Hei vaan,
kertokaahan millasia vastauksia saitte(a,b,c vai d), jotta voidaan vertailla ja päätellä mitkä ovat oikein ja mitkä ei. (toki voi itsekin tarkistaa kirjasta, mutta kaikkeen en kyllä löydä vastausta)
FARMASIA 2010 oikeat vastaukset
49
2984
Vastaukset
- ounooooouuu...
mitä muut ovat laittaneet kohtiin:
1.
3.
5.
8.
16.
24.
25.
50.
Mitä luulette miten pisterajojen käy? Putoaako vai samaa luokkaa edellisen vuoden pääsykokeen kanssa? Musta ainakin pääsykoe oli hankalampi, kuin viime vuonna! Toivottavasti pääsen nyt sisään... Vaikka veikkailemiseksihän se meni! =(- igl
Monen mielestä koe oli vaikea, etenkin fysiikan ja kemian osalta. Toivottavasti nyt tänä vuonna laskis!
mä sain
1.a, 3.c, 5.b, 25.a loppuihin en vastannut - eituumitäänitkee
igl kirjoitti:
Monen mielestä koe oli vaikea, etenkin fysiikan ja kemian osalta. Toivottavasti nyt tänä vuonna laskis!
mä sain
1.a, 3.c, 5.b, 25.a loppuihin en vastannut1a2a3c4c5b6-7-8b9a1oc11b12a13b14d15c16c17c18b19b2022c
Oli vaikee! Paljohan lie pisterajat? Viimeksi oli 18,5 koepisteillä. - 544mok
eituumitäänitkee kirjoitti:
1a2a3c4c5b6-7-8b9a1oc11b12a13b14d15c16c17c18b19b2022c
Oli vaikee! Paljohan lie pisterajat? Viimeksi oli 18,5 koepisteillä.laittakaa ihmeessä ke/fy vastauksenne, ne kiinnostaa erityisesti.
- puistokemist1
544mok kirjoitti:
laittakaa ihmeessä ke/fy vastauksenne, ne kiinnostaa erityisesti.
26b, 27c, 28d, 29d, 30a, 31d, 32c, 33a, 34c, 35d, 36b, 37d, 38b, 39b, 40c
- itkeeeeee
puistokemist1 kirjoitti:
puistokemist1 ootko varma vastauksistasi?
- puistokemist1
itkeeeeee kirjoitti:
puistokemist1 ootko varma vastauksistasi?
kyllä. Onko kysyttäviä?
- eipisteitä
puistokemist1 kirjoitti:
kyllä. Onko kysyttäviä?
miten päättelit? oliko kemian osuus sinusta helppo? :) Sitten jäin miettimään tuota eteeniä, että eikö siinä ole vain kaksoissidoksia?
- nytjänskättää
eipisteitä kirjoitti:
miten päättelit? oliko kemian osuus sinusta helppo? :) Sitten jäin miettimään tuota eteeniä, että eikö siinä ole vain kaksoissidoksia?
eikö eteenissä ole kaksoissidos hiilien välillä ja yksöissidoksia hiilien ja vetyjen välillä?
Koe oli mielestäni oikeesti tosi vaikee, olin harjotellut edellisvuosien toistuvat tehtävätyypit ke/fy saralla ulkoa ja nyt siellä oli ihan erityyppisiä. :/ - puistokemisti1
nytjänskättää kirjoitti:
eikö eteenissä ole kaksoissidos hiilien välillä ja yksöissidoksia hiilien ja vetyjen välillä?
Koe oli mielestäni oikeesti tosi vaikee, olin harjotellut edellisvuosien toistuvat tehtävätyypit ke/fy saralla ulkoa ja nyt siellä oli ihan erityyppisiä. :/eteenissä, kuten muissakin hiilivety-yhdisteissä, vedyn ja hiilen välillä on yksinkertainen kov.sidon. ..tulikin tuossa edellä..
teht 32. Kyseisistä aineista happamin aine on B(karbosyylihappo) Toiseksi happamin on D(fenoli). Eli ainoa vastausvaihtoehto tämä päättelyn jälkeen on c.
teht 35. Kyseessä alkoholi. Hydroksi-ryhmä on prioriteetti arvoltaa korkeampi kuin kaksoissidos. (eli numerointia ei aloiteta keskellä olevasta metyyli-ryhmästä.) Numeroidaan hiilet siten, että hydroksi-ryhmään kiinnittynyt hiili saa pienimmän luvun. Eli metyyli-ryhmä on kiinni kolmoshiilessä, kaksoissidos lähtee toisesta hiilestä...ja niin edes päin :)
Omasta mielestä kemian osuus oli helppo :) - idjhfdhgf
puistokemist1 kirjoitti:
miten sait 39 b, mä sain siit d mut siis miten laskit sen?
- puistokemist1
idjhfdhgf kirjoitti:
miten sait 39 b, mä sain siit d mut siis miten laskit sen?
M(buteeni)= 56,104 g/mol
kun buteeni reagoi bromin kanssa, saadaan yhdiste jonka M= 215,904 g/mol
"tuotteen molekyylipaino on n 285% suurempi kuin alkeenin"; tarkoittanee: 56,104 2,85*56,104 = 216,004 (g/mol) - Mullet
puistokemist1 kirjoitti:
Puistokemist1:
Jäin pohtimaan paria sun vastausta.
Tehtävä 33: eikö stereoisomeerien määrä ole 2n kiraalisten hiilten määrä? 2,4 heksadieenillä ei kai ole kiraalisia hiiliä.
Tehtävä 37: Mten sait sen ionitulon 8-kertaiseksi? Minun logiikkani mukaan se olisi nelinkertainen...
Lykkyä pyttyyn kaikille hakeneille! - puistokemisti1
Mullet kirjoitti:
Puistokemist1:
Jäin pohtimaan paria sun vastausta.
Tehtävä 33: eikö stereoisomeerien määrä ole 2n kiraalisten hiilten määrä? 2,4 heksadieenillä ei kai ole kiraalisia hiiliä.
Tehtävä 37: Mten sait sen ionitulon 8-kertaiseksi? Minun logiikkani mukaan se olisi nelinkertainen...
Lykkyä pyttyyn kaikille hakeneille!teht 33. Jep. 2,4,heksadieenillä ei ole kiraalisia hiiliä, mutta sillä esiintyy cis/trans-isomeriaa, mikä on stereoisomerian yksi muoto.
teht 37. Liukeneminen: MgCl2 -> Mg2 2 Cl- eli
kyseisen suolan ionitulo on muotoa: Q=[Mg2 ][Cl-]^2
Huomion arvoinen seikka on nimenomaan ,että Cl-ionin konsentraatio on aina kaksin kertainen verrattua Mg-ionin konsentraatioon --> sen vaikutus ionituloon!!
Esim. kun alussa [Mg2 ]=1 M ja [Cl-]=2 M, saadaan Q= 4 (mol/l)^3
ja , kun tilavuus puolittuu, on [Mg2 ]=2 M ja [Cl-]=4 M , saadaan Q= 32 (mol/l)^3 - Mullet
puistokemisti1 kirjoitti:
teht 33. Jep. 2,4,heksadieenillä ei ole kiraalisia hiiliä, mutta sillä esiintyy cis/trans-isomeriaa, mikä on stereoisomerian yksi muoto.
teht 37. Liukeneminen: MgCl2 -> Mg2 2 Cl- eli
kyseisen suolan ionitulo on muotoa: Q=[Mg2 ][Cl-]^2
Huomion arvoinen seikka on nimenomaan ,että Cl-ionin konsentraatio on aina kaksin kertainen verrattua Mg-ionin konsentraatioon --> sen vaikutus ionituloon!!
Esim. kun alussa [Mg2 ]=1 M ja [Cl-]=2 M, saadaan Q= 4 (mol/l)^3
ja , kun tilavuus puolittuu, on [Mg2 ]=2 M ja [Cl-]=4 M , saadaan Q= 32 (mol/l)^337:
Pahus, unohdin kokonaan sen että klooreja on kaksi... No, se meni sitten puihin. Kiitos kun selitit tuon.
33:
Tämä on nyt kinkkinen. Onko dieeneillä tosiaan cis-trans isomeerejä? Itse mietin, että koska dieenit ovat konjugoituneita niin kaikki hiilten väliset sidokset ovat samanlaisia (niin kuin aromaattisissa renkaissa) -> ei isomeerejä. Ontuiko logiikkani jossain? - puistokemist1
Mullet kirjoitti:
37:
Pahus, unohdin kokonaan sen että klooreja on kaksi... No, se meni sitten puihin. Kiitos kun selitit tuon.
33:
Tämä on nyt kinkkinen. Onko dieeneillä tosiaan cis-trans isomeerejä? Itse mietin, että koska dieenit ovat konjugoituneita niin kaikki hiilten väliset sidokset ovat samanlaisia (niin kuin aromaattisissa renkaissa) -> ei isomeerejä. Ontuiko logiikkani jossain?Vitsi! Itse en tuota huomioinut! Olet tässä aivan oikeassa. Jos kyseessä olisi ollut dieeni, missä kaksoissidokset ovat isoloituneita, tämä olisi ollut mahdollista. Tässä tilanteessa, kuten hoksasit, konjugaatio stabiloi yhdistettä. Todennäköisesti olet vastannut oikein :) minun osaltani onneksi kyseessä oli "vain" yhden pisteen tehtävä.
- saanähä
miten se 41 piti laskee? Ite olin ihan ulapalla enkä lähteny veikkaamaan mitään.. Yritin jotain miettiä, mutta tuloksetta. Muutenkin tais mennä aika penkin alle. : < Vaikka siis luin kirjotuksista asti täyspäiväsesti. Saan nähä miten tän tytön käy, toivon vaan parasta.
- hgjkfshdjhzjrh
tuleeko oikeat vastaukset jossain vaihees yliopiston sivuille?
- itken
hgjkfshdjhzjrh kirjoitti:
tuleeko oikeat vastaukset jossain vaihees yliopiston sivuille?
Varmaa ei alle 20p pääse sisään. mut oli vaikee!
- lets see
itken kirjoitti:
Varmaa ei alle 20p pääse sisään. mut oli vaikee!
Mitä ootte vastannu fysiikkaan???????? Mulla kemia meni jees mut sit muista en tiiäkkää...
- jännittää
lets see kirjoitti:
Mitä ootte vastannu fysiikkaan???????? Mulla kemia meni jees mut sit muista en tiiäkkää...
Joko ootte saanut hyväksymiskirjeen Helsinkiin? Tuleeko ennen torstaita?
- tututu
jännittää kirjoitti:
Joko ootte saanut hyväksymiskirjeen Helsinkiin? Tuleeko ennen torstaita?
Ei ole tullut
- Blaaaaa
tututu kirjoitti:
Ei ole tullut
Onko tänää kuulunu kellekkään mitään?? :O jännittää NIIIIN paljon!
- zzzzzzzzzzzzzzzzz
Blaaaaa kirjoitti:
Onko tänää kuulunu kellekkään mitään?? :O jännittää NIIIIN paljon!
Eipä ole
- JEJEEJJEJEeee
zzzzzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:
Eipä ole
pisterajat laskenu n.4pistettä! :) MAHTAVAAAAAA!! EI TÄTÄ RIEMUA !!! :)))))
- Pyrkijä
JEJEEJJEJEeee kirjoitti:
Ei ole postilaatikko kolahtanut vielä. Millä pisteillä on päässyt?
- GFGFGF
JEJEEJJEJEeee kirjoitti:
Oikeesti? onko laskenut?!!! :) IHANAA JOS ON.....
- Jeeejeee
Pyrkijä kirjoitti:
Yhteispisteissä alin hyväksytty pistemäärä oli 43,75. Mulla ei ainakaan lukenut papereissa, mikä raja oli pelkän pääsykokeen osalta.
- Ja
Pyrkijä kirjoitti:
proviisorin koulutusohjelmaan yhteispisteillä raja tasan 70.
- turha toivo
Ja kirjoitti:
proviisorin koulutusohjelmaan yhteispisteillä raja tasan 70.
No mutta on niissä ennen ainakin ollut kaikki pisterajat!
Itse kyttään proviisorin pääsykoekiintiön pisteitä. Onko kukaan saanut hyväksymiskirjettä? - hihihihihihi :)
GFGFGF kirjoitti:
Oikeesti? onko laskenut?!!! :) IHANAA JOS ON.....
kirje tuli :) JA niiiin onnellinen! Pakkohan niiden oli laskea kun kokeessa oli suurinpiirtein saman verran porukkaa ja vaikeampi koe. ONNEA KAIKILLE SISÄÄNPÄÄSSEILLE!
- gfgf
hihihihihihi :) kirjoitti:
kirje tuli :) JA niiiin onnellinen! Pakkohan niiden oli laskea kun kokeessa oli suurinpiirtein saman verran porukkaa ja vaikeampi koe. ONNEA KAIKILLE SISÄÄNPÄÄSSEILLE!
en oo kyl vielä kirjettä saanu, mut jos rajat laskenu niin huippuhyvä ainakin mun kannalta :P
- can't wait
gfgf kirjoitti:
en oo kyl vielä kirjettä saanu, mut jos rajat laskenu niin huippuhyvä ainakin mun kannalta :P
mäkin haluisin tietää pisterajat pääsykokeella pyrkiville!
- ja nimetkin
can't wait kirjoitti:
mäkin haluisin tietää pisterajat pääsykokeella pyrkiville!
http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijaksi/tulokset.htm
- Eihän oo
ja nimetkin kirjoitti:
Vielä ainakaan
- fdfdfdf
Eihän oo kirjoitti:
Vielä ainakaan
ei oo todellista:( en päässy.
- jännittää
fdfdfdf kirjoitti:
ei oo todellista:( en päässy.
Voiko hyväksymiskirje tulla vasta huomenna vai olisiko sen pitänyt tulla tänään, jos on päässy...Tahtoisin niin kovasti olla muiden onnekkaiden päässeiden joukossa.
- tututu
jännittää kirjoitti:
Voiko hyväksymiskirje tulla vasta huomenna vai olisiko sen pitänyt tulla tänään, jos on päässy...Tahtoisin niin kovasti olla muiden onnekkaiden päässeiden joukossa.
Varmasti voi vulla vasta huomenna. Sehän on voinut jäädä vaikka postiin jumiin. Ja huomenna ne voi käydä katsomassa viikistäkin.
- hjroesj
ja nimetkin kirjoitti:
Heippa, mistä löytyvät nimet. En löydä. No ehkä kello 12 sitten.
- vierailijaX
hjroesj kirjoitti:
Heippa, mistä löytyvät nimet. En löydä. No ehkä kello 12 sitten.
Siellähän ne farmasian sivuilla on ollu eilisestä asti:) Itse ainakin löysin nimeni sieltä eilen illalla joskus puoli kahdentoista aikaan...
- nnnnnnnnnnnnn
vierailijaX kirjoitti:
Siellähän ne farmasian sivuilla on ollu eilisestä asti:) Itse ainakin löysin nimeni sieltä eilen illalla joskus puoli kahdentoista aikaan...
Ootko tosissasi. En minä ainakaan