Olen selaillut ja yrittänyt ottaa selvää mm. missä voi kouluttautua vyöhyketerapeutiksi( onko maksullista) ?
Mikä on ns. ammatillisin/hyvin koulu/paikka siksi opiskella/ onko kouluissa paljon eroja? Onko vyöhyketerapeutille töitä tarjolla? vai pitääkö perustaa oma yritys? Paljonkon "palkka" on? olen lähihoitaja ammatiltani ja haluaisin vaihtelua elämään ja vyöhyketerapeutiksi opiskelu kiinnostaisi :) Olen pohjanmaalta mutta muutto tampereelle houkuttaisi..
Vyöhyketeraputiksi?
26
11926
Vastaukset
- kalopsis
eikä sitä opiskella kouluissa vaan yksityisissä paikoissa.
Ja kun olet laillistettu lähihoitaja...sitä et saa mainita sitten kun ja jos joskus valmistut luontaishoitajaksi.
Eli googlaa samnalla luontaishoito...muistaakseni on jokin Egyptiin viittaava nimi eräällä paikalla jossa
opiskellaan noita asioita, shiatsua ja vyöhyketerapiaa jne jen luontaishoitoja...on kai aika kallis.
Mutta opintotuenpiiriin kuuluvissa kouluissa ei voi opiskella noita alueita tietääkseni.
Oikaiskaa jos/kun olen väärässä.
Koululääketiede pitää nöitä huuhaana. - Koulutusta
Ei kuulu ammattikoulussa opettaviin hoitoihin ja koulutus on suht hintavaa.Suuntauksia on ollut ainakin neljää erilaista suomessa, alalla on olemassa useita eri koulukuntia. Charles Ersdalin vyöhyketerapia on sellainen melko kovaotteinen pelkästään jaloille tehtävä käsittely, joka on kehitetty perinteisen jalkapohjavyöhyketerapian pohjalta, johon ei käsittääkseni tällähetkellä ole koulutusta. Mielestäni erittäin hyvä hoito. Medika nova tampereella opettaa Karl axel lindin kehittämää koko kehon vyöhyketerapiaa ja Kairon opettaa käsittääkseni ainakin osittain tämän menetelmän pohjalta kehitettyä koko kehon vyöhyketerapiaa myös, joiden opintoja voi jatkaa "psykologisella vyöhyketerapialla". Luontaisterapiaopiston kouluttamat hoitajat käyvät myös useita kehonosia läpi, mutta en tiedä mihin suuntaukseen se alunperin pohjautuu. Uskon että samaan päämäärään pääsee monia eri teitä. Itse suosittelisin ehkä sitä medika novan koulutusta, jos koko kehon vyöhyketerapia kiinnostaa ja C.Ersdailin menetelmää jos haluat opiskella jalkapohjavyöhyketerapiaa.
www.suomenvyohyketerapeutit.fi
www.luontaisterapiaopisto.net
www.medikanova.fi
www.kairon.fi- Kuurankukka
http://www.p-hkesayo.fi/main.php?id=429&charles_ersdalin_vyohyketerapia
CHARLES ERSDALIN MENETELMÄÄN PERUSTUVAN VYÖHYKETERAPIAN KOULUTUSOHJELMA ALKAA TAMMIKUUSSA 2012 PÄIJÄT-HÄMEEN KESÄYLIOPISTOSSA LAHDESSA.
KYSEESSÄ ON KLASSISEN VYÖHYKETERAPIAN KOULUTUS,
JOITA ALKAA HARVOIN SUOMESSA.
Kouluttaja: koulutettu hieroja, dipl.vyöhyketerapeutti Veikko Mäkinen, Hierontapiste Ukki
Edeltävät opinnot: ei pakollisia edeltäviä opintoja tai pohjakoulutusvaatimuksia. - Kauheaa hoitoa
Kuurankukka kirjoitti:
CHARLES ERSDALIN MENETELMÄÄN PERUSTUVAN VYÖHYKETERAPIAN KOULUTUSOHJELMA ALKAA TAMMIKUUSSA 2012 PÄIJÄT-HÄMEEN KESÄYLIOPISTOSSA LAHDESSA.
Kouluttaja: koulutettu hieroja, dipl.vyöhyketerapeutti Veikko Mäkinen, Hierontapiste Ukki
Edeltävät opinnot: ei pakollisia edeltäviä opintoja tai pohjakoulutusvaatimuksia.Ernsdalilaisen vyöhykekäsittelyn kerran kokenut saa kauhun lopuksi ikäänsä. Ihmiset luulevat sen jälkeen että jokainen vyöhyketerapia on samanlaista, eivätkä hae oikeaan vyöhyketerapiaan enää koskaan.
- Anonyymi
Vyöhyketerapiassa sama, kuin muillakin aloilla. Lääkäri ei ole aina yleislääkäri, vaan on yleensä erikoistunut ... fysiatri, kardiologi, jne. jne. Samalla tavalla vyöhyketerapiassa on useita suuntauksia. Jotkut opetukset perustuvat pelkästään jalkapohjiin kuten Ernsdahl, joillakin koulutuksessa voi olla mukana jalkojen lisäksi kasvot ja kädet. Vyöhyketerapian vaikutus tapahtuu kehon kaksisuuntaisten viestinkulkujärjestelmien välityksellä "keskustietokoneelle" ... aivoihin ja sieltä takaisin heijasteeseen, Onko tästä syystä viisasta jättää hoitamatta osia tähän järjestelmään kuuluvista heijastekentistä, joita on esimerkiksi myös selässä, rintakehällä, vatsan alueella, korvissa .... jalkaterien, kasvojen ja käsien lisäksi? Toisin sanoen jos hoidosta opetetaan vain osatotuus, niin voiko sillä päästä maksimaalisiin tuloksiin? Ainoa, tällaista hoitotapaa Suomessa kouluttava on Water koulutuskeskus, jonka opetus on ollut minulle riittävän syvällistä, jotta pääsin todellakin vyöhyketerapian makuun ja olen tähän mennessä toiminut itsenäisenä yrittäjänä sillä alalla jo 12 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vyöhyketerapiassa sama, kuin muillakin aloilla. Lääkäri ei ole aina yleislääkäri, vaan on yleensä erikoistunut ... fysiatri, kardiologi, jne. jne. Samalla tavalla vyöhyketerapiassa on useita suuntauksia. Jotkut opetukset perustuvat pelkästään jalkapohjiin kuten Ernsdahl, joillakin koulutuksessa voi olla mukana jalkojen lisäksi kasvot ja kädet. Vyöhyketerapian vaikutus tapahtuu kehon kaksisuuntaisten viestinkulkujärjestelmien välityksellä "keskustietokoneelle" ... aivoihin ja sieltä takaisin heijasteeseen, Onko tästä syystä viisasta jättää hoitamatta osia tähän järjestelmään kuuluvista heijastekentistä, joita on esimerkiksi myös selässä, rintakehällä, vatsan alueella, korvissa .... jalkaterien, kasvojen ja käsien lisäksi? Toisin sanoen jos hoidosta opetetaan vain osatotuus, niin voiko sillä päästä maksimaalisiin tuloksiin? Ainoa, tällaista hoitotapaa Suomessa kouluttava on Water koulutuskeskus, jonka opetus on ollut minulle riittävän syvällistä, jotta pääsin todellakin vyöhyketerapian makuun ja olen tähän mennessä toiminut itsenäisenä yrittäjänä sillä alalla jo 12 vuotta.
Tuo ”ainoa” pidä paikkaansa. Etsi parempaa refleksologia termillä🤗
- vaihtoehto sinulle?
KIINALAISEN LÄÄKETIETEEN JA AKUPUNKTION PERUSTEET 57 ov
Syksy 2010 - Syksy 2013
Keski-Pohjanmaan kulttuuriopisto yhteistyössä Akupunktioklinikka Tero Inkerin kanssa.
Kiinalainen lääketiede on tiede, jonka juuret ovat kaukana historiassa. Jo yli kaksi tuhatta vuotta sitten sen teoriat muodostivat eheän kokonaisuuden ja hoitokeinot olivat hienostuneita ja pitkälle kehittyneitä. Kyse ei kuitenkaan ole mistään muinaismuistosta, vaan kiinalaisen lääketieteen teorioita on kehitetty, uudistettu ja tarkennettu kautta aikojen nykypäiviin saakka. Tänä päivänä käsissämme on elävä lääketieteen ala, jolla on paljon annettavaa osana terveydenhuoltoamme.
Akupunktio on Kiinan ulkopuolella käytetyin kiinalaisen lääketieteen hoitomuodoista. Hoito perustuu aina potilaalle tehtyyn tarkkaan tutkimukseen, jonka pohjalta kulloinkin käytettävät akupunktiopisteet ja pistotekniikat valitaan. Vaikka akupunktiota on Suomessa perinteisesti käytetty lähinnä erilaisten kiputilojen hoitamiseen on sen käyttöalue todellisuudessa huomattavasti laajempi. Ihmisen omaa puolustuskykyä vahvistavana se tehoaa hyvin mm. moniin tulehdustauteihin, joiden hoitamiseen koululääketieteellä ei toistaiseksi ole mitään keinoja. Tämän lisäksi esimerkiksi monet elimistön toiminnalliset häiriöt reagoivat hyvin akupunktiohoitoon.
Kaikenkaikkiaan akupunktio on tehokas koululääketiedettä täydentävä hoitomuoto, jolla on toivottavasti tulevaisuudessa tärkeä rooli myös julkisessa terveydenhuollossa.
Koulutuksen sisältö
Akupunktiokoulutuksen keskeisiä aihealueita ovat kiinalaisen lääketieteen perusteoriat. Filosofisen pohjan luovat yin/yang- sekä viiden elementin teoriat. Kiinalaisella lääketieteellä on myös tarkka oppi ihmiselimistön fysiologiasta, zangfu ja jingluo teoriat, jotka kuvaavat mitä elimistössä tapahtuu ja miksi. Näiden lisäksi on kiinalaisessa lääketieteessä oma oppinsa tautien synnystä ja kehittymisestä sekä monipuoliset diagnosointi-menetelmät. Akupunktion osalta opiskellaan kanava- ja pisteoppi, erilaiset pistotekniikat sekä tautien hoito.
Koulutuksen toteutus
Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, joka koostuu lähiopetuksesta sekä etäopiskelusta kurssijaksojen välillä sekä harjoittelusta omalla ajalla. Koulutukseen sisältyy kliinisiä harjoituksia ja lopputentti. Tenttiin kuuluu kolme osaa: kiinalaisen lääketieteen perusteet, akupunktio ja moksibustio sekä käytännön potilastapauksia.
Koulutuksen laajuus on 57 opintoviikkoa.Koulutusohjelma perustuu sekä kiinalaisen lääketieteen akunpunktiokoulutuksen ohjelmaan Kiinan yliopistoissa että WHO:n hyväksymään akupunktiokoulutusohjelmaan.
Koulutuksen aikataulu vuodelle 2010
* 11. - 12.9.2010
* 2. - 3.10.2010
* 30. - 31.10.2010
* 27. - 28.11.2010
Hinta
Koulutuksen hinta on 4800 €. Hinta sisältää opetuksen ja luentomateriaalin. Lähiopetusjaksojen majoitus ja ruokailut eivät sisälly hintaan. Koulutusmaksu laskutetaan kuukausierissä.
Hakeminen
Kirjalliset hakemukset 15.8.2010 mennessä. Hakulomake lisämateriaalina tekstin oikeassa reunassa.
Vaatimuksena on 18 vuoden ikä (ei yläikärajaa). Ennakkovaatimuksia pohjakoulutukselle ei ole. Aikaisempi koulutus (esim. ylioppilastutkinto tai yliopistokoulutus, koululääketieteen-, täydentävien hoitomuotojen- tai kiinalaisen lääketieteen opinnot) katsotaan eduksi.
Lisätietoja koulutuksen sisällöstä
Listätietoja koulutuksen sisällöstä antaa Tero Inkeri, puh. 044 042 6042 tai tero.inkeri(at)akupunktioklinikka.fi
Lisätiedot hakemisesta sekä käytännön järjestelyistä
Keski-Pohjanmaan kulttuuriopisto
Puh. (06) 825 4701/aikuiskoulutussihteeri
kpopisto.kurssit(at)kpedu.fi - Kuurankukka
Edeltävät opinnot: ei pakollisia edeltäviä opintoja tai pohjakoulutusvaatimuksia.- VAROKAA
Minä en halua enää vyöhyketerapiaa, josta luulee kuolevansa. Ernsdalilainen vyöhyketerapia on masokismia.
- fhuyfh
On monia paikkoja, jossa voit opiskella. Maksavat sikana. Itse olen monen luontaishoidon opiskelija. No more... Itse palkkasi määräät. Paljonko pyydät hoidoistasi asiakkaalta. On vaan eduksi, että sinulla virallinen hoitoalan koulutus pohjalla!! Kyllä siitä saa mainita.
- Ammattiterapeutti
fhuyfh;
Sanot että "maksavat sikana"!
Kallistahan se on palkata osaavia opettajia, eikä yhteiskunta avusta eurollakaan. On myös epäoikeudenmukaista, että oppilaat joutuvat maksamaan kaiken omasta pussistaan, eivätkä saa valtiolta mitään tukea. Kun he sitten ovat valmiita terapeutteja ja aloittavat vastaanoton, niin verottaja on ensimmäisenä koputtelemassa olkapäähän ja vaatimassa maksuja valtiolle.
Siinä tarvitaan tahdonvoimaa ja lujuutta, että jaksaa pakertaa ja maksaa koulutuksensa. Väitän että luontaisalan terapeutista kasvaa kuitenkin se, joka kantaa vastuunsa. Erityisesti kun heitä verrataan niihin, jotka istuvat valtion kustantamissa terveydenhuolto-oppilaitosten penkeissä saamassa yhteiskunnan maksamaa koulutusta apurahoineen, ilmaisine kirjoineen, koulumatkoineen ja aterioineen.
Vinouma yhteiskuntarakenteessa on oksettavan ilmeinen ja siihen pitää puuttua.
- erosikot
"Kyllä siitä saa mainita." Ei kai muuten saa...se vissiin kiellettiin/tullaan kieltämään...eli jos annat luontaishoitoja, et voi mainita olevasi lähihoitaja/sairaanhoitaja tms...ne pitää jättää pois mainoksista
- hoidoista,,,,
siitä saa mainita." Ei kai muuten saa...se vissiin kiellettiin/tullaan kieltämään...eli jos annat luontaishoitoja, et voi mainita olevasi lähihoitaja/sairaanhoitaja tms...ne pitää jättää pois mainoksista
--Olen ymmärtänyt niin, että jos antaa jotain luontaishoitoa, niin pitää tehdä selväksi, että kyse ei ole virallisen puolen hoidosta, vaan "vaihtoehtohoidosta". Onhan meillä homeopaatteja ym joilla on esim lääkärin koulutus, eikä ne sitä salaile. En sitten tiedä miten jatkossa, mutta näin tähän asti.- se siitä
EU:ssa ollan ja ainakin Saksassa lääkärit määrävät resepteillään homeopaattisia lääkkeitä siinä, missä kemiallisiakin. Saksassa lääkärit antavat myös lähetteitä ainakin vyöhyketerapeuteille.
Rahahan se Suomen lääkäriliitosta huutelee ministeriöön ja ministeriö yrittää lyödä kapuloita luontaishoitojen rattaisiin senkun pystyvät, mutta milloinkaan vapaassa maassa ei nitistetä satoja vuosia käytännössä toimineita hoitoja eikä luonnontuotteita.
- Vyöhyketerapeutti
Olen itse opiskellut kokokehon vyöhyketerapeutiksi Water koulutuskeskuksessa. Opiskelin Tampereella, mutta sama oppilaitos toimii tietääkseni Oulussakin. On ainakin 15 vuotta kouluttanut ja olen ollut tyytyväinen saamaani oppiin ja sen jälkeenkin saanut ohjausta hankalimmissa hoitotöissä.
- Ammattiterapeutti
Water koulutuskeskus on ollut hyvä paikka opiskella luontaishoitoja. Valmistuin sieltä 2009 ja töitä on riittänyt ihan kiitettävästi sen jälkeen.
www.water-koulutus.fi- Vyöhyketerapia
Miten työllistyit koulutuksen jälkeen? Oletko yrittäjä vai työskenteletkö jollakin toisella? Teetkö työtä ihan kokopäiväisesti?
- Krisse908
Waterin koulutukseen ei missään nimessä kantsi mennä. Pelkkää rahastusta. Vaaditaa etumaksu ja sen menettää jos jättää kesken ja vielä 2 kk kurssimaksunki... Siel ei opi mitään vaa etitään vaivova ihmisistä, Menkää mieluusti Medikanovan koulutuksee.
- Anonyymi
Krisse908 kirjoitti:
Waterin koulutukseen ei missään nimessä kantsi mennä. Pelkkää rahastusta. Vaaditaa etumaksu ja sen menettää jos jättää kesken ja vielä 2 kk kurssimaksunki... Siel ei opi mitään vaa etitään vaivova ihmisistä, Menkää mieluusti Medikanovan koulutuksee.
Opiskelin Waterissa ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Otin etukäteen selvää koulutusten hintatasosta ja Water on siinä keskiluokkaa. Sieltä kerrottiin, että ilmoittautusessa maksetaan kahden kurssikuukauden hinta etukäteen ja ne hyvitetään kahden viimeisen kurssikerran hinnassa. Hakulomakkeessa luki, että hakemus on sitova, mikä omasta mielestäni oli reilua ja antoi heti turvallisuuden siitä, että kaikki hakemusken sisälle laittaneet ovat sitoutuneet kurssiin. Lisäksi kurssin kokonaishinta oli jaettu osasuorituksiin jotka maksettiin viitenumerollisella laskulla kerran kuukaudessa. Erittäin asiantuntevaa ja kokemusrikasta koulutusta. Suosittelen kaikille, jotka ovat tosissaan hankkimassa itselleen koko kehon vyöhyketerapeutin ammattia.
- Anonyymi
Krisse908 kirjoitti:
Tyhmä kannanotto. Olen hyvilläni että et ole jatkanut koulutuksessa koska en haluaisi tuollaisen hoitoon missään nimessä. Tuosta sun kommentista näkee, että et ole alkujaankaan ollut tosissaan tuon opiskelun kanssa, etkä käynyt koulutusta niinkään pitkälle että tietäisit mistä puhut. Tuosta näkyy sekin että et ole perillä siitäkään mitä nämä koulutukset yleensä maksaa. Kun minä haen hoitoon, haluan että ammattitaitoinen terapeutti osaa sekä hoitamisen että on kiinnostunut myös minun vaivoistani, jos sellaisia on.
- Kaiken kokenut
Hei, itse olen opiskellut Kairon Instituutissa Helsingissä ja se muutti koko elämäni. Paranin jo koulutusaikana sekä fyysisesti - epämääräiset nivelkivut hävisivät, että henkisesti - löysin itseni ja sain elämälleni uuden suunnan. Opiskelussa mennään normaalia vyöhyketerapiaa syvemmälle, kohdataan tunteita ja etsitään sitä kuka minä oikeasti olen? Tämä ei sovi ehkä kaikille: mekaaninen pisteiden opiskelu kannattaa tehdä ehkä muualla, mutta jos ammatin oppimisen lisäksi haluaa oppia tuntemaan itsensä, on Kairon oikea paikka. Minä, sen voin sanoa, en olisi tässä, ilman opiskelua Kaironissa. Suosittelen lämpimästi, mutta vain jos etsii vyöhyketerarapiasta muutakin kuin vain uutta leipätyötä.
- Pian valmis
Olen itse opiskellut Water koulutuskeskuksessa Tampereella. Opetus on ollut syvällistä ja johdonmukaisesti etenevää. Kurssi on kohtuuhintainen ja ainakin minä olen saanut maksaa sen erissä. Valmistun huhtikuussa ja olen perustamassa yritystä. Yrityksen perustamiseen olen saanut Waterin opettajilta kokemukseen perustuvia neuvoja ja kaikki sujuu hyvin. Uskallan suositella muillekin Water koulutuskeskusta.
- Laura191
Montako opee siä waterissa on. Kuullut että yksi ja sama vanha nainen opettaa kaikki. Vaikka maksais osis nii kallis se on kuiteskin. Ja sitten joutuu maksaan eka 500 euroo joka jää sinne jos kesken jätät.
- Anonyymi
Laura191 kirjoitti:
Montako opee siä waterissa on. Kuullut että yksi ja sama vanha nainen opettaa kaikki. Vaikka maksais osis nii kallis se on kuiteskin. Ja sitten joutuu maksaan eka 500 euroo joka jää sinne jos kesken jätät.
Minä ainakin ymmärrän, että vaikka ei ole kysymys virallistetusta (Suomessa, Keski-Euroopassa on virallistettu) kurssista, niin ei oppilaaksi hakevat voi odottaa , että he tulevat ja menevät kuinka tahansa. Waterista on kerrottu (ja itse olen kokenut) että he ovat kouluttaneet koko Suomen alueella 20 vuotta ja oppineet kokemuksen kautta, että kun hoitoa harjoitellaan parityönä niin jokaisen hakemuksen lähettäneet täytyy olla tosissaan. Jos olet lähettänyt hakemuksen sinne, niin varmasti olet nähnyt ne samat ehdot kuin me muutkin. Luontaishoitoja opettavalle opettajalle ikä on myös takuuna ammattitaidosta. Kun otin selvää ennen kurssille hakemista, niin selvisi että Kaironin perustaja on tullut radio-alalta ja Medika Novan perustaja on fysioterapeutti, joka on tehnyt hyvin vähän hoitoa, joita nyt kouluttaa.
- Anonyymi
Laura191 kirjoitti:
Jep, 480e jää sinne jos keskeytät ja joudut maksaan vielä toiset 480e päälle. Ps Opettaja ei vastaa viesteihin.
- Kokemusta on
Water koulutuskeskus on paras paikka Suomessa opiskella mm. vyöhyketerapiaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009