Joko tomaatti kukkii?

Kukkia odotellessa

Joko teillä on kukkia tomaateissa? Itselläni vielä ei; kylvin siemenet 20.3. ja pituutta tomaateilla alkaa olla jo
liiaksikin. Taimet ovat vielä sisällä, koska uuden kasvihuoneen hankinta on työn alla.

11

3341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomaatto.

      mutta ihan napakoita taimia sain naapurista. Meillä kävi talvella vahinko, kasvihuoneenkatto romahti lumen paljoudesta. Se on nyt remontissa, ensiviikolla olis ehkä korjattu. --Kyllä tulee kalliit tomaatit 225egua maksaa uudet kattohirret Julia kasvariin, mutta ei se mitään, näillä mennään:DD

      • Kylvin 25.2, ja ovat olleet kasvihuoneessa maaliskuun alusta lähtien, ja nyt jo pari viikkoa maahan istutettuna. Älä ole huolissasi, pian ne alkaa raakiletta työntää, kun saat ne maahan.


      • lkest

        itse tain rakennusmuovista ja kakkoskakkosesta 2mx3,5metriä hintaa tuli 110euroa ja kestää 4-5vuotta


    • tt

      Taimina ostetut Tumblerit & Totemit kukkii kumpainenkin, ovat olleet lasittamattomalla partsilla puolivarjossa yötä päivää muutamia kylmiä öitä & tuulisiä päiviä lukuunottamatta n. 3 viikkoa.

      • jukkathepuutarhuri

        Mulla on lasitetulla parvekkeella amppelitomaatteja, jotka kasvatin siemenestä asti. Nyt on melkein jokaisessa yksilössä kirsikkatomaatin kokoisia tomaatteja, ja kukkia on myös. Korkeutta on reilut puoli metriä (joka on aika paljon kyllä amppelille) =D


      • Mutta ei
        jukkathepuutarhuri kirjoitti:

        Mulla on lasitetulla parvekkeella amppelitomaatteja, jotka kasvatin siemenestä asti. Nyt on melkein jokaisessa yksilössä kirsikkatomaatin kokoisia tomaatteja, ja kukkia on myös. Korkeutta on reilut puoli metriä (joka on aika paljon kyllä amppelille) =D

        Vasta tuli ekat nuput. Varrella on silti pituutta ainaki metri. Vieläkö ehtii tulemaan tomaatteja? Ei ole kasvihuonetta, parvekkeella vaan.


      • Tomangit
        Mutta ei kirjoitti:

        Vasta tuli ekat nuput. Varrella on silti pituutta ainaki metri. Vieläkö ehtii tulemaan tomaatteja? Ei ole kasvihuonetta, parvekkeella vaan.

        Mulla on samanlaisia noin metrisiä ja vasta kukkiivat. Odotan kiihkeästi satoa. Mulla ne on olleet kasvihuoneessa kyllä jo pari kuukautta.


      • hhhhhhhhhhhhh
        Tomangit kirjoitti:

        Mulla on samanlaisia noin metrisiä ja vasta kukkiivat. Odotan kiihkeästi satoa. Mulla ne on olleet kasvihuoneessa kyllä jo pari kuukautta.

        Kypsyminen on hidasta, mutta jos on hyvät kelit niin sitten.


    • hiogqebg

      meillä on syöty jo melkein kaikki, mitä nuo kolme taimea tekivät tälle vuodelle :) kasvatan siis pensastomaattia sisällä isossa ruukussa kuumalla valoisalla ikkunaseinällä. Viime kesänä sain satoa kaksi vai peräti kolme tomaattia, jotka syötiin elokuun puolessa välissä. tänä kesänä raakileita oli 13, joista ensimmäiset syötiin 1.7. Vaikka siis kyseessä on pensaslajike, niin ei tuo juurikaan pensaalta vaikuta, enemmänkin normaalilta pitkältä, hujoppitomaatilta. Mutta eipä haittaa, kun maistuvat hyville joka tapauksessa:) Ainoastaan olisin kysynyt että, tietääkö kukaan miksi tomaateissani on paksu kuori?

    • norfeonwor

      mites on kun nyt alkaa olla täyskokoisia VIHREITÄ kirsikkatomaatteja vieläkö kypsyy syksyksti? muovitettu lavakaulus jossa ovat

      • KylmäKevät

        Onhan tässä vielä kuukausi aikaa keskimääräisesti ensimmäisiin yöpakkasiin. Pitäisi ilman muuta ehtiä ainakin Etelä-Suomessa. Jos haluat nopeammin noita tomaatteja maisteltavaksi, poimi niitä vihreitä täysikokoisia ikkunalaudalle.
        Minulla on ekaa vuotta ihan siemenestä kasvatettuja tomaatteja kasvamassa avomaalla, pensaiden välissä suhteellisen tuulensuojassa. Kylmä kesä hidastanut kasvua.. Joitakin vihreitä olen poiminut sisälle kypsymään, muutamassa päivässä ovat punastuneet sisällä lämpimässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe