(avec)

En aio osallistua!

Olemme avopari (kihloissa.) Miehelläni, siis (avomiehelläni) on erittäin pieni suku. Viime vuonna olimme molemmat nimeltä kutsuttuina mieheni lähisuvun yo-juhliin. Nyt samassa perheessä juhlitaan jälleen yo-juhlia, mutta kutsu tuleekin nyt avomieheni nimellä ja suluissa lukee avec!!!???
Tarkoittaneeko tää, rivien välistä luettuna, että minua ei ole kutsuttu tai, että en ole tervetullut juhliin?
Itse ainakin loukkaannuin ja koen sen näin.

13

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • törkeää

      ...vittuilua. Itse en ainakaan osallistuisi ko. kekkereihin! Lahjasta puhumattakaan.

    • --------------------

      v**tuilua tuossa on?! Me laitoimme kutsut muodossa kutsuttu avec. Sama se mitä viime vuonna on kirjoitettu. Ettehän voi tietää onko kaikille laitettu samoin, eli kutsuttu avec..
      Kaikesta saa nähtävästi ongelman kun oikein vääntää

      • heippa!

        Tyhmästikkin voi kutusua!


    • äiti kolmelle

      tuossa on kun et kerran aio osallistua? (lapsellista sinänsä)

    • Suku on pahin

      Onhan tuo tosi törkeää, jos viime vuonna on samassa perheessä juhlittu ja molemmat on nimellä kutsuttu juhliin. Herää kysymys, onkohan jonkunlaista kateutta ilmassa!?
      En minäkään osallistuisi.

      • Sukulaiset

        Selkeesti jotain kränää on suvussanne!
        Kateellisia paskoja on joka paikka täynnä!
        Älä mene, eläkä laita lahjaa.
        Paras kommentti!


    • Törkeää

      Oikein luit "rivien välistä." Jos todellakin on pieni suku, niin kyllä puolisot tulisi kutsua nimeltä ja varsinkin, jos näin on toimittu menneinä vuosina! Karmee kutsu, jos suluissa lukee (avec)!!! ja jos olette/elelette ns. "vakiintuneessa parisuhteessa" niinkuin ymmärsin!!! Joku tuossa huomauttikin, että olisko kateutta ilmassa... Siltä haiskahtaa! Tuohan on selvä loukkaus Sinua kohtaan! En missään nimeessä osallistuisi juhliin, vaikka voihan se ottaa kipeetäkin, jos on pieni suku, mutta...
      Ihan kuin Sinut haluttais/yritettäis syrjäyttää suvusta. Tosi katala temppu.
      Voimia Sinulle!

    • 10+11

      Ei mikään ihme etteivät halua kutsua sinua kun olet tuollainen kuspää.

    • relaa vähän

      Olitko sinä se päivän päähenkilö vai ylioppilas??? Ja sinuthan on kutsuttu, koska kutsussa lukee avec, tarvitseeko tuota enempää miettiä.

      Jos päädytte naimisin, voit totutella ajatukseen, että kutsuissa lukee: Herra ja rouva "Timo Timonen".

    • Taiserk

      Meilläkin on pieni suku, enkä millään muista kuka kenenkin kanssa asuu ja seurustelee. Jonkunnimi on merkitty joulukortteja varten osoitekirjaan muistiin, osan ei. Ja jos elämässä on muutakin, niin joskus kutsujen kirjoittaminen voi olla niin työläs homma ettei vaan jaksa alkaa selvittämään kenen kanssa se Masa-poika nyt olikaan avoliitossa. Joten koeta miettiä asia niin, että sinua on kutsussa tarkoitettu ja nimesi ei vain kutsua kirjoittaessa noussut kirjoittajan mieleen ja jos nyt kutsua kirjoittaneella henkilöllä on vaikkapa stressaava vaihe töissä, niin yritä ottaa ymmärtäväinen ja joustava asenne häntä kohtaan. Muuten leimaudut turhamaiseksi nirppanokaksi, jolta jo paha kyllä vaikutat tänne kirjoittaessasi.

      Muista nyt hyvä ihminen, ettet ole maailman napa. Hyvvät tavat kuuluvat myös sinulle ja jos kaiken aikaa puutut muiden "huonotapaisuuteen" osoitat sillä, ettet itsekään kovin varma ole käytöstavoista. Kohteliaisuus on myös suurpiirteisyyttä pikku mokia kohtaan ja jotta näyttäisit olevasi tyylikäs ihminen sinä nimenomaan menet juhliin mukaan, etkä ole moksiskaan millainen kutsu tuli. Älä myöskään mesoa siitä avokillesi, koska hän ei voi ottaa vastuuta sukunsa toimista ja pilaat hänenkin välit muihin, jos päätät ryhtyä suvun käärmekieleksi näinkin varhain avoliittoanne.

      • Taiserk

        Muista, että pienessä suvussa muisti on pitkä. Sinun asemasi on vielä sen verran heikoissa kantimissa ja vaikka kuinka uskoisit olevasi oikeassa jäät joka tapauksessa häviölle, koska sinun asemasi ei ole selkeentynyt aivan kaikille. Mietippä, miten omissa tärkeissä juhlissasi tulee käymään? Jos miehesi suku ei ole sinua fiksumpaa te kyräilette toisianne lopun ikäänne kuka menee ja kenenkin juhliin? Oletko sinä halukas käynnistämään tällaisen elämän vai voisitko niellä ylpeytesi ja täten ehkä pelastaa mahdollisten tulevien lastenne juhlat?

        Jos et kykene menemään, niin keksi edes hyvä syy. Näin pääset tulevaisuudessa vähemmällä. Ihmiset ovat halukkaampia uskomaan valkoisia valheita kuin totuutta, joten armahda edes avokkisi ja anna hänelle kunniakas selitys viemisiksi. Et kai halua häntäkin asettaa vastakkain suvun kanssa? Siinäkin sinä saatat jäädä rannalle ruikuttamaan.

        Vastaan siksi pitkäksi, koska olen mokannut juuri sinun tavallasi ja todellakin harmittaa, että lähdin niin tyhmien ihmisten kanssa itse voimiani mittailemaan. Ongelmia on nyt riittänyt 20 vuotta.


      • Ö
        Taiserk kirjoitti:

        Muista, että pienessä suvussa muisti on pitkä. Sinun asemasi on vielä sen verran heikoissa kantimissa ja vaikka kuinka uskoisit olevasi oikeassa jäät joka tapauksessa häviölle, koska sinun asemasi ei ole selkeentynyt aivan kaikille. Mietippä, miten omissa tärkeissä juhlissasi tulee käymään? Jos miehesi suku ei ole sinua fiksumpaa te kyräilette toisianne lopun ikäänne kuka menee ja kenenkin juhliin? Oletko sinä halukas käynnistämään tällaisen elämän vai voisitko niellä ylpeytesi ja täten ehkä pelastaa mahdollisten tulevien lastenne juhlat?

        Jos et kykene menemään, niin keksi edes hyvä syy. Näin pääset tulevaisuudessa vähemmällä. Ihmiset ovat halukkaampia uskomaan valkoisia valheita kuin totuutta, joten armahda edes avokkisi ja anna hänelle kunniakas selitys viemisiksi. Et kai halua häntäkin asettaa vastakkain suvun kanssa? Siinäkin sinä saatat jäädä rannalle ruikuttamaan.

        Vastaan siksi pitkäksi, koska olen mokannut juuri sinun tavallasi ja todellakin harmittaa, että lähdin niin tyhmien ihmisten kanssa itse voimiani mittailemaan. Ongelmia on nyt riittänyt 20 vuotta.

        Mielestäni on parempi laittaa avec, kuin nimi. Nimeä ei välttämättä muisteta. Ei ole loukkaantumisen aihe. Jos harvemmin näkee, niin en itse ainakaan muista esim. serkkujen puolisoita, vaikka olisivat olleet vuosikausiakin yhdessä.

        Sitäpaitsi varsinkin nuoremmilla ihmisillä saattaa puolisot vaihtua. Olisihan se kutsujalle noloa kutsua Tiina ja nykyinen puoliso olisikin Sari.


      • Mie vain
        Ö kirjoitti:

        Mielestäni on parempi laittaa avec, kuin nimi. Nimeä ei välttämättä muisteta. Ei ole loukkaantumisen aihe. Jos harvemmin näkee, niin en itse ainakaan muista esim. serkkujen puolisoita, vaikka olisivat olleet vuosikausiakin yhdessä.

        Sitäpaitsi varsinkin nuoremmilla ihmisillä saattaa puolisot vaihtua. Olisihan se kutsujalle noloa kutsua Tiina ja nykyinen puoliso olisikin Sari.

        YO-juhlat ovat sellaiset juhlat, joihin ei ikinä lähetetä kutsua. Juhlat ovat avoimet kaikille, jotka haluavat piipahtaa onnittelemaan juhlakalua ja viedä hänelle ruusun. Kutsut ovat todella paha etikettimokaus. En tiedä, mistä tällainenkin huono käytös on Suomeen levinnyt. Jos haluataan erityisesti kutsua joku sellainen, jota ei muuten tavoittaisi, voi hänelle soittaa. Mutta kirjalliset kutsut eivät kuulu ylioppilasjuhliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe