Mainioita aloitukaia ja niistä aiheet rönsyää terävinä juttuina, joskus kinoina ja lähes aina nokitteluina. Iltatorkut olen usein ottanut läppärillä sängyssä lestapalstan kera. Täällä saa kokea rentoa lestayhteisöjen elämää, joka livenä on jäänyt vähemmälle.Suosittelen..
täällä on välillä todella
86
363
Vastaukset
- yx yökyöpeli
Eipä täällä montaa lestadiolaista ole.
- teu.
On riittävästi .
- Tahtoo keskustella
teu. kirjoitti:
On riittävästi .
Kyllä minä kaipaisin tänne ennen kaikkea viisaita keskustelutaitoisia ihmisiä joilla on kyky avata uskon salaisuutta oman sydämensä kautta muillekin. Tyhjänjauhajia yksikin on jo liikaa. Sellaisia ei täällä
tarvittaisi. - teu.
Tahtoo keskustella kirjoitti:
Kyllä minä kaipaisin tänne ennen kaikkea viisaita keskustelutaitoisia ihmisiä joilla on kyky avata uskon salaisuutta oman sydämensä kautta muillekin. Tyhjänjauhajia yksikin on jo liikaa. Sellaisia ei täällä
tarvittaisi.kaunistaa omaa tyyliä , jospa he karttaa sinua,
ja sinun kärkevää kieltä . - Savon ukko
teu. kirjoitti:
kaunistaa omaa tyyliä , jospa he karttaa sinua,
ja sinun kärkevää kieltä .teuta osuit naulankantaan!
- teu.
teu. kirjoitti:
On riittävästi .
Että niitä on , riittävästi koska Jumalan Rakkaat , lyö muut ,Jeesuksen pelastetut ) lättänäksi .
Jos kaunistaisin pikkuisen , Kaikki ne kuuluvat yhteen poppooseen , ei niitä eroiteta , vaan
jokainen on Jumalan lapsi , siihen asti kun hän itse itsensä erottaa. Ymmärrätkö. - Savon ukko
teu. kirjoitti:
Että niitä on , riittävästi koska Jumalan Rakkaat , lyö muut ,Jeesuksen pelastetut ) lättänäksi .
Jos kaunistaisin pikkuisen , Kaikki ne kuuluvat yhteen poppooseen , ei niitä eroiteta , vaan
jokainen on Jumalan lapsi , siihen asti kun hän itse itsensä erottaa. Ymmärrätkö.erästä asiaa raamatusta, sinä kun tiedät siitä enemmän, jos sopii.
Matt.25:14-30.
Kerrotaan tarinaa miehestä joka antoin palvlijoillee palkkioksi leiviskät, lähtiessään matkoille.
1. 5 leiviskää
2. 2 leiviskää
3. 1 leivikän
Kun tämä mies palasi matkoiltaan ja rupesi kyselemään miten palvelijat olivat leiviskänsä sijoittaneet.
Ne palvelijat ensimmäinen ja toinen olivat tuplanneet kaupoillaan leiviskänsä, mutta kolmas reppana oli haudannut leiviskänsä maahan peloissaan isäntänsä kovuudesta.
No, nämä kaksi ensimmäistä palvelijaa saivat kiitosta kaupanteoistaan, muuta tämä kolmas joutui antamaan ainoan leiviskänsä sille palvelijalle, jolla oli ollut viisi leiviskää. Ja sai huutia isännältä, joka tuomitsi hänet sinne, missä on ikuinen itku ja hammasten kiristys. Oliko tämä oikein?
Minun Jumalani ei hyväksy sellaista tapaa, että jolla on paljon hänelle annetaan sekin, joka toisella on ainoa.
Tällaista Suomenkin kirkko aikoinaan harrasti. Otettiin leskeltä ainoa lehmä, ja annettiin se seurakunnalle. Luultavasti papille, joka silloin oli seurakuntansa suurin ryöstäjä omaisuuksillaan.
Tämä en katso mitenkään poliitiikan kannalta, vaan ihmisyyden ja lähimmäisen rakkauden kannalta, ja siltä kannalta, että onko se sopiva vertaus raamattuun? - Jeesus pelastaa
teu. kirjoitti:
kaunistaa omaa tyyliä , jospa he karttaa sinua,
ja sinun kärkevää kieltä .Minä vastaan omista kirjoituksistani ja tyylistäni. Sinä vastaat omistasi.
Aina on henkilöitä jotka loukkaantuvat, ei sellaista kirjoittajaa olekkaan joka kaikkia voisi miellyttää.
Minun tarkoiytukseni ei ole miellyttää vaan AINOSTAAN näyttää kuka pelastaa ja mistä menee tie taivaaseen.
Tapani kirjoittaa on harkittua, se ilahduttaa sydämeni. Kultivoitu kielenkäyttö ei ole ollenkaan minun juttuni
keskustelupalstoilla. Kuten sanottu, vastaan jokaisen viestini sisällöstä jotka olen kirjoittanut. Muiden viesteistä en vastaa, enkä odota kenenkään ottavan vastuuta minun viesteistäni.
Jos toimitus katsoo viestini loukkaavan jotakuta, niin silloin sen saa vapaasti poistaa. - Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
erästä asiaa raamatusta, sinä kun tiedät siitä enemmän, jos sopii.
Kerrotaan tarinaa miehestä joka antoin palvlijoillee palkkioksi leiviskät, lähtiessään matkoille.
1. 5 leiviskää
2. 2 leiviskää
3. 1 leivikän
Kun tämä mies palasi matkoiltaan ja rupesi kyselemään miten palvelijat olivat leiviskänsä sijoittaneet.
Ne palvelijat ensimmäinen ja toinen olivat tuplanneet kaupoillaan leiviskänsä, mutta kolmas reppana oli haudannut leiviskänsä maahan peloissaan isäntänsä kovuudesta.
No, nämä kaksi ensimmäistä palvelijaa saivat kiitosta kaupanteoistaan, muuta tämä kolmas joutui antamaan ainoan leiviskänsä sille palvelijalle, jolla oli ollut viisi leiviskää. Ja sai huutia isännältä, joka tuomitsi hänet sinne, missä on ikuinen itku ja hammasten kiristys. Oliko tämä oikein?
Minun Jumalani ei hyväksy sellaista tapaa, että jolla on paljon hänelle annetaan sekin, joka toisella on ainoa.
Tällaista Suomenkin kirkko aikoinaan harrasti. Otettiin leskeltä ainoa lehmä, ja annettiin se seurakunnalle. Luultavasti papille, joka silloin oli seurakuntansa suurin ryöstäjä omaisuuksillaan.
Tämä en katso mitenkään poliitiikan kannalta, vaan ihmisyyden ja lähimmäisen rakkauden kannalta, ja siltä kannalta, että onko se sopiva vertaus raamattuun?Ensiksikin, nämä kaikki mainitut SAIVAT LAHJAKSI nämä leiviskät.
Toiseksi tämä vertaus käsittelee lahjaksi saadun omaisuuden hoitamista, ei puhu sanaakaan mistään OMISTAMISESTA, saati jonkun omaisuuden ottamista pois ja sen lahjoittamista niille joilla on jo ennestäänkin omaisuutta.
Sinun pitäisi todella paljon harjoitella luetun ymmärtämistä, että osaisit hahmottaa Raamatun kertomuksia oikein. Sen jälkeen on sitten uudestisynyminen ja sen lahjana saatu asuva Pyhä Henki sydämessä. Pyhän Hengen työ on sitten kirkastaa mistä asiata Jumalan tässä sanassaan puhuu.
Kuten edellisestä toivottavasti näet, sinä olet valovuoden päässä Jumalasta ja hänen sanastaan.
Rukoile että Jumala antaisi sinulle armon katumiseen ja parannukseen, joka johtaisi Jeesuksen kristuksen tuntemiseen ja pelastukseen. - Savon ukko
Jeesus pelastaa kirjoitti:
Ensiksikin, nämä kaikki mainitut SAIVAT LAHJAKSI nämä leiviskät.
Toiseksi tämä vertaus käsittelee lahjaksi saadun omaisuuden hoitamista, ei puhu sanaakaan mistään OMISTAMISESTA, saati jonkun omaisuuden ottamista pois ja sen lahjoittamista niille joilla on jo ennestäänkin omaisuutta.
Sinun pitäisi todella paljon harjoitella luetun ymmärtämistä, että osaisit hahmottaa Raamatun kertomuksia oikein. Sen jälkeen on sitten uudestisynyminen ja sen lahjana saatu asuva Pyhä Henki sydämessä. Pyhän Hengen työ on sitten kirkastaa mistä asiata Jumalan tässä sanassaan puhuu.
Kuten edellisestä toivottavasti näet, sinä olet valovuoden päässä Jumalasta ja hänen sanastaan.
Rukoile että Jumala antaisi sinulle armon katumiseen ja parannukseen, joka johtaisi Jeesuksen kristuksen tuntemiseen ja pelastukseen.vastaamaan. Raamattua voi lukea monella tavalla, kuin myös kirjoittaa. Tiedän, että vertaus on tarkoitettu sen ajan ihmisille, mutta toki ei nykyaikaan.Vai tykkäätkö, että vähempi osaiset ja yksinkertaiset esimiehiään pelkäävät toivotetaan helvettiin. Ja he, ketkä kaihtavat keinoja käyttämättä kaksinkertaistaan omaisuuttaa ovat Jumalalle otolisia. Ja sitten tämä köyhin ja osaamattomin saa antaa viimeisetkin leiviskänsän heille, joilla jo on eniten on. Toki tuo ei ollut kai Jumankaan tahto.
Raamatussa on toki paljon parempia vertauksia joihin yhdyn täysin. Sinä kun elät kaiken aikaa pyhän henkesi varassa, sinulla ei ole vara tulkita sitä muutoin kuin omaa uskoa suojelevaksi.
Mitä tulee arvosteluusi minun uskostani, luulisin sen olevan yhtäpitävän kuin sinunkin, vaikka en aina nojaile raamattuun. Minulla on ollut hyvä elämä, ja kiittelen siitä joka ilta ja aamu Luojaamme joka suojelee ja varjelee meitä jokaista sen mukaan miten elämme ja miten Jumalanlta kaikkea anomme. Jopa syntejämmekin anteeksi.
Katsot vain oman tehouskosi olevan ainoa otollinen Herralle. Oletpa sitten millaisessa maallisessa virassa tahansa. Minä en kunnioita pappeja ja saarnaajia yhtään enempää kuin kuin tavaratalon siivoojaakaan, joka tekee toki puhdasta jälkeä työssään, kun taas moni kirkonkin piireissä touhuava leipäpappi tai maallikkosaarnaaja, jotka ovat hyvinkin omissa sotkuissaan rypeviä.
Samoin myös te "oikeasti" viestittäjät ja höpisijät.
Mitä minun harjoittelemiseen tulee ymmärtämisessä, niin sinun tulisi harjoitella ymmärtämään itseäsi,ettet aina vedä sitä lähimmäisen syyttelyn köyttä. Se tulee pää käteen joskus sinullekkin.
En olisi sinun arvosteluusi lähtenyt, mutta kun itse näytä tymyytesi siinä itse. - teuta
Savon ukko kirjoitti:
erästä asiaa raamatusta, sinä kun tiedät siitä enemmän, jos sopii.
1. 5 leiviskää
2. 2 leiviskää
3. 1 leivikän
Tämä en katso mitenkään poliitiikan kannalta, vaan ihmisyyden ja lähimmäisen rakkauden kannalta, ja siltä kannalta, että onko se sopiva vertaus raamattuun?Että mies matkusti muille maille ; hän kutsui palvelijansa , ja antoi heille omaisuutensa . Hoitoon
ja kun näin oli tehty hän matkusti kaus.. Tämä vertaus on selitetty esimerkiksi niin , että Luther
on 5 Leiviskän mies ,, Kahden liviskän mies on rivikristitty joka on uskomassa ,, ja se rassukka
1 Leiviskän mies on , herännyt ja jäänyt siihen asteelle ,, eihän herännyt ole itse voinut tehdä
parannusta sen paremmin kuin omavahurskaskaan .
Vertaus herättää esille kolme asiaa .
1. Eri uskovilla on erilaisia lahjoja , ja eri määriä kykyjä kukin on kehitettävä ja lisättävä niitä,
pyhittäen ne Herran työhön ja palvellen 2kukin niillä armolahjoillaan kuin on saanut.
2. Jos uskova ei käytä lahjojansa , vähäisiäkin , pyrkien sitä kehittämään , hänen rangaistuksensa
on joutuminen pimeyteen , jossa on itku ja hammastenkiristys.
3. Lahjojaan kehittaville ja uskollisesti käyttäville annetaan suurempia ja vaativanpia tehtäviä .
ks. Luuk. 19:11-27. vertailuksi. josko siitä sais selon. - Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
vastaamaan. Raamattua voi lukea monella tavalla, kuin myös kirjoittaa. Tiedän, että vertaus on tarkoitettu sen ajan ihmisille, mutta toki ei nykyaikaan.Vai tykkäätkö, että vähempi osaiset ja yksinkertaiset esimiehiään pelkäävät toivotetaan helvettiin. Ja he, ketkä kaihtavat keinoja käyttämättä kaksinkertaistaan omaisuuttaa ovat Jumalalle otolisia. Ja sitten tämä köyhin ja osaamattomin saa antaa viimeisetkin leiviskänsän heille, joilla jo on eniten on. Toki tuo ei ollut kai Jumankaan tahto.
Raamatussa on toki paljon parempia vertauksia joihin yhdyn täysin. Sinä kun elät kaiken aikaa pyhän henkesi varassa, sinulla ei ole vara tulkita sitä muutoin kuin omaa uskoa suojelevaksi.
Mitä tulee arvosteluusi minun uskostani, luulisin sen olevan yhtäpitävän kuin sinunkin, vaikka en aina nojaile raamattuun. Minulla on ollut hyvä elämä, ja kiittelen siitä joka ilta ja aamu Luojaamme joka suojelee ja varjelee meitä jokaista sen mukaan miten elämme ja miten Jumalanlta kaikkea anomme. Jopa syntejämmekin anteeksi.
Katsot vain oman tehouskosi olevan ainoa otollinen Herralle. Oletpa sitten millaisessa maallisessa virassa tahansa. Minä en kunnioita pappeja ja saarnaajia yhtään enempää kuin kuin tavaratalon siivoojaakaan, joka tekee toki puhdasta jälkeä työssään, kun taas moni kirkonkin piireissä touhuava leipäpappi tai maallikkosaarnaaja, jotka ovat hyvinkin omissa sotkuissaan rypeviä.
Samoin myös te "oikeasti" viestittäjät ja höpisijät.
Mitä minun harjoittelemiseen tulee ymmärtämisessä, niin sinun tulisi harjoitella ymmärtämään itseäsi,ettet aina vedä sitä lähimmäisen syyttelyn köyttä. Se tulee pää käteen joskus sinullekkin.
En olisi sinun arvosteluusi lähtenyt, mutta kun itse näytä tymyytesi siinä itse.Enkä minä sinulta mitään pyyntöjä tarvitsekkaan. Ei tulisi mieleenikään pyytää. Minä vastaan silloin kun katson tarpeeliseksi vastata.
Ihmettelin vain kun et ymmärrä lukemastasi tekstistä edes sisällön pääkohtia. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Että mies matkusti muille maille ; hän kutsui palvelijansa , ja antoi heille omaisuutensa . Hoitoon
ja kun näin oli tehty hän matkusti kaus.. Tämä vertaus on selitetty esimerkiksi niin , että Luther
on 5 Leiviskän mies ,, Kahden liviskän mies on rivikristitty joka on uskomassa ,, ja se rassukka
1 Leiviskän mies on , herännyt ja jäänyt siihen asteelle ,, eihän herännyt ole itse voinut tehdä
1. Eri uskovilla on erilaisia lahjoja , ja eri määriä kykyjä kukin on kehitettävä ja lisättävä niitä,
pyhittäen ne Herran työhön ja palvellen 2kukin niillä armolahjoillaan kuin on saanut.
2. Jos uskova ei käytä lahjojansa , vähäisiäkin , pyrkien sitä kehittämään , hänen rangaistuksensa
3. Lahjojaan kehittaville ja uskollisesti käyttäville annetaan suurempia ja vaativanpia tehtäviä .
ks. Luuk. 19:11-27. vertailuksi. josko siitä sais selon.Jumalan omaisuuden hoitamisesta tässä on kysymys. Jumalan tahto on että kaikki ihmiset pelastuisivat, siitä lähtökohdasta tässä on lähdettävä liikkeelle. Kun Jumala on minulle uskonut lahjojaan, hän edellyttää että niitä jaetaan eteenpäin toisillekin. Jumalan lahjat eivat jakamalla vähene, vaan ne lisääntyvät kun niitä jaetaan eteenpäin, toistenkin pelastukseksi. Tuo on mielestäni liian tarkoitushaluista ryhtyä nimeämään ihmisiä nimeltä, ketkä minkäkin verran ovat talentteja saaneet.
Opetus ei ole talenttien määrässä, vaan siinä että Jumalan lahjat on tarkoitettu nimenomaan kierrätykseen, eikä mahdollisimman turvalliseen varastointiin, piiloon kaikilta muilta.
Vähän tulee sellainen, ikään kuin palaneen käry, kun miettii laajemmin ja syvällisemmin esikoislestadiolaista lähetystyötä. Olot on tehty mahdollisimman turvalliseksi " omalle väelle". Pyritään erilaisia uhkakuvia luomalla varmistamaan oma takapihakin, mustamaalataan toisia Jeesuksen seuraajia, ettei vain kukaan omasta väestä lähtisi tontilta, viemään muillekin pelastuksaen sanaa. Kauniissa ja lämpimissä rukoushuoneissa kehutaan omaa väkeä, yhdistystä ja julistajia maasta taivaaseen. Ja haukutaan muita Jeesukseen uskovia joilla on omista jumalanpalvelusmenoista hieman poikkeava tapa palvella Jumalaa, tuntematta heitä sen tarkemmin. - Savon ukko
Enkä minä sinulta mitään pyyntöjä tarvitsekkaan. Ei tulisi mieleenikään pyytää. Minä vastaan silloin kun katson tarpeeliseksi vastata.
Ihmettelin vain kun et ymmärrä lukemastasi tekstistä edes sisällön pääkohtia.näillä palstoilla vastailla tai viestittää "uskovaisena" olevana ( en todellakaan tiedä oletko tosi uskossa) hyvin ivallisesti ja itsekkäästi. Luulet olevasi todella Jumalasta seuraava, mitä et todelakaan ole. Olet vain tavallinen höyrähtänyt reppana joka yritä purkaa Jumalansanan takaa omaa paha oloasi, joka ahdistaa sinua jatkuvasti.
Sen ymmärtämättömyyden voit tutkia itsessäsi. Eikö se ole niin, että kukin ymmärtää raamattuakin miten sen parhaaksi katsoo. Minä katson sen vertauksen raamattuun sopimattomaksi. Sinun tekstejäsi ei ymmärrä edes Jumalammekaan, ehkä vastakkainen puoli paremmin. - Savon ukko
teuta kirjoitti:
Että mies matkusti muille maille ; hän kutsui palvelijansa , ja antoi heille omaisuutensa . Hoitoon
ks. Luuk. 19:11-27. vertailuksi. josko siitä sais selon.tietysti selität sen omalla tavallasi. Vertauksesi kyllä ontuu aika pahasti. Luulisin kuitenkin, että Luther ei aina ollut 5 leiviskän miehiä, ei yhden leiviskän mies ole aina rassukka, Ja vielä mikä on rivitistitty, sinä vai minä?
Todella elämme armolahjojen varassa mitä olemme saaneet. Minä olen saanut sellaisen armolahjan, että helvettiä ei ole, selaisenaan ainakaan joksi te sen määrittelette. Miten muuten kehität itse uskonlahjojasi? Minä ainakin yritän pysyä lestissäni niin kauan kuin elän, toivottavasti elän kauan eli satavuotiaaksi asti. - Hellariboy86
Savon ukko kirjoitti:
näillä palstoilla vastailla tai viestittää "uskovaisena" olevana ( en todellakaan tiedä oletko tosi uskossa) hyvin ivallisesti ja itsekkäästi. Luulet olevasi todella Jumalasta seuraava, mitä et todelakaan ole. Olet vain tavallinen höyrähtänyt reppana joka yritä purkaa Jumalansanan takaa omaa paha oloasi, joka ahdistaa sinua jatkuvasti.
Sen ymmärtämättömyyden voit tutkia itsessäsi. Eikö se ole niin, että kukin ymmärtää raamattuakin miten sen parhaaksi katsoo. Minä katson sen vertauksen raamattuun sopimattomaksi. Sinun tekstejäsi ei ymmärrä edes Jumalammekaan, ehkä vastakkainen puoli paremmin.Tuo jeesuspelastaa vastailee MUILLE että "en ole kysynyt sinulta mitään" mutta sotkeentuu itse asioihin joista HÄNELTÄ ei ole kysytty mitään. Tietysti julkisella palstalla kuka vaan voi vastata kelle vaan, mutta saisi kaverilla olla edes sen verran itsekritiikkiä että itse noudattaa omatekemiä sääntöjään. Hän on vaan niin oman erinomaisuutensa ja uskonsa täydellisyyden lumoissa ettei pysty minkäänlaiseen itsekriittisyyteen. Syy on aina toisissa. Ihan sama oli meno kun sama tyyppi esiintyi muistaakseni "Tietua" nimimerkillä, ja eräillä muillakin.
Itse olen riisunut uskon pakkopaidan yltäni ja siksi luen tuon kiihkoilijan tekstejä ihan huumorimielessä. Tarkkailen tätä palstaa lähinnä argumentoinnin ja sosiologian näkökulmista. - Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
näillä palstoilla vastailla tai viestittää "uskovaisena" olevana ( en todellakaan tiedä oletko tosi uskossa) hyvin ivallisesti ja itsekkäästi. Luulet olevasi todella Jumalasta seuraava, mitä et todelakaan ole. Olet vain tavallinen höyrähtänyt reppana joka yritä purkaa Jumalansanan takaa omaa paha oloasi, joka ahdistaa sinua jatkuvasti.
Sen ymmärtämättömyyden voit tutkia itsessäsi. Eikö se ole niin, että kukin ymmärtää raamattuakin miten sen parhaaksi katsoo. Minä katson sen vertauksen raamattuun sopimattomaksi. Sinun tekstejäsi ei ymmärrä edes Jumalammekaan, ehkä vastakkainen puoli paremmin.Pidä niistä huolta. Jätä muiden asenteet arvioimatta, kun et niistä mitään tiedä.
- teuta
Savon ukko kirjoitti:
tietysti selität sen omalla tavallasi. Vertauksesi kyllä ontuu aika pahasti. Luulisin kuitenkin, että Luther ei aina ollut 5 leiviskän miehiä, ei yhden leiviskän mies ole aina rassukka, Ja vielä mikä on rivitistitty, sinä vai minä?
Todella elämme armolahjojen varassa mitä olemme saaneet. Minä olen saanut sellaisen armolahjan, että helvettiä ei ole, selaisenaan ainakaan joksi te sen määrittelette. Miten muuten kehität itse uskonlahjojasi? Minä ainakin yritän pysyä lestissäni niin kauan kuin elän, toivottavasti elän kauan eli satavuotiaaksi asti.Tulikin sinun sanassa jo ilmi : kun sanoin,että esimerkiksi, tarkoitin sitä ilman sarvia ja hampaita ,
Siis muitakin lausuntoja on , Ajatellaan että Se mies on Jeesus kristus , Joka antoi leiviskät !
Oli kuluva pitkähkö aika Hänen toiseen tulemiseensa , ja oli erheellistä odottaa sitä lähitulevaisuudessa.
Hänen toisen tulemisensa jälkeen , annetaan seurakunta kautensa osoitetun kyvyn ja uskollisuuden
mukaan (valtakunnassa johtopaikkoja ), joita meillä on vähemmän ja toisilla enemmän .
Ks. Matt. 19:28 ja Ilm. 20:4-6. Kristuksen viholliset teloitetaan. Hänen toisessa tulemisessaan. Ilm. 19:21. - Jeesus pelastaa
Hellariboy86 kirjoitti:
Tuo jeesuspelastaa vastailee MUILLE että "en ole kysynyt sinulta mitään" mutta sotkeentuu itse asioihin joista HÄNELTÄ ei ole kysytty mitään. Tietysti julkisella palstalla kuka vaan voi vastata kelle vaan, mutta saisi kaverilla olla edes sen verran itsekritiikkiä että itse noudattaa omatekemiä sääntöjään. Hän on vaan niin oman erinomaisuutensa ja uskonsa täydellisyyden lumoissa ettei pysty minkäänlaiseen itsekriittisyyteen. Syy on aina toisissa. Ihan sama oli meno kun sama tyyppi esiintyi muistaakseni "Tietua" nimimerkillä, ja eräillä muillakin.
Itse olen riisunut uskon pakkopaidan yltäni ja siksi luen tuon kiihkoilijan tekstejä ihan huumorimielessä. Tarkkailen tätä palstaa lähinnä argumentoinnin ja sosiologian näkökulmista.Tiedän itse mihin vastaan ja päätän ne asiat ihan itse. Pidätte vain omista asioistanne huolen, niin kaikki sujuu hyvin. Minä huolehdin oman sarkani kuokkimisesta.
Keskittykää omakohtaiseen asioista keskustelemiseen ja jättäkää toiset kirjoittajat ja heidän arvioimisensa pois kokonaan. - Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
tietysti selität sen omalla tavallasi. Vertauksesi kyllä ontuu aika pahasti. Luulisin kuitenkin, että Luther ei aina ollut 5 leiviskän miehiä, ei yhden leiviskän mies ole aina rassukka, Ja vielä mikä on rivitistitty, sinä vai minä?
Todella elämme armolahjojen varassa mitä olemme saaneet. Minä olen saanut sellaisen armolahjan, että helvettiä ei ole, selaisenaan ainakaan joksi te sen määrittelette. Miten muuten kehität itse uskonlahjojasi? Minä ainakin yritän pysyä lestissäni niin kauan kuin elän, toivottavasti elän kauan eli satavuotiaaksi asti.Luulet olevasi Jumalan sanan yläpuolella. To luulo ei ole armolahja, vaan areijolaisten valhe. Emme tarvitse jehovalaisia täällä sönköttämässä.
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Tulikin sinun sanassa jo ilmi : kun sanoin,että esimerkiksi, tarkoitin sitä ilman sarvia ja hampaita ,
Siis muitakin lausuntoja on , Ajatellaan että Se mies on Jeesus kristus , Joka antoi leiviskät !
Oli kuluva pitkähkö aika Hänen toiseen tulemiseensa , ja oli erheellistä odottaa sitä lähitulevaisuudessa.
Hänen toisen tulemisensa jälkeen , annetaan seurakunta kautensa osoitetun kyvyn ja uskollisuuden
mukaan (valtakunnassa johtopaikkoja ), joita meillä on vähemmän ja toisilla enemmän .
Ks. Matt. 19:28 ja Ilm. 20:4-6. Kristuksen viholliset teloitetaan. Hänen toisessa tulemisessaan. Ilm. 19:21.Kuule ...., ei jehovalaisille kannata kovin paljon tuhlata aikaansa. Kehoitus parannukseen epäuskosta on riittävä.
On kamalaa katsella kun ihmisiä menee virtanaan helvettiin kaiken maailman valheuskontojen mukana.
Jeesus tarjoaisi tien taivaaseen, ei vain kelpaa. Vielä kun ajattelee heidän ajallista elämäänsä joka on monin eri tavoin valjastettu näiden huijariuskontojen johtajien maallisen omaisuuden kartuttamiseen ja heidän vallanhimonsa tyydyttämiseen.
Meillä es.lestadiolaisinakin on tässä kohtaa vakava pysähtymisen paikka, että Jeesus saa olla meidän Herramme. Valvokaamme ettei Jeesuksen paikalle nouse varkain ihmisten perustamat erinomaiset yhdistykset sääntöineen. Ja ettei seurakunnassa pääse hallitsemaan Jumalan veroisiksi korotetut vallanhimoiset johtajat.
Jeesus on Herra. Ja vain hän! Hallelujaa
Seurakunta on saanaajien herra (ei päinvastoin). Saarnaajat ovat seurakunnan palvelutehtävään valittuja henkilöitä, alamaisia seurakunnan päätöksille.
Siksi on aivan välttämätöntä että myös esikoilsestadiolaiset jotka nyt jo valtaosin ovat eronneet ev.lut. kirkosta, valitsevat keskuudestaan vaaleilla seurakuntaneuvoston joka valvoo saarnaajien toimia.
Seurakuntaneuvosto valitsee saarnaajat, kouluttaa heidät tehtäväänsä raamattukouluissa ja tarvittaessa erottaa elleivät pysy Kristuksen opissa, eivätkä huomautuksen saatuaankaan muuta Raamatun vastaista opetustaan oikeaksi.
Tällä tavoin vältytään nykyiseltä sairaalta käytännöltä jossa ihmisestä tulee paavin tavoin erehtymätön ja erpttamaton persoona joka määrää seurakuntaa sen yläpuolelta ja tulkitsee Jumalan sanaa vain omaan korvasyyhyynsä. Kanonisoinnin jälkeen pakottaa koko seurakunnan polvilleen eteensä, palvomaan Kristuksen sijasta itseään. - Hellariboy86
Tiedän itse mihin vastaan ja päätän ne asiat ihan itse. Pidätte vain omista asioistanne huolen, niin kaikki sujuu hyvin. Minä huolehdin oman sarkani kuokkimisesta.
Keskittykää omakohtaiseen asioista keskustelemiseen ja jättäkää toiset kirjoittajat ja heidän arvioimisensa pois kokonaan.". . jättäkää toiset kirjoittajat ja heidän arvioimisensa pois kokonaan."
Sinä ja teuta olette ahkerimpia toisten keskustelijoiden arvostelijoita. Muutatko siis kehotuksesi mukaisesti toimintatapaasi? - teuta
Kuule ...., ei jehovalaisille kannata kovin paljon tuhlata aikaansa. Kehoitus parannukseen epäuskosta on riittävä.
On kamalaa katsella kun ihmisiä menee virtanaan helvettiin kaiken maailman valheuskontojen mukana.
Jeesus tarjoaisi tien taivaaseen, ei vain kelpaa. Vielä kun ajattelee heidän ajallista elämäänsä joka on monin eri tavoin valjastettu näiden huijariuskontojen johtajien maallisen omaisuuden kartuttamiseen ja heidän vallanhimonsa tyydyttämiseen.
Meillä es.lestadiolaisinakin on tässä kohtaa vakava pysähtymisen paikka, että Jeesus saa olla meidän Herramme. Valvokaamme ettei Jeesuksen paikalle nouse varkain ihmisten perustamat erinomaiset yhdistykset sääntöineen. Ja ettei seurakunnassa pääse hallitsemaan Jumalan veroisiksi korotetut vallanhimoiset johtajat.
Jeesus on Herra. Ja vain hän! Hallelujaa
Seurakunta on saanaajien herra (ei päinvastoin). Saarnaajat ovat seurakunnan palvelutehtävään valittuja henkilöitä, alamaisia seurakunnan päätöksille.
Siksi on aivan välttämätöntä että myös esikoilsestadiolaiset jotka nyt jo valtaosin ovat eronneet ev.lut. kirkosta, valitsevat keskuudestaan vaaleilla seurakuntaneuvoston joka valvoo saarnaajien toimia.
Seurakuntaneuvosto valitsee saarnaajat, kouluttaa heidät tehtäväänsä raamattukouluissa ja tarvittaessa erottaa elleivät pysy Kristuksen opissa, eivätkä huomautuksen saatuaankaan muuta Raamatun vastaista opetustaan oikeaksi.
Tällä tavoin vältytään nykyiseltä sairaalta käytännöltä jossa ihmisestä tulee paavin tavoin erehtymätön ja erpttamaton persoona joka määrää seurakuntaa sen yläpuolelta ja tulkitsee Jumalan sanaa vain omaan korvasyyhyynsä. Kanonisoinnin jälkeen pakottaa koko seurakunnan polvilleen eteensä, palvomaan Kristuksen sijasta itseään.Että hän on jehovalainen ,,tämä on eri Henkilö kuin se joka sai taas eilen siipeensä .
tässä on taas yksi kysymys mistä sinä tiedät ? - Savon ukko
Luulet olevasi Jumalan sanan yläpuolella. To luulo ei ole armolahja, vaan areijolaisten valhe. Emme tarvitse jehovalaisia täällä sönköttämässä.
lestaadiolaisten keskuudessa, jos ei pysytä ruodussa.
Muuten minä poista aina jehovalaiset oveltani, ja niin tekisin sinullekkin jos tulisit kurkkimaan helvettis kanssa. - Savon ukko
teuta kirjoitti:
Tulikin sinun sanassa jo ilmi : kun sanoin,että esimerkiksi, tarkoitin sitä ilman sarvia ja hampaita ,
Ks. Matt. 19:28 ja Ilm. 20:4-6. Kristuksen viholliset teloitetaan. Hänen toisessa tulemisessaan. Ilm. 19:21.että Jeesus olisi antanut nämä leiviskäsi, niin ei hän helvettiin tuomitsisi kaikkein heikointa tietämätöntä ja yksinkertaista, joka ei osannut sijoittaa herransa mieliksi.
Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. Psa.136: 1
teuta; tuo viimeinen Raamatun lause on kaamea, mistä sen sait? Etkö enää muuta voi sano minua vastaa? - maanus matonen
Enkä minä sinulta mitään pyyntöjä tarvitsekkaan. Ei tulisi mieleenikään pyytää. Minä vastaan silloin kun katson tarpeeliseksi vastata.
Ihmettelin vain kun et ymmärrä lukemastasi tekstistä edes sisällön pääkohtia.vaikuttaa että nimimerkillä on tietämättömyyden tuomaa hengellistä itsevarmuutta, kun hän sanoo että hän haluaa kirjoittaa tiestä ja tavasta miten päästään taivaaseen.
Tulee mieleen oma vanhurskaus, eli temput miten sinne mennän. Miten olis armo, katumus ja usko, Jeesus pelastaa. - teuta
Savon ukko kirjoitti:
että Jeesus olisi antanut nämä leiviskäsi, niin ei hän helvettiin tuomitsisi kaikkein heikointa tietämätöntä ja yksinkertaista, joka ei osannut sijoittaa herransa mieliksi.
Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. Psa.136: 1
teuta; tuo viimeinen Raamatun lause on kaamea, mistä sen sait? Etkö enää muuta voi sano minua vastaa?Ole sinulle niin sanonut , tämähän on saatanalle , hänet Jeesus tuhoaa ensimmäiseksi .
Kun hän tulee toisen kerran tähän maailmaan , muista että sana tekee tehtävänsä
en minä , se on sillai savon ukko . - Savon ukko
Savon ukko kirjoitti:
Muuten minä poista aina jehovalaiset oveltani, ja niin tekisin sinullekkin jos tulisit kurkkimaan helvettis kanssa.Minäpä taidan perustaa oman uskon"lahkon"
Kokoukset pidetään täällä netissä. Raamattuu saa vilkaista, ja lukea sitä oikein.
Taivaaseen pääsee kaikki. Toisilla portit on hieman lujemmassa.
Helvettiä ei tarvii pelätä. Mutta on oltava kunnolla .
Voit ottaa pari kaljaakin, mutta pari vaan.
Tupakanpolttoa ei sallita , koska siitä tulee syöpä, ja joutuu pois tästä maallisesta helvetistä.
Lapsia pitää kasvattaa herran nuhteessa, mutta heitä ei saa pelotella helvetillä, eikä hakata.
Sukurutsauksesta tuomitaan lestaadiolaisten joukkoon.
Rippikoulu on hyvä käydä kun varoo nuoria ja vanhoja pastoreita, eikä päästä heitä lähelleen.
Ilta ja aamurukouksia kehoitetaan lukemaan, ja kiittämään Jumalaa kaikesta.
Häneltä voi myös pyytää, kun on tosissaan. Mutta ei toki mahdottomia.
Lapset voi leikkiä kaikkien lahkolaisten lasten kanssa, jos vain he leikkivät meidän kanssa.
Musiikkia voi kuunnella millaista vaan, kun ei pornolauluja ja kuuntelee hiljakseen.
Voipi sitä tansseissakin pyörähtää, kuten häissä , mutta ei hautajaisissa.
Sitten vielä ehkäistä. Avioliitossa voipi lapsiakin olla 2-4 sopiva määrä. Ei pakko.
Vaimoa ei sa rasittaa liialla panemisella jos hän ei halua. Käyt kortsuja tai pillereitä, jos ei halua, niin sitten pitää vaikka olla ilman tai tehdä itse kotityöt. Ei ole syntiä.
Kirkossa voi käydä, eikä tarvii mennä etupenkkiin. Veisata sopii. Ei pidä loukkaantua papin saarnasta, eikä arvostelle kansalaisten pukeutumista.
Urheilla pitää. Lenkkeillä kunnon vuoksi. Jos on vanhempi, ottakoot kepit avuksi, eli sauvat.
Jäsenmaksua ei ole. Eikä kerjätä kolehtia. Mutta voi silti auttaa suoraan euroja kouraan jos näkee ja tuntee vähävaraisia ja nälkäisiä. Keräyksiin ei suositella, koska niistä euroista menee suurin osa organisation ylläpitoon, ja heidän ylellisyyteen.
Politiikkaan ei kosketa. Saa äänestää Kokoomusta tai kommaria, perussuomalaisista nyt puhumattakkaan, no krist. demokraatteja jos on pakko.
Minun kanssa voi keskustella kaikesta kun ei pahasti v....uile. Ja jos ei seriffi poista...sitä minä pelkään eniten.
Mottomme on: Pidetään Jumala aina mielessä, hän suojelee ja varjelee meitä aina. - Savon ukko
teuta kirjoitti:
Ole sinulle niin sanonut , tämähän on saatanalle , hänet Jeesus tuhoaa ensimmäiseksi .
Kun hän tulee toisen kerran tähän maailmaan , muista että sana tekee tehtävänsä
en minä , se on sillai savon ukko .lentokoneella. Oletko vastassa? Ja myös ne kaikki raiskaaja papit? Mitän Jeesus silloin sanoo?
- Jeesus pelastaa
Hellariboy86 kirjoitti:
". . jättäkää toiset kirjoittajat ja heidän arvioimisensa pois kokonaan."
Sinä ja teuta olette ahkerimpia toisten keskustelijoiden arvostelijoita. Muutatko siis kehotuksesi mukaisesti toimintatapaasi?En arvioi kirjoittajaa henkilönä, sehän on netti- kirjoitusten perusteella täysin mahdoton tehtävä.
Muutamille henkilöille jotka ovat arvoioineet minua henkilönä olen esittänyt toivomuksen tulla meille
kylään tapaamaan minua henkilönä. Sen jälkeen voisi jotakin päätellä minusta.
Siis: Luen tekstin, se on jonkun kirjoittama niin kuin tiedät. Kirjoituksen perusteella teen johtopäätöksen siitä, mitä hänen kynästään palstalle tuli. Tämä ei tarkoita sitä, että tänne kirjoitetut viestit kertoisivat henkilöstä itsestään vielä mitään.
Valtaosa tänne kirjoittavista ei puhu itsestään mitään, sen sijaan he käyttävät kaiken palstatilan toisten kirjoittajien negatiiviseen arviointiin, provosoivassa tarkoituksessa. - Jeesus palastaa
teuta kirjoitti:
Että hän on jehovalainen ,,tämä on eri Henkilö kuin se joka sai taas eilen siipeensä .
tässä on taas yksi kysymys mistä sinä tiedät ?Hän on areijolainen, Russelin seuraaja. Heitä kutsutaan suomessa jehovantodistajiksi. Ellei hän olisi jehovantodistaja hän olis kertonut sen meille. Täällä on ainakin kaksi jehovantodistajaa aktiivisesti, toinen on mielenterveysvammainen "jumalallisuuden tieto", ja toinen esiintyy nimimerkillä Savon ukko.
Kummankin halveksiva ja pilkkaava suhde Jeesuksen vereen ja uhrikuolemaan kertoo heistä totuuden. - Jeesus pelastaa
maanus matonen kirjoitti:
vaikuttaa että nimimerkillä on tietämättömyyden tuomaa hengellistä itsevarmuutta, kun hän sanoo että hän haluaa kirjoittaa tiestä ja tavasta miten päästään taivaaseen.
Tulee mieleen oma vanhurskaus, eli temput miten sinne mennän. Miten olis armo, katumus ja usko, Jeesus pelastaa.Ellei ole, niin tuki leipäläpesi.
- Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
lentokoneella. Oletko vastassa? Ja myös ne kaikki raiskaaja papit? Mitän Jeesus silloin sanoo?
Olet halveksien tallannut kaikkien meidän nähden Jeesuksen sovintoveren maahan, sen seurauksena on varma kadotustuomio sinulle. Se on sinun huolesi nyt. Tee siis parannus ja usko evankeliumi!!!
Raiskaavista papeista sinun ei tarvitse kantaa huolta lainkaan Jumala osaa tuomita heidätkin oikein. - teuta
Savon ukko kirjoitti:
lentokoneella. Oletko vastassa? Ja myös ne kaikki raiskaaja papit? Mitän Jeesus silloin sanoo?
Sinä jota pidin ehkäpä liiankin fiksuna , Jeesus sai kaikki vallat (Matt. 28:16) .
Vähän ennen kuin hän nousi taivaaseen Hän sanoi opetuslapsilleen näin ,
Kyllä Hän tulee ! Se yllättää monet ja kun hän tulee silloin Hän antaa enkeleilleen
määräyksen, että te hoidatte kaikki elävät uskovaiset taivaaseen , tietenkin saman
kaavan mukaan mitä hän tekee niille , jotka on kuolleet ennen sitä ja haudattu
Hän herättää Kaikki , Tuomiolle , siihen ei kelpaa ihminen ei enkeli eikä kukaan
muu , Avataan kirjat (lentävät Kirjat) joista luetaan hyvät ja pahat kunkin kohdalla
ja sen perusteella mitä on tehnyt tai tekemättä jättänyt , toiselle tuomio on
"MENE" ja tioselee "TULE", kaikki tuomitaan se on sellainen päivä että sellaista
ei koskaan ole ollut eikä koskaan enää tule . Toivon että savon ukko lukee tämän . - Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
Muuten minä poista aina jehovalaiset oveltani, ja niin tekisin sinullekkin jos tulisit kurkkimaan helvettis kanssa.Jeesuksen sovintoveren pilkkasit joka samalla tavalla kun jehovantodistajakin. Se tietää sinulle passia helvettiin jos parannusta ei tule.
Ei sinun kotisi ovi estä kuoleman enkeliä saapumasta aikanaan, eikä ovesi voi pelasta sinua helvetistä. Enkä minä tule ovellesi sinua sinne tuomitsemaan. Ei sitä tee Jeesuskaan, vaan sinun omat tekosi tuomitsevat sinut viimeisenä päivänä.
Jos nimittäin pysyt epäuskossasi kuolemaasi saakka ja laiminlyöt Jumalan palvelijan välittämän Jeesuksen kutsun parannukseen. Jeesus pelastaa kirjoitti:
Ellei ole, niin tuki leipäläpesi.
Kuulepas nimim. "Jeesus pelastaa"
Montako kertaa sinulle on sanottava ettet sinä komentele täällä ketään pysymään poissa tai olemaan kirjoittelematta. Jätä se homma minulle. Jos viesti on mielestäsi asiaton, tee siitä ilmoitus siihen tarkoitetulla linkillä.
Jos vaikkapa joku olisi sitä mieltä, että Jeesus ei pelasta, hänellä on oikeus lausua mielipiteensä julki täällä niin halutessaan kun se tapahtuu Eniron asettamia sääntöjä noudattaen.- Jeesus pelastaa
Eslest kirjoitti:
Kuulepas nimim. "Jeesus pelastaa"
Montako kertaa sinulle on sanottava ettet sinä komentele täällä ketään pysymään poissa tai olemaan kirjoittelematta. Jätä se homma minulle. Jos viesti on mielestäsi asiaton, tee siitä ilmoitus siihen tarkoitetulla linkillä.
Jos vaikkapa joku olisi sitä mieltä, että Jeesus ei pelasta, hänellä on oikeus lausua mielipiteensä julki täällä niin halutessaan kun se tapahtuu Eniron asettamia sääntöjä noudattaen.Minunkin mielestäni on oikeus sanoa, että Jeesus ei pelasta. Minulla on kuitenkin yhdenvertainen oikeus sanoa että siitä huolimatta että sinä et sitä usko, Jeesus pelastaa.
Jos minä olisin kerrankin sanonut että pelastun jollakin muulla tavalla kun uskomalla Jeesukseen, niin edellinen viesti olisi ollut oikea vastaus minulle. Nyt se oli kuitenkin tahallinen provokaatio jonka tarkoitus oli loukata minua.
Tämän kaltaisten viestien kirjoittajille minäkin sanon vastavuoroisesti mielipiteeni suoraan ja kiertelemättä, se on seuraava; mee kottiis täält, jos ei asiaa ole. - Tämä on siis minun mielipiteeni!
Mielipiteeni ei ole suinkaan käsky poistua, koska minulla ei ole valtaa poistaa täältä ketään, kuten edellä aivan oikein totesit.
Henkilökohtaisuuksiin menevien viestien kohdalla en tee valitusta. Muista asiattomista viesteistä välillä teenkin. Jeesus pelastaa kirjoitti:
Minunkin mielestäni on oikeus sanoa, että Jeesus ei pelasta. Minulla on kuitenkin yhdenvertainen oikeus sanoa että siitä huolimatta että sinä et sitä usko, Jeesus pelastaa.
Jos minä olisin kerrankin sanonut että pelastun jollakin muulla tavalla kun uskomalla Jeesukseen, niin edellinen viesti olisi ollut oikea vastaus minulle. Nyt se oli kuitenkin tahallinen provokaatio jonka tarkoitus oli loukata minua.
Tämän kaltaisten viestien kirjoittajille minäkin sanon vastavuoroisesti mielipiteeni suoraan ja kiertelemättä, se on seuraava; mee kottiis täält, jos ei asiaa ole. - Tämä on siis minun mielipiteeni!
Mielipiteeni ei ole suinkaan käsky poistua, koska minulla ei ole valtaa poistaa täältä ketään, kuten edellä aivan oikein totesit.
Henkilökohtaisuuksiin menevien viestien kohdalla en tee valitusta. Muista asiattomista viesteistä välillä teenkin....mutta tuo "mee kottiis täältä" -tyyli on kiellettyä, ihan riippumatta millaisen mielipiteenilmaisun taakse sen pyrit kätkemään. Se, että naamioit sen mielipiteeksi ei vaikuta asiaan millään tavalla. Jos sitten syytät minua mielipidevainosta, nahkani kyllä kestää sen.
Tämä ON yleinen keskustelupalsta jossa ei rajoiteta kenenkään kirjoittamista mielipiteen sisällön perusteella. Kuvaamasi tökerö peittely on sitten asia erikseen - siitä teen oman tulkintani. Kanssapuheissa ja seuroissa voidaan ihmisille antaa tuollaisia sosiaalisia rangaistuksia mutta täällä en salli sitä.- teu.
Luulet olevasi Jumalan sanan yläpuolella. To luulo ei ole armolahja, vaan areijolaisten valhe. Emme tarvitse jehovalaisia täällä sönköttämässä.
Helvetti , on Raamatussa , siihen tärmää monessa paikassa, toisessa paikassa sen nimi on
TULIJÄRVI , ja sen tarkoitus on sama, minäkin olen sitä mieltä, että savon ukko ei sitä
ole vielä ymmärtänyt, . Armo lahjoja on 7 kpl niissä siitä ei puhuta .
Jos ihminen tekee tia puhuu jotain sellaista , kuin savon ukko nyt tuossa sinun edessäsi
meidän tulee korjata asia että hän tulee tietämään MIKSI? MILLOIN ? MITEN ? VOISI SAAVUTTAA
Sen Armolahjan jonka hänelle on tarkoitettu , ja se on silloin oikein. - Savon ukko
Jeesuksen sovintoveren pilkkasit joka samalla tavalla kun jehovantodistajakin. Se tietää sinulle passia helvettiin jos parannusta ei tule.
Ei sinun kotisi ovi estä kuoleman enkeliä saapumasta aikanaan, eikä ovesi voi pelasta sinua helvetistä. Enkä minä tule ovellesi sinua sinne tuomitsemaan. Ei sitä tee Jeesuskaan, vaan sinun omat tekosi tuomitsevat sinut viimeisenä päivänä.
Jos nimittäin pysyt epäuskossasi kuolemaasi saakka ja laiminlyöt Jumalan palvelijan välittämän Jeesuksen kutsun parannukseen.vastauksessaan minun hieno uuslahko ohjelma kosketti häntä kovin. Siksi hän haluaa tuomita piruja ovelleni. Se on suuremmoinen liike uskovaiselta, (luulee olevansa uskovainen) Tämä osittaa millaisia kyykärmeitä on uskovaisten joukossa, sitä tukee vielä nämä nyt niin julkisuuteen tullee lasten hyväksikäytöt ja niiden salaaminen.
Minuun ei helvetillä peloittelu tehoa. Mutta käy sääliksi niitä lapsukaisia jotka kasvatetaan helvetin pelossa. Heidän elämänsä tulee olemaa jatkuvaa tuskaa ja pelkoa, kun änkyräsaarnajapapit toitottavat lasten vanhempien myötä tuomioita. Te olette lasten hyväksikäyttäjiä siinäkin muodossa.
Minulla on hyvät suhteet ylöspäin. Tänä aamunakin totesin, että Jumala kuulee minua. Onko sitten minun Jumalani sellainen, joka kuulee kaikkia, vaikka ei ole lestaadiolainen.
Olen saanut elämältäni kaikkea mitä olen toivonut. Jos on ollut pahoja aikoja, niin kas vain, rukoukseni on tehonnut ja asiat ovat olleet taas kaikki hyvin. Olen jopa rukoillut lapsienkin puolesta, joita te niin kaksinaamaisest vaalitte.
Mitä tulee pelastukseeni, niin luulisin, että se lopppuhetki on kaikille varma. Kukin sitten lepää rauhassa maallisten tekosiensa ja sanomiensa kanssa. - Savon ukko
teu. kirjoitti:
Helvetti , on Raamatussa , siihen tärmää monessa paikassa, toisessa paikassa sen nimi on
TULIJÄRVI , ja sen tarkoitus on sama, minäkin olen sitä mieltä, että savon ukko ei sitä
Jos ihminen tekee tia puhuu jotain sellaista , kuin savon ukko nyt tuossa sinun edessäsi
meidän tulee korjata asia että hän tulee tietämään MIKSI? MILLOIN ? MITEN ? VOISI SAAVUTTAA
Sen Armolahjan jonka hänelle on tarkoitettu , ja se on silloin oikein.sanelet vähän lempeämmin. Raamatussa tietysti puhutaan kaikkea mikä voi olla totta , mutta siellä on myös tulkinnanvaraisia asioita joita kukin tulkitsee omatuntonsa tai halunsa mukaan.
Sinä viittaat minun ymmärtämiseen. Tuntuu siltä, että ymmärrystä tarvittaisiin juuri siellä lähimmäisistä ja lakien noudattamisesta.
Kenelle puhuit, kun kerot, kun savon ukko tuossa SINUN edessäsi. Ja loppu oli sitten todella sekavaa. Selitäppä uudelleen. - Jeesus pelastaa
Eslest kirjoitti:
...mutta tuo "mee kottiis täältä" -tyyli on kiellettyä, ihan riippumatta millaisen mielipiteenilmaisun taakse sen pyrit kätkemään. Se, että naamioit sen mielipiteeksi ei vaikuta asiaan millään tavalla. Jos sitten syytät minua mielipidevainosta, nahkani kyllä kestää sen.
Tämä ON yleinen keskustelupalsta jossa ei rajoiteta kenenkään kirjoittamista mielipiteen sisällön perusteella. Kuvaamasi tökerö peittely on sitten asia erikseen - siitä teen oman tulkintani. Kanssapuheissa ja seuroissa voidaan ihmisille antaa tuollaisia sosiaalisia rangaistuksia mutta täällä en salli sitä.Se todellakin ON AIDOSTI minun mielipiteeni.
Siitä voidaan vapaasti keskustella ovatko ne oikeita vai vääriä mielipiteitä. Ne ovat joka tapauksessa minun mielipiteitäni.
Mielestäni oikea mielipide on kehoitus poistumaan tämänkaltaisissa tapauksissa, joiden motiivina ei ole keskustelu ASOISTA, vaan toisen kirjoiyttajan tahallinen provosointi, omilla väärillä ja pahantahtoisilla tulkinnoilla.
-----------
Sitten toinen asia:
Täällä on vähintään vuoden ajan syytetty julkisesti kristityjä lapsenmurhaajiksi. On väitetty valheellisesti
että minä ja muut kristityt olemme kristittynä syytäneet rahaa murhaajajärjestölle (?). Tosiasia on että ilman kristinuskoa koko maailma olisi tykkänään toisenlainen, kun nyt! Esimerkkejä löytyy runsaasti monista ei- kristityistä maista millaista meno olisi.
Näemme jo vakavia merkkejä uuspakanuuden rantausutumisesta suomalaistenkin sydämiin, Jumalan sanaa on alettu yhä enemmän halveksimaan, valhe voittaa rehellisyyden, huoruus ja varkaus kukoistavat. Rikkaat rohmuavat rahaa ja pelaavat niillä casinoa, köyhemmät ja apua tarvitsevat jäävä päivä päivältä yhäenemmän heitteille. Ahneuksissaan mummut lykätään rutiköyhiin kotimaihinsa, ja "skupollit" saavat rauhassa mellastaa suomalaisten veronmaksajien kustannusella tai hankkivat elantonsa huumekaupalla. Konnat ovat suomalaisen lainsäätäjän suosiossa, rehellisiä vainotaan. Kirkkoa rapautetaan sisältä päin kirkkoon soluttautuneiden ateistien voimalla, ateisteja on kirkon hallintoelimissä, sen piispoissa ja papeissa. Jumalan sanaan uskovia pappeja on aletrtu vainoamaan luterilaisessa kirkossamme. Jumalattoman piispat ja papit ovat tuhoamassa Jumalan lasten hengellisen kodin.
Kirkkoa syytetään ja mustamaalataan kirkkoon soluttautuneiden ateistien tekemien syntien vuoksi, muun muassa pedofiilian avulla, jota kirkkoon soluttautuneet ateistit harjoittavat. Näin saadaan kansan keskuudessa mustamaalattua kuva uskovista täysin tunnistamattomaksi irvikuvaksi. Seuaavana on tulossa (muutaman vuoden kuluttua jo) Jeesukseen uskovien vainot. Nopeus jolla tämä kehitysd on tapahtunut on aivan hämmästyttävän suuri. Kaikki tämä on tapahtunut noin 40 vuoden kuluessa.
============
*) En ole nähnyt sheriffin puuttuvat ollenkaan näin kovasanaisesti (kun minun tai teutan viesteihin) tämän Kristittyjä valheillaan mustamaalaavan veijarin viesteihin.
Tulkitsenko nyt oikein, jos sanon että hänen mielipiteensä on palstan luonteeseen sopivana sallittu?
Minun mielestäni ei ole! Siksi on oikein kehoittaa häntä parannukseen, tai sen puuttuessa poistumaan.
Olen kertonut tässä kaksi minun mielipidettäni.
Ovatko ne oikeita vai vääriä mielipiteitä, sen arvioimisen jätän jokaiselle lukijalle henkilökohtaisesti arvioitavaksi. - Jeesus pelastaa
teu. kirjoitti:
Sen Armolahjan jonka hänelle on tarkoitettu , ja se on silloin oikein.Tulijärvi sana tulee puolestaan Ilmestyskijan kuvauksesta järvestä joka tulesta ja tulikivestä paloi.
Gehenna eli Hinnomin laakso (hepreaksi גהינום, ’Ge-hinnom’; kreik. Γέεννα, ’Geenna’) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille ja johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi. Gehenna on sittemmin tullut merkitsemään tuomittujen kuolemantakaista rangaistuspaikkaa, helvettiä (esimerkiksi Matt. 5:22, Jaak. 3:6). - Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
sanelet vähän lempeämmin. Raamatussa tietysti puhutaan kaikkea mikä voi olla totta , mutta siellä on myös tulkinnanvaraisia asioita joita kukin tulkitsee omatuntonsa tai halunsa mukaan.
Sinä viittaat minun ymmärtämiseen. Tuntuu siltä, että ymmärrystä tarvittaisiin juuri siellä lähimmäisistä ja lakien noudattamisesta.
Kenelle puhuit, kun kerot, kun savon ukko tuossa SINUN edessäsi. Ja loppu oli sitten todella sekavaa. Selitäppä uudelleen.Nyt tuli ensimmäinen rehellinen uskontunnustus Savon ukolta. Jatko meneekin hyvin, ei tarvitse keskustella Jumalan sansta, koska Savon ukko on Jumalaakin viisaampi. :-))) Valitettavasti näin korkealta pudotessa sattuu todella lujaa. Jos se pudotus tapatuu tämän elämän aikana, se on sinulle onni. Jos parannus jää tekemättä ja kuolema asaavuttaa, silloin on enää myöhäistä katua.
- Savo ukko
Tulijärvi sana tulee puolestaan Ilmestyskijan kuvauksesta järvestä joka tulesta ja tulikivestä paloi.
Gehenna eli Hinnomin laakso (hepreaksi גהינום, ’Ge-hinnom’; kreik. Γέεννα, ’Geenna’) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille ja johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi. Gehenna on sittemmin tullut merkitsemään tuomittujen kuolemantakaista rangaistuspaikkaa, helvettiä (esimerkiksi Matt. 5:22, Jaak. 3:6).merkillinen Jeesuksen pelastettu. Eitässä olla Jumalaa viisaampia olla, päin vastoin. Mutta sinähän leikit tuomaria , aivan kuin Jumalan yläpuolella, kiroilet toisia piruille. Tässä maailmasa on kaksi puolta joka meissä tappelee. Se piru on myös sinunkin sisässäsi. Yrität vain peitellä Jeesuspelastaa nmimerkilläis sitä suurta synnin ja tuskan määrää mikä sisälläsi myllertää. Minä kun olen tavallinen tallaaja ja en kehuskele kuinka korkealla leijun pilvissä pyhällä hengellä niin kuin sinä inhottava viestittäjä. Sieltä putoot alas kuin tikka.
Minä olen valmiiksi alhaalla odottamassa milloin pääsen ylös. Näin se menee.
Noilla raamatun teksteillä yrität vielä tehostaa itseäsi, ja peitellät epätoivoasi.
Rukoilemn puolestasi, ettet satuttaisi pahasti itseäsi kun tulet tikkana alas. Pidä enkelin siivistä kiinni, ettei putous kovin koske.
NYT EN ENÄÄ VASTAILE SINUN KAUHUKERTOMUKSIISI.
teutalle vastailen kyllä, hän on seitsemän kertaa setsemän viisaampi ja uskovaisempi kuin sinä reppana. - teuta
Savon ukko kirjoitti:
sanelet vähän lempeämmin. Raamatussa tietysti puhutaan kaikkea mikä voi olla totta , mutta siellä on myös tulkinnanvaraisia asioita joita kukin tulkitsee omatuntonsa tai halunsa mukaan.
Kenelle puhuit, kun kerot, kun savon ukko tuossa SINUN edessäsi. Ja loppu oli sitten todella sekavaa. Selitäppä uudelleen.Niinkuin jo aiemmin on tullut esille , vaikka sen sanoikin Jeesus pelastaa , että ei me määrätä
kenenkään asioita ; se on sana joka määrää .
Huomasitko se viesti oli Jeesus pelstaa takana , mutta EI se mitään käyhän se näinkin ...ihminen
on sellainen tassukka , että se ottaisi minkä tahansa asian itselleen jonka vain voisi todeta
helpommaksi ja mielellään määräisi kuinka minun mukaan pitä'isi tehdä kaikki asiat lunkimmin .
Jos minä olen laki vaativa sinun mielestä , pyydän anteeksi koska se ei ole tarkoitus , vaan tarkoitus
on että sinäkin ymmärrät Jumalan sanan , joka johtaa kaikkeen ja meissä kaikissa , tämä asia lähti
siitä että sinä pamautit että helvettiä ei ole ( ja että se on sinun armolahjasi ) Se on valhe koska
Raamattu tuntee vain 15 armolahjaa , joista 7 on meistä itsestämme riippumattomien asioiden
määrittelemättömiä , eli niitä joita Pyhähenki antaa ja toteuttaa .
Niin se sinun määrittämäsi ei kuulu Raamattuun. - Jeesus pelastaa
Savo ukko kirjoitti:
merkillinen Jeesuksen pelastettu. Eitässä olla Jumalaa viisaampia olla, päin vastoin. Mutta sinähän leikit tuomaria , aivan kuin Jumalan yläpuolella, kiroilet toisia piruille. Tässä maailmasa on kaksi puolta joka meissä tappelee. Se piru on myös sinunkin sisässäsi. Yrität vain peitellä Jeesuspelastaa nmimerkilläis sitä suurta synnin ja tuskan määrää mikä sisälläsi myllertää. Minä kun olen tavallinen tallaaja ja en kehuskele kuinka korkealla leijun pilvissä pyhällä hengellä niin kuin sinä inhottava viestittäjä. Sieltä putoot alas kuin tikka.
Minä olen valmiiksi alhaalla odottamassa milloin pääsen ylös. Näin se menee.
Noilla raamatun teksteillä yrität vielä tehostaa itseäsi, ja peitellät epätoivoasi.
Rukoilemn puolestasi, ettet satuttaisi pahasti itseäsi kun tulet tikkana alas. Pidä enkelin siivistä kiinni, ettei putous kovin koske.
NYT EN ENÄÄ VASTAILE SINUN KAUHUKERTOMUKSIISI.
teutalle vastailen kyllä, hän on seitsemän kertaa setsemän viisaampi ja uskovaisempi kuin sinä reppana.Vai perin merkillinen olen, kun USKON ja kunnioitan Jumalan sanaa sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu. Näinhän se ihmisen ylpeydestä paisunut järki on aina asiat nähnyt.
Uskon Jumalan sanan sellaisena kun se on Raamatussa kirjoitettu. Meitä Jeesukseen uskovia kutsutaankin Jumalan hulluiksi ja pilkataan. MIksi sinä olisit tästä poikkeus?
Varoitan vielä kerran, tee parannus ja usko evankeliumi, niin pääset taivaaseen. Saat samalla sellaisen näön, jonka avulla kykenet jatkossa lukemaan Raamattua. - teuta
Vai perin merkillinen olen, kun USKON ja kunnioitan Jumalan sanaa sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu. Näinhän se ihmisen ylpeydestä paisunut järki on aina asiat nähnyt.
Uskon Jumalan sanan sellaisena kun se on Raamatussa kirjoitettu. Meitä Jeesukseen uskovia kutsutaankin Jumalan hulluiksi ja pilkataan. MIksi sinä olisit tästä poikkeus?
Varoitan vielä kerran, tee parannus ja usko evankeliumi, niin pääset taivaaseen. Saat samalla sellaisen näön, jonka avulla kykenet jatkossa lukemaan Raamattua.Kun hän ei enää luvannut ; Tieidän että kunnioitat Jumalan sanaa, joka on Raamatussa .
Kaikkien ihmisten erilainen. Järki on sellainen , kuin LLL:n eräässä saarnassa on kirjoitettu
Järjeltä on taitettava niskat , sillä ei järki sitä ymmärrä , mihin me uskomme .
Helppo on todeta toinen ( hulluksi "JUmalan hulluksi") minkälaiseksi vaan , mutta onko se totta
sehän on jo toinen juttu.
Varoitus on minustakin paikallaan , koska kukaan ei voi saada Taivasten valtakuntaa , ellei usko
Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi , Pyhän Hengen nimessä hän pelastuu .
Ja ei se auta pelkästään lukemaan Raamattua , vaan ymmärtämään, sitä myös .
Eikö niin , Jeesuksen uskovat/Jeesus pelastaa /Savon ukko . - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Niinkuin jo aiemmin on tullut esille , vaikka sen sanoikin Jeesus pelastaa , että ei me määrätä
Huomasitko se viesti oli Jeesus pelstaa takana , mutta EI se mitään käyhän se näinkin ...ihminen
on sellainen tassukka , että se ottaisi minkä tahansa asian itselleen jonka vain voisi todeta
helpommaksi ja mielellään määräisi kuinka minun mukaan pitä'isi tehdä kaikki asiat lunkimmin .
Jos minä olen laki vaativa sinun mielestä , pyydän anteeksi koska se ei ole tarkoitus , vaan tarkoitus
on että sinäkin ymmärrät Jumalan sanan , joka johtaa kaikkeen ja meissä kaikissa , tämä asia lähti
siitä että sinä pamautit että helvettiä ei ole ( ja että se on sinun armolahjasi ) Se on valhe koska
Raamattu tuntee vain 15 armolahjaa , joista 7 on meistä itsestämme riippumattomien asioiden
Niin se sinun määrittämäsi ei kuulu Raamattuun.... ellei Pyhä Henki sitä kirkasta. Tämä on se pointti tässä. Ei siitä ole mitään hyötyä vaikka epäuskoisen eteen asettaa Raamatun, tai lyö sillä vaikka epäuskoista päähän. Ei Jumalan sana avaudu jos Jumala ei sitä avaa.
-------
Tässä tullaankin siihen ikuiseen mysteriin, miksi toinen pelastetaan taivaaseen ja toinen hukutetaan helvetissä? Paikassa joka on kuitenkin valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen, ei ihmisille.
Jumala on hyvä, rakkaudessaan hän maksoi kaikkien syntivelan. Silti vain noin 10% ihmisistä pelastuu iankaikkiseen elämään ja loput hukkuvat helvetissä. Miksi näin?
Tämän kysymyksen vastaus pysyy ihmismielelle koko elämämme ajan mysteerinä. Taivaassa saamme varmaan vastauksen tähänkin mieltämme askarruttaneeseen kysymykseen. Miksi pirulla on ihmismielen ylitse sallittu täällä ajassa niin suuri valta, että vain harvat käyvät sisälle ahtaasta portista. Portti on ahdas ja elämään vievä tie on kaita (kapea), vain HARVAT sen löytävät.
Rakas Jeesus, Herramme ja Vapahtajamme, sinun nimessäsi me pyydämme, johdata ihmisiä parannukseen, sinun luoksesi Jeesus. Pyhä Henki kirkasta ihmisille heidän surkea tilansa, että he etsisivät pelastusta joka on Pojassa (Hyijos) Jeesuksessa kristuksessa. Kiitos lupauksen sanasta pyhä kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki, kiitos rakkaudestasi ja armosta jonka me olemme saaneet lahjana sinulta. Ole kiitetty kunnioitettu ja ylistetty iankaikkisesti. Aamen hallelujaa kiitos Jeesus! - teu.
En arvioi kirjoittajaa henkilönä, sehän on netti- kirjoitusten perusteella täysin mahdoton tehtävä.
Muutamille henkilöille jotka ovat arvoioineet minua henkilönä olen esittänyt toivomuksen tulla meille
kylään tapaamaan minua henkilönä. Sen jälkeen voisi jotakin päätellä minusta.
Siis: Luen tekstin, se on jonkun kirjoittama niin kuin tiedät. Kirjoituksen perusteella teen johtopäätöksen siitä, mitä hänen kynästään palstalle tuli. Tämä ei tarkoita sitä, että tänne kirjoitetut viestit kertoisivat henkilöstä itsestään vielä mitään.
Valtaosa tänne kirjoittavista ei puhu itsestään mitään, sen sijaan he käyttävät kaiken palstatilan toisten kirjoittajien negatiiviseen arviointiin, provosoivassa tarkoituksessa.Jos noin on , Oletko miettinyt ? missä vaiheessa se muuttuu Omavanhurskaudeksi ?
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Kun hän ei enää luvannut ; Tieidän että kunnioitat Jumalan sanaa, joka on Raamatussa .
Kaikkien ihmisten erilainen. Järki on sellainen , kuin LLL:n eräässä saarnassa on kirjoitettu
Järjeltä on taitettava niskat , sillä ei järki sitä ymmärrä , mihin me uskomme .
Helppo on todeta toinen ( hulluksi "JUmalan hulluksi") minkälaiseksi vaan , mutta onko se totta
Varoitus on minustakin paikallaan , koska kukaan ei voi saada Taivasten valtakuntaa , ellei usko
Eikö niin , Jeesuksen uskovat/Jeesus pelastaa /Savon ukko .Raamatusta:
1. Kor. 1:18-25
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat?
Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi ...
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Kun hän ei enää luvannut ; Tieidän että kunnioitat Jumalan sanaa, joka on Raamatussa .
Eikö niin , Jeesuksen uskovat/Jeesus pelastaa /Savon ukko .Raamatusta avautuu joka päivä uudenlainen maisema. Ihana maa, virvoittavinen tuulineen sateineen ja virtoineen.
Kun Pyhä Henki saa ihmisessä "työtilaa", nän paljastaa meille ihanuuksia Jumalan maailmasta Raamatun tekstien kautta. Raamatun teksteissä on se ihmeellinen puoli, että samasta tekstistä avautuu joka päivä aivan uudenlainen maailma. Kun ikää karttuu ja lähdön hetki lähestyy, näyttää tie edessä päin yhä kirkkaammalta Jeesuksen seurassa kulkevalle. Jumalan valo puistaa ajallisen elämän ja syntiturmeluksen aiheuttamat aiheuttamat varjot tieltään.
Kiitos Isä Jumala joka loit meille kauniin maan asuttavaksi, kiitos elämän lahjasta jonka sain. Kiitos puolisosta ja lapsista, kiitos lastenlapsista. Kiitos ystävista ja heidän rakkaudestaan.
Kiitos Jeesus minun Lunastajani ja Vapahtajani, sinä olet parasta mitä ihminen voi koskaan elämässään kohdata. Sinä kuolit minun puolestani ja sen kautta minä sain elämän, siunauksen ja vapauden orjuudesta.
Kiitos Pyhä Henki rakkaasta ja kärsivällisestä ohjauksesta elämäni tiellä.
Hallelujaa!!! - teuta
Raamatusta:
1. Kor. 1:18-25
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat?
Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi ...
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.Kiitos kaikesrta Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle !.
Tässä se totuus jota olemme puhuneet , Kuitenkin pikkuisen jatakisin 1 Kor. 1:18-29.
Otetan maallinen esimerkki , Kreikassa aloitettiin Viisaustiede n. 600-550 eKr jolloin tämä
tiede sai suurinpiirtein alkunsa , silloin ennen Jeesusta se saattoi olla parhaimmillaan
ja se nimitettiin FILOSOFIAKSI nyt 2000 vuotta myöhemmin KREIKKA on holhoukdsessa
Missä on nyt ne viisaat, ? - Jeesus pelastaa
teu. kirjoitti:
Jos noin on , Oletko miettinyt ? missä vaiheessa se muuttuu Omavanhurskaudeksi ?
Kysymys ei ole lainkaan vanhurskauden asiasta, vaan siitä arvoioidaanko ihmisen PERSOONAA, vai arvioidaanko hänen TEKOJAAN.
Joka syntiä tekee se on synnin orja. Joka vanhurskautta tekee Kristuksessa Jeesuksessa, se on vanhurskas.
Kristuksen teon tähden vanhurskaaksi julistettua ei kukaan voi tuomita. Omiin hyviin ja oikeisiin tekoihinsa luottava tulee tuomituksi ansiodensa mukaisesti kadotukseen.
Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Kiitos kaikesrta Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle !.
Tässä se totuus jota olemme puhuneet , Kuitenkin pikkuisen jatakisin 1 Kor. 1:18-29.
Otetan maallinen esimerkki , Kreikassa aloitettiin Viisaustiede n. 600-550 eKr jolloin tämä
tiede sai suurinpiirtein alkunsa , silloin ennen Jeesusta se saattoi olla parhaimmillaan
ja se nimitettiin FILOSOFIAKSI nyt 2000 vuotta myöhemmin KREIKKA on holhoukdsessa
Missä on nyt ne viisaat, ?Tosiasiahan on, että Kreikan ylimystö, ne viisaat siis, pelasivat kansan varoilla finanssipolitiikaksi kutsuttua casino-peliä ja hävisivät pelissä kansan varat.
Yllätyitkö muuten että suomalaisten eläkesäästöjä oli tähän samaan casinopeliin sijoitettuna noin kaksi miljardia euroa. Näin pelaavat suomalaiset viisaat ihan samaa peliä Kreikkalaisten viisaiden kanssa.
Ahneus on yksinomainen syy näihin rahapeleihin, joihin muuten kapitalismi tulee lopulta kaatumaan.
Mitä he (nämä Kreikan viisaat) nyt tekevät? Nyt he kurjistavat kansaa edelleen lisää, jotta pelivelat tulisivat maksettua maailmalle. No eiväthän ne tule maksetuiksi, vaan Kereikan viisaat tulevat edelleen rikastumaan kansan kurjistuessa lisää. Aivan sama peli on nyt Kreikassa menossa, kun suomessa oli -90 luvulla kun Suomea hiottiin EU ja euro kelpoiseksi. Hommaa kutsuttiin Suomessa nimellä "pankki-kriisi". Siitä lähtien köyhät ovat aina vain lisää köyhtyneet ja rikkaat ovat rikastuneet. - Savon ukko
teuta kirjoitti:
Eikö niin , Jeesuksen uskovat/Jeesus pelastaa /Savon ukko .En ole ketään nimitellyt Jumalan hulluksi, mutta jos joku sen nimityksen haluaa omistaa, niin siitä vaan. Ei pitäisi kääntää juttuta omaksi suojakseen ja lähimmäisen syyttelemiseksi.
Etkö voi käsittää tai halua, että yksittäinen ihminen ilman joukkohysteriaa voi olla Jumalansa kanssa väleissä ja rukoilla häntä. Ajattele vähän.
Pelastumisesta vielä. Kukaan maanpäällinen ihminen ei voi sanoa lähimmäiselle, että et voi pelastua. Varsinkin jos sanojalla on omat paidan liepeet tulessa, vaikka ei ne takaa näy.
Kukaan maanpäällisestä ihmisestä ei voi varoittaa lähimmäistään, ja sanoa että varoitus on sinulle paikallaan. Ihmettelen suuresti, kun ei olla Jumalan tasolla.
Jumalan sanaa voi julistaa ja kertoa , mutta varoitukset ovat perseestä jopa papiltakin.
Eikö niin teuta? - Jeesus pelastaa
Tosiasiahan on, että Kreikan ylimystö, ne viisaat siis, pelasivat kansan varoilla finanssipolitiikaksi kutsuttua casino-peliä ja hävisivät pelissä kansan varat.
Yllätyitkö muuten että suomalaisten eläkesäästöjä oli tähän samaan casinopeliin sijoitettuna noin kaksi miljardia euroa. Näin pelaavat suomalaiset viisaat ihan samaa peliä Kreikkalaisten viisaiden kanssa.
Ahneus on yksinomainen syy näihin rahapeleihin, joihin muuten kapitalismi tulee lopulta kaatumaan.
Mitä he (nämä Kreikan viisaat) nyt tekevät? Nyt he kurjistavat kansaa edelleen lisää, jotta pelivelat tulisivat maksettua maailmalle. No eiväthän ne tule maksetuiksi, vaan Kereikan viisaat tulevat edelleen rikastumaan kansan kurjistuessa lisää. Aivan sama peli on nyt Kreikassa menossa, kun suomessa oli -90 luvulla kun Suomea hiottiin EU ja euro kelpoiseksi. Hommaa kutsuttiin Suomessa nimellä "pankki-kriisi". Siitä lähtien köyhät ovat aina vain lisää köyhtyneet ja rikkaat ovat rikastuneet.... että lähimmäiset tehdään riistämällä köyhiksi. Siksi ahneus on epäjumalan palvelemista, niin kuin Raamattu sanoo.
Tässä yhteydessä on hyvä muistuttaa, että Jumala suuttuu silmittömästi epäjumalan palvonnasta. Epäjumalan palvelemisesta seuraa AINA hyvin raskaat rangaituskeet kansoille. Vakavat merkit piakkoin tulevista raskaista rangaistuksista on jo selvästi näkyvissä. Kohta räjähtää suuri palo, joka koskee koko maapalloa. Nähtävästi casinopelin aiheuttama rahakupla lopulta poksahtaa käsiin, erittäin vakavin seurauksin.
Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, - Jeesus pelastaa
Savon ukko kirjoitti:
En ole ketään nimitellyt Jumalan hulluksi, mutta jos joku sen nimityksen haluaa omistaa, niin siitä vaan. Ei pitäisi kääntää juttuta omaksi suojakseen ja lähimmäisen syyttelemiseksi.
Etkö voi käsittää tai halua, että yksittäinen ihminen ilman joukkohysteriaa voi olla Jumalansa kanssa väleissä ja rukoilla häntä. Ajattele vähän.
Pelastumisesta vielä. Kukaan maanpäällinen ihminen ei voi sanoa lähimmäiselle, että et voi pelastua. Varsinkin jos sanojalla on omat paidan liepeet tulessa, vaikka ei ne takaa näy.
Kukaan maanpäällisestä ihmisestä ei voi varoittaa lähimmäistään, ja sanoa että varoitus on sinulle paikallaan. Ihmettelen suuresti, kun ei olla Jumalan tasolla.
Jumalan sanaa voi julistaa ja kertoa , mutta varoitukset ovat perseestä jopa papiltakin.
Eikö niin teuta?Savon ukko on ihan fiksu tavallinen viisas mies, ei sinua siitä moitita.
Sinun ongelmasi on rationalismi, järkiperäinen suhtautuminen Jumalan sanan sisältämiin totuuksiin, jotka pysyvät rationalisteilta salattuina.
Jumalan sanan ymmärtäminen edellyttää Pyhän Hengen läsnäoloa, joka voimallaan surmaa rationalismin kahleet, ja vapauttaa ihmisen turmeluksen orjuudesta Jumalan (järjelle täysin hulluja) totuuskia ymmärtämään.
Anteeksi jos kirjoituksistani saa sellaisen kuvan, että aliarvioisin sinua ihmisenä. Olet uskoakseni minua fiksumpi mies. On aivan lunnon mukaista että ajattelet juuri noin kun ajattelet, ja tuot rehellisesti esiin ajatuksiasi.
Pelastuksen asiassa siis Jumalan edessä hienokaan rationalismi ei fiksuinkaan ihminen ole muuta kun pelkää syntiä. Jumalan edessä jokainen meistä on murhaaja, varas, valehtelija, huora tai huorimies jos on mies, ahne rakastamaton itsekäs välinpitämätön lähimmäisen tarpeista etc. Jumala näkee kaiki meidät todella mustina rikollisina, jokaisen. Jumala näkee meidät siis juuri sellaisina kun me olemme, ei sellaisina mitä luulemme tai toivomme olevamme ihmisten silmissä.
Tästä kaikesta paskasta huolimatta Jumala rakastaa meitä. Hän antoi ITSENSÄ, Poikansa Jeesuksen Kristuksen lihan ruumiissa (inkarnoituneena) kärsimyksiin ja kulemaan. Miksi? Siksi että synnin palkka on kuolema. Ja jokainen joka syntiä tekee on kuolemalla kuoltava, näin sanoo Jumala itse. Jumala ei koskaan peru sitä mitä hän on kerran sanonut. Sen sijaan että Jumala olisi tappanut meidät kaikki rikoksemme tähden, hän antoi tappaa oman VIATTOMAN poikansa meidän puolestamme. Niinpä jokainen joka uskoo ja Kristukseen kastetaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tulee KRISTUKSESSA VANHURSKAAKSI. Kristuksen vanhurskaus luetaan syntisten hyväksi, ja Jeesuksen viaton uhri-veri pesee pois kaikki synnit. Jeesus pelastaa kirjoitti:
Se todellakin ON AIDOSTI minun mielipiteeni.
Siitä voidaan vapaasti keskustella ovatko ne oikeita vai vääriä mielipiteitä. Ne ovat joka tapauksessa minun mielipiteitäni.
Mielestäni oikea mielipide on kehoitus poistumaan tämänkaltaisissa tapauksissa, joiden motiivina ei ole keskustelu ASOISTA, vaan toisen kirjoiyttajan tahallinen provosointi, omilla väärillä ja pahantahtoisilla tulkinnoilla.
-----------
Sitten toinen asia:
Täällä on vähintään vuoden ajan syytetty julkisesti kristityjä lapsenmurhaajiksi. On väitetty valheellisesti
että minä ja muut kristityt olemme kristittynä syytäneet rahaa murhaajajärjestölle (?). Tosiasia on että ilman kristinuskoa koko maailma olisi tykkänään toisenlainen, kun nyt! Esimerkkejä löytyy runsaasti monista ei- kristityistä maista millaista meno olisi.
Näemme jo vakavia merkkejä uuspakanuuden rantausutumisesta suomalaistenkin sydämiin, Jumalan sanaa on alettu yhä enemmän halveksimaan, valhe voittaa rehellisyyden, huoruus ja varkaus kukoistavat. Rikkaat rohmuavat rahaa ja pelaavat niillä casinoa, köyhemmät ja apua tarvitsevat jäävä päivä päivältä yhäenemmän heitteille. Ahneuksissaan mummut lykätään rutiköyhiin kotimaihinsa, ja "skupollit" saavat rauhassa mellastaa suomalaisten veronmaksajien kustannusella tai hankkivat elantonsa huumekaupalla. Konnat ovat suomalaisen lainsäätäjän suosiossa, rehellisiä vainotaan. Kirkkoa rapautetaan sisältä päin kirkkoon soluttautuneiden ateistien voimalla, ateisteja on kirkon hallintoelimissä, sen piispoissa ja papeissa. Jumalan sanaan uskovia pappeja on aletrtu vainoamaan luterilaisessa kirkossamme. Jumalattoman piispat ja papit ovat tuhoamassa Jumalan lasten hengellisen kodin.
Kirkkoa syytetään ja mustamaalataan kirkkoon soluttautuneiden ateistien tekemien syntien vuoksi, muun muassa pedofiilian avulla, jota kirkkoon soluttautuneet ateistit harjoittavat. Näin saadaan kansan keskuudessa mustamaalattua kuva uskovista täysin tunnistamattomaksi irvikuvaksi. Seuaavana on tulossa (muutaman vuoden kuluttua jo) Jeesukseen uskovien vainot. Nopeus jolla tämä kehitysd on tapahtunut on aivan hämmästyttävän suuri. Kaikki tämä on tapahtunut noin 40 vuoden kuluessa.
============
*) En ole nähnyt sheriffin puuttuvat ollenkaan näin kovasanaisesti (kun minun tai teutan viesteihin) tämän Kristittyjä valheillaan mustamaalaavan veijarin viesteihin.
Tulkitsenko nyt oikein, jos sanon että hänen mielipiteensä on palstan luonteeseen sopivana sallittu?
Minun mielestäni ei ole! Siksi on oikein kehoittaa häntä parannukseen, tai sen puuttuessa poistumaan.
Ovatko ne oikeita vai vääriä mielipiteitä, sen arvioimisen jätän jokaiselle lukijalle henkilökohtaisesti arvioitavaksi.Mikä koskee uuspakanuutta, kirkon tilaa jne. on hyväksyttävää ja toivottavaa keskustelua, lapsenmurhaajiksi ym syytteleminen kiellettyä ja tuomittavaa toimintaa johon on yritetty puuttua. Joskus mm. bannaaminen ei vain teknisistä syistä onnistu. Se, että jotain tulee vain toistuvasti palstalle ei aina johdu välinpitämättömyydestä tai hyväksymisestä.
- Jeesus pelastaa
Eslest kirjoitti:
Mikä koskee uuspakanuutta, kirkon tilaa jne. on hyväksyttävää ja toivottavaa keskustelua, lapsenmurhaajiksi ym syytteleminen kiellettyä ja tuomittavaa toimintaa johon on yritetty puuttua. Joskus mm. bannaaminen ei vain teknisistä syistä onnistu. Se, että jotain tulee vain toistuvasti palstalle ei aina johdu välinpitämättömyydestä tai hyväksymisestä.
Ymmärrän hyvin, olen samaa mieltä, ja kärsivällisestä vastauksesta kiitollinen. Siunausta tehtävääsi.
- teuta
Savon ukko kirjoitti:
En ole ketään nimitellyt Jumalan hulluksi, mutta jos joku sen nimityksen haluaa omistaa, niin siitä vaan. Ei pitäisi kääntää juttuta omaksi suojakseen ja lähimmäisen syyttelemiseksi.
Eikö niin teuta?Kaikki voi olla niinkin,että se on vain rakkautta , se varoitus eikä syytös.
- teuta
... että lähimmäiset tehdään riistämällä köyhiksi. Siksi ahneus on epäjumalan palvelemista, niin kuin Raamattu sanoo.
Tässä yhteydessä on hyvä muistuttaa, että Jumala suuttuu silmittömästi epäjumalan palvonnasta. Epäjumalan palvelemisesta seuraa AINA hyvin raskaat rangaituskeet kansoille. Vakavat merkit piakkoin tulevista raskaista rangaistuksista on jo selvästi näkyvissä. Kohta räjähtää suuri palo, joka koskee koko maapalloa. Nähtävästi casinopelin aiheuttama rahakupla lopulta poksahtaa käsiin, erittäin vakavin seurauksin.
Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,Kol. 3:3 , 5 -9. Tässä tarkoitetussa merkityksessä KRISTITTYJEN KUOLEMA , on kolmenlainen ;
1. KUN KRISTUS ON KUOLLUT syntien sovittajana kaikkien puolesta , kaikki ovat kuolleet Hänessä
koska Hän on kuollut kaikkien kuoleman Room. 6:6, 8 ; 2 Kor 5:14.
2. Uudestisyntymisessä USKOVAT OVAT "KUOLLEET", lainvanhurskauden tielle/sta ja Mooseksen lain
alkeissäännöille /sta , Gal . 3:1-12 ; Kol. 2:14-17.
3. Uskoon tullessaan kristitty on toisaalta "KUOLLUT" vanhalle syntielämälle , ja toisaalta hän kilvoittelee päivittäin Hengellä KUOLETTAAKSEEN LIHANSA HIMOT JA HALUT . "maalliset jäsenensä " joiden taipumuksia
ja tekoja apostoli tässä luettelee (samoin EF. 4:17-;5:13. Tälläinen "lihan" kuolettaminen on mahdollista
vain sille , jonka Jumala on tehnyt eläväksi uaskon kautta Kristukseen. - teuta
Se todellakin ON AIDOSTI minun mielipiteeni.
-----------
Sitten toinen asia:
============
Ovatko ne oikeita vai vääriä mielipiteitä, sen arvioimisen jätän jokaiselle lukijalle henkilökohtaisesti arvioitavaksi.Odottelen sanunaa , luin tarkasti viestisi , yhdyn siihen täysin ..
En millään voi Ymmärtää Seriffin kannaottoa , uuspakanuus kirjoittajiin , eikö jo nitys
sano mistä on kysymys ? Pitääkö seriffimme olla heitä tänne haalimassa , jos palsta
menee sellaiseksi , ei kiinnosta jotta voitte sitten taputtaa karvaisia käsiänne kun
palsta palaa. - teuta
Eslest kirjoitti:
Mikä koskee uuspakanuutta, kirkon tilaa jne. on hyväksyttävää ja toivottavaa keskustelua, lapsenmurhaajiksi ym syytteleminen kiellettyä ja tuomittavaa toimintaa johon on yritetty puuttua. Joskus mm. bannaaminen ei vain teknisistä syistä onnistu. Se, että jotain tulee vain toistuvasti palstalle ei aina johdu välinpitämättömyydestä tai hyväksymisestä.
Tuo nyt on vähän ,,, Niinkuin poski pusun anto ... Ei ole tullut mieleen haalia
vielä islamilaisia tänne ? . - teuta
teuta kirjoitti:
Niinkuin jo aiemmin on tullut esille , vaikka sen sanoikin Jeesus pelastaa , että ei me määrätä
Niin se sinun määrittämäsi ei kuulu Raamattuun.Määrät oli 15. Joista 8 on Hengen Pyhittämät ja käyttämät luonnonlahjat , ja 7 on IHMELAHJAT , , jotka eivät
ole sidottuja henkilön luontaisiin kykyhyin : kuten 1.Profetoiminen 2. ihmeitä tekevä usko. 3. Terveeksitekeminen . 4. Voimallisten tekojen suorittaminen , 5. Hengien arvosteleminen ( joka on sidottu Raamatun tuntemiseen ,) 6 kielillä puhuminen , 7. Ja sen selittäminen . . Pyhä Henki jakaa näitä lahjoja "kullekkin erikseen niinkuin tahtoo ". - Savon ukko
teuta kirjoitti:
Kaikki voi olla niinkin,että se on vain rakkautta , se varoitus eikä syytös.
P
periksiantamattomia ja onnellisia! Annan periksi! - teuta
Savon ukko kirjoitti:
P
periksiantamattomia ja onnellisia! Annan periksi!en ymmärtänyt , selitä
- juurinoin
teuta kirjoitti:
Kaikki voi olla niinkin,että se on vain rakkautta , se varoitus eikä syytös.
kippis
- teuta
juurinoin kirjoitti:
kippis
näyttää , siinä taisitulla osa totuutta esiin , olen ennenkin kirjoittanut
tähän aiheeseen vastauksen , se on selvästi näkyvissä , että kansa tule
alkon kautta kotiin , sitten ei nettiin vilkaistakkaan , kun myöhemmin
ja kommentti on , lisää kaljaa ,, tämä on sitä niin. - Koff 3
teuta kirjoitti:
näyttää , siinä taisitulla osa totuutta esiin , olen ennenkin kirjoittanut
tähän aiheeseen vastauksen , se on selvästi näkyvissä , että kansa tule
alkon kautta kotiin , sitten ei nettiin vilkaistakkaan , kun myöhemmin
ja kommentti on , lisää kaljaa ,, tämä on sitä niin.että kalja nostaa mielen, kiivoittaa ja teroittaa kielen?
- teuta
Koff 3 kirjoitti:
että kalja nostaa mielen, kiivoittaa ja teroittaa kielen?
Välittämättä kuinka oikein se on.
Mutta jos kerran olemme uskovia, sekin pitää ottaa huomioon .
Eli älkää juopuko siitä, sen on sitten synti (humala). - teuta
Hellariboy86 kirjoitti:
". . jättäkää toiset kirjoittajat ja heidän arvioimisensa pois kokonaan."
Sinä ja teuta olette ahkerimpia toisten keskustelijoiden arvostelijoita. Muutatko siis kehotuksesi mukaisesti toimintatapaasi?Oikeestaan mitään , mitä teutan pitäis tehdä , kuin vähentää arvostelua.
- teuta
teuta kirjoitti:
Sinä jota pidin ehkäpä liiankin fiksuna , Jeesus sai kaikki vallat (Matt. 28:16) .
Vähän ennen kuin hän nousi taivaaseen Hän sanoi opetuslapsilleen näin ,
Kyllä Hän tulee ! Se yllättää monet ja kun hän tulee silloin Hän antaa enkeleilleen
määräyksen, että te hoidatte kaikki elävät uskovaiset taivaaseen , tietenkin saman
kaavan mukaan mitä hän tekee niille , jotka on kuolleet ennen sitä ja haudattu
Hän herättää Kaikki , Tuomiolle , siihen ei kelpaa ihminen ei enkeli eikä kukaan
muu , Avataan kirjat (lentävät Kirjat) joista luetaan hyvät ja pahat kunkin kohdalla
ja sen perusteella mitä on tehnyt tai tekemättä jättänyt , toiselle tuomio on
"MENE" ja tioselee "TULE", kaikki tuomitaan se on sellainen päivä että sellaista
ei koskaan ole ollut eikä koskaan enää tule . Toivon että savon ukko lukee tämän .Oletko lukenut ?
Korjaan tuon Matt. 28:16. jae piti olla 18. - teuta
teuta kirjoitti:
en ymmärtänyt , selitä
ole ymmärrettävää selitystä tullut, oletko hukannut viivat koneesta.
Vai joko seriffi sai sut kiinni , jakasan odottaa. - teuta
teuta kirjoitti:
Määrät oli 15. Joista 8 on Hengen Pyhittämät ja käyttämät luonnonlahjat , ja 7 on IHMELAHJAT , , jotka eivät
ole sidottuja henkilön luontaisiin kykyhyin : kuten 1.Profetoiminen 2. ihmeitä tekevä usko. 3. Terveeksitekeminen . 4. Voimallisten tekojen suorittaminen , 5. Hengien arvosteleminen ( joka on sidottu Raamatun tuntemiseen ,) 6 kielillä puhuminen , 7. Ja sen selittäminen . . Pyhä Henki jakaa näitä lahjoja "kullekkin erikseen niinkuin tahtoo ".Jonka savon ukko nimitti ( eli hän sanoi ( ettei helvettiä ole)), voi hän niin sanoa mutta sillä sanomisella ei ole mitään vasta voimaa, ainoastaan luulo .
- Kymppitonni
teuta kirjoitti:
Odottelen sanunaa , luin tarkasti viestisi , yhdyn siihen täysin ..
En millään voi Ymmärtää Seriffin kannaottoa , uuspakanuus kirjoittajiin , eikö jo nitys
sano mistä on kysymys ? Pitääkö seriffimme olla heitä tänne haalimassa , jos palsta
menee sellaiseksi , ei kiinnosta jotta voitte sitten taputtaa karvaisia käsiänne kun
palsta palaa.saatte tietokonetta käyttää, kun "herra" kieltää teiltä TV:n kattomisen?? enemmänhän pahaa internetissä on. :)
- teuta
Kymppitonni kirjoitti:
saatte tietokonetta käyttää, kun "herra" kieltää teiltä TV:n kattomisen?? enemmänhän pahaa internetissä on. :)
En ole kuullut Herran kieltävän sitä : vaan ihmiset on sen kieltäneet , se
asia on kuin parta , missään kohtaa se ei ole kielletty , mutta niin antaumuksella
sitä on rokotettu , Kyllä mullakin oli 30 vuotta tv. ja tämä viimeinen oli 32" litteä
väri , mutta kun saimme 22" nestekidenätön nettiin , sieltä tulee sen kuin katsa viitsii
tuon tv, annoin pojalle kun alakerran takkahuoneessa ei vielä ollut, siitä ohjelmien
huonodesta , minä en katsokuin uutiset 1-2, illassa , - Lesta
teuta kirjoitti:
En ole kuullut Herran kieltävän sitä : vaan ihmiset on sen kieltäneet , se
asia on kuin parta , missään kohtaa se ei ole kielletty , mutta niin antaumuksella
sitä on rokotettu , Kyllä mullakin oli 30 vuotta tv. ja tämä viimeinen oli 32" litteä
väri , mutta kun saimme 22" nestekidenätön nettiin , sieltä tulee sen kuin katsa viitsii
tuon tv, annoin pojalle kun alakerran takkahuoneessa ei vielä ollut, siitä ohjelmien
huonodesta , minä en katsokuin uutiset 1-2, illassa ,kielsi meiltä TV:n kattelun, mutta Netistä katellaan pornoa.
- teuta
Kymppitonni kirjoitti:
saatte tietokonetta käyttää, kun "herra" kieltää teiltä TV:n kattomisen?? enemmänhän pahaa internetissä on. :)
Paavali sanoo , en enää minä , vaan se paha joka minussa on , miksi haluat ärhennellä
ei sitä ole Raamatussa sanottu , tuskinpa postilloissakaan . ne ovat aika uusia asiota
jolloin ne pitää jättää luettelon ulkopuolelle, minä olen selvinnyt netissä siten, että
kun jotenkuten olen oppinut tälle palstalle, en minä osaisikaan minnekkään muualle
ja siksitoiseksi ei kiinnosta . - teuta
Koff 3 kirjoitti:
että kalja nostaa mielen, kiivoittaa ja teroittaa kielen?
Sen sanon että pahaa se tekee kuitenkin , monelle
- RunkkuRemmi
teuta kirjoitti:
Paavali sanoo , en enää minä , vaan se paha joka minussa on , miksi haluat ärhennellä
ei sitä ole Raamatussa sanottu , tuskinpa postilloissakaan . ne ovat aika uusia asiota
jolloin ne pitää jättää luettelon ulkopuolelle, minä olen selvinnyt netissä siten, että
kun jotenkuten olen oppinut tälle palstalle, en minä osaisikaan minnekkään muualle
ja siksitoiseksi ei kiinnosta .kumminki porno sinuaki.:) Kyllä Jeesuski joskus runkkasi.:)
- teuta
Savon ukko kirjoitti:
P
periksiantamattomia ja onnellisia! Annan periksi!Periksi antaa, jos kerran on noin kuin väität, onko periksiantamaton
jotenkin kiro, ja onko onnellinen sellainen joka vain hymyilee.
kaikesta päätellen et tarkoittanut autuastakaan, hänen onnellisuutensa
ei varmaankaan ole sitä jota kysyit . - Raamattu /teuta
Kysymys ei ole lainkaan vanhurskauden asiasta, vaan siitä arvoioidaanko ihmisen PERSOONAA, vai arvioidaanko hänen TEKOJAAN.
Joka syntiä tekee se on synnin orja. Joka vanhurskautta tekee Kristuksessa Jeesuksessa, se on vanhurskas.
Kristuksen teon tähden vanhurskaaksi julistettua ei kukaan voi tuomita. Omiin hyviin ja oikeisiin tekoihinsa luottava tulee tuomituksi ansiodensa mukaisesti kadotukseen.
Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."On ominaista KUULIAISUUS Jumalan käskyille. Tämä on hedelmää USKOSTA Jeesukseen ja Jumalan sanaan,
Fil. 2:15-18. Sekä antikristiilisen kirkollisen luopumuksen, että punisen petovallan paineessa heidän uskonsa
on kovalla koetuksella. He kestävät kestävät Karitsan veren turvissa ja Pyhä Hengen vahvistamana uskollisina
loppuun asti. Iäisyyden majoissa heillä on lepo tästä taistelusta ja työstä. - teuta
Lesta kirjoitti:
kielsi meiltä TV:n kattelun, mutta Netistä katellaan pornoa.
Että Jeesus kielsi , niin ei ole Raamatussa , eikä Muutenkaan ole ihmisten asia tehdä määrityksiä synnistä.
Sen on tehnyt JUMALA lähes kaikki 2 Moos. 20:1-26. aivan kaikki . on myhemmin tarkennettu ..
Ja JEESUS KRISTUS on tarkentanut lisää. - teuta
RunkkuRemmi kirjoitti:
kumminki porno sinuaki.:) Kyllä Jeesuski joskus runkkasi.:)
Sinä olet jo nyplännyt aivosi pellolle.
- deuta
onnii..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6111875Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175061Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334557Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4682350Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142240Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2921801FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01461Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921313- 391216
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101205