Tarkoitus ois ostaa käytetty audi ja mietityttää moottorikoko?
Kumpi ois parempi dieseli 1.9 vai 2.0 kulutuksen ja toimivuuden suhteen?
eli A4 Farmari hakusessa...
A4 1.9 VAI 2.0 tdi?
27
20250
Vastaukset
- 8+15
2,0 on parempikulkulkuinen mutta epäluotettavampi ja kuluttaakin reilun puoli litraa satasella enemmän.
- Audimies.
1.9 on parempi. Kehitysversiona huomattavan paljon testatumpi.
- 1.9 luotettavampi!
talvellakin, mutta 2.0tdissä on paha tyyppivika ->tehot häviää ja matkanteko loppuu. Maskista on vähän apua.
- .......
vika ei ole tyyppivika, turhaan yleistät.
- pikkujuttu
Kyseessä on välijäähdyttimen jäätyminen. Onglma riippuu auton korimallista, Seateissa (altea) jäähy pääsee jäätymään ehkä helpoiten, golfissa taas ei ongelmaa esiinny. Maski auttaa.
VAGin 1.9 ja 2.0TDI PD ovat läheistä sukaua toisilleen. Itse ottaisin 2.0:n jo tehonkin vuoksi. Jos haet uudehkoa autoa, niin harkitse Exeota. Se on A4 B7 faceliftattuna ja uudella CR-koneella. Hintaa farkkuna perusvarusteilla (Reference mukavuus- ja säiltystilapaketit) noin 27500.
- ketjunaloittajaa
Minkälaisia todellisia kulutuksia on teillä 1.9tdi:stä tai 2.0 tdi:stä maantie? yhdistetty?
Ilmeisesti osassa 1.9tdistä on jo DPF hiukkassuodatin vai? 2.0 yhteydessä aina?
Onko 1.9TDI aina 5 vaihteisella manuaalilla vai löytyykö 6 vaihteisella, siis jos ei halua automaattia...
Tarkoitus ois hankkia 2005-2008 audi A4 farmari ja kaikki vinkit tervetulleita. Kiitän! - aloittajaaaa
Lisää kommentteja kaivataan 1.9TDI vai 2.0TDI? Kulutus lukemia?
Eli Audi A4 (B7 2005-2007) Farmari on ostoslistalla.
Ja DPF kokemuksia saa myös kirjoittaa ketjuun.
Kiitän!- amis kaaraa..
suosittelen tota 2.0 : 0000:aa monista syistä..
- Keke.
Nyt ajan 2.0tdi.llä. 1.9llä 300tkm takana. Ensinmainitussa ei vikoja juuri lainkaan.. jälkimmäisessä, tässäkin viestiketjussa ilmenneitä ongelmia.. tehojen katoamisia ym ym.. Lyö turbon pois päältä tietokone jostain selittämättömästä syystä.
- Keke.
Keke. kirjoitti:
Nyt ajan 2.0tdi.llä. 1.9llä 300tkm takana. Ensinmainitussa ei vikoja juuri lainkaan.. jälkimmäisessä, tässäkin viestiketjussa ilmenneitä ongelmia.. tehojen katoamisia ym ym.. Lyö turbon pois päältä tietokone jostain selittämättömästä syystä.
Korjaan.. siis 2.0tdi.ssä ongelmat. 1.9tdissä ei juurikaan.
- ex-myyjä etelästä
Keke. kirjoitti:
Nyt ajan 2.0tdi.llä. 1.9llä 300tkm takana. Ensinmainitussa ei vikoja juuri lainkaan.. jälkimmäisessä, tässäkin viestiketjussa ilmenneitä ongelmia.. tehojen katoamisia ym ym.. Lyö turbon pois päältä tietokone jostain selittämättömästä syystä.
ainoa, mutta eipä vaan takaisinkutsua tule, mitä on laajalti ihmetelty.
Ilmeisesti 2.0TDI omistajia hyppyytetään merkkihuollossa siihen asti kunnes takuu on ohi. SITTEN alkaa rahastus.
No niin. Se taas on lähinnä toisen ja sitä myöhempien omistajien ongelma.
PS1. tehot häviää talvella dieselmersuistakin, kun lumipyry tukkii välijäähdyttimen. On tuiskupäivinä VEHO:n pihassa tungosta.
PS2. ostamalla esim. BMW:n, Volvon tai Subarun, ei ole moisia ongelmia. - automyyjä pohjoisest
ex-myyjä etelästä kirjoitti:
ainoa, mutta eipä vaan takaisinkutsua tule, mitä on laajalti ihmetelty.
Ilmeisesti 2.0TDI omistajia hyppyytetään merkkihuollossa siihen asti kunnes takuu on ohi. SITTEN alkaa rahastus.
No niin. Se taas on lähinnä toisen ja sitä myöhempien omistajien ongelma.
PS1. tehot häviää talvella dieselmersuistakin, kun lumipyry tukkii välijäähdyttimen. On tuiskupäivinä VEHO:n pihassa tungosta.
PS2. ostamalla esim. BMW:n, Volvon tai Subarun, ei ole moisia ongelmia."PS2. ostamalla esim. BMW:n, Volvon tai Subarun, ei ole moisia ongelmia"
Hahahah. Mutta varsinkin Volvolla/ Bemarilla sitten riittää muunlaisia ongelmia-ja paljon.
Subaru toimii varmasti hyvin, ihan niinkuin Hondatkin, mutta ne eivät nyt vaan täytä kaikkia auton kriiteireitä tien päällä. - Anonyymi
automyyjä pohjoisest kirjoitti:
"PS2. ostamalla esim. BMW:n, Volvon tai Subarun, ei ole moisia ongelmia"
Hahahah. Mutta varsinkin Volvolla/ Bemarilla sitten riittää muunlaisia ongelmia-ja paljon.
Subaru toimii varmasti hyvin, ihan niinkuin Hondatkin, mutta ne eivät nyt vaan täytä kaikkia auton kriiteireitä tien päällä.Audilla riittää myös kaikkea muu5akin ongelmaa,
Remontyia remontin perään,
Audin kansi,nokka,suuttimet,turbo ihan loppu kun muilla aletaan vasta oikeen ajaa
- autohakusessa
Audi A4:sta olen kovasti mietiskellyt (2005-2007) ja moottori koko on kysymysmerkki?
Oisko toi 1.9TDI 5 vaihteisen laatikon kanssa parempi kuin 2.0TDI 6 vaihteisen.
Keskusteluiden ja netin perusteella 1.9TDI ois ehkä luotettavampi ja kuluttas vähemmän.
Todellisia kulutuksia maantieajosta?
Olen harkinnut vaihtoehtoisesti Avensista 2.0diesselinä 2006-2008. Oisko siitä Audin haastajaksi?Eli ensimmäinen Audi oli tällä jo kuuluisalla 1,9 koneella. Tuli taloon ~90tkm ajettuna ja meni vaihtoon kun mittarissa oli ~280tkm. Ainoa mekaaninen osa mikä tuli koneeseen vaihdettua oli ilmamäärämittari (normihuollot tietysti päälle). Erittäin luotettava ja pienikulutuksinen moottori. Tämä siis 110hv versio, loppupäästä ajeltiin näillä kuuluisilla boxivirityksillä --> Ei mitään ongelmia.
2. Audi oli sitten tällä 2.0-koneella ja 6-vaihteisella laatikolla. Pienten alkupään vikojen korjaamisella ihan hyvä. Eli alussa vaihdettiin takuuseen kytkin, vauhtipyörä, paineasetelma ja laakeri--> Kolkotti varsinkin kylmänä. Koko aikana en kuitenkaan pitänyt kytkimen toiminnasta. Pyöränlaakeri takaa jouduttiin vaihtamaan vielä viime metreillä. 140hv versio ja 6-vaihteinen laatikko. Ajettiin ~60tkm --> 190tkm.
3. Tällä kertaa Skodillakin RS versio. Tekniikka kuitenkin samaa mitä Audi vs. Wolsu. Normihuollot kaasuläppä kotelon uusinta (näköjään jopa dieselistä löytyy). DPF:n toimintaan en ollut kertaakaan tyytyväinen, aiheutti nykimistä ja pätkimistä kaupunki nopeuksissa. 170hv ja 6-vaihteinen. Ajettiin ~15tkm -->80tkm
4. Nykyinen A6 3,0 tdi:llä ja tipillä--> kokemuksia haetaan ;-)- audiiii
knapaudi kirjoitti:
Eli ensimmäinen Audi oli tällä jo kuuluisalla 1,9 koneella. Tuli taloon ~90tkm ajettuna ja meni vaihtoon kun mittarissa oli ~280tkm. Ainoa mekaaninen osa mikä tuli koneeseen vaihdettua oli ilmamäärämittari (normihuollot tietysti päälle). Erittäin luotettava ja pienikulutuksinen moottori. Tämä siis 110hv versio, loppupäästä ajeltiin näillä kuuluisilla boxivirityksillä --> Ei mitään ongelmia.
2. Audi oli sitten tällä 2.0-koneella ja 6-vaihteisella laatikolla. Pienten alkupään vikojen korjaamisella ihan hyvä. Eli alussa vaihdettiin takuuseen kytkin, vauhtipyörä, paineasetelma ja laakeri--> Kolkotti varsinkin kylmänä. Koko aikana en kuitenkaan pitänyt kytkimen toiminnasta. Pyöränlaakeri takaa jouduttiin vaihtamaan vielä viime metreillä. 140hv versio ja 6-vaihteinen laatikko. Ajettiin ~60tkm --> 190tkm.
3. Tällä kertaa Skodillakin RS versio. Tekniikka kuitenkin samaa mitä Audi vs. Wolsu. Normihuollot kaasuläppä kotelon uusinta (näköjään jopa dieselistä löytyy). DPF:n toimintaan en ollut kertaakaan tyytyväinen, aiheutti nykimistä ja pätkimistä kaupunki nopeuksissa. 170hv ja 6-vaihteinen. Ajettiin ~15tkm -->80tkm
4. Nykyinen A6 3,0 tdi:llä ja tipillä--> kokemuksia haetaan ;-)Ostin kyseisen ja ei ole ainakaan itse tekniikka kaduttanut. Tehoja löytyy ainakin näin alun jälkeen ihan riittävästi.
Pitäis kaikkien kuulopuheiden ja tietojen mukaan olla aika varma peli.
- Audi A4 2005 2.0
Onnittelut kaupasta. Ei varmaankaan kuulu tälle palstalle, mutta itselläni on Audi A4 vm. 2005 2.0 koneella ja ei ole vielä mitään vikaa tullut vastaan, eikä ole turbon hajoamisenkaan vaaraa. Pitkiä kilometrejä sinnekin toivotellen.
- petrikki1
Ei tarvitse katua hankintaa. Itselläni 1,9.TDI -06. ostin auton -07 noin 70 000 km ajettuna. Nyt mittarissa 205 000 km. Autoa olen huollattanut noin 30 000 km välein merkkiliikkeessä (long life -huolto-ohjelman mukaan). On selvitty pelkillä huolloilla, ainoa lisätyö tuli runsaan 100 000 km kohdalla, kun vaihdettiin kaikki jarrupalat ja levyt. Toki polttimoita on mennyt ajovaloista. Ainoa vika autossa on, että takalasin pesusuutin ei toimi. Sen pyydän laittamaan kuntoon seuraavassa huollossa.
Tehot ja vääntö on riittänyt minun tarpeisiini, ja kulutus sekalaisessa ajossa siinä 5,7-5,8 litraa. - Audi A4
Varmaankin 2.0 -koneella tuon ikäinen auto on paras vaihtoehto. Suosittelisin välttämään dieseleitä nykyään suhteellisesti huonomman jälleenmyyntiarvon takia ja en voi suositella TSI-koneella varustettua autoa.
- Audi a6
1.9 on kestävämpi, niillä ajaa vaikka kuuhun. 2.0 on modernimpi, parempi käyntiääni.
2.0 ei kannata ostaa kuin 140hv versio, 170hv(jos muista tehot oikein) on suutin vika, joka alkaa n. 100tkm kohdalla ja on kallis vaihtaa.- osssss
1,9 on kestänyt seatissa.skodassa ja volkkarissa.
Aina pitänyt lyhyen öljyn vaihtovälin niin siinäkö syy?
- Miten_päästömuutokset_
2.0 Transporter, munaton ei vedä eikä väännä.
Kulutus kaupunkiajossa 12-13 litraa/100km
Kohtuudella tarkenee mutta lämpiää tosi hitaasti. - beenthereseenthat
1.9 oli vielä vanhan liiton volsun tekniikkaa. 2.0 on tätä tämän vuosituhannen paskaa, josta ei tule kuin riitelyä ja pahaa mieltä. Silkkisolmiomies huollossa valehtelee päin naamaa, ja laskuttaa kaksin käsin.
- NoThanx
Pakko tilittää tänne tuntemuksia. Entinen auto oli Audi A4 2.0 ja kaikkein huonoin auto joka koskaan on sattunut tielleni. Miettikää nyt; katossa ruostetta, sivussa ruostetta ja peräluukussa ruostetta. Miten ihmeessä (oli kuitenkin jo 7 vuotta vanha) voi löytyä ruostetta vaikka kuinka hyvin pidetty!! Sitten hajosi ns. mukavuusboksi ja kaikkea muuta "pikku" vikaa mitä ei olisi autosta edes uskonut löytävänsä. Lopputulos oli se, etten IKINÄ tule hankkimaan Audia.
- Arski70
Pysy erossa koko merkistä,aivan susia koko audin.ja valitettavasti merkki kun merkki niin Mitä uudempi sen epäluotettavampi. Melkein sanoisin et jos luotettavuutta haluaa ni ei kovin paljon yli 2002 vm,kannata ost,Toyotan avensis autom itsellä.voin sanoa et IKILIIKKUJA ON.
- Arski70
Mulla olisi 07,1,9 turbo,osta,saat viat kaupanpäälle,per,mit,Pask.
- Vw_jäänyt_junasta-niinkö
Aika outoa että auto jonka pitäisi olla kohtuullisen laadukas, on osoittautunut vikapesäksi. Eivät kaikki mielipiteet valettakaan voi olla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3673160Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3101508En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847