Luther: Loppu tulee ennen v. 2040 !

Jacob

Lainaus kirjasta: Lopun ajat eilen ja tänään

(Toimittaneet Risto Saarinen ja Risto Uro)
Kirkon tutkimuskeskus Sarja A N:o 48. 1988

Sivulla 128 Antti Raunio kirjoittaa seuraavaa:

"Viimeisen päivän tarkan ajankohdan laskemisen Luther torjui, vaikka olikin itse vakuuttunut siitä, että se ei ole kaukana. Omissa laskelmissaan hän liittyi käsitykseen, jonka mukaan maailma v.1540 oli 5500 vuoden ikäinen ja loppu tulisi selvästi ennen kuin 6000 vuotta tulee täyteen. Lopun ajan merkkien tarkastelusta hän ajatteli, että on jopa parempi erehtyä merkistä ja olla valmiina Kristuksen tuloon, kuin kuvitella, ettei mitään merkkejä olekaan."

Olkaamme silti valmiina ylöstempaukseen joka aika, sillä meidän loppumme yksilöinä maan päällä voi tulla MILLOIN VAIN !

Mitä mieltä sinä olet ?

Siunausta Yeshuassa !

21

1409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos vastauksesta muuten

Ajattelin avstata tännekin hen. koht. eli jos et lue tuota mun eilmoitusta enää. Siis Miten sait tuon sana, olet muutto aikeissa? Olen tosiaan muuttamassa kahden viikon päästä toislele paikkakunnalle! Ai miksi muuttaisin Turkuun? Oliko se kehoitus vai miksi sanoit niin?

• Jacob

Mietin hiljaa sydämessäni: "Yeshua, mitäköhän tuolle kaverille lähiaikoina tapahtuu ?"

Silloin kuulin sydämessäni vastauksen, jonka kirjoitin sulle. Jos todella olet muuttoaikeissa, niin vastaus oli Yeshualta.

- - -

Kerran vuosia sitten olin töissä erääss isossa yrityksessä ja siellä työskenteli muuan erittäin rivolta vaikuttava nainen, vaikkakin ihmisen ulkokuori voi antaa ihan väärän kuvan hänen sisimmästään.

Kerran perjantaina hän sanoi yllättäen minulle:
        "Sä kun olet uskis, niin kerro meille tuleeko viikonlopuksi kaunis sää, nythän on ollut useita päiviä pilvistä ja rumat kesäilmat ?"

Kysyin hiljaa sydämessäni Yeshualta: "No, miten on, tuleeko kaunista ?"
        Silloin alkoi heti soimaan sydämessäni muuan hengellinen laulu sanoi: "Vielä pilvien peittämä taivas tänä päivänä aukeavi...".

En kuitenkaan rohjennut vastata naiselle mitään, vaikka hän pitkään odotti oikein suu auki vastaustani.

Kävi kuitenkin juuri niin: illalla tuli aivan sees ennen auringonlaskua ja Ruah HaKodesh nuhteli minua siitä, etten uskonut mitä Hän minulle kertoi ja etten kertonut sitä sille naiselle. Tosin kerroin siitä myöhemmin hänelle, mutta se ei enää silloin ollut tietenkään yhtä vakuuttavaa.

Siunausta Yeshuassa !

• Jeremy 719
        Jacob kirjoitti:

Mietin hiljaa sydämessäni: "Yeshua, mitäköhän tuolle kaverille lähiaikoina tapahtuu ?"

Silloin kuulin sydämessäni vastauksen, jonka kirjoitin sulle. Jos todella olet muuttoaikeissa, niin vastaus oli Yeshualta.

- - -

Kerran vuosia sitten olin töissä erääss isossa yrityksessä ja siellä työskenteli muuan erittäin rivolta vaikuttava nainen, vaikkakin ihmisen ulkokuori voi antaa ihan väärän kuvan hänen sisimmästään.

"Sä kun olet uskis, niin kerro meille tuleeko viikonlopuksi kaunis sää, nythän on ollut useita päiviä pilvistä ja rumat kesäilmat ?"

Silloin alkoi heti soimaan sydämessäni muuan hengellinen laulu sanoi: "Vielä pilvien peittämä taivas tänä päivänä aukeavi...".

En kuitenkaan rohjennut vastata naiselle mitään, vaikka hän pitkään odotti oikein suu auki vastaustani.

Kävi kuitenkin juuri niin: illalla tuli aivan sees ennen auringonlaskua ja Ruah HaKodesh nuhteli minua siitä, etten uskonut mitä Hän minulle kertoi ja etten kertonut sitä sille naiselle. Tosin kerroin siitä myöhemmin hänelle, mutta se ei enää silloin ollut tietenkään yhtä vakuuttavaa.

Siunausta Yeshuassa !

Toda raba! No muista sitten ilmoittaa jälleen jos Ruah Ha Kodesh sanoo jotakin minulle hyvää taikkka pahhaa. EI väliä. EIpähän ainakaan sitten vaadita sinun kädestäsi minun vertani, heheh. Ei vaan koska tuokin profetia tuntui osuvan kohdalleen, niin luotan siihen että voi osua seuraavakin, jos Jahve nyt puhuu sitten (kauttasi).

• Ystävä
        Jacob kirjoitti:

- - -

Siunausta Yeshuassa !

Onko minulla osa Jumalan sanan levittämisessä ?
        Jos Jumala näkee hyväksi vastata sinulle,niin kertoisitko ?
        Kiitos.

• Jacob
        Ystävä kirjoitti:

Onko minulla osa Jumalan sanan levittämisessä ?
        Jos Jumala näkee hyväksi vastata sinulle,niin kertoisitko ?
        Kiitos.

ON, ON, ON ja ON !!!!!!!!!!

Katso viljavainioita, kuinka ne ovat vaalenneet leikattaviksi. Kun Yeshua sanoi "Rukoilkaa Elon Herraa, että Hän lähettäisi lisää työmiehiä elopelloillensa !", niin Hän ilman muuta tarkoitti, että meidän tulee omalta osaltamme tehdä KAIKKI VOITAVAMME ja sen LISÄKSI kehoittaa muitakin lähtemään.

Huomioi kuitenkin seuraavat tarkennukset:

Messiaamme RAKKAUS vaatii meitä. Jos vaikuttimemme on mikä tahansa muu, niin se ei ole Herrastamme eikä se tule kantamaan hedelmää, vaikka kuinka raataisimme yöt ja päivät ympäri maailmaa kiertäen.

Keskity Yeshuan jalkain juuressa Miryam'in lailla kuuntelemaan Hänen sanojaan ja kun erotat Hänen sydämensä lyönnit Johanneksen tavoin ja opit tuntemaan ja erottamaan Hänen äänensä muista äänistä, niin olet valmis palveluksen työhön. Se päivä saattaa olla hyvinkin lähellä. Ajoitus riippuu täysin siitä, että miten antaumuksella etsit Hänen kasvojaan.

Muista, että Yeshua rakastaa sinua aivan liikaa lähettääkseen sinut hengelliselle sotatantereelle ilman TÄYTTÄ VARMUUTTA läsnäolostaan ja varjeluksestaan jokaisena elämäsi hetkenä, sillä hengellinen sota voidaan voittaa vain riippumalla Yeshuassa ja Hänen rakkautensa voiman varjelemana.

Sinulle seuraava sana suoraan ylhäältä:

"Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
        2. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
        3. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun Vapahtajasi...". Jes.43:1b-3a

Rukoilen nyt puolestasi.

Siunausta Yeshuassa !

• Jacob
        Jeremy 719 kirjoitti:

Toda raba! No muista sitten ilmoittaa jälleen jos Ruah Ha Kodesh sanoo jotakin minulle hyvää taikkka pahhaa. EI väliä. EIpähän ainakaan sitten vaadita sinun kädestäsi minun vertani, heheh. Ei vaan koska tuokin profetia tuntui osuvan kohdalleen, niin luotan siihen että voi osua seuraavakin, jos Jahve nyt puhuu sitten (kauttasi).

