Ocu vai Dacia Logan

Perhe Joensuusta

Tilava edullinen auto haussa. Octavia Combi tai Dacia Logan on vaihtoehtoina.

Kummassahan on huoltokulut pienemmät? Entä takuuehdot?

Koeajoin molemmat ja olivat hyviä, joskin hieman äänekkäitä.

48

2047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P R O V O

      Huono PROVO!

    • sfgafasfasdfsd

      Yleensä suomalaiset ostavat auton niin, että
      1. katsotaan paljonko on rahaa tilillä & taskun pohjalla,
      2. selvitetään kuinka paljon pankista saadaan pummattua lisää,
      3. ostetaan tällä suurimmalla irtoavalla summalla se auto joka herättää naapureissa eniten kateutta.

      Sinä olet selvästi funtsinut asiaa aikuisemmin eli olet pohtinut asiaa sen kautta mikä täyttää parhaiten omaan liikkumiseesi liittyvät tarpeet. Muuten ei noin erihintaisten autojen (Logan 12 900 - 15 800, Octavia 20 200 - 37 000) vertailu ei oikein käy järkeen.

      Olen ihan vakuuttunut siitä että molemmat edustavat erinomaista hinta-laatusuhdetta. Huoltokuluista ja takuuehdoista kannattaa kysyä kaupasta.

      • RE85

        Dacia Logan 15750€
        Scoda Oktavia 19140€

        Aika samoissa siis. Dacia on menestynyt laatutesteissä oikein hyvin. Lisäksi Dacia on flexifuel eli siinä voi käyttää RE85 korkeaseosetanolia


      • h¤h¤h¤h¤¤
        RE85 kirjoitti:

        Dacia Logan 15750€
        Scoda Oktavia 19140€

        Aika samoissa siis. Dacia on menestynyt laatutesteissä oikein hyvin. Lisäksi Dacia on flexifuel eli siinä voi käyttää RE85 korkeaseosetanolia

        mistä löytää ne laatutestit joissa Dagia Lokan on menestynyt oikein hyvin? Kysyy Škoda Octavian omistaja.


      • hegutzi
        RE85 kirjoitti:

        Dacia Logan 15750€
        Scoda Oktavia 19140€

        Aika samoissa siis. Dacia on menestynyt laatutesteissä oikein hyvin. Lisäksi Dacia on flexifuel eli siinä voi käyttää RE85 korkeaseosetanolia

        Ensinnäkin, alkuperäistä kiinnosti Octavia Combi, ei HB. Combin hinnat alkavat 20 150 €:stä.

        Toiseksi, vertasit sitten halvinta Ocua ja kalleinta Daciaa ... Yhtä hyvin voisi todeta että

        Dacia Logan 12900€
        Skoda Octavia 36900€

        aika samoissa siis... heh. Eroa pyöreät 185%

        Mutta ilman muuta Dacia jos ei lompsaa riitä Octaviaan! Siitä lienemme yhtä mieltä että autoja varten ei velkaa kannata ostaa.


      • näin se menee
        h¤h¤h¤h¤¤ kirjoitti:

        mistä löytää ne laatutestit joissa Dagia Lokan on menestynyt oikein hyvin? Kysyy Škoda Octavian omistaja.

        Autobildin 100 tkm testissä auto todettiin erittäin toimiviksi ja kestäviksi. Samaisessa testissä mainittiin, että autobildin historian 100tkm kestotestien neljä huonointa sijaa menee VAG konsernille.

        Laatua ei ole se, miten hieno rypytys tai muovipinta on kojelaudassa. Se on se "laaduntuntu", jolla ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Laatu on sitä, kun auto kestää, kestää, ja kestää.


      • -
        RE85 kirjoitti:

        Dacia Logan 15750€
        Scoda Oktavia 19140€

        Aika samoissa siis. Dacia on menestynyt laatutesteissä oikein hyvin. Lisäksi Dacia on flexifuel eli siinä voi käyttää RE85 korkeaseosetanolia

        Samoissa? Hintaeroa 3390.- aika paljon ton hintaluokan autoissa.


