Mulla ei ole Canal Digitalin tallentavaa HD-boksia vielä, mä vasta mietin tulevaisuuden varalle asiaa mutta mieleeni tulee joitain kysymyksiä aiheesta.
Voiko Canal Digtitalin HD PVR tallentavasta boksista siirtää tallenteita tietokoneelle siten että siirtää boksin kovalevyn tilapäisesti tietokoneeseen ja tarvitaanko jotain erityissoftaa jotta levyä voi ylipäätään lukea (mulla on Humax PVR-9200T antennitallentava ja sen kovoa ei voi lukea ilman sopivaa softaa jostain syystä!!)? Vai onnistuuko noi tallenteiden siirrot tolla konstilla ollenkaan, onko ne esim. kopiosuojattu jotenkin?
Ainakaan USB:n kautta ei voi siirtää koska se USB-liitäntä on disabloitu Canalin boksissa.
Jos tuo ei onnistu Canal Digitalin "omalla" HD PVR-boksilla, niin onko jotain muuta satelliitti HD-tallentavaa boksia jota voisi käyttää Canal Digitalin kanavien kanssa ja tallenteet voisi siirtää helposti tietokoneelle? Esim. Dreambox tai joku muu linux-pohjainen boksi? Noita merkkejähän ainakin Elektroni.fi verkkokaupassa on muutamia..mutta en saanut noista oikein selvyyttä mikä noista olisi sopiva.
Sellainen boksi olisi tietenkin paras vaihtoehto jossa olisi valmiina Conax-purku ja kortinluku, sekä mm. kaksisuuntainen USB 2.0 johon voisi kytkeä vaikka ulkoisen USB-kovon ja tallentaa siihen (salaamatta ja suojaamatta) samalla tavalla kuin esim. La Digital-bokseissa ja Procaster/Kansalaisboksissa. En vaan oikein meinaa löytää tuollaista.
Canal Digital HD tallentava
7
2381
Vastaukset
- -boxailija-
Canalin mistään vehkeestä et taatusti saa mitään tallenteita pihalle. Kaikissa mitkä tukee linkitettyä korttia on koko laitteen tärkein suunnittelukriteeri se, että maksavan asiakkaan touhut pyritään rajoittamaan pelkkään katseluun ja ainoastaan boxin omalle levylle tapahtuvaan tallentamiseen. Kaikki muu on pyritty estämään viimeisen päälle.
Toki kopiointi voi käytännössä toimia jos jossain päin maailmaa joku keksii miten hakkeroida boxin oman kiintolevyn salaus. USB:n diablointi on vain yksi keino, joka jo paljastaa operaattorin asennevamman maksavia asiakkaitaan kohtaan.
Dreamboxilla onnistuu kaikki totta kai parhaiten, mutta tarvitset linkittämättömän kortin. En osaa sanoa saako sellaista HD-pakettiin mutta SD-paketteja on tiettävästi vielä käytössä myös linkittämättömällä kortilla. Uusille asiakkaille eivät ainakaan myönnä linkitettyä kovin mielellään, jos lainkaan. Tosin linkityskäytäntö on vuosien varrella vaihdellut suuntaan jos toiseen.
Dreambox ei ostettaessa tue Conax-salausta, mutta kun siihen päivittää netistä ladattavan ohjelmiston sisälle niin Conax-tuki saadaan. Conax-linkitykselle ei tiettävästi tukea ole, toki tulevaisuudessa voi olla kunhan joku ensin murtaa linkityksen. Viasatin NDS-salausta käyttävät kortit (jotka ovat myös linkitettyjä) saa jo tälläkin hetkellä toimimaan Dreamboxissa.- tallenteen siirto
mm. huoltovalikosta ja dvd-plazalta noita juttuja noista Canalin bokseista ja täytyy sanoa että huh huh...enpä taida tosiaan sellasta roskaa hankkia, boksit niin bugisia ja jotkut vaihtaneet niitä jopa 6 kertaa ennenkuin saivat jotenkuten toimivan.
Ja tosiaan sit löysin vielä tuon kovon lukemiseen liittyvän jutun jossa kerrottiin että hankalaa on ellei mahdotontakin, eli joku outo tiedostojärjestelmä jota yleisimmät käyttikset ei osaa lukea, vähän sama homma kuin mun Humax antenniboksissakin.
Mutta mitä Dreamboxiin tulee niin olen lukenut kommentteja ja Dreambox toimii kyllä Canal Digitalin pakettien kanssa, jopa linkitettyjen korttien kanssa, kunhan lataa CCcam-nimisen softan netistä. Itselläni on linkittämätön kortti koska mä olen pitkäaikainen asiakas eikä mulle ole väkisin tyrkytetty linkitettyä.
Mut palaan vielä tuohon Canalin omaan boksiin, moni, liian moni, tyytyy siihen ettei tallenteita saa ulos muuta kuin telkkariin. No tietenkin on sitten komponenttiliitäntä joka tukee teräväpiirtoa mutta mistäs saat esim. pc-kortin tai usb-boksin joka ottaa sisään komponenttisignaalia? Kun ei edes RGB:tä sisäänottavaakaan boksia saa oikein mistään. Ainakaan Suomessa.
Joku sanoi jostain HD-boksista siirtävänsä signaalit scartin kautta dvd:lle, ihmettelen vaan että mitä hyötyä on HD-boksista kun tallentaa ne SD-tarkkuudella DVD:lle...signaalihan skaalataan alaspäin SD-tarkkuuteen scart-liitännässä joten tulos on plus miinus nolla, eli samantien voi ottaa sen signaalin vaikka tavallisesta SD-boksista.
Mutta jos HD-aikaan joskus siirryn, teen sen kyllä sit Dreamboxilla tai muulla vastaavalla linux-purkilla, en suinkaan millään Canal Digitalin romupaska-boksilla. Sori, Canal Digitalin kanavisto on ihan hyvä mutta hardware on ihan paskaa, ainoat hyvät purkit oli ne SD-tarkkuuden vanhat boksit kuten Philips DSI175D/13R (eli sama kuin Nokia Mediamaster 9310s) ja Combo-box (eli Handan CDC-7000ST).
Hah, just tätä kirjoittaessa tulikin telkusta Canal Digitalin HD-mainos. Että aika hyvä sattuma. :D - canalin boksit
tallenteen siirto kirjoitti:
mm. huoltovalikosta ja dvd-plazalta noita juttuja noista Canalin bokseista ja täytyy sanoa että huh huh...enpä taida tosiaan sellasta roskaa hankkia, boksit niin bugisia ja jotkut vaihtaneet niitä jopa 6 kertaa ennenkuin saivat jotenkuten toimivan.
Ja tosiaan sit löysin vielä tuon kovon lukemiseen liittyvän jutun jossa kerrottiin että hankalaa on ellei mahdotontakin, eli joku outo tiedostojärjestelmä jota yleisimmät käyttikset ei osaa lukea, vähän sama homma kuin mun Humax antenniboksissakin.
Mutta mitä Dreamboxiin tulee niin olen lukenut kommentteja ja Dreambox toimii kyllä Canal Digitalin pakettien kanssa, jopa linkitettyjen korttien kanssa, kunhan lataa CCcam-nimisen softan netistä. Itselläni on linkittämätön kortti koska mä olen pitkäaikainen asiakas eikä mulle ole väkisin tyrkytetty linkitettyä.
Mut palaan vielä tuohon Canalin omaan boksiin, moni, liian moni, tyytyy siihen ettei tallenteita saa ulos muuta kuin telkkariin. No tietenkin on sitten komponenttiliitäntä joka tukee teräväpiirtoa mutta mistäs saat esim. pc-kortin tai usb-boksin joka ottaa sisään komponenttisignaalia? Kun ei edes RGB:tä sisäänottavaakaan boksia saa oikein mistään. Ainakaan Suomessa.
Joku sanoi jostain HD-boksista siirtävänsä signaalit scartin kautta dvd:lle, ihmettelen vaan että mitä hyötyä on HD-boksista kun tallentaa ne SD-tarkkuudella DVD:lle...signaalihan skaalataan alaspäin SD-tarkkuuteen scart-liitännässä joten tulos on plus miinus nolla, eli samantien voi ottaa sen signaalin vaikka tavallisesta SD-boksista.
Mutta jos HD-aikaan joskus siirryn, teen sen kyllä sit Dreamboxilla tai muulla vastaavalla linux-purkilla, en suinkaan millään Canal Digitalin romupaska-boksilla. Sori, Canal Digitalin kanavisto on ihan hyvä mutta hardware on ihan paskaa, ainoat hyvät purkit oli ne SD-tarkkuuden vanhat boksit kuten Philips DSI175D/13R (eli sama kuin Nokia Mediamaster 9310s) ja Combo-box (eli Handan CDC-7000ST).
Hah, just tätä kirjoittaessa tulikin telkusta Canal Digitalin HD-mainos. Että aika hyvä sattuma. :D"Sori, Canal Digitalin kanavisto on ihan hyvä mutta hardware on ihan paskaa, ainoat hyvät purkit oli ne SD-tarkkuuden vanhat boksit kuten Philips DSI175D/13R (eli sama kuin Nokia Mediamaster 9310s) ja Combo-box (eli Handan CDC-7000ST)."
Älä laske hyviin purkkeihin tuota Philips DSI175D/13R-boksia. Se on yhtä rajoittunut kuin Canalin HD-comboboksi. Ainoa edes hyvä boksi on tuo Handan CDC-7000ST. - tallenteen siirto
canalin boksit kirjoitti:
"Sori, Canal Digitalin kanavisto on ihan hyvä mutta hardware on ihan paskaa, ainoat hyvät purkit oli ne SD-tarkkuuden vanhat boksit kuten Philips DSI175D/13R (eli sama kuin Nokia Mediamaster 9310s) ja Combo-box (eli Handan CDC-7000ST)."
Älä laske hyviin purkkeihin tuota Philips DSI175D/13R-boksia. Se on yhtä rajoittunut kuin Canalin HD-comboboksi. Ainoa edes hyvä boksi on tuo Handan CDC-7000ST.Millä perusteella tuo Philipsin boksi on rajoittunut? Okei, sillä voi katsoa vain Canal Digitalin satelliitin kautta mutta siltikin se toimii siinä hommassa hyvin, ei ole ollut ongelmia eli Thor-satelliitteihin rajoittuneenakin toimii todella hyvin.
- heihaloooooooo!16v
ettekö te nyt tajua että noissa kanavapakettejen bokseissa on tekijäoikeuksien takia tuo esto! tai noh kyllä varmaan tajuutte,mut ei niitä bokseja sentakia tarvitse haukkua! ei ne levitykseen ole tarkotetu.
- Sagem on ROSKAA!
Ensinnäkin, miksi nostat yli vuoden vanhaa ketjua ylös??
Toiseksi, ei kukaan ole niitä tallenteita levittämässä mutta on se kyllä täysin suolesta että aletaan rajoittaa laillistakin käyttöä. Tavallisesta tallentavasta boksista voi siirtää tallenteita tietsikkaan jolla ne sitten voi editoida ja polttaa dvd:lle esim. mökkireissuja varten! Canalin roska-Sagemit ei anna siirtää SD-kanavien tallenteitakaan, koska KAIKKI tallenteet on lukittu tohon boksiin.
Sitäpaitsi, noi Canalin omat boksit on muutenkin saaneet niin paljon haukkuja että suosittelen kieltäytymään mokomasta roskasta ja hankkimaan Canalin pakettia varten KUNNON boksin joita löytyy mm. elektroniikkaliikkeistä ja antenniliikkeistä. Dreambox, Dreambox-kloonit, ja muutamat muut tekee ihan hyviä bokseja.
Canal Digitalin väki saa vaikka syödä ne Sagemit illallisekseen! - heh!
En tiennytkään että Canal Digital käyttää lapsityövoimaa tuotteidensa markkinointiin ja roskan puolustamiseen... Viittaan tällä heihaloo-nimimerkkiin joka kertoi ikänsäkin nimimerkissään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6015018Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252884HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652381- 1251710
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271453Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3461358Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121085
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73926- 100853