Minä en ainakaan ole saanut navigointia toimimaan ilmaiseksi.
Karttapaikan kännykkä 6730 kyllä näyttää mutta heti kun pistää reittiopastuksen päälle alkaa rahaa palaamaan.
Käytänkö tätä nokian lelua jotenkin väärin vai onko "ilmainen navigointi" huijausta.
Asetuksissa on otettu a-gps pois päältä joten siitä se ei voine johtua.
Miten niin ilmainen navigointi
58
6714
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä Nokia ovi Masissa on se "online tila päällä. Sillon se käy netistä hakemassa karttoja. Oletko jo ladannut tietokoneelle sen map loader ohjelman? Sillä saat ilmaisia karttoja puhelimeen. Lataa se täällä: http://www.nokia.fi/palvelut-ja-sovellukset/ovi-kartat/lataukset#/nokia-6730-classic/
- ירֻחא
"Ilmainen" navigointi ei ole todellakaan ilmaista,pakottaa online-tilaan, vaikka olisit ladannut koko universumin kartat puhelimeesi,et se siitä paskasta.Maksa pois vaan tiedonsiirrosta tai vaihda puhelinmeen joka toimii olikeasti ilmaisilla karttaohjelmilla.
- Anonyymi
ירֻחא kirjoitti:
"Ilmainen" navigointi ei ole todellakaan ilmaista,pakottaa online-tilaan, vaikka olisit ladannut koko universumin kartat puhelimeesi,et se siitä paskasta.Maksa pois vaan tiedonsiirrosta tai vaihda puhelinmeen joka toimii olikeasti ilmaisilla karttaohjelmilla.
Kyllä se minun nokia ovi maps ei mene enää nettiin, kun pistän sen "offline" tilaksi. Jos taas pistän sen online, niin sillon se menee nettiin.
- IlmanenGps(toimii)
minulla on itsellä nokia 5230 ja gps toimii ilman nettiäkin, siis asetuksista offline tila ja a-GPS pois. Lisäksi paikannusmenetelmistä vain sisäinen gps käyttöön. Verkkoperustainen & Avustettu gps pois päältä. Kannattaa ladata kartat koneelta ja tehdä samalla ohjelmistopäivitys ovi suitella. Kaikki löytyy cd:ltä tai nokian sivuilta
- että näin
dna:lta saa netin puhelimeen jotai 3e/kk. rajaton määrä dataa, hitain nopeus tosin. homma netti siihen luuriin nii saat enemmä irti muutenki siitä puhelimestas.
- Bergström
Onko nyt niin, että navigointi on täysin ilmaista ja eikä nettiä tarvita kunhan se on offline tilassa?? Ja onko vinkkejä mitä tehdä kun juuri ostamani 5230 sanoo aina ettei reittiä löydy? Pitääkö latailla koneelle ja sitten siirtää kännykkään jotain tunnuksia/tiedostoja yms.?
- Anonyymi
Bergström kirjoitti:
Onko nyt niin, että navigointi on täysin ilmaista ja eikä nettiä tarvita kunhan se on offline tilassa?? Ja onko vinkkejä mitä tehdä kun juuri ostamani 5230 sanoo aina ettei reittiä löydy? Pitääkö latailla koneelle ja sitten siirtää kännykkään jotain tunnuksia/tiedostoja yms.?
Jos olet "offline" tilassa siinä ovi mapsissa, ja A-Gps on pois päältä..... Kartat voi ladata etukäteen koneelta ilmaiseksi. Joskus ovi maps ei löydä osoitteita, kun se on offline tilassa. online tilassa se etsii netistä ne osoitteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet "offline" tilassa siinä ovi mapsissa, ja A-Gps on pois päältä..... Kartat voi ladata etukäteen koneelta ilmaiseksi. Joskus ovi maps ei löydä osoitteita, kun se on offline tilassa. online tilassa se etsii netistä ne osoitteet.
A-Gps nopeuttaa sateelliittien löytämistä, kun se käy hakemassa netistä niiden tiedot. Kun A-gps ottaa pois päältä, niin sillon se ehkä nettilaskuissa säästää, mutta taas sateelliitten löytäminen on tosi hidasta...
- Bergström
Anonyymi kirjoitti:
A-Gps nopeuttaa sateelliittien löytämistä, kun se käy hakemassa netistä niiden tiedot. Kun A-gps ottaa pois päältä, niin sillon se ehkä nettilaskuissa säästää, mutta taas sateelliitten löytäminen on tosi hidasta...
Jos voisit neuvoa vielä, että mistä tuon A-gps saa pois päältä kytketyksi?
- Anonyymi
Bergström kirjoitti:
Jos voisit neuvoa vielä, että mistä tuon A-gps saa pois päältä kytketyksi?
Se pistetään Ainakin minun kapulastani täältä: Työkalut-> Asetukset-> Yleiset asetukset -> Paikannus -> Paikannus menetelmät
Tai toinen tapa: Valikko -> Gps ->Gps tiedot -> paina valinnat -> Asetukset.
En tiedä miten ne asetukset ovat sinun kännykässäsi. - Bergström
Anonyymi kirjoitti:
Se pistetään Ainakin minun kapulastani täältä: Työkalut-> Asetukset-> Yleiset asetukset -> Paikannus -> Paikannus menetelmät
Tai toinen tapa: Valikko -> Gps ->Gps tiedot -> paina valinnat -> Asetukset.
En tiedä miten ne asetukset ovat sinun kännykässäsi.Mitä hyötyä niistä karttojen lataamisesta on? Minulla toimii ainakin tässä kun olen pari kertaa kokeillut ilman mitään lataamisia tai päivityksiä.
- Nokia N86 8MP
Bergström kirjoitti:
Mitä hyötyä niistä karttojen lataamisesta on? Minulla toimii ainakin tässä kun olen pari kertaa kokeillut ilman mitään lataamisia tai päivityksiä.
No puhelimessa voi olla osa kartoista valmiiksi, mutta tuskin sinne ollaan valmiiksi ladattu joka Suomen kolkan tietä... Reilu 100 megatavua on Suomen kartan koko puhelimen muistiin laitettuna...
Nokia N86 8MP kirjoitti:
No puhelimessa voi olla osa kartoista valmiiksi, mutta tuskin sinne ollaan valmiiksi ladattu joka Suomen kolkan tietä... Reilu 100 megatavua on Suomen kartan koko puhelimen muistiin laitettuna...
Jos minä menen ulkomaille, ja minulla on Nokia ovi maps kännykässä. Niin tottakai lataan sen maan kartat kotimaassa tietokoneelta valmiiksi. Itse lataan aina sen maan kartat, mihin olen menossa. En lataa koko maapallon maitten karttoja kerralla Nokiaan, koska ne ei mahdu sinne, ja ne vie turhaan muistia.
- Hyvä kompromissilait
vapunen kirjoitti:
Jos minä menen ulkomaille, ja minulla on Nokia ovi maps kännykässä. Niin tottakai lataan sen maan kartat kotimaassa tietokoneelta valmiiksi. Itse lataan aina sen maan kartat, mihin olen menossa. En lataa koko maapallon maitten karttoja kerralla Nokiaan, koska ne ei mahdu sinne, ja ne vie turhaan muistia.
No nythän kävi niin, että uusi karttapäivitys 124 mahdollistaa paikannuksen Wlan kautta? No kuitenkin offline ja a-gps pois, siitä huolimatta aina navigaattorin avatessa lähettää 2 kt ja vastaan ottaa 3 kt. Kokeilin ottaan a-gps ja on-linen käyttöön ja avot heti otti vastaan 1500 kt eli nykyisellä yhteydellä paloi sellaiset 2 euroa samantien. Tarvii vielä ihmetellä mihin se tarvii nuo yht 5kt, vai onko joku asetus vielä pielessä? tuon 5 kt vielä kestän, mutta enempää en viitsisi maksaa. Nyt on kaikki tietämäni avut pois käytöstä, mutta pitää taas tarkistaa onko gprs kuluja ilmaantunut. Näkyvät hienosti sieltä lokista kun katsoo puhetiedot, niin yläpuolelle ilmestyy vierekkäinen valikko, josta näkyy kaikki yhteyden otot puhelut ja gprs kt:t.
- Nokia N86 8MP
Hyvä kompromissilait kirjoitti:
No nythän kävi niin, että uusi karttapäivitys 124 mahdollistaa paikannuksen Wlan kautta? No kuitenkin offline ja a-gps pois, siitä huolimatta aina navigaattorin avatessa lähettää 2 kt ja vastaan ottaa 3 kt. Kokeilin ottaan a-gps ja on-linen käyttöön ja avot heti otti vastaan 1500 kt eli nykyisellä yhteydellä paloi sellaiset 2 euroa samantien. Tarvii vielä ihmetellä mihin se tarvii nuo yht 5kt, vai onko joku asetus vielä pielessä? tuon 5 kt vielä kestän, mutta enempää en viitsisi maksaa. Nyt on kaikki tietämäni avut pois käytöstä, mutta pitää taas tarkistaa onko gprs kuluja ilmaantunut. Näkyvät hienosti sieltä lokista kun katsoo puhetiedot, niin yläpuolelle ilmestyy vierekkäinen valikko, josta näkyy kaikki yhteyden otot puhelut ja gprs kt:t.
Reaaliaikaisemman datalaskurin näkee kun valitsee Työkalut-valikosta Yhteydet ja sieltä Yht.hallinta ja siitä Avoimet datayhteydet.
Todellakin minäkin huomasin että kerrankin on hyödynnetty wlania navigoinnissa. Myös samalla verkkopaikannus on parantunut huomattavasti tai minusta se ei edes ennen ollenkaan ollut toiminnassa. Mutta nyt sitten hävis noi GPS-palkit oikeasta alakulmasta, ja sellainen vika vielä minun versiossani että GPS sammuu Ovi Kartat -ohjelman käytön jälkeen vasta sitten kun on luurikin sammuksissa Nokia N86 8MP kirjoitti:
Reaaliaikaisemman datalaskurin näkee kun valitsee Työkalut-valikosta Yhteydet ja sieltä Yht.hallinta ja siitä Avoimet datayhteydet.