    • Autoilija.

      Edullisempi hinta ja 50% pidempi takuuaika, samaa luokkaa olevat sisätilat.
      Todennäköisesti Dacia huolto ja yleensä ylläpito on edullisempaa kuin Ocussa.

      • 1,9 TDI

        Kannattaa ottaa selvää huoltohinnoista niin huomaat että Skodan huollot ja ylläpitokustannukset ovat halvimmasta päästä ja Dasian kalliimmasta päästä ja tähän sarjaan kuuluu Kiiat ja sun muut Korealaiset autot.


    • idikljkl

      dacia on oikea =).

    • Sandero rulez

      Dacialle ei ole omaa palstaa. Sielläpä olisi mainiota pohtia tällaisia asioita....

      • vastainen:::????

        .

        Omaa palstaa Dacialle on vaadittu jo vaikka kuinka kauan

        .


    • Kustannustietoinen!

      Dacia on saanut paljon kiitosta sekä TM:ssä, AutoBildissä että TV:n auto-ohjelmissa. Alustan sanotaan toimivan Suomessa erinomaisesti.

      Daciassa on myös tilaa hieman enemmän.

      Suurin Dacian puute on ESP:n puuttuminen, mutta toisaalta, kuka sitä oikeasti tarvitsee? Onhan se toki joskus turvallisuutta lisäävä tekijä, mutta ei todellakaan välttämätön (ei niitä ollut ennen luxus-autoissakaan). Markkinamiehet on vaan saanut ihmiset uskomaan että se on pakko olla ja sitten kun moni luottaa siihen liikaa, niin ollaankin ojassa.

      Skoda oli tullessaa VAG:ilaiseksi hinnoiteltu kohdilleen hinnan ja laadun suhteen. Nyttemmin pidän Skodaa jo ylihintaisena autona ja Dacialle Octavian sijaan parempi vaihtoehto olisi KIA ceed farmarina. Oletko ajatellut sitä? Ajo-ominaisuudet paremmat kuin Skodassa ja takuu ylivoimainen.

      • Poikki-ukko

        Mitä ne on? Kiassa ei minkäänlaiset ja Daciassa ei senkään vertaa.

        Mitä tehdään ohjaustehostimellakaan? Mitä tehdään pehmustetuilla penkeillä? Tai säädettävillä penkeillä? Mihin tarvitaan imastointikompuraa? Mihin tarvitaan kauko-ohjattuja oven lukkoja?


      • Alkuperäinen kysyjä

        ei haittaa.

        Olennaista on se, että löytyy ilmastointi kun on pari koiraakin. En tarvitse esim. alumiinivanteita. Ajan suurimman osan ajoistani hiekkateillä. Kalavehkeet saisi myös sopia autoon.

        KIA:sta en pitänyt. Ja ymmärtääkeni siinä merkissä juuri ne huollot on tosi kalliita, joten ei tule ilmaiseksi se 7 vuoden takuu.

        Auto ei ole minulle näyttelyesine vaan kulkuväline. Mietin vain sitä kannattaako Skodasta maksaa enemmän.

        Ja ps. ostan auton käteisellä, kuten olen ostanut jokaisen autoni. Vanha (Corolla) menee pojalle. Siinä ei vaan tila riitä kun ei ole farmari.


      • .......
        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        ei haittaa.

        Olennaista on se, että löytyy ilmastointi kun on pari koiraakin. En tarvitse esim. alumiinivanteita. Ajan suurimman osan ajoistani hiekkateillä. Kalavehkeet saisi myös sopia autoon.

        KIA:sta en pitänyt. Ja ymmärtääkeni siinä merkissä juuri ne huollot on tosi kalliita, joten ei tule ilmaiseksi se 7 vuoden takuu.

        Auto ei ole minulle näyttelyesine vaan kulkuväline. Mietin vain sitä kannattaako Skodasta maksaa enemmän.

        Ja ps. ostan auton käteisellä, kuten olen ostanut jokaisen autoni. Vanha (Corolla) menee pojalle. Siinä ei vaan tila riitä kun ei ole farmari.

        ihmeessä oikein asut jos lähes kaikki ajot tapahtuu hiekkatiellä??


      • 1,8tsi sport
        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        ei haittaa.

        Olennaista on se, että löytyy ilmastointi kun on pari koiraakin. En tarvitse esim. alumiinivanteita. Ajan suurimman osan ajoistani hiekkateillä. Kalavehkeet saisi myös sopia autoon.

        KIA:sta en pitänyt. Ja ymmärtääkeni siinä merkissä juuri ne huollot on tosi kalliita, joten ei tule ilmaiseksi se 7 vuoden takuu.

        Auto ei ole minulle näyttelyesine vaan kulkuväline. Mietin vain sitä kannattaako Skodasta maksaa enemmän.

        Ja ps. ostan auton käteisellä, kuten olen ostanut jokaisen autoni. Vanha (Corolla) menee pojalle. Siinä ei vaan tila riitä kun ei ole farmari.

        Osta uusi Niva.
        Noilla spekseillä se tuntuu olevan luonnikkain vaihtoehto.
        Hienosti pääset kalaan koirat mukana, eikä varmaan tarvitse viedä näyttelyyn.
        Ps miten muuten autoja ostetaan kuin käteisellä.


      • Oho tyhmää?
        1,8tsi sport kirjoitti:

        Osta uusi Niva.
        Noilla spekseillä se tuntuu olevan luonnikkain vaihtoehto.
        Hienosti pääset kalaan koirat mukana, eikä varmaan tarvitse viedä näyttelyyn.
        Ps miten muuten autoja ostetaan kuin käteisellä.

        " miten muuten autoja ostetaan kuin käteisellä" Käteisellä ostaminen tarkoittaa, että koko summa pulitetaan lompakosta tai siirretään pankkitililtä. Aika monet ostavat autonsa osamaksulla, eli makasvat vain käsirahan ja lyhentävät velkaansa autoliikkeelle kuukausittain. Etkö muka tätä tiennyt?


      • vuorineuvos
        Oho tyhmää? kirjoitti:

        " miten muuten autoja ostetaan kuin käteisellä" Käteisellä ostaminen tarkoittaa, että koko summa pulitetaan lompakosta tai siirretään pankkitililtä. Aika monet ostavat autonsa osamaksulla, eli makasvat vain käsirahan ja lyhentävät velkaansa autoliikkeelle kuukausittain. Etkö muka tätä tiennyt?

        Vai niin.
        Hieman outoa itselle,aina olen pankkikorttia käyttänyt kun kiesiä olen vaihtanut.
        Muuten kertoisitko mikä autoliike myy velaksi, jotain huhua olen kuullut, että rahoitusliikkeet luotottavat autokauppoja.


      • Normitulot
        Oho tyhmää? kirjoitti:

        " miten muuten autoja ostetaan kuin käteisellä" Käteisellä ostaminen tarkoittaa, että koko summa pulitetaan lompakosta tai siirretään pankkitililtä. Aika monet ostavat autonsa osamaksulla, eli makasvat vain käsirahan ja lyhentävät velkaansa autoliikkeelle kuukausittain. Etkö muka tätä tiennyt?

        Aina pitää olla fyffeä sen verran pankkitilillä että haluamansa auton saa ostettua ilman jotain välikäsirahoittajia. Onko todella niin, että Suomessa on niin persaukisia, että ei ole raha-asiat kunnossa ja joutuu ajamaan vekselivetoisella, aika pateettista


      • Malmia löytyy kyllä
        vuorineuvos kirjoitti:

        Vai niin.
        Hieman outoa itselle,aina olen pankkikorttia käyttänyt kun kiesiä olen vaihtanut.
        Muuten kertoisitko mikä autoliike myy velaksi, jotain huhua olen kuullut, että rahoitusliikkeet luotottavat autokauppoja.

        ja menee itse neuvottelemaan omat autovelkansa. Vai olikohan kysymyksessä itse vuoristoneuvos?


    • audi rules

      Helppo valinta, Dacia logan. On niin paljon enemmän tilaa, halvempi hinta, ja testeissä todettu kestävämmäksi.
      Käytännössähän kumpikin on niin meluisia, etten itse niitä voisi omistaa, mutta jos pitäisi kärsiä, niin samalla kärsimyksellä se dacia menisi.

      • ^^^

        ovat näemmä pesiytyneet tänne oikein joukolla... Jos yhdessä Autobildin testissä on "kestävyys" ollut hyvä niin ei se vielä kesää tee.


      • Ei ikinä Enää!
        ^^^ kirjoitti:

        ovat näemmä pesiytyneet tänne oikein joukolla... Jos yhdessä Autobildin testissä on "kestävyys" ollut hyvä niin ei se vielä kesää tee.

        Meikä sen ikäluokan edustaja jolle koko Skooda sanakin merkitsee epäonnistumista autokaupoissa(Lada parempi),köyhyyttä,melua ja epäluotettavuuttaa.Positiivisena puolena olivat:katto pään päällä(mopo vaihtoehtona),lämpimämpi kuin ulkona,tilaa enempi kuin tarakalla ja HINTA!Nyt ei hinta ainakaan kohdallaan,niinhän länsipelin hintaa pyytävät...Daciassa ei noita vanhoja rasitteita,eikä Rellut ikinä olleet missään laadun tai laaduttomuudenkaan kärjessä.Tavallisen Työläisperheen Länsiauto.


      • Roope M.
        ^^^ kirjoitti:

        ovat näemmä pesiytyneet tänne oikein joukolla... Jos yhdessä Autobildin testissä on "kestävyys" ollut hyvä niin ei se vielä kesää tee.

        Ei se tee kesää, mutta on hyvä alku sille. Olishan siinä voinu huonostikin käydä, jos tuote olis jotenkin epäkurantti.
        Onhan Dacian takuukin puolta pidempi kuin Skodalla. Mikä estää Skodaa antamasta edes sen verran takuuta kuin Dacialla on? Ei taida löytyä uskoa oman tuotteen laatuun.


      • 6¤6#¤6¤78
        Ei ikinä Enää! kirjoitti:

        Meikä sen ikäluokan edustaja jolle koko Skooda sanakin merkitsee epäonnistumista autokaupoissa(Lada parempi),köyhyyttä,melua ja epäluotettavuuttaa.Positiivisena puolena olivat:katto pään päällä(mopo vaihtoehtona),lämpimämpi kuin ulkona,tilaa enempi kuin tarakalla ja HINTA!Nyt ei hinta ainakaan kohdallaan,niinhän länsipelin hintaa pyytävät...Daciassa ei noita vanhoja rasitteita,eikä Rellut ikinä olleet missään laadun tai laaduttomuudenkaan kärjessä.Tavallisen Työläisperheen Länsiauto.

        Meganet ja Lagunat ovat tunnetusti ollet vikatilastojen kärjessä (tai pohjalla) ihan miten halutaan asia ilmaista. Daciasta ei vielä tiedä kun niitä on niin vähän aikaa ollut käytössä.

        Miten Dacia voi olla länsiauto?


      • autoja jo aiemmin
        Ei ikinä Enää! kirjoitti:

        Meikä sen ikäluokan edustaja jolle koko Skooda sanakin merkitsee epäonnistumista autokaupoissa(Lada parempi),köyhyyttä,melua ja epäluotettavuuttaa.Positiivisena puolena olivat:katto pään päällä(mopo vaihtoehtona),lämpimämpi kuin ulkona,tilaa enempi kuin tarakalla ja HINTA!Nyt ei hinta ainakaan kohdallaan,niinhän länsipelin hintaa pyytävät...Daciassa ei noita vanhoja rasitteita,eikä Rellut ikinä olleet missään laadun tai laaduttomuudenkaan kärjessä.Tavallisen Työläisperheen Länsiauto.

        lähinnä pitemmällä aikaskaalalla ajattelin kuin mainitsemasi Meganet/Lagunat.Ne nyt tuoreempia tapauksia ja käytettyinä saanut mukavan edullisestikin.Olihan Rellulla aikoinaankin lisenssimerkkejä,kuten tämä Dacia muunmuassa.Niitä vaan ei oikeestaan Romanian ulkopuolelle viety ja vanhoja malleja kotimarkkinoilleen lähinnä tarkoituskin valmistaa.Sinänsä laadullisesti olivat silloinkin ok,eli yksinkertaisia autoja ilman turhia varusteita työläisille ja pikkupomoille.Ja jos kerta Skodillac luokitellaan Tsekkoslovakian helmenä länsiautoksi,niin kaitpa Romaniakin kerjäläisineen tätä EU länttä nykyään,valitettavasti.


      • dacia kestää
        6¤6#¤6¤78 kirjoitti:

        Meganet ja Lagunat ovat tunnetusti ollet vikatilastojen kärjessä (tai pohjalla) ihan miten halutaan asia ilmaista. Daciasta ei vielä tiedä kun niitä on niin vähän aikaa ollut käytössä.

        Miten Dacia voi olla länsiauto?

        Dacia on kyllä ollut autobildin 100tkm testissä, ja adacin tilastoissakin dacia pärjää. Saksassahan daciaa on ollut jo vuosikaudet.
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Japanilaisen laadun ylivoima hiipuu/1135256849137
        "Lisää päänsärkyä japanilaisille tuo halpa-auto Dacia, jonka Sandero- ja Logan-mallit saivat hyvän tuloksen päihittäen luokassaan Toyotan, Mazdan, Suzukin ja Hondan."

        Skoda ei todellakaan ole pystynyt koskaan haastamaan luotettavuudessa Toyotaa, Mazdaa tai Hondaa, vaikka ominaisuuksissa onkin haastanut.


    • halvempi ja parempi

      Osta ilman muuta ennemmin Dacia.
      Se on uusi automerkki, ei tarvi kuunnella Skeida-vitsejä. On halvempi ja laatu ylivoimaisesti parempi.

      Skeida on lähinnä vain niille joilla ei ole varaa ostaa VinksWonksia mutta on pakko saada VAGina riesakseen.

      • Renkkunen

        mutta kohta alkaa tulla Dacia-vitsejä.

        Sitäpaitsi Octavia on aika lailla samoissa hinnoissa kuin mainitsemasi VinkWonks, ja siinä on vähempi riesaa kuin konsernisisarissaan. Näin on.


      • Oma ja maksettu

        Kuulehan nimimerkki:Ehdottomasti Dacia halvempi ja parempi.

        Paljonko olet ajanut uudella Skoda Octavialla?
        Paljonko olet ajanut uudella Dacialla?

        Vastaappa ensin näihin yksinkertaisiin kysymyksiini, keskustellaan sitten varallisuus asioista.Ps.Varaudu kuitenkin saamaan vastineeksi jotain muuta kuin noita "VinksWonks" juttujasi.


      • renoo

        Kyllä octavia ja logan on eri autoluokkaa. Logan on lähempänä ladaa, eikä dacia mikään uusi merkki ole, johan niitä suomessakin myytiin 70-luvulla rellu 12:na.


      • reino el reino
        renoo kirjoitti:

        Kyllä octavia ja logan on eri autoluokkaa. Logan on lähempänä ladaa, eikä dacia mikään uusi merkki ole, johan niitä suomessakin myytiin 70-luvulla rellu 12:na.

        Kyllä nuo on aivan samaa autoluokkaa, eli konsernin halpisversio. Itse vertailen juuri Dusteria ja Yetiä. Kyllä vaaka taitaa kallistua Dusterin puoleen paremman laatuvaikutelman ja kulujen kannalta.


      • eliveto
        reino el reino kirjoitti:

        Kyllä nuo on aivan samaa autoluokkaa, eli konsernin halpisversio. Itse vertailen juuri Dusteria ja Yetiä. Kyllä vaaka taitaa kallistua Dusterin puoleen paremman laatuvaikutelman ja kulujen kannalta.

        Samoin kallistuisi daciaan. Molemmat olen koeajanut, ja Yeti on kyllä kaikinpuolin mukavempi, mutta en ihan rehellisesti sanottuna ensimmäisen ja luultavasti viimeisen skodan omistajana usko, että Yeti olisi yhtä luotettava kuin duster. Siitä huolimatta että hintaero on huikea. Ei ainakaan jos autobildin luotettavuustestejä katsoo. Dacia sitävastoin menestyi kestotestissä.


      • Ite päätätte
        eliveto kirjoitti:

        Samoin kallistuisi daciaan. Molemmat olen koeajanut, ja Yeti on kyllä kaikinpuolin mukavempi, mutta en ihan rehellisesti sanottuna ensimmäisen ja luultavasti viimeisen skodan omistajana usko, että Yeti olisi yhtä luotettava kuin duster. Siitä huolimatta että hintaero on huikea. Ei ainakaan jos autobildin luotettavuustestejä katsoo. Dacia sitävastoin menestyi kestotestissä.

        Antakaa vielä tulla testitietoa Suomen oloissa ettei käy kuten Loganin koeajossa Tuulilasi lehdessä,toteamukset vähän siihen suuntaan että vaatimaton ja keskeneräinen on testikalu monessakin suhteessa,tosin Yeti on niin kamalan ruma etten sitä itselleni huolisi,enkä tarvitsekkaan sellaisia ominaisuuksia autooni kuin siinä on,uuden Skoda Octavia Combin tyytyväinen omistaja.


      • ostaja*
        Ite päätätte kirjoitti:

        Antakaa vielä tulla testitietoa Suomen oloissa ettei käy kuten Loganin koeajossa Tuulilasi lehdessä,toteamukset vähän siihen suuntaan että vaatimaton ja keskeneräinen on testikalu monessakin suhteessa,tosin Yeti on niin kamalan ruma etten sitä itselleni huolisi,enkä tarvitsekkaan sellaisia ominaisuuksia autooni kuin siinä on,uuden Skoda Octavia Combin tyytyväinen omistaja.

        Melkoinen määrä ostajista haluaisi vaan vaatimattoman ja edullisen perusauton, missä ei ole tolkutonta määrää varusteita ja kaikenlaisia härpättimiä. Dacia vastaa juuri tähän tarpeeseen. Ei sitä ole huvin vuoksi alettu valmistaa, vaan eri mallien tuotantopäätös on tarkoin harkittu.
        Mihin niitä hintaa nostavia apulaitteita oikein tarvitsee. Onko ne uusavuttomia varten ?
        Aivan hyvin on pärjännyt jo 35 vuotta tuiskussa ja tuulessa ilman abs, tcs, esp, awd tai dsg vempeleitä, kun on vain valinnut auton, missä on hyvä lämmityslaite ja ainakin 1 vetävä pyörä . Niin helppoa se on, mutta voihan elämän tietysti tehdä kalliiksikin jos haluaa.


      • PAKKAA..!%#?+
        ostaja* kirjoitti:

        Melkoinen määrä ostajista haluaisi vaan vaatimattoman ja edullisen perusauton, missä ei ole tolkutonta määrää varusteita ja kaikenlaisia härpättimiä. Dacia vastaa juuri tähän tarpeeseen. Ei sitä ole huvin vuoksi alettu valmistaa, vaan eri mallien tuotantopäätös on tarkoin harkittu.
        Mihin niitä hintaa nostavia apulaitteita oikein tarvitsee. Onko ne uusavuttomia varten ?
        Aivan hyvin on pärjännyt jo 35 vuotta tuiskussa ja tuulessa ilman abs, tcs, esp, awd tai dsg vempeleitä, kun on vain valinnut auton, missä on hyvä lämmityslaite ja ainakin 1 vetävä pyörä . Niin helppoa se on, mutta voihan elämän tietysti tehdä kalliiksikin jos haluaa.

        .

        kun tietoisuus kyseisestä automallista leviää

        .


      • Vaatimaton invalidi
        ostaja* kirjoitti:

        Melkoinen määrä ostajista haluaisi vaan vaatimattoman ja edullisen perusauton, missä ei ole tolkutonta määrää varusteita ja kaikenlaisia härpättimiä. Dacia vastaa juuri tähän tarpeeseen. Ei sitä ole huvin vuoksi alettu valmistaa, vaan eri mallien tuotantopäätös on tarkoin harkittu.
        Mihin niitä hintaa nostavia apulaitteita oikein tarvitsee. Onko ne uusavuttomia varten ?
        Aivan hyvin on pärjännyt jo 35 vuotta tuiskussa ja tuulessa ilman abs, tcs, esp, awd tai dsg vempeleitä, kun on vain valinnut auton, missä on hyvä lämmityslaite ja ainakin 1 vetävä pyörä . Niin helppoa se on, mutta voihan elämän tietysti tehdä kalliiksikin jos haluaa.

        Tuo mainitsemasi dsg on Automaattivaihteisto.
        Minä olen alaraajahalvaantunut enkä oikein katso sinun kirjoitustasi kunnioittavasti kun et edes tiedä mitä mainitsemasi laitteet tarkoittavat.


      • TARKOITTANUT:.!%#?+
        Vaatimaton invalidi kirjoitti:

        Tuo mainitsemasi dsg on Automaattivaihteisto.
        Minä olen alaraajahalvaantunut enkä oikein katso sinun kirjoitustasi kunnioittavasti kun et edes tiedä mitä mainitsemasi laitteet tarkoittavat.

        .

        halveksua millään lailla

        Automaattivaihteisto on liikuntarajoitteiselle oikeasti hyödyllinen tai sanotaanko välttämätön jopa

        .


      • ITÄAUTO
        renoo kirjoitti:

        Kyllä octavia ja logan on eri autoluokkaa. Logan on lähempänä ladaa, eikä dacia mikään uusi merkki ole, johan niitä suomessakin myytiin 70-luvulla rellu 12:na.

        Totta, itsekin 60-luvulla syntyneenä muistan Daciat tuolta 70- ja 80-luvuilta. Sehän oli Ceaucescun ylpeän sosialistisen Romanian valmistama rellu. Laadultaan vielä heikompi kuin ranskikset, mutta oli kyllä siten halvempikin. Menneet on menneitä ja nyt varmaan Daciat ovat jokasuhteessa parempia kuin tuolloin. Mutta puppua on se, että kyseessä olisi uusi länsimerkki, josta ei itävitsejä löytyisi. Silloin oli kuitenkin silloin, joten periaatteessa "sitä tikulla silmään joka vanhoja muistaa"! ;-)


      • meidän ilonamme

        Halvempihan Dacia on ostohinnaltaan, se on fakta. Ylläpitokustannuksista ei sitten enää niin selvää tietoa ole vielä. Ja voihan olla, että Dacia tulee siinä kovastikin halvaksi, jos Dacian omistajat ovat käsistään käteviä ja sitten vielä hieman katsovat vikoja läpi sormien.

        Mutta onhan aika paksua ihan näin muita mutkitta väittää Dacian "laadun olevan ylivoimaisesti parempi". Tuolle ei voi kuin nauraa, niin perusteeton tuo väite on. Jos yksi Dacian yksilö on kelvollisesti kahlannut läpi yhden testin, niin sekö antaa 100% varmuuden laadusta ja luotettavuudesta. On kyllä saatu melkoinen hupiveikko tänne joukkoomme! Mutta mikäs siinä, jos saadaan pitää hauskaa. ;D


      • huutoon
        Vaatimaton invalidi kirjoitti:

        Tuo mainitsemasi dsg on Automaattivaihteisto.
        Minä olen alaraajahalvaantunut enkä oikein katso sinun kirjoitustasi kunnioittavasti kun et edes tiedä mitä mainitsemasi laitteet tarkoittavat.

        Ei totuudesta saa närkästyä.
        OLen tilannut yhtäjaksoisesti erilaisia moottorilehtiä vuodesta 1970 ja ajellut automaatilla jo vuodesta -80 , joten jonkin verran on tietämystä ja kokemusta tarttunut. LIsäksi on tullut tehtyä remppaa Alfa Romeosta Volvoon ja Valmettiin asti. Automaatti on mukava varuste vapaa-aikana, kun on pitänyt töissä hämmentää keppiä vuosikymmenet.
        Perään kuulutin luotettavia ja edullisia välineitä, mihin kategoriaan taas dsg (der schlecte getriebe) ei kuulu.
        Sen vuoksi minun laatikon kylkeen on stanssattu Aisin.


      • totuuden
        meidän ilonamme kirjoitti:

        Halvempihan Dacia on ostohinnaltaan, se on fakta. Ylläpitokustannuksista ei sitten enää niin selvää tietoa ole vielä. Ja voihan olla, että Dacia tulee siinä kovastikin halvaksi, jos Dacian omistajat ovat käsistään käteviä ja sitten vielä hieman katsovat vikoja läpi sormien.

        Mutta onhan aika paksua ihan näin muita mutkitta väittää Dacian "laadun olevan ylivoimaisesti parempi". Tuolle ei voi kuin nauraa, niin perusteeton tuo väite on. Jos yksi Dacian yksilö on kelvollisesti kahlannut läpi yhden testin, niin sekö antaa 100% varmuuden laadusta ja luotettavuudesta. On kyllä saatu melkoinen hupiveikko tänne joukkoomme! Mutta mikäs siinä, jos saadaan pitää hauskaa. ;D

        Samaisissa 100.000 km:n kestotestissä (dauertest) kautta aikojen ovat huonoimmat 4 olleet VW-konsernin autoja.
        Kyllä tämä jo kertoo laadusta ja luotettavuudesta jotakin .
        Siitä on lähettävä, että nykyaikaiseen autoon ei saisi tulla mitään vikaa ensimmäisen 100 tkm:n aikana.
        Tähän tulokseen ovatkin päässeet BMW ja Mazda 6 , muutama muukin melko lähelle. Mutta tuossa joukossa ei ollut Skodaa eikä muitakaan wagen-tujotteita. Kyllä se jotakin kertoo jugoslaavikokoajien motivaatiosta ja laaduntarkastuksesta.


      • 57
        totuuden kirjoitti:

        Samaisissa 100.000 km:n kestotestissä (dauertest) kautta aikojen ovat huonoimmat 4 olleet VW-konsernin autoja.
        Kyllä tämä jo kertoo laadusta ja luotettavuudesta jotakin .
        Siitä on lähettävä, että nykyaikaiseen autoon ei saisi tulla mitään vikaa ensimmäisen 100 tkm:n aikana.
        Tähän tulokseen ovatkin päässeet BMW ja Mazda 6 , muutama muukin melko lähelle. Mutta tuossa joukossa ei ollut Skodaa eikä muitakaan wagen-tujotteita. Kyllä se jotakin kertoo jugoslaavikokoajien motivaatiosta ja laaduntarkastuksesta.

        Kerrotaan tässä kuitenkin totuus Volkkarista.
        Auto Bild- lehden sadan tonnin kestotestissä ajoivat Golfilla
        200000 km. Esimmäisen sadan tuhannen kilometrin ajon aikana Golfissa
        oli joitakin pikkuvikoja jotka takuu korvaa.
        Seuraavat 100000 km VW Golf selvitti ilman yhtäkään vikaa.
        Testin loputtua Golf oli niin loistokunnossa, että testaajat
        totesivat Golfin menevän vielä seuraavat 100000 km ilman
        minkäänlaisia ongelmia. Ja tottahan se on, Volkkarille ja Skodalle
        300000 km on vasta sisäänajoa.


    • Duster!

      Duster!

    • Autoon

      Päädyit? Toivottavasti ostit Dacian.

      • uusi dasua

        Joo päädyin parempaan eli dasiaan


    • tervaa pohjaan

      Logania itsekin mietin. Käytäppä auto vielä hyväksi koetussa ruostesuojauksessa, ikä pitenee taatusti. Daciassa on vain 6 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, kilpailijoissa alkaa olla tuplaten pidempi. Ruostetakuut ovat vähän puppua, mutta silti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe