Venttiilin suojakumien voiteluun on alunperin tarvittu lyijyllistä polttoainetta.
Olen kuitenkin normi bensalla ajellu, kerta lyijyllisen polttoaineen valmistus on lopetettu.
Nyt satuin löytämään tälläisen härvelin:
http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-60-RUN-95-UNLEADED-PETROL-INTANK-UNIT-EASY-FIT-/350242748886?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item518c1839d6#ht_570wt_939
Korvaako nykyisten polttoaineiden lisäkemikaalit lyijyn, vai vaatiiko tuollaisen hankinna?
Lyijyllistä polttoainetta?
4
528
Vastaukset
- Saa ajatellakkin
et tarvi mitään lisäaineita.Suojakumien voiteluun ei tarvita mitään ainetta,vaan venttiilien itsensä ja istukkapinnan suoja-aineeksi.Itellä kokemuksia vm-70 moottorista, jolla ajettu lyijyllisellä ja nyt vuositolkulla lyijyttömällä pakosta.Moottoriremontin yhteydessä tietty kannet(V8) irti ja aivan kuin uudet pinnat yhä.Ei syöpymiä tms.Olen alan lehdistä lukenutkin ,että ainoastaan ns kova ajo olisi vaaraksi noille vanhoille materiaaleille nykybensoin.Voipi toki olla eri vehkeissä materiaalieroja,tiedä häntä tarkemmin?Tokihan myyvät vaikka mitä,jos ostajia löytyy!Bisnes,you know.Myydäänhän typpeäkin nykyään renkaisiin=)
- sitroen.
Ajettu 340 000 km lyijyttömällä, vaikka ohjekirja vaatii ehdottomasti lyijyllisen. Ei mitään haittaa havaittu.
- JanneK_69
sitroen. kirjoitti:
Ajettu 340 000 km lyijyttömällä, vaikka ohjekirja vaatii ehdottomasti lyijyllisen. Ei mitään haittaa havaittu.
Esim Taunuksen neloskoneen valurautakannessa kuluvat venttiilien vastinpinnat kun siinä konemallissa ei ole seetirenkaita. Venttiilinvälykset pienenevät kunnes venttiili alkaa kantamaan ja palaa. Moottorikoneistamossa voidaan laitattaa seetirenkaat ja sitten ei enää tarvita venttiilejä suojaavaa lisäainetta bensan joukkoon.
- 318 cid V8
JanneK_69 kirjoitti:
Esim Taunuksen neloskoneen valurautakannessa kuluvat venttiilien vastinpinnat kun siinä konemallissa ei ole seetirenkaita. Venttiilinvälykset pienenevät kunnes venttiili alkaa kantamaan ja palaa. Moottorikoneistamossa voidaan laitattaa seetirenkaat ja sitten ei enää tarvita venttiilejä suojaavaa lisäainetta bensan joukkoon.
näin voi käydä,vaan ei taida Tanella sellaiseen tahtiin kilometrejä enää mittariin tulla että tämmöinen ongelma tulisi ajankohtaiseksi.Koko ongelmaa ylimitoitettu ja tokihan laittavat vaikka titaanista seetirenkaat ja dollarinkuvat silmissä jos asiakas haluaa...kuluminen mitätöntä normaaliajossa ja normaalikierroksilla.Race-hommat erikseen!Itellä 60-lopun patarautainen vinkkelikone ja ajettu ties mitä ja millä bensalla(USA-FIN).Kunnostusoperaation yhteydessä kannet aivan priimat ja pinnat ok kuntoiset.Toki normaalikulumista ja kunnostettiin nekin samalla remontin yhteydessä venttiilien hiomisin ja kumien vaihdoin.Pääasia oli kumminkin kulunut kone.Omapa tietty jokaisen asia ja rahat,eikä toi nyt ihan ilmaistakaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot423483Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe162888- 282554
- 692214
- 182131
- 422037
- 561901
- 581686
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola111543- 171405