Aloitin juuri ABSENOR:ia ja samalla vähennetään Lyricaa. Käyttääkö ketään teistä ABSENOR:ia ja onko siitä ollut apua vai ikävyyksiä? Ikävyyksillä tarkoitan suuria ja pieniä sivu vaikutuksia.
Käyttääkö ketään absenor:ia
Ihka uusi täällä
4709
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Olen käyttänyt ainakin 10 vuotta ja apua siitä on todella ollut. Sitä en osaa sanoa johtuuko päälaen kaljuuntuminen (suvussa ei ole kaljuuntumista) ja toisinaan hieman unelias ja hidas olo Absenorista, mutta hyöty on todella suuri.
Käytin noin 15 vuotta ja hyötyä oli, vuosi sitten vaihdettiin pois kun kohtauksia alkoi taas tulemaan. Aluksi en huomannut sivuvaikutuksia mutta monta vuotta käyttäneenä tajusin, että paino oli alkanut nousemaan, kun lääkitys aloitettiin ei minua kehotettu seuraamaan painoa. Syytin lähinnä muita tekijöitä ja nyt kun olen lopettanut absenorin käytön on painokin lähtenyt laskuun. Laihdutus yritykset absenorin aikana olivat todella tuskallisia sillä itsellä oli jo jonkin asteinen syömishäiriö, ahmein ihan sairaasti ruokaa. Jälkeenpäin olenkin tutkinut asiaa ja varsinkin naisten pitäisi seurata painoa tarkkaan. Itse lihoin 50 kiloa kymmenen käyttövuoden aikana ja se on kuulemma normaalia monien kohdalla. Joten painoa kannattaa tarkkailla varsinkin jos olet nainen, absenor ei lihota niinkuin muut lääkkeet vaan painon nousu on progressiivista ja jatkuu ja jatkuu. Toki neurologin pitäisi myös seurata painon nousua jos on absenor lääkitys mutta kohdallani ei ainakaan näin käynyt kunnes pääsin uudelle neurolle ja hän kertoi näistä asioista ja suositteli, että vaihdetaan lääke toiseen eikä lähdetä kasvattamaan absenorin määrää. Nyt vuoden käyttämättömyyden jälkeen paino pudonnut 45kg melkein itsestään.
Olen mies ja nyt lyrica vaihdettiin absenoriin. Paino nousi 20kg lyricaa käyttäessä. Vähän olen huomannut jo, että on pakko ottaa päikkärit jos mahdollista. Urheilu voisi piristää, mutta ei jaksa edes yksin lähteä. Se on kiva kuulla että ei ole mitään suurempia sivuvaikutuksia vaikka jokainen lääke on henkilökohtainen.
Hei..mulla tyttö aikanaan käytti Absenoria kun oli 7v..hän alkoi lihoa ja alkoi hiukset harventumaan.Hän oli koulun jälkeen tosi väsynyt ja otti aina 4h päivä unet.Lääke poistettiin näiden vuoksi kun ei tuntunut sopivankaan kun oltiin poissaolo epilepsian alkutaipaleella.