Konkreettinen ohjelma teutallekin

Jeesus pelastaa

On harmillista että yksi kirjoittajista kärsii kun ei voi vapaasti kirjoittaa. Voisiko hänelle saada tarkemman ohjelman missä mittakaavassa alustuksissa voi käyttää kopioita Raamatun teksteistä?

Yliottaen hänen käyttämänsä lainaukset ovat olleet opillisesti Kristus- uskoa rakentavia. Harmi vaan että avaukset lähtevät etenemään hänen itse vastailleessaan uudella kopiolla edelliseen kopioon.

Jospa se jäisikin siihen että ensin hyvä alustustekti Raamatusta ja sitten keskustelua avauksen aiheesta.
Päästäsiin taas varsinaiseen aiheeseen, Kristuksen todistamiseen ja taivastien opastamiseen sitä etsiville.

Rakas Jeesus, sinä joka olet luvannut kuulla rukouksemme auta ja vahvista meitä tässä pyrkimyksessä.
Uskon ettei kukaan meistä esikoilsetadiolaisista pohjimmiltaan halua pienintäkään riitelyä, vaan keskustelua tästä elämän tärkeimmästä kysymyksestä; kuinka päästään taivaaseen.

10

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En kiinnitä huomiota tekstin tarkempaan sävyyn (rakentava/purkava jne) vaan siihen onko lainaus sopusoinnussa Suomi24:n sääntöjen ja tekijänoikeuksien kanssa. Linja sallitun ja kielletyn välillä on mielestäni tehty selväksi useampaan kertaan. Mitään kirjoittajakohtaisia sääntöjä ei voi eikä ole tarpeen laatia.

Edelleenkin palsta on avoin kaikille maailmankatsomuksesta ja ajattelutavasta riippumatta kunhan keskustelun aihe edes jotenkin väljästi liittyy lestadiolaisuuteen, kuten näitä raamattuaiheisia keskusteluja olen kirjoittajien hyväksi tulkinnut (vaikka niissä ei puhuttaisi lestadiolaisuudesta sanaakaan).

Pyydän ottamaan huomioon sen, että jos palstalla kritisoidaan Raamattua, uskoa tai lestadiolaisuutta, sekin on sallittu. Sanon tämän vain siksi, koska melko äkkiä tuntuu leviävän harhaluulo, että palsta olisi joku samon ajattelevien ja uskovien sisäpiiri. Näin ei ole.

• Savon ukko

se, että tämä Jeesus pelastaa tankkaaja, saa jatkuvasti mölliä kaikkea, ainakin teuta siitä saa suurimman osan. Kyllä meidän viesteistämme näkyy, meidän paskamainen luonteemme lähimmäisiämme kohtaan. Omat viestimme on niin hyviä, että. Minä ainakin nautin siitä kun saan vastata samalla mitalla. Jos joku minua, joka olen kaikkein paras ja Jumalallekkin otollisin, minulla on lupa olla oma itseni.

ps. on teutakin hyvä.....joskus.

• Jeesus pelastaa

Kopiointienkin osalta asia on selvä, niin kuin sanoit. Paljon on aiheesta myöskin keskusteltu.

Lähinnä veljen kannalta pyrin herättämään (jos mahdollista) tunteiden suhteen kiihkotonta keskustelua.
        Meille joille tämä on ainoastaan huvi ja harrastus, ei ole merkitystä sillä vaikka kaikki viestit poistettaisiin.
        Eikä paineet nouse olipa viestit tai vastaukset mitä hyvänsä maan ja taivaan välillä. Päin vastoin mitä haasteellisempi viesti sen mieleniiintoisempaa on siihen vastata. :-))))

Joillekin yksilöille asia on huomattavasti vaikeampi, - tunteen tasolla. Uskoakseni myös sen vuoksi että kopiot tehdään suuritöisesti, kahdella sormella ja kirjain kirjaimelta. Siinä missä kymmensormijärjestelmän hallitseva tottunut konekirjoittaja käyttää kaksi minuuttia, käyttää "kaksisorminen" kaksi tuntia, ja sekin on melkoista hermopeliä, seurata samalla kirjaa ja yrittää löytää näppäimistöltä samaan aikaan sopivia nappuloita tekstin toistamista varten.

Kun on 8 tuntia painanut hattu hiessä ja verenmaku suussa ja huomaa kaiken vaivan kadonneeksi taivaan tuuliin, silloin tunnetta pukkaa, se on varma!!!

Siksi olen neuvonut veljeä kirjoittamaan kaikki merkittävät tekstinsä koneen tiedostoon valmiiksi, josta niitä voi tarvitessa käyttää keskustelun avauksiinsa. Ja mikä tärkeintä tässä mielessä: Kotikoneelta kukaan ei riistä vaivalla värkättyjä kirjoituksia pois.

Tällaista tällä kertaa. :-)

• Jeesus pelastaa
        Savon ukko kirjoitti:

se, että tämä Jeesus pelastaa tankkaaja, saa jatkuvasti mölliä kaikkea, ainakin teuta siitä saa suurimman osan. Kyllä meidän viesteistämme näkyy, meidän paskamainen luonteemme lähimmäisiämme kohtaan. Omat viestimme on niin hyviä, että. Minä ainakin nautin siitä kun saan vastata samalla mitalla. Jos joku minua, joka olen kaikkein paras ja Jumalallekkin otollisin, minulla on lupa olla oma itseni.

ps. on teutakin hyvä.....joskus.

Älä sinä savon ukko kehittele omia höpinöitäsi. Olemme teutan kanssa ystäviä ja samalla puolella aitaa.

• Jeesus pelastaa

Olen aiemminkin todennut, että keskustelujen taso uskonnosta keskustelevilla palstoilla on erittäin huono.

Uskonnovapauslakiin liittyy myös sellainen käsite kun uskonrauha. Erilaisia mielipiteitä voi esittää kypsällä tavalla, erilaisuutta (toisen vakaumusta) kunnioittaen. Sellaista mielipiteenvaihtoa vastaan minulla ei ole, vaikka jonkun mielipide poikkeaakin minun mielipiteestäni.

Sen sijaan sellaiset vistit, joissa esitetään täysin perusteettomia murhasyytöksiä, liitettyinä kristinuskoon, sellaiset viestit eivät kuulu missään tapauksessa tänne.

Syyttömien ihmisten julkiset syyttelemiset murhista, rikkovat selkeästi montaa eri lainkohtaa. Sisällöltään tuon kaltaiset viestit eivät missään tapauksessa kuulu minkäänlaiseen julkiseen viestitykseen. Ne kertovat ainoastaan kirjoittajan vakavasta mielen sairaudesta. Tällaiset rikolliset viestit on syytä poistaa aina välittömästi.

• teuta

ilmeisesti koskaan lukenut päivän sanaa , koska siinä on kaksi jaetta peräkkäin ,
      toiseksi sinä et erota edes päivämäärista että kysymys on eri kolmanneksi sulla
      on aina niin kiire ettet kerkiä keskustelemaan asiasta ,, ennenkuin näin on jo
      tapahtunut , Sitten vaan sanotaan että vastaan itse itselleni ,, voihan sen noinkin
      sanoa mutta se on vain osatotuus , jos sitäkään tai manipulointia .

• Jeesus pelastaa

Älä sekoita viestiesi poistoihin ystäviäsi, kuten vaikkapa minua. On monessakin mieless vaarallista luulla ja vielä vaarallisempaa on alkaa uskomaan todeksi omia luulojaan ja vääriä tulkintojaan.

Sheriffi valvoo tata palstaa ja tekee poistot harkintansa mukaan, minulla ei ole näissä poistoissa osaa eikä arpaa. Mutta minä arvioin asiaa objektiivisesti, on pakko todeta sheriffin olleen monessa asiassa oikeassa.

Kysymys on useista kymmenistä kopioista, jotka on koottu muistuttamaan keskustelua. Tällainen koipointi on eniron keskustelupalstojen sääntöjen vastaista. Kun sheriffi tekee hänelle uskottua tehtävää, niin ei siinä ole mitään mussuttamista kenelläkään. Yritä nyt rauhoittua ja pyrkiä keskustelemaan erilaisista aiheista toisten kanssa.

• teuta
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

Älä sekoita viestiesi poistoihin ystäviäsi, kuten vaikkapa minua. On monessakin mieless vaarallista luulla ja vielä vaarallisempaa on alkaa uskomaan todeksi omia luulojaan ja vääriä tulkintojaan.

Sheriffi valvoo tata palstaa ja tekee poistot harkintansa mukaan, minulla ei ole näissä poistoissa osaa eikä arpaa. Mutta minä arvioin asiaa objektiivisesti, on pakko todeta sheriffin olleen monessa asiassa oikeassa.

Kysymys on useista kymmenistä kopioista, jotka on koottu muistuttamaan keskustelua. Tällainen koipointi on eniron keskustelupalstojen sääntöjen vastaista. Kun sheriffi tekee hänelle uskottua tehtävää, niin ei siinä ole mitään mussuttamista kenelläkään. Yritä nyt rauhoittua ja pyrkiä keskustelemaan erilaisista aiheista toisten kanssa.

asiani ei mene eteenpäin , kerron ajatuksen , Kun olen kerännyt päivän sanoja peräkkäin
        olen ajatellut , että monta riviä säästyy , kun jakaa , mutta edstä päin löytää sen
        yhden jakeen , eipä ole pitkä spustus ja asia tulee esille .

Ottamatta muuhun kantaa ,

• teuta
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

Minusta tuntuu , että et ole edesperehtynyt asiaan , palstalla on ketju jossa
        sanotaan jae kerrallaan , nimi. on sana sanasta , voit tutkia mitä tarkoitan,

• Jeesus pelastaa
        teuta kirjoitti:

Minusta tuntuu , että et ole edesperehtynyt asiaan , palstalla on ketju jossa
        sanotaan jae kerrallaan , nimi. on sana sanasta , voit tutkia mitä tarkoitan,

En valitettavasti saanut selvää edellisen viestisi ajatuksesta. Pääasia on kuitenkin se, ettei epäillä ketään tuttuja poistoista, ja nöyrästi tyydytään sheriffin ratkaisuihin. Tallenna vistisi omalle koneellesi niin ne eivät poistu sieltä. Tarvittaessa voit käyttää tallennettuja viestejä myöhemmin eri yhteysissä, täydentämään avauksia ja keskusteluja.

Tällä tavalla säästyt poistojen aiheuttamalta mielipahalta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5178
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      482
      2446
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1189
    4. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      917
    5. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      5
      912
    6. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      832
    7. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      190
      759
    8. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      36
      744
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      724
    10. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      49
      690
    Aihe