...jatkoa. Saapi nähdä mitä edessäsi on...

Siunausta Yeshuassa !

• Ystävä
        Jacob kirjoitti:

ON, ON, ON ja ON !!!!!!!!!!

Katso viljavainioita, kuinka ne ovat vaalenneet leikattaviksi. Kun Yeshua sanoi "Rukoilkaa Elon Herraa, että Hän lähettäisi lisää työmiehiä elopelloillensa !", niin Hän ilman muuta tarkoitti, että meidän tulee omalta osaltamme tehdä KAIKKI VOITAVAMME ja sen LISÄKSI kehoittaa muitakin lähtemään.

Huomioi kuitenkin seuraavat tarkennukset:

Messiaamme RAKKAUS vaatii meitä. Jos vaikuttimemme on mikä tahansa muu, niin se ei ole Herrastamme eikä se tule kantamaan hedelmää, vaikka kuinka raataisimme yöt ja päivät ympäri maailmaa kiertäen.

Keskity Yeshuan jalkain juuressa Miryam'in lailla kuuntelemaan Hänen sanojaan ja kun erotat Hänen sydämensä lyönnit Johanneksen tavoin ja opit tuntemaan ja erottamaan Hänen äänensä muista äänistä, niin olet valmis palveluksen työhön. Se päivä saattaa olla hyvinkin lähellä. Ajoitus riippuu täysin siitä, että miten antaumuksella etsit Hänen kasvojaan.

Muista, että Yeshua rakastaa sinua aivan liikaa lähettääkseen sinut hengelliselle sotatantereelle ilman TÄYTTÄ VARMUUTTA läsnäolostaan ja varjeluksestaan jokaisena elämäsi hetkenä, sillä hengellinen sota voidaan voittaa vain riippumalla Yeshuassa ja Hänen rakkautensa voiman varjelemana.

Sinulle seuraava sana suoraan ylhäältä:

"Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
        2. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
        3. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun Vapahtajasi...". Jes.43:1b-3a

Rukoilen nyt puolestasi.

Siunausta Yeshuassa !

Kiitos !

Kerrothan ,jos Jumala haluaa sinun kauttasi kertoa minulle jotakin ?

Kiitos, että rukoilet puolestani, siunausta ja johdatusta elämääsi.

• Jacob
        Ystävä kirjoitti:

Kiitos !

Kerrothan ,jos Jumala haluaa sinun kauttasi kertoa minulle jotakin ?

Kiitos, että rukoilet puolestani, siunausta ja johdatusta elämääsi.

Kuitenkin tärkeintä on, että saat elämääni johdatusta SUORAAN Yeshualta, Hänen Henkensä Ruah HaKodesh'in kautta ja silloin se pitäytyy aina kirjoituksiin Raamatussa.

Yeshua opastaa meitä: unien, ilmestysten, profetioiden, kielten selittämisten, kirjoitetun sanan (esim. hengellisten kirjojen ja ennen kaikkea Raamatun) ja elämässämme olevien olosuhteitten kautta. Kaikki Hänen opastuksensa on aina täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa ja meidän tulee saada vahvistus siitä sydämeemme Ruah HaKodeshilta.

Siunausta Yeshuassa !

• kyllä

Luther ei ollut niinkään ylöstempauksen opettaja, vaan uskonpuhdistaja. Yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden.

Vain häävaatteet päällä ollaan valmiita Kristuksen hääjuhlaan. Tulipa hääkutsu sitten miten yllättäen tahansa. Luther oivalsi, että myös lapset tarvitsevat häävaatteet. Jeesuksen mukaan sylilapset kun on jo varustettu uskolla (Mk.9:36,42).

"Siillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." Gal.3:27

• Jacob

Hän jopa erehtyi opettamaan, että ylöstempaus tapahtuisi hänen elinaikanaan v.1957. Kun se ei tapahtunut, niin hän otti siitä alkaen kyseiseen tapahtumaan hyvin varovaisen kannan.

Luther 'puhdisti' senaikaisia uskonkäsityksia valitettavasti vain pintaa raapaisten. Edelleen jäi kristilliseen uskoon vielä paljon katolista taikauskoa ja esimerkiksi kreikkalaisperäiset nimet Vapahtajallemme. Myöskään Ruah HaKodesh'in armolahjoista ei Luther ymmärtänyt juurikaan mitään. Ilmestyskirja oli hänelle suuri kysymysmerkki, jota hän ei olisi kelpuuttanut edes Raamatun kanonisiin kirjoihin ja hän suhtautui perin vihamielisesti juutalaisiin kansana, mikä oli hänen itsestään antaman erittäin epäkypsän kristityn tunnusmerkki.

Lutheria tarvittiin 1500-luvulla, mutta meidän ei tulee jäädä senaikaiseen pysähtyneisyyden tilaan, vaan kuten heprealaiskirjeessä kehoitetaan:
        "Pyrkikäämme täydellisyyteen... !"

Siunausta Yeshuassa !

• tuhat ja yksi
        Jacob kirjoitti:

Hän jopa erehtyi opettamaan, että ylöstempaus tapahtuisi hänen elinaikanaan v.1957. Kun se ei tapahtunut, niin hän otti siitä alkaen kyseiseen tapahtumaan hyvin varovaisen kannan.

Luther 'puhdisti' senaikaisia uskonkäsityksia valitettavasti vain pintaa raapaisten. Edelleen jäi kristilliseen uskoon vielä paljon katolista taikauskoa ja esimerkiksi kreikkalaisperäiset nimet Vapahtajallemme. Myöskään Ruah HaKodesh'in armolahjoista ei Luther ymmärtänyt juurikaan mitään. Ilmestyskirja oli hänelle suuri kysymysmerkki, jota hän ei olisi kelpuuttanut edes Raamatun kanonisiin kirjoihin ja hän suhtautui perin vihamielisesti juutalaisiin kansana, mikä oli hänen itsestään antaman erittäin epäkypsän kristityn tunnusmerkki.

Lutheria tarvittiin 1500-luvulla, mutta meidän ei tulee jäädä senaikaiseen pysähtyneisyyden tilaan, vaan kuten heprealaiskirjeessä kehoitetaan:

Siunausta Yeshuassa !

>>> Hän jopa erehtyi opettamaan, että ylöstempaus tapahtuisi hänen elinaikanaan v.1957. Kun se ei tapahtunut, niin hän otti siitä alkaen kyseiseen tapahtumaan hyvin varovaisen kannan. >>>

Luther ehti kuolla ennenkuin hänen ennustamansa päivämäärä täyttyi 1550 luvulla ja hän oli jo silloin manan majoilla.

• Jacob kirjoitti:

Siunausta Yeshuassa !

Mulle tuli tuossa 24.4.2004 13:58 pieni kirjoitusvirhe, mutta mitäpä 400 vuoden fiba on ikuisuuden rinnalla :)

Ps. Kirjoitin ennen nikillä Jacob, mutta unohdin sen nikin salasanan...

• ...

...

• myyräkarkoitin

Myyrä toi ... on, kun se penkoo vanhoja viestejä maan pinnalle.

• lepakkoinvaasio
        myyräkarkoitin kirjoitti:

Myyrä toi ... on, kun se penkoo vanhoja viestejä maan pinnalle.

ullakolle, että kohta tapahtuu...

Siksi pitää nosta kaikki menneisyyden ennustukset pinnalle, että jos (ja tietenkin kun, koska ainahan tapahtuu kaikenlaista) jotakin merkittävää tapahtuu, niin voi osoittaa vanhoista ennustuksista, että toteutui! Ja sitten se suuri hyppy: siis kaikki muutkin ennustukset ovat tosia ja odottavat toteutumistaan.

• eciedi

-nimisessä kirjassa oli ns Barnabaan profetia, joka oli vastaava kuin mainitsemasi Lutherin profetia. Liekö Luther ollut tietoinen siitä? Kyseisessä profetiassa on ajatuksena eräänlainen vuosituhatviikko- ajatus. Ihmisen aika tulee olemaan yksi viikko, jonka jokainen päivä on tuhat vuotta. Viimeinen päivä on sapatti eli tuleva tuhat-vuotinen rauhanvaltakunta maan päällä. Senjälkeen tulee varsinainen maailmanloppu ja luodaan uudet taivaat ja maa.

Ajan laskeminen alkaa ihmisen luomisesta, joka olisi ollut siten kuin sanoit Lutherin aikana 5500 vuotta sitten. Hebrealainen kalenterikin pitäisi olla samalla tavalla, mutta tietääkseni tässä tulee parin sadan vuoden heitto ajanlaskussa. Kyse voi olla erilaisista laskutavoista ja siitä montako päivää vuodessa lasketaan olevan.

Aika varmalta tuntuu, että tulevat sata vuotta ratkaisee asian.....

• mielenkiintoista.

11.8.2011

Raimo Hynysen ilmestys 23.5.1999

Koin helluntai-iltana 23.5.1999 erikoisen ilmestyksen. Ainut siihen verrattava on ollut jonka koin mökillä keväällä 2007. Olin istuttanut puuntaimia helluntaina ja menin nukkumaan n. klo 21:30. Vaimo soitti kun olin nukahtamassa. Sen jälkeen en nukahtanut noin viidessä minuutissa kuten normaalisti vaan olin valveilla ainakin 30 min. Olin silmät kiinni ja tuli kuva n. 10 m korkeasta seinästä joka oli tehty isoista mustista kivistä (1,5 m leveys ja n. 80 cm korkeus). Seinään alkoi tulla n. puolen sekunnin välein valkeita kirjaimia ja siinä luki selkeä sanoma. En ole tähän mennessä kertonut sanomasta sillä sain rukouksessa seuraavina päivinä, että sen aika ei ollut vielä 1999. En kerro vieläkään aikaan liittyvää alkua josta voisi laskea milloin tämän näyn pitäisi tapahtua. Kerron milloin tuo asia olisi aikaisintaan tapahtunut ja milloin se myöhäisintään tapahtui. Tämä tuli rukouksessa Herralta lauantaina 6.8.2011. Kirjaimina seinään tullut sanoma oli seuraava.

’’Siitä ajasta kun tapahtuu/tapahtui jotakin, menee sukupolven aika ja sitten tulee loppu’’. Tämän lisäksi ymmärsin minulle annetun tietoa joka kuului ’’Ja sinä tiedät koska tapahtuu/tapahtui jotakin ja mikä on sukupolven aika’’. Sukupolven ajan kerron ja sen ymmärsin olevan 40 vuotta. Rukouksen jälkeen 6.8.2011 sain ymmärryksen, että voin kertoa aikaisimman ja myöhäisimmän ajan jolloin sukupolven aika 40 vuotta olisi alkanut. Aikaisin aika olisi 1980 ja myöhäisin 2001. Tulen kertomaan sopivana aikana milloin tuo tietty aika oli ja mitä tuolloin tapahtui maailmassa.

Syy miksi kerron nyt tämän johtuu siitä, että sain ymmärryksen 6.8.11 mitä tarkoittaa ’’ja sitten tulee loppu’’. Luin illalla lähinnä talouselämästä kertovan uskovan amerikkalaisen Wilfred Hahnin uusinta lehtistä Eternal Value Review nro 4 2011 (kesäkuu 2011).

http://www.eternalvalue.com/adownload/EVR_08_2011.pdf

Siinä on kerrottu lopun ajoista ja mitä tarkoittaa Matt. 24: 14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Vastaus on yksinkertainen ja se löytyy Mark. 13: 9. Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
      10. Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.

Kun evankeliumi on saarnattu kaikille kansoille, tulee loppu ja silloin alkavat uskovien vainot ns. sivistyneissä länsimaissakin. Raamattu selittää itse itseään ja asia on harvinaisen selkeä. Jokaisen niin uskovan kuin uskosta osattoman kannattaa lukea Matt. 24, Mark. 13 ja Luuk. 21, kuinka uskovia tullaan vainoamaan ja kuinka Herra huolehtii niistä jotka pysyvät Jeesuksessa kuten Jeesus kertoo Joh. 14:23 – 16:4.

http://www.credo.fi/raamattu/1933/Joh.14.html

En halua pelotella tulevilla uskovien vainoilla mutta kehotan jokaista uskovaa pysymään Jeesuksessa. Hän ei jätä ketään pulaan joka pysyy Hänessä.

Jeesuksen takaisintulosta sanoma ei kerro mitään. Hän voi tulla nopeasti uskovien vainojen alettua, 3,5 vuoden kuluttua, 7 vuoden kuluttua, jopa 14 vuoden kuluttua kuten joku on laskenut vaikeitten aikojen kestävän tai jonain muuna aikana sen jälkeen kun uskovien vainot ovat alkaneet. Uskon, että Jeesus tulee takaisin viimeistään 2048 jolloin tulee 100 vuotta Israelin itsenäistymisestä. Tällöin elää vielä henkilöitä jotka ovat kokeneet Israelin itsenäistymisen eli viikunapuun merkin 1948.

Mark. 13: 28. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
      29. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
      30. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.

• Kiitos mielenkiintoisesta palautteestasi!

Olen tullut ylöstempauksen ajankohdasta siihen tulokseen, että se todennäköisimmin tapahtuisi viimeistään 2021...2028 välisenä aikana.

Myös mä näin siitä ajankohdasta unen useita vuosia sitten ja siinä mainittiin (tosin tulkinnanvaraisesti eli epäsuorasti) vuodet 2027-2028 takarajana. Mikään ei kuitenkaan estä ylöstempausta tapahtuvan jo sitä ennen eli vaikkapa jo tänä yönä, joten valmiudessa on viisainta olla joka hetki!

Käsitykseni perustuu moneen muuhunkin seikkaan, kuten esim. siihen, että ensin pitää Suuri Ilosanoma Yeshuasta julistaa todistukseksi kaikille kansoille ja sitten tulee loppu. (Matt.24:14) Arvioiden mukaan tuo tavoite saavutetaan noin 2020...2025.

Israelin itsenäistymisestä (1948) tulee kuluneeksi 80 vuotta vuonna 2028 ja juuri nyt on juutalaisten keskimääräinen koko elinikä Israelissa tasan 80 vuotta. Siis eräässä mielessä sukupolven ikä on nyt tuo 80 vuotta, tarkan laskelman mukaan se oli 79,6 vuotta vuonna 2010. Riippuu kuitenkin, mitä tutkimusta lukee. Tässä eräs niistä: >>> Yhdysvalloissa väestön keskimääräinen eliniän odote on 78 vuotta. Israelin juutalaiset elävät keskimäärin 81-vuotiaiksi…>On myös ehdotettu, että Jeesuksen julkisen toiminnan aloittamisen vuosi 28 olisi ollut riemuvuosi. (Luuk 4:16-21.) Seuraava riemuvuosi olisi siten 49 vuoden kierron mukaan 2037/2038 ja 50 vuoden kierron mukaan 2028/2029.

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

Kiitos mielenkiintoisesta palautteestasi!

Olen tullut ylöstempauksen ajankohdasta siihen tulokseen, että se todennäköisimmin tapahtuisi viimeistään 2021...2028 välisenä aikana.

Myös mä näin siitä ajankohdasta unen useita vuosia sitten ja siinä mainittiin (tosin tulkinnanvaraisesti eli epäsuorasti) vuodet 2027-2028 takarajana. Mikään ei kuitenkaan estä ylöstempausta tapahtuvan jo sitä ennen eli vaikkapa jo tänä yönä, joten valmiudessa on viisainta olla joka hetki!

Käsitykseni perustuu moneen muuhunkin seikkaan, kuten esim. siihen, että ensin pitää Suuri Ilosanoma Yeshuasta julistaa todistukseksi kaikille kansoille ja sitten tulee loppu. (Matt.24:14) Arvioiden mukaan tuo tavoite saavutetaan noin 2020...2025.

Israelin itsenäistymisestä (1948) tulee kuluneeksi 80 vuotta vuonna 2028 ja juuri nyt on juutalaisten keskimääräinen koko elinikä Israelissa tasan 80 vuotta. Siis eräässä mielessä sukupolven ikä on nyt tuo 80 vuotta, tarkan laskelman mukaan se oli 79,6 vuotta vuonna 2010. Riippuu kuitenkin, mitä tutkimusta lukee. Tässä eräs niistä: >>> Yhdysvalloissa väestön keskimääräinen eliniän odote on 78 vuotta. Israelin juutalaiset elävät keskimäärin 81-vuotiaiksi…>On myös ehdotettu, että Jeesuksen julkisen toiminnan aloittamisen vuosi 28 olisi ollut riemuvuosi. (Luuk 4:16-21.) Seuraava riemuvuosi olisi siten 49 vuoden kierron mukaan 2037/2038 ja 50 vuoden kierron mukaan 2028/2029.

Ei tUUU !

Ja lukekaa sen jälkeen kun 2030 on mennyt ohi !

Harhat eivät toteudu.

• tuhat ja yksi kirjoitti:

Ei tUUU !

Ja lukekaa sen jälkeen kun 2030 on mennyt ohi !

Harhat eivät toteudu.

Iso Herra ei kysy sulta lupaa koskien ylöstempauksen ajankohtaa, joten ole säkin joka hetki valmiudessa eli pidä sydämesi puhtaana ja rukoile Pyhässä Hengessä ;o)

Ai, niin... Sunkin pitää etsiä ENSIN J-laa ja Hänen vanhurskauttaan, niin sitten vasta sen jälkeen sä voit olla ylöstempausvalmiina!

• Uskon kauneus

Luther uudelleenkastajista ja uudelleenkastetuista:

"jokainen uudelleen kastettu tai joka kastaa uudelleen, olkoon mies tai nainen ja ymmärtäväisessä iässä, tuomitaan ja saatetaan luonnollisesta elämästä kuolemaan tulella ja miekalla tai vastaavalla kunkin tapauksen mukaisesti"

“Se että kapinamielisistä opin uskonkappaleista tulee rangaista miekalla, ei tarvitse lisätodisteita. Loppujen lopuksi, uudelleenkastajat pitävät kiinni opinkappaleista, jotka käsittelevät vauvojen kastamista, perisyntiä, ja inspiraatiota, joilla ei mitään yhteyttä Jumalan Sanaan, ja vastustavat sitä toden teolla. Sillä ajatelkaapa vain, mikä katastrofi seuraisi sitä, että lapsia ei kastettaisi? Tämän lisäksi anabaptistit eroavat kirkoista ja he muodostavat omia papinvirkoja ja seurakuntia, mikä on myös vastoin Jumalan käskyä. Myös silloin, kun on kyse pelkästään hengellisestä opinkappaleesta kiinnipitämisestä, kuten vauvojen kastaminen, perisynti, ja tarpeeton erottautuminen, me päätämme, että itsepäiset lahkolaiset täytyy näissäkin tapauksissa tappaa.”

Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. Heitä kidutettiin eri tavoin, poltettiin roviolla, mestattiin, hirtettiin, hukutettiin ja haudattiin elävältä. Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla. Tätä tapahtui kaikkialla uskonpuhdistuksen ajan Keski-Euroopassa 1500-1600-luvulla Sveitsin, Itävallan, Saksan, Hollannin, Belgian ja Ranskan kaupungeissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2635
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      49
      1835
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      148
      1412
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      354
      1357
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      349
      1296
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1216
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      58
      1156
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1076
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      986
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      903
    Aihe