Todellakin minäkin huomasin että kerrankin on hyödynnetty wlania navigoinnissa. Myös samalla verkkopaikannus on parantunut huomattavasti tai minusta se ei edes ennen ollenkaan ollut toiminnassa. Mutta nyt sitten hävis noi GPS-palkit oikeasta alakulmasta, ja sellainen vika vielä minun versiossani että GPS sammuu Ovi Kartat -ohjelman käytön jälkeen vasta sitten kun on luurikin sammuksissaNokian navigointi on täysin ilmainen, mutta sen mahdolliset datakulut saattavat maksaa. Nokia varoittaa sivuillaan tiedonsiirto kuluista:
Karttojen lataaminen saattaa käyttää runsaasti tiedonsiirtoyhteyttä. Palveluntarjoajasi voi veloittaa tiedonsiirrosta. Tiettyjen tuotteiden, palvelujen ja ominaisuuksien saatavuus voi vaihdella alueittain. Lisätietoja ja tiedot saatavilla olevista kielivaihtoehdoista saat lähimmältä Nokia-jälleenmyyjältäsi. Tiedot saattavat muuttua ilman erillistä ilmoitusta.- 5.7.2010
vapunen kirjoitti:
Nokian navigointi on täysin ilmainen, mutta sen mahdolliset datakulut saattavat maksaa. Nokia varoittaa sivuillaan tiedonsiirto kuluista:
Karttojen lataaminen saattaa käyttää runsaasti tiedonsiirtoyhteyttä. Palveluntarjoajasi voi veloittaa tiedonsiirrosta. Tiettyjen tuotteiden, palvelujen ja ominaisuuksien saatavuus voi vaihdella alueittain. Lisätietoja ja tiedot saatavilla olevista kielivaihtoehdoista saat lähimmältä Nokia-jälleenmyyjältäsi. Tiedot saattavat muuttua ilman erillistä ilmoitusta.Juu, toimi se mulla ilman datamaksujakin, ja niin sitä on tarkoitus käyttääkin. Huomasin vaan, että tuollaista pikku tiedonsiirtoa saatta tulla esiin. Isommat kt:t huomaa helpommin.
Mulla 5230:ssä on joku sijainti sovellus, jonka valikoista löytyy vielä noi sateliitit. Kartasta ne kivat vihreät pakit ovat poistuneet. - Nokia N86 8MP
5.7.2010 kirjoitti:
Juu, toimi se mulla ilman datamaksujakin, ja niin sitä on tarkoitus käyttääkin. Huomasin vaan, että tuollaista pikku tiedonsiirtoa saatta tulla esiin. Isommat kt:t huomaa helpommin.
Mulla 5230:ssä on joku sijainti sovellus, jonka valikoista löytyy vielä noi sateliitit. Kartasta ne kivat vihreät pakit ovat poistuneet.Vihreät kätevät satelliittipalkit poissa
- En myyntimies
Nokia N86 8MP kirjoitti:
Vihreät kätevät satelliittipalkit poissa
Soneralla on tälläinen pikkunetti, ei tule datayllätystä, kun datamäärä täynnä tippuu nopeus modeemiluokkaan, mutta sähköpostit ym toimii kuitenkin..
ja kun kuukausi vaihtuu taas on täydet nopeudet.. En myyntimies kirjoitti:
Soneralla on tälläinen pikkunetti, ei tule datayllätystä, kun datamäärä täynnä tippuu nopeus modeemiluokkaan, mutta sähköpostit ym toimii kuitenkin..
ja kun kuukausi vaihtuu taas on täydet nopeudet..Nokian navigointi ei aiheuta datakuluja, jos kännykän pistää navigoinnin ajaksi kokonaan "offline" tilaan. mutta silloin et voi soittaa puheluita, etkä voi vastaanottaa niitä.
- 5.7.2010
vapunen kirjoitti:
Nokian navigointi ei aiheuta datakuluja, jos kännykän pistää navigoinnin ajaksi kokonaan "offline" tilaan. mutta silloin et voi soittaa puheluita, etkä voi vastaanottaa niitä.
Saa sen pelkän navigaatorinkin offline-tilaan, että puhelut onnistuu. Nythän vain on eri mahdollisuuksia paikantua kartalle ja niistä muodostuu erilaisia kustannuksia. En ole ehtinyt vielä tutkimaan mikä sen 5 kt/käynnistys aiheutti, mutta se ei olisi maata kaatavaa, jos muuten edesauttaa navigaattorin toimintaa.
5.7.2010 kirjoitti:
Saa sen pelkän navigaatorinkin offline-tilaan, että puhelut onnistuu. Nythän vain on eri mahdollisuuksia paikantua kartalle ja niistä muodostuu erilaisia kustannuksia. En ole ehtinyt vielä tutkimaan mikä sen 5 kt/käynnistys aiheutti, mutta se ei olisi maata kaatavaa, jos muuten edesauttaa navigaattorin toimintaa.
Pikainen laskutoimitus: Jos 1 mega eli 1000 kt maksaa 1 euron, niin paljonko maksaa periaatteessa 5 kt?
- Nokia N86 8MP
vapunen kirjoitti:
Pikainen laskutoimitus: Jos 1 mega eli 1000 kt maksaa 1 euron, niin paljonko maksaa periaatteessa 5 kt?
Puoli senttiä :)
- pallokalaX
Nokia N86 8MP kirjoitti:
Puoli senttiä :)
Onko navigointi siis maksutonta jos oon pistänyt nokia kartat -palvelun asetuksista internet yhteyden offline tilaan?
- Nokia N86 8MP
pallokalaX kirjoitti:
Onko navigointi siis maksutonta jos oon pistänyt nokia kartat -palvelun asetuksista internet yhteyden offline tilaan?
Ja myös sitten navigointi-asetuksista A-GPS:n ja verkkopaikannuksen pois päältä. Ilman nettiä täytyy ladata kartat valmiiksi muistikortille muistiin. Se onnistuu ilmaisen Nokia Ovi Suiten avulla tietokoneella
- Elsuri
pallokalaX kirjoitti:
http://www.matkapuhelininfo.com/f34/miten-saan-gps-n-pois-paalta-58602/
- ccsf
vapunen kirjoitti:
Nokian navigointi ei aiheuta datakuluja, jos kännykän pistää navigoinnin ajaksi kokonaan "offline" tilaan. mutta silloin et voi soittaa puheluita, etkä voi vastaanottaa niitä.
Eli periaatteessa olisin ilman puhelinta sen ajan kun navigoin. Mielestäni kuulostaa helpommalta katsoa vain niitä karttoja puhelimen muistista ja suunnistaa itse kuin käyttää navigaattoria ja olla ilman puhelinta.
- kdljflsdj
ccsf kirjoitti:
Eli periaatteessa olisin ilman puhelinta sen ajan kun navigoin. Mielestäni kuulostaa helpommalta katsoa vain niitä karttoja puhelimen muistista ja suunnistaa itse kuin käyttää navigaattoria ja olla ilman puhelinta.
Et kai nyt sentään. Käsittääkseni navigointi offline-tilassa tarkoittaa sitä, että A-GPS on pois käytöstä eli sijaintisi määritellään pelkkien satelliittien avulla ja karttoja ei ladata. Karttoja ei tietenkään tarvitse ladata, jos ne ovat puhelimen muistissa.
Lainaus Nokian sivuilta kokien Online-tilaa:
"Kun asetat Kartat online-tilaan, kartat ladataan automaattisesti tarpeen mukaan ja A-GPS nopeuttaa sijaintisi paikantamista ja parantaa hakutuloksia. Lisäksi voit tarkastella satelliittikarttoja, matkaoppaita, tapahtumaluetteloja sekä sää- ja liikennetietoja ja näet myös nopeusvalvontakameroiden sijainnit." kdljflsdj kirjoitti:
Et kai nyt sentään. Käsittääkseni navigointi offline-tilassa tarkoittaa sitä, että A-GPS on pois käytöstä eli sijaintisi määritellään pelkkien satelliittien avulla ja karttoja ei ladata. Karttoja ei tietenkään tarvitse ladata, jos ne ovat puhelimen muistissa.
Lainaus Nokian sivuilta kokien Online-tilaa:
"Kun asetat Kartat online-tilaan, kartat ladataan automaattisesti tarpeen mukaan ja A-GPS nopeuttaa sijaintisi paikantamista ja parantaa hakutuloksia. Lisäksi voit tarkastella satelliittikarttoja, matkaoppaita, tapahtumaluetteloja sekä sää- ja liikennetietoja ja näet myös nopeusvalvontakameroiden sijainnit."Kun laitat Ovi kartat offline tilaan, niin se ei tarkoita että A-gps menisi pois päältä, vaan että Ovi ei pääse nettiin......
- kdljflsdj
vapunen kirjoitti:
Kun laitat Ovi kartat offline tilaan, niin se ei tarkoita että A-gps menisi pois päältä, vaan että Ovi ei pääse nettiin......
Näinpäs on. Luin tuossa huvikseni käyttöohjettakin.
Joka tapauksessa, kun kartat on ladattu, niin plkkä GPS-pitäisi riittä navigointiin ja se ei maksa mitään.
Ajelin äsken A-GPS navigoinnilla vajaan 20 ki matkan. Dataa saapui 82 kt ja lähti 8,42 kt.
Melko kallista? - Nokia N86 8MP
kdljflsdj kirjoitti:
Joka tapauksessa, kun kartat on ladattu, niin plkkä GPS-pitäisi riittä navigointiin ja se ei maksa mitään.
Ajelin äsken A-GPS navigoinnilla vajaan 20 ki matkan. Dataa saapui 82 kt ja lähti 8,42 kt.
Melko kallista?No ei tuo paljoa maksa. Olitko ladannut kartat etukäteen puhelimeen? Jos et, niin luulenpa, että suurin osa tuosta 82:sta kilotavusta oli se, että puhelin päivitti karttanäkymää. Ei se A-GPS sitä dataa niin hirveästi vie, mutta kyllä jonkin verran
kdljflsdj kirjoitti:
Melko kallista?Se täytyy myös huomioida, että A-gps etsii netistä sateelliittien tiedot vain yhden kerran. Se ei hae niitä 1h välein tai 5 min välein. Sillon se hakee netistä, jos sammutat Ovi mapsin, ja käynnistät sen uudelleen.....
- kdljflsdj
Nokia N86 8MP kirjoitti:
No ei tuo paljoa maksa. Olitko ladannut kartat etukäteen puhelimeen? Jos et, niin luulenpa, että suurin osa tuosta 82:sta kilotavusta oli se, että puhelin päivitti karttanäkymää. Ei se A-GPS sitä dataa niin hirveästi vie, mutta kyllä jonkin verran
Olin ladannut kartat (=Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska). Ekan kerran latasin ne suoraan kännykkään, n. 10 Mt tiedonsiirtoa meni siihen, ei varsinaisesti paljoa mielestäni. Hiljattain päivitin kartat tietokoneen kautta USB-piuhalla.
Niin, tuolla 20 kilsan testimatkalla mulla oli myös Ovi Kartat online tilassa, mitä se sitten tarkoittaakin (siis valikossa kun on Kartat > Valinnat > asetukset > Internet, niin se oli online-tilassa). Normaalisti pidän sen offlinessa, koska käsittääkseni en tarvitse jatkuvaa karttapäivitystä, kun liikuskelen alueella, jonka kartat mulla on.
Hiukan vaikeeta selvittää, kun joka kännykkämallissa on hiukka erilaiset valikot ja säädöt, varsinkaan kun ei tunne kuin omansa ja senkin huonosti.
Edelleen palaan testimatkaani, jossain vaiheessa kurvasin ABC:n pihaan ja sammutin navigoinnin. Kahvitauon jälkeen jatkoin navigointia alkuperäiseen määränpäähän ja täytyy sanoa, että gps-yhteys löytyi todella nopeasti.
Sen verran testimatka opetti, että ei se A-GPS nyt sentään kerralla räjäytä mun 20 megan kuukausittaista datasiirtoani, edellyttäen että karttoja ei päivitetä.
Pitää jatkaa testailua nappulat eri asennoissa. Tsau ja kiitos sananvaihdosta. kdljflsdj kirjoitti:
Olin ladannut kartat (=Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska). Ekan kerran latasin ne suoraan kännykkään, n. 10 Mt tiedonsiirtoa meni siihen, ei varsinaisesti paljoa mielestäni. Hiljattain päivitin kartat tietokoneen kautta USB-piuhalla.
Niin, tuolla 20 kilsan testimatkalla mulla oli myös Ovi Kartat online tilassa, mitä se sitten tarkoittaakin (siis valikossa kun on Kartat > Valinnat > asetukset > Internet, niin se oli online-tilassa). Normaalisti pidän sen offlinessa, koska käsittääkseni en tarvitse jatkuvaa karttapäivitystä, kun liikuskelen alueella, jonka kartat mulla on.
Hiukan vaikeeta selvittää, kun joka kännykkämallissa on hiukka erilaiset valikot ja säädöt, varsinkaan kun ei tunne kuin omansa ja senkin huonosti.
Edelleen palaan testimatkaani, jossain vaiheessa kurvasin ABC:n pihaan ja sammutin navigoinnin. Kahvitauon jälkeen jatkoin navigointia alkuperäiseen määränpäähän ja täytyy sanoa, että gps-yhteys löytyi todella nopeasti.
Sen verran testimatka opetti, että ei se A-GPS nyt sentään kerralla räjäytä mun 20 megan kuukausittaista datasiirtoani, edellyttäen että karttoja ei päivitetä.
Pitää jatkaa testailua nappulat eri asennoissa. Tsau ja kiitos sananvaihdosta.Niin. A-gps käyttää dataa noin: 8 kt. Laske montako kertaa voit käynnistää ovi mapsin, ennenkuin datapaketti ylittyy.........
- nokiako?
Ymmärsinkö oikein, että navigointi on ilmaista vain silloin jos puhelin on offline tilassa, jolloin ei pysty vastaanottamaan puheluja eikä tekstiviestejä ? Muulloin joutuu maksamaan datansiirrosta, vaikka kartat olisi ladattu valmiiksi puhelimeen? Itselläni on DNA:n liittymä jossa on tietty määrä puheminuutteja ja tekstivisestejä ilmaisesti dna:n liittymiin. Joudunko maksamaan tällaisella liittymällä järjettömiä summia jos käytän navigaattoria online tilassa?
Olen ajatellut tuollaisen E55 puhelimen hankkimista, mutta jos navigointi maksaa tolkuttomasti tai ei salli puheluita navigoinnin aikana niin mielestäni tuo navigointi on silloin aika turha. Voiko johonkin halvempaan puhelimeen ladata kartat netistä ja katsoa puhelimella ilmaiseksi ilman mitään navigointiominaisuuksia? Eli siis ihan vain karttoina.Ymmärsit väärin.... tarkoitin että jos pistät Ovi kartoista sen offline tilan päälle, niin sillon se ei käy netissä. Voit soittaa puheluita/ vastaanottaa tekstiviestejä normaalisti. Eriasia on jos pistät offline tilan kännykän valikosta päälle........
- Nokia N86 8MP
Siis navigointi ei maksa silloin mitään, kun ei siirry dataa. Koko puhelimen ei tarvitse olla offline-tilassa, vaan pelkästään sen navigointiohjelman. Sen pystyy laittamaan asetuksista tai mistä lie siitä valinnat-osiosta, jolloin voit vastaanottaa puheluja ja viestejä.
Eli se pitää vain erikseen laittaa siitä ohjelmasta, ettei se siirrä dataa. Vaikka ohjelmasta olisi laitettu tila 'online' päälle, ei se silloin siirrä dataa, jos koko puhelin on offline.
Sinulla kun ei ole tuota pakettidataa, sinua laskutetaan siis sen datansiirron määrän mukaan. Ei se Suomessa niin älyttömän kallista ole, mutta ulkomailla kyllä. Jos olet siis ladannut kartat valmiiksi puhelimeen, laita navigaattoriohjelman asetuksista tila 'offline', niin se ei käytä datan siirtoa.
Tuolloin puhelimesi käyttää paikannusmenetelmänä pelkästään sisäistä GPS:äänsä, eli mitään kuluja ei tule. Mutta yhteys satelliittien löytämiseksi voi viedä vartinkin. A-GPS ja verkkopaikannusmenetelmä käyttävät sitten sitä datan siirtoa jonkin verran, ja niiden avulla satelliitit ja oma sijainti löytyy helpommin.
Mutta enemmän datan siirtoa tulee siitä, jos karttoja ei ole valmiiksi puhelimessa, ja navigoinnin aikana ne joudutaan hakemaan verkosta. Mutta niitäkään ei haeta, jos on valittu offline-tila ohjelman asetuksista.
E55 on varmasti hyvä puhelin. Silläkin pystyt halutessasi vain katsomaan niitä karttoja, ja siinä on myös siis se ilmainen navigointi. Nokia N86 8MP kirjoitti:
Siis navigointi ei maksa silloin mitään, kun ei siirry dataa. Koko puhelimen ei tarvitse olla offline-tilassa, vaan pelkästään sen navigointiohjelman. Sen pystyy laittamaan asetuksista tai mistä lie siitä valinnat-osiosta, jolloin voit vastaanottaa puheluja ja viestejä.
Eli se pitää vain erikseen laittaa siitä ohjelmasta, ettei se siirrä dataa. Vaikka ohjelmasta olisi laitettu tila 'online' päälle, ei se silloin siirrä dataa, jos koko puhelin on offline.
Sinulla kun ei ole tuota pakettidataa, sinua laskutetaan siis sen datansiirron määrän mukaan. Ei se Suomessa niin älyttömän kallista ole, mutta ulkomailla kyllä. Jos olet siis ladannut kartat valmiiksi puhelimeen, laita navigaattoriohjelman asetuksista tila 'offline', niin se ei käytä datan siirtoa.
Tuolloin puhelimesi käyttää paikannusmenetelmänä pelkästään sisäistä GPS:äänsä, eli mitään kuluja ei tule. Mutta yhteys satelliittien löytämiseksi voi viedä vartinkin. A-GPS ja verkkopaikannusmenetelmä käyttävät sitten sitä datan siirtoa jonkin verran, ja niiden avulla satelliitit ja oma sijainti löytyy helpommin.
Mutta enemmän datan siirtoa tulee siitä, jos karttoja ei ole valmiiksi puhelimessa, ja navigoinnin aikana ne joudutaan hakemaan verkosta. Mutta niitäkään ei haeta, jos on valittu offline-tila ohjelman asetuksista.
E55 on varmasti hyvä puhelin. Silläkin pystyt halutessasi vain katsomaan niitä karttoja, ja siinä on myös siis se ilmainen navigointi.Se navigointisovelluksen offline tila ei sulje sitä A-gps, vaan se pitää laittaa pois päältä jostakin puhelimen asetuksista......
- Nokia N86 8MP
vapunen kirjoitti:
Se navigointisovelluksen offline tila ei sulje sitä A-gps, vaan se pitää laittaa pois päältä jostakin puhelimen asetuksista......
Ai ei vai? No sitä en olekaan tiennyt. Eli offline-tilaan siirtyminen poistaa sitten vain karttojen päivityksen?
Nokia N86 8MP kirjoitti:
Ai ei vai? No sitä en olekaan tiennyt. Eli offline-tilaan siirtyminen poistaa sitten vain karttojen päivityksen?
Kyllä, niin ainakin minulla......... Testasin sitä itseasiassa risteilyllä, kun katsoin missä kohdassa laiva menee.
- Nokia N86 8MP
Nokia N86 8MP kirjoitti:
No siinä tapauksessa A-GPS:n ja Verkkopaikannuksen saa pois päältä seuraavasti:
-Työkalut/Asetukset
(-Asetukset)
-Yleiset asetukset
-Paikannus
-Paikannusmenetelmät
Ja sieltä sitten valinta ruutu pois kohdista Avustettu GPS ja Verkkopaikannus - Nokia N86 8MP
Nokia N86 8MP kirjoitti:
No siinä tapauksessa A-GPS:n ja Verkkopaikannuksen saa pois päältä seuraavasti:
-Työkalut/Asetukset
(-Asetukset)
-Yleiset asetukset
-Paikannus
-Paikannusmenetelmät
Ja sieltä sitten valinta ruutu pois kohdista Avustettu GPS ja VerkkopaikannusJa tuo Työkalut/Asetukset löytyy siis puhelimen päävalikosta, ei sieltä navigaattoriohjelmasta
- kdljflsdj
Nokia N86 8MP kirjoitti:
Ja tuo Työkalut/Asetukset löytyy siis puhelimen päävalikosta, ei sieltä navigaattoriohjelmasta
E55:ssä se löytyy myös navigaattoriohjelmasta eli puhelimen päävaikosta lähtien
- Valikko
- Sovellukset
- GPS
- GPS-tiedot
- Valinnat
- Paikannusasetukset
- Paikannusmenetelmät
Ja tässä on sitten vaihtoehtoina Bluetooth GPS, Avustettu GPS, Sisäinen GPS ja Verkkoperustainen.
Ja kun valitsee "Sisäinen GPS", puhelin vastaanottaa sijaintitiedot satelliiteista. Puhelimen käyttöohjeen mukaan tiedot pitää saada aluksi vähintään neljästä satelliitista, jotta paikka voidaan laskea, jatkossa riittää että tietoa tulee kolmesta satelliitista. mun tavis-GPS:ni tarvitse kolme satelliittia paikan laskemiseen, neljännellä voidaan alskea mysö tieto paikan korkeudesta merenpinnasta. Joka ei aina ole niin tärkee.
Ja siitä offlinesta. Lähdetään taas puhelimen päävalikosta eli
- Valikko
- Sovellukset
- GPS
- Kartat
- Valinnat
- Asetukset
- Internet
- Yhteys
ja tässä on kaksi vahtoehtoa, joko "Online" tai "offline". Ja jos valitsee offline, pakettidataa ei käytetä. - Nokia N86 8MP
kdljflsdj kirjoitti:
E55:ssä se löytyy myös navigaattoriohjelmasta eli puhelimen päävaikosta lähtien
- Valikko
- Sovellukset
- GPS
- GPS-tiedot
- Valinnat
- Paikannusasetukset
- Paikannusmenetelmät
Ja tässä on sitten vaihtoehtoina Bluetooth GPS, Avustettu GPS, Sisäinen GPS ja Verkkoperustainen.
Ja kun valitsee "Sisäinen GPS", puhelin vastaanottaa sijaintitiedot satelliiteista. Puhelimen käyttöohjeen mukaan tiedot pitää saada aluksi vähintään neljästä satelliitista, jotta paikka voidaan laskea, jatkossa riittää että tietoa tulee kolmesta satelliitista. mun tavis-GPS:ni tarvitse kolme satelliittia paikan laskemiseen, neljännellä voidaan alskea mysö tieto paikan korkeudesta merenpinnasta. Joka ei aina ole niin tärkee.
Ja siitä offlinesta. Lähdetään taas puhelimen päävalikosta eli
- Valikko
- Sovellukset
- GPS
- Kartat
- Valinnat
- Asetukset
- Internet
- Yhteys
ja tässä on kaksi vahtoehtoa, joko "Online" tai "offline". Ja jos valitsee offline, pakettidataa ei käytetä.Jep näin.
No joo, tuolla 'navigaattoriohjelmalla' voi tarkoittaa montakin ohjelmaa, itse tarkoitin sitä Ovi Karttoja, josta ne paikannusasetukset ei siis löydy, mutta kuitenkin todellakin löytyvät sitten myös sieltä GPS-Tiedot -sovelluksesta niinkuin sanoit... - kkkffkf
Nokia N86 8MP kirjoitti:
E55 on varmasti hyvä puhelin. Silläkin pystyt halutessasi vain katsomaan niitä karttoja, ja siinä on myös siis se ilmainen navigointi.Kiitos. Tämä viesti selvensi asiaa paljon. En ole tosiaan käyttänyt puhelimella nettiä taikka navioginnut koskaan, joten olen vähän hukassa näiden asioiden kanssa. Helpompaa varmasti kun saa luurin itse käteen ja näkee mitä sieltä valikoista löytyy.
Onko tuo Offline -tilassa navigointi kuinka paljon hitaampaa kuin navigoiminen online tilassa a-gps:n kanssa? Ymmärsin, että kestää heti että paikantuu, mutta tämän jälkeen navigoimine onnistuu sujuvasti offline tilassakin ? - Nokia N86 8MP
kkkffkf kirjoitti:
Kiitos. Tämä viesti selvensi asiaa paljon. En ole tosiaan käyttänyt puhelimella nettiä taikka navioginnut koskaan, joten olen vähän hukassa näiden asioiden kanssa. Helpompaa varmasti kun saa luurin itse käteen ja näkee mitä sieltä valikoista löytyy.
Onko tuo Offline -tilassa navigointi kuinka paljon hitaampaa kuin navigoiminen online tilassa a-gps:n kanssa? Ymmärsin, että kestää heti että paikantuu, mutta tämän jälkeen navigoimine onnistuu sujuvasti offline tilassakin ?Kyllä sen pitäisi sitten satelliittien löytymisen jälkeen olla lähes yhtä sujuvaa kuin A-GPS:llä. Ehkä jossain kaupungeissa tai muualla vastaavassa signaali voi joskus helpommin katketa, ja näin ollen sitten niiden uudelleen löytyminen kestää taas jokusen tovin...
- Törkeää
kkkffkf kirjoitti:
Kiitos. Tämä viesti selvensi asiaa paljon. En ole tosiaan käyttänyt puhelimella nettiä taikka navioginnut koskaan, joten olen vähän hukassa näiden asioiden kanssa. Helpompaa varmasti kun saa luurin itse käteen ja näkee mitä sieltä valikoista löytyy.
Onko tuo Offline -tilassa navigointi kuinka paljon hitaampaa kuin navigoiminen online tilassa a-gps:n kanssa? Ymmärsin, että kestää heti että paikantuu, mutta tämän jälkeen navigoimine onnistuu sujuvasti offline tilassakin ?Navigointipalvelua mainostetaan ilmaisena koko laitteen käyttöiän ajan. Erikseen ilmoitetaan, että palvelujen käyttäminen ja sisällön lataaminen saattaa käyttää runsaasti tiedonsiirtoyhteyttä. Nokian 5230 navigointi ei toimi ellei käyttäjä salli tiedonsiirtoyhteyttä ja tämä ON KALLISTA. Vähintään arvelluttavaa kuluttajasuojan kannalta on, että käyttäjältä ei kysytä mitään navigoinnin yhteydessä siitä, että olet maksullisessa palvelussa, vaan saat tästä tiedon yllätyksenä puhelinlaskun yhteydessä. Itselleni tämä yllätys on tullut maksmaan noin 100 EUR. Nyt olen poistanut kaikki puhelimen asetukset (Ei neuvota puhelimen mukana tulevassa ohjeessa!), jotka sallivat datasiirron navigoinnissa ja lopputuloksena on, että navigointi puhelimellani ei enää toimi. Ihmettelen, että tästä ei ole tullut esille enempää julkisuutta, kyseessä on mielestäni kuluttajan huijaamisesta.
Törkeää kirjoitti:
Navigointipalvelua mainostetaan ilmaisena koko laitteen käyttöiän ajan. Erikseen ilmoitetaan, että palvelujen käyttäminen ja sisällön lataaminen saattaa käyttää runsaasti tiedonsiirtoyhteyttä. Nokian 5230 navigointi ei toimi ellei käyttäjä salli tiedonsiirtoyhteyttä ja tämä ON KALLISTA. Vähintään arvelluttavaa kuluttajasuojan kannalta on, että käyttäjältä ei kysytä mitään navigoinnin yhteydessä siitä, että olet maksullisessa palvelussa, vaan saat tästä tiedon yllätyksenä puhelinlaskun yhteydessä. Itselleni tämä yllätys on tullut maksmaan noin 100 EUR. Nyt olen poistanut kaikki puhelimen asetukset (Ei neuvota puhelimen mukana tulevassa ohjeessa!), jotka sallivat datasiirron navigoinnissa ja lopputuloksena on, että navigointi puhelimellani ei enää toimi. Ihmettelen, että tästä ei ole tullut esille enempää julkisuutta, kyseessä on mielestäni kuluttajan huijaamisesta.
Minulla toimii navigointi mainiosti, vaikka olen ottanut a-gps, verkkopaikannuksen, onlinetilan pois käytöstä. Sateelliittien haku kestää vaan pidempään....
- Jukka....
vapunen kirjoitti:
Minulla toimii navigointi mainiosti, vaikka olen ottanut a-gps, verkkopaikannuksen, onlinetilan pois käytöstä. Sateelliittien haku kestää vaan pidempään....
minullakin toimii N5320 paikannus pelkän sisäisen GPS:n avulla, kun kärsivällisyyttä aloittaessa vaan riittää.
- Jukka....
Jukka.... kirjoitti:
minullakin toimii N5320 paikannus pelkän sisäisen GPS:n avulla, kun kärsivällisyyttä aloittaessa vaan riittää.
Siis ilmaiseksi, ja puhelin online-tilassa.
Jukka.... kirjoitti:
Siis ilmaiseksi, ja puhelin online-tilassa.
Siis Ovi maps pitää olla Offline tilassa ei puhelin.
- kipeäkjk
vapunen kirjoitti:
Siis Ovi maps pitää olla Offline tilassa ei puhelin.
Itellä on 5230 navi ja kartta palvelussa offline päällä ja a-gms en löytänyt mistään mistä sen päältä pois saisi. kartat yms oln ladattu puhelimeen. kun katsoo datalaskuria niin mittari on raksuttanut aina karttaa käytettäessä. eli mistä saan kaikki maholliset pois?
kipeäkjk kirjoitti:
Itellä on 5230 navi ja kartta palvelussa offline päällä ja a-gms en löytänyt mistään mistä sen päältä pois saisi. kartat yms oln ladattu puhelimeen. kun katsoo datalaskuria niin mittari on raksuttanut aina karttaa käytettäessä. eli mistä saan kaikki maholliset pois?
A-gps saa pois päältä ainakin Symbian 3 laitteissa tälleen: Valikko-> Asetukset-> Sovellukset-> Paikannus-> Paikannusmenetelmät.
- Tyhmä maksaa
Mulla on autossa tomtomin navigaattori joka käyttää satelliitteja ILMAISEKSI. Mutta kerran kokeilin piruuttani nokian navigator puhelimen jo valmiiksi hankalaa navigaattoria ja onneksi toiminta oli niin vaikeaa että pidin navia päällä vain 15 sekuntia. Seuraavaa laskua tarkastaessa oli tuosta ajasta veloitettu 1e. Eli jos oikeasti olisin navigoinut reitin johonkin paikasta a paikkaan b olisi tuolla hinnoittelulla taksikin tullut halvemmaksi. Heittäkää helvettiin tuollaiset toiminnat ja hommatkaa mielummin oikea auto navigaattori!!!
- henry the navigator
Jos on noin vaikeaa ymmärtää selviä ohjeita, niin ota vaikka varmuuden vuoksi se sim-kortti pois navigoidessasi valmiiksi ladatuilla kartoilla...
henry the navigator kirjoitti:
Jos on noin vaikeaa ymmärtää selviä ohjeita, niin ota vaikka varmuuden vuoksi se sim-kortti pois navigoidessasi valmiiksi ladatuilla kartoilla...
Sim-korttia ei tarvitse ottaa pois. Riittää että laitat puhelimen offline tilaan......
- N73 rules
Eihän se nokian Ovi mapsi mitään karttoja puhelimen muistiin lataa!!! Pankaas puhelin lataamisen jälkeen offline tilaan ja etsikää joku osoite vaikka naapurista, niin ei löydy! Eli missä ne kartat on? Ei ainakaan pyhelimen muistissa! Vanhassa N73:ssa latasin euroopan kartat siihen, ja pystyin kattomaan reitin vaikka italian garda järvelle about kolmessa sekunnissa:)
- 5230,. (500)
kyllähän ne kartat muistissa on,esim. uuden 500 cities kansiossa on 590Mt tavaraa,mm kaikkien pohjoismaiden koko kartat,tällä 500 tuntuu löytyvän euroopan joka pääkaupunki ja kolkka vaikken ole ladannut mitään ylimääräisiä karttoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875