Vanha version.

Tietoturva.

Tässä mun mac minissä on mac os x versio 10.4.11.

Uskaltaako sillä vielä surffailla netissä ja käydä hoitamassa netissä pankki maksut vaikka on vanha versio?

15

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kyllä. Yleisohje on se, että päivitysten loppumisen jälkeen ei yli 3kk pidempään ole turvallista käyttää kun rikollisille jää niin paljon aikaa kehitellä hyökkäyksiä. Uusi Mac OS X vaan koneeseen, 10.6 saa päivityksiä vielä 3.5v.

    • 1stMacFinn

      Kun tiedät mitä teet, eli tunnista pankkisi oikeat sivut, käy huoletta.

      Toki Leopardin saat varmasti Hopeisesta Omenasta käytettynä edullisesti ja se olisi parempi versio.

      M-Kar pelottelee mielellään, tää 4.11 on sen lempiaihe. Mutta todennettuja 10.4.11 kaappauksia se vaan ei vieläkään ole löytänyt.

      • En minä ole niitä etsinyt, eikä minua kiinnosta etsiä. Se vaan on ihan normaalia tietotekniikkaa, että päivitykset kun loppuu niin ohjelmisto on hyvin äkkiä vaarallisen reikäinen kun ohjelmistoista löytyy niitä vikoja jatkuvasti.

        Snow Leopard ehdottomasti koneeseen niin ei tarvitse vuosikausiin miettiä turvallisuus asioita. Paitsi jos on joku PPC arkkitehtuurin kone niin pitää tyytyä Leopardiin, jonka päivitykset loppuu jo noin 1.5v kuluttua. Sitten voi vaikka ostaa uuden Applen tietokoneen Mac OS X 10.7:lla.


      • M-Kar kirjoitti:

        En minä ole niitä etsinyt, eikä minua kiinnosta etsiä. Se vaan on ihan normaalia tietotekniikkaa, että päivitykset kun loppuu niin ohjelmisto on hyvin äkkiä vaarallisen reikäinen kun ohjelmistoista löytyy niitä vikoja jatkuvasti.

        Snow Leopard ehdottomasti koneeseen niin ei tarvitse vuosikausiin miettiä turvallisuus asioita. Paitsi jos on joku PPC arkkitehtuurin kone niin pitää tyytyä Leopardiin, jonka päivitykset loppuu jo noin 1.5v kuluttua. Sitten voi vaikka ostaa uuden Applen tietokoneen Mac OS X 10.7:lla.

        moniko on etsinyt, mutta eiköhän kaappauksia tule ihan etsimättäkin tietoon jos niitä alkaa ilmaantua. Uskon että OS X Tigerilla on täysin turvallista maksaa laskunsa, kunhan katsoo että sivun osoite on pankkiin eikä esim. Venäjälle.


      • Alkup.kysyjä.

        Kysyä paljonko käytetty Leopardi maksaa noin suurin piirtein?


      • 1stMacFinn
        Alkup.kysyjä. kirjoitti:

        Kysyä paljonko käytetty Leopardi maksaa noin suurin piirtein?

        Tuossa vilkaisin, viimeksi taisi Leopardi vaihtaa omistajaa 30 € pk.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        moniko on etsinyt, mutta eiköhän kaappauksia tule ihan etsimättäkin tietoon jos niitä alkaa ilmaantua. Uskon että OS X Tigerilla on täysin turvallista maksaa laskunsa, kunhan katsoo että sivun osoite on pankkiin eikä esim. Venäjälle.

        Mac OS X Tigerin tuki kun on loppu niin ei siihen tehdyt hyökkäykset ylitä uutiskynnystä. Vähän sama kuin uutisoitaisiin jostain Windows Me:n viruksista. Tarpeetonta riskien ottamista käyttää vanhentunutta käyttöjärjestelmää.


      • Alkup.kysyjä.
        1stMacFinn kirjoitti:

        Tuossa vilkaisin, viimeksi taisi Leopardi vaihtaa omistajaa 30 € pk.

        Kiitos tiedosta. pidän asian mielessä.


    • Vastauksista.

      Kiitoksia vastauksista. Nyt tilanne on vaan niin huolestuttava, suorastaan vakava, että jokapäiväinen leipä on tiukassa. Mutta kun raha tilanne edes vähän helpottuu niin ensitilassa hommaan uuden version.

    • R-Mac

      Tarkista nyt vielä, onko se sun mini syönyt sisäänsä tuon intelin prosessorin.
      Jos on, niin voisit suoraan ostaa sen lumileopardin, olettaen, että sulla ei ole maksettuja ohjelmia, jotka sitten taas vaatii päivityksen uuteen käyttisversioon siirryttäessä.

      • Alkup.kysyjä.

        Intellin prosessori. 1.66 MHz. Eikä ole maksettuja ohjelmia.


      • 1stMacFinn
        Alkup.kysyjä. kirjoitti:

        Intellin prosessori. 1.66 MHz. Eikä ole maksettuja ohjelmia.

        Mulla on samanlainen olohuoneen viihdekeskuksena, 2 GB RAMmia ja SnowLeopard toimii mainiosti!


      • Alkup.kysyjä.
        1stMacFinn kirjoitti:

        Mulla on samanlainen olohuoneen viihdekeskuksena, 2 GB RAMmia ja SnowLeopard toimii mainiosti!

        Kaikin puolin on hyvin toiminut, ei moittimista. Mun koneella on vain nuukasti muistia, 512 megaa vain.


      • Alkup.kysyjä. kirjoitti:

        Kaikin puolin on hyvin toiminut, ei moittimista. Mun koneella on vain nuukasti muistia, 512 megaa vain.

        Hyvä kone kyllä, lisää siihen muistia niin paljon kuin sopii ja Mac OS X Snow Leopard sisään. Muisti kannattaa kyllä hankkia jotain muualta kuin Applelta. Tulee muuten melkoisesti omenalisää siihen hintaan.


      • Alkup.kysyjä.
        M-Kar kirjoitti:

        Hyvä kone kyllä, lisää siihen muistia niin paljon kuin sopii ja Mac OS X Snow Leopard sisään. Muisti kannattaa kyllä hankkia jotain muualta kuin Applelta. Tulee muuten melkoisesti omenalisää siihen hintaan.

        Niin aion tehdä kun oravannahkoja joskus lakkarista löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1663
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1160
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      937
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      65
      822
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      131
      793
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      751
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      699
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      674
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe