Halpoja jälkiruokia

nam:P

Voitas kerätä tähän listaa edullisista jälkiruuista, onko semmosia?

19

6646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punapooski

      Tein juuri itse omenapiirakan ja vaniljakastikkeen. Molemmat oli helppo tehdä ja eikä maksanut paljoa!

    • halpaaaa

      letut ja pannari. ei tarvii kuin maitoo, munia, jauhoja, vähän margariinia, sokeria.

      • Varma valinta

        käy vaikka pääruuasta. Porkkanaa, perunamuusia, keitettyä riisiä, puuron jämiä sun muita voi lisätä taikinaan.
        Jälkiruokana vaihtelua saa vaikkapa rusinoilla. Joku oli kokeillut muunnosta kookkosmaidolla ja banaanilla. Hyvää oli ollut, mutta sitten tulee vähän hintaakin lisää.


    • ,1,1,1,1,1,

      Rahka.. Ehrmanin maitorahkaa, hieman sokeria ja alennuksesta kauden hedelmiä. Hyvää ja halpaa.

      • Anonyymi

        kuinka halpaa se oli koska miulla on budjetti max 1 euro ja 28 centtii


    • minun herkkuni

      vehnäjauhoja ja vettä, ei tosiaan mitään muuta tarvi.

      Tulee hyviä ohukaisia, öljyä voi tarvita, riippuu pannun kunnosta.

      syödessä kohtuudella sokeria.

    • -jälkkäri-

      Tossa on pari edullista jälkiruokaa http://loihdi.fi/saastovinkit/edulliset-ruokareseptit/

    • Pula-ajan ohjeita

      Vanhan ajan rusinasoppa on hyvä ja halpa jälkiruoka. Kaveriksi voi tehdä vaikkapa mannapuuroa tai jos aamupalalta taikka edelliseltä päivältä on jäänyt tähteeksi, niin hyvin uppoaa rusinasopan tai jonkun mehukeiton kaverina kylämäkin jälkiruuaksi. Kaveriksi voi tehdä myös vaikka maitokiisseliä.

    • Pula-ajan ohjeita

      Köyhät ritarit ovat tosi hyviä, eikä niitä saa nykyisin mistään, ellei itse tee.
      Pullaa, ranskista, paahtoleipää tai muuta vastaavaa (vanhanhkokin kelpaa, kunhan ei ole homeessa) kastetaan maitoon ja paistetaan pannulla molemmin puolin. Rasvaa tietysti tarvitaan, ettei tarttuisi paistinpannuun kiinni.
      Ovat hyviä sellaisenaan heti paistettuna tai myöhemmin kylmänä.
      Rikkaita ritareita niistä saa hillolla ja kermavaahdolla höystettynä.
      Vaikka ohje onkin ilmeisesti pula-ajalta kotoisin, kelpaa se 100-varmasti nykyajan lapsillekin siinä missä letut tai ohukaiset tai esim. makaroonilaatikko.

    • Pula-ajan ohjeita

      Omenoilla tai sekahedelmillä höystettynä valmistettu riisipuuro on myös halpa ja terveellinen jälkiruoka tai välipala maidon kanssa siinä missä vispipuurokin.
      Ja muuten, vispipuuroa voi tehdä muustakin kuin puolukasta. Kokeilkaapa puolukoiden tilalle porkkanaa. Hyvää sekin, ja terveellistä.

    • ei tykkää ei

      kun ei syö jälkiruokia. Jos rahat on tiukilla niistä voi luopua ensimmäisenä. Tosin en ole koskaan vielä sellaisia syönyt...

      • Kesän herkut

        Niin kait, jos ei ole tottunut niitä käyttämään, mutta ruokaa se on jälkiruokakin, ja antaa energiaa ja terveyttä siinä missä pääruokakin. Voi olla hyvinkin terveellistä.
        Ajatelkaapa tulevaa kesää ja saatavilla olevia puutarhan tai metsän marjoja ja muita antimia, vaikkapa salaattiainekset voikukan lehdet, koivun lehdet, ym. ja sienet. Sienistä nyt ei ole jälkiruokien aineksiksi, mutta marjat sellaisenaan, rahkan joukossa, piirakassa, keittoina tai kiisseleinä, niin siinähän on jälkiruokavalikoimaa kerrakseen.
        Käytetään kotimaisia tuotteita vaikka itse poimien, niin ei tarvitse ostella kalliita tuontihedelmiä ja muita aineksia. Itse poimien saa vielä liikuntaa ja hyvää mieltä kaupanpäällisiksi.


      • Pula-ajan ohjeita
        Kesän herkut kirjoitti:

        Niin kait, jos ei ole tottunut niitä käyttämään, mutta ruokaa se on jälkiruokakin, ja antaa energiaa ja terveyttä siinä missä pääruokakin. Voi olla hyvinkin terveellistä.
        Ajatelkaapa tulevaa kesää ja saatavilla olevia puutarhan tai metsän marjoja ja muita antimia, vaikkapa salaattiainekset voikukan lehdet, koivun lehdet, ym. ja sienet. Sienistä nyt ei ole jälkiruokien aineksiksi, mutta marjat sellaisenaan, rahkan joukossa, piirakassa, keittoina tai kiisseleinä, niin siinähän on jälkiruokavalikoimaa kerrakseen.
        Käytetään kotimaisia tuotteita vaikka itse poimien, niin ei tarvitse ostella kalliita tuontihedelmiä ja muita aineksia. Itse poimien saa vielä liikuntaa ja hyvää mieltä kaupanpäällisiksi.

        Marjoista tuli mieleeni lapsuus viidenkymmenen vuoden takaa.
        Marjoja, mansikoita, mustikoita, herukoita ja ripaus sokeria ja maitoa.
        Nam, helppo ja nopea jälkiruoka ja halpakin.


    • Raikasta

      Iso paketti jäätelöä pakkaseen parilla kolmella eurolla. Siitä saa monta jälkiruoka-annosta edullisesti.

      • jäätymään

        pakkaseen


    • 77777

      vaikkapa aivan tavallista appelsiinituoremehua, sekaan ompun paloja, kiehautetaan omenat hieman pehmeämmiksi, suurustetaan perunajauhoilla ja viimeiseksi banaaniviipaleita tai mitä mieleen tuleekin.

      • nampsista

        Itselläni on puolukoita runsaasti ja olen keittänyt niistä raikasta mehua. Puolukkamehu on mielestäni paras janojuoma. Siitä mehusta saa tehtyä ihania mehujäitä, kun minulla sattuu olemaan vanha muottisarjakin. Tuon muotin voi varmaan tehdä jostain itsekin. Näin saa tehtyä myös puolukkaisia jääpaloja.

        Kaakaojauheesta olen tehnyt suklaakiisseliä. Nesteeksi olen laittanut vanhaa seisonutta kahvia. Kiisselin voi suurustaa perunajauholla tai liivatteella.

        Samoin kuin edellinenkin, olen tehnyt kiisseleitä myös tuoremehuista.
        Vispipuuro on myös hyvää ja edullista. Ellei ole puolukoita, voi tehdä eri makuja esim. säilykehedelmistä, tuoreista hedelmistä, eri marjoista tai vaikka keittää tuoremehuun (mehun tulee olla voimakkaan makuista ja laimentamatonta).

        Jos kaapista sattuu löytymään talkkunapussin jämät, sitä kannattaa laittaa piirakkapohjaan. Talkkunapiirakkaan sopii täytteeksi esim. puolukat, mustikat, raparperit jne. Juuri eilen tein raparperipuolukkaseoksesta täytteen.

        Hyviä naposteltavia esim. telkkaria katsellessa on palastella kulhoon porkkanoita, kurkkua, omenaa jne., että on sitten valmiina, ettei tarvitse mainoskatkolla lähteä jääkaapille rohmuamaan jotain epäterveellistä.

        Kun lapset olivat pieniä, opetimme heitä syömään erilaisia kasviksia, ym. seuraavasti.
        Kuuteen numeroituun kulhoon laitettiin eri makuja kuhunkin, esim. porkkanaa, omenaa, sipulia, punajuurta, lanttua jne. Kukin vuorollaan heitti noppaa ja minkä lukeman sai, joutui syömään kyseisen makupalan, oli se sitten hyvää tai pahaa. Lapset kiljuivat dramaattisina, jos kohdalle osui esim. sipuli. :D
        Mutta hauskaa oli!


      • nampsista kirjoitti:

        Itselläni on puolukoita runsaasti ja olen keittänyt niistä raikasta mehua. Puolukkamehu on mielestäni paras janojuoma. Siitä mehusta saa tehtyä ihania mehujäitä, kun minulla sattuu olemaan vanha muottisarjakin. Tuon muotin voi varmaan tehdä jostain itsekin. Näin saa tehtyä myös puolukkaisia jääpaloja.

        Kaakaojauheesta olen tehnyt suklaakiisseliä. Nesteeksi olen laittanut vanhaa seisonutta kahvia. Kiisselin voi suurustaa perunajauholla tai liivatteella.

        Samoin kuin edellinenkin, olen tehnyt kiisseleitä myös tuoremehuista.
        Vispipuuro on myös hyvää ja edullista. Ellei ole puolukoita, voi tehdä eri makuja esim. säilykehedelmistä, tuoreista hedelmistä, eri marjoista tai vaikka keittää tuoremehuun (mehun tulee olla voimakkaan makuista ja laimentamatonta).

        Jos kaapista sattuu löytymään talkkunapussin jämät, sitä kannattaa laittaa piirakkapohjaan. Talkkunapiirakkaan sopii täytteeksi esim. puolukat, mustikat, raparperit jne. Juuri eilen tein raparperipuolukkaseoksesta täytteen.

        Hyviä naposteltavia esim. telkkaria katsellessa on palastella kulhoon porkkanoita, kurkkua, omenaa jne., että on sitten valmiina, ettei tarvitse mainoskatkolla lähteä jääkaapille rohmuamaan jotain epäterveellistä.

        Kun lapset olivat pieniä, opetimme heitä syömään erilaisia kasviksia, ym. seuraavasti.
        Kuuteen numeroituun kulhoon laitettiin eri makuja kuhunkin, esim. porkkanaa, omenaa, sipulia, punajuurta, lanttua jne. Kukin vuorollaan heitti noppaa ja minkä lukeman sai, joutui syömään kyseisen makupalan, oli se sitten hyvää tai pahaa. Lapset kiljuivat dramaattisina, jos kohdalle osui esim. sipuli. :D
        Mutta hauskaa oli!

        1. Hedelmäsalaatti. Pilkotaan terävällä veitsellä kauden hedelmiä palasiksi. Laitetaan jääkaappiin. Aivan ihanaa. Tällä hetkellä jääkaapissani on kivihedelmä-omena-verigreippi-appelssiini-banaani-sekoitus. Osta kunnon terävä veitsi. Oma suosikkini on Fiskarsin hedelmäveitsi, joka maksaa kympin ja on joka sentin väärti. Kuori appelsiiinit ja greipit veitsellä, niin tulee todella herkkullinen hedelmälihapinta.
        2, Köyhät ritarit.
        Omassa versioissani pulla tai vanhat korvapuustit tai ranskanleipä leikataan viipaleiksi ja kieritetään kunnolla munamaidossa ja paistetaan runsaasssa voi-öljyseoksessa. Sitten sokeria ja kanelia päälle ja ovat todella hyviä. Tuskin ihan laihdutsruokaa kyllä.


      • herkkuja uunista
        boxi kirjoitti:

        1. Hedelmäsalaatti. Pilkotaan terävällä veitsellä kauden hedelmiä palasiksi. Laitetaan jääkaappiin. Aivan ihanaa. Tällä hetkellä jääkaapissani on kivihedelmä-omena-verigreippi-appelssiini-banaani-sekoitus. Osta kunnon terävä veitsi. Oma suosikkini on Fiskarsin hedelmäveitsi, joka maksaa kympin ja on joka sentin väärti. Kuori appelsiiinit ja greipit veitsellä, niin tulee todella herkkullinen hedelmälihapinta.
        2, Köyhät ritarit.
        Omassa versioissani pulla tai vanhat korvapuustit tai ranskanleipä leikataan viipaleiksi ja kieritetään kunnolla munamaidossa ja paistetaan runsaasssa voi-öljyseoksessa. Sitten sokeria ja kanelia päälle ja ovat todella hyviä. Tuskin ihan laihdutsruokaa kyllä.

        Voideltuun vuokaan pohjalle kerros raparperia tai pakasteesta marjoja. Päälle sekoitettu murutaikina, johon kauraryynejä, sokeria ja hiukan vehnäjauhoja ja sulatettua margariinia tai tilkka öljyä. Kuoren voi tehdä myös ruis- ja vehnäjauhosta. Paista ½h n. C200 ast.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe