kohtaa ja tekee ikävän näköisiä kulmia ja ääriviivattomia kohtia.
Illustratorin piirtotyökalut
6
544
Vastaukset
- ähb äkh ä-j-
Sitä kutsutaan Freehandiksi. Ja tietenkin olisi hyvä opetella piirto-ohjelman käyttäminen. Zoom.
- Corel_X4....
Olen käyttänyt Cortelia versiosta 5 ja Illuakin aika aikaisesta versiosta käsin. Corel on aina ollut parempi viivanpiirrossa ja paljon käyttäjäystävällisempi. Mielenkiintoista on uusin Illu, koska siinä on vihdoinkin mahdollisuus eri kokoisille yms.
- Kesälomalle- jeejee
Illu on vaan erittäin tarkka käytettävä. Säädä hiiri tai piirtopöytä hitaalle ja zoomaa tarpeeksi. Olen käyttänyt melkein kaikkia piirto-ohjelmia, Illu on mulle ollut sopivin ja kun oli varaa, ostin sen ja myin Corellin huuto. netissä. Corellissa oli yksi ylivoimainen ominaisuus, helppo tehdä monisivuisia, siis pientä taittoa. Mutta taitossa Indy pesee kaikki taitto-ohjelmat, joten ei sillekään ominaisuudelle ollut enää mitään käyttöä. Illua tai Indyä muuten hankala saamaan kaatumaan.
- Aikas kalliita
Mutta adoben ohjelmia kannattaa ostaa vain tosityöhön.
- someone360
Jos sulla on pelaamiseen tarkoitettu ohjain, niin asenna ihmeessä Xpadder. Sillä voi asettaa minkä tahansa näppäimistön/hiiren napin ja eleen pikanäppäimeksi ohjaimeen, eli joystickillä voi vaihdella 4 työkalun välilla ja sama kaikkien muiden näppäinten kanssa. Ite oon käyttäny tätä aika kauan ja on muuten mahtava, toinen käsi vaan piirtää ja toinen heilauttaa joystickkiä jolloin harja vaihtuu pyyhkäriin jne.
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Xpadder.shtml- tuomas 1980
Keinoja on monia :D Itse olen vasen kätinen ja vasemmalla käytän piirtopöytää ja kynää, ja olen tottunut käyttämään hiirtä oikealla kädellä, joten toimii ja mikä kombinaation. Ja voihan piirtopöydän napitkin säätää miksi haluaa kuten myös hiiren jos siinä on useita nappeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492669
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541679Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1401656Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501391- 661348
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2921205The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut141195- 156986
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek24940Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58899