mehitähdet

kuivaan rinne-

pihaan nurmikon asemesta. onko kokemusta tai kannattaako laittaa. koko jota mietin on noin 70neliömetriä, mutta on ihan sisäänkäynnin yhteydessä. miltä näyttää ja voiko tehdä. yritän ajatella sellaista pihaa jolle ei juuri mitään tarvitsisi tehdä ja paikka on kuiva.

3

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuta heinää

      Aika iso alue. Mehitähti on hieno pieninä alueina kivikkoryhmissä tai kivenkoloissa, mutta noin isolla alalla saattais olla vaikeaa saada siitä tasaisesti peittävä. Pienijuurisena mehitähti ei jaksa rikkaruohojen kanssa kilpailla, eikä se kovin nopeasti leviäkään vaikka jotkut lajikkeet tekevätkin paljon uusia ruusukkeita joka kesä.
      Mitäs jos alueelle istuttaisi useampaa kuivan paikan maanpeittokasvia. Vaikka ajuruohoja, maksaruohoja tai ketoneilikkaa.

    • budget

      Alue on iso pelkästään mehitähdille, kuten jo aiemmassa vastauksessa todettiin. Ja olen samoilla linjoilla siinäkin, että hoito ja kasvuvauhti saattavat viedä todella monta vuotta. Itselläni mehitähti leviää muutaman hassun "tähden" verran kesässä, vaikkakin niissäkin on kasvuvauhdissa toki eroja.

      Voitko kaivella netistä/kirjoista listoja kuivan maan kasveista, sillä niitähän on.

      Jos olisin sijassasi hahmottelisin alueen vaikkapa paperille ja jakaisin sen alueisiin, jotka rajaisin puskilla, ikivihreillä, kivillä tai muurikivillä ja myös edellisessä vastauksessa suositelluilla maanpeitekasveilla.

      Minulla on sama tilanne kuin sinulla, mutta pienempi alue ja sain sen neljässä vuodessa suht mukavaksi vuorenkilvillä, laakakatajilla, sammalleimulla, kahdella eri maksaruoholla, hopeahärkillä (kova leviämään), isoilla kivillä, kevätkaiholla, mehitähdillä ja myös antamalla luonnon kasvattaa sammalta. Edelleenkin siinä on paljaita ja ikävän näköisiä kohtia, mutta tänä keväänä se suorastaan yllätti värikkyydellään ja kukkimalla (ja kukkii yhä). Istutin aiempina vuosina suorastaan raivopäissäni aivan kaikkea, mikä vain viittasikin kuivaan kasvupaikkaan ja voin vakuuttaa, että se kannatti.

      • pimpanpullaa

        Kokeile ihmeessä. Nämä mammat eivät tiedäkkään mitä rahalla ja erikoisella maulla saakaan aikaan. Jos perinteisiä pihasuunnitelmia tehtäisiin, niin jokaisella olisi oma pieni peruna-, ja vihannesmaa. Ei uima-altaita eikä mitään muutakaan kivaa. Kokeile ihmeessä. Tarpeeksi vaan hortenssioita, niin kyllä se siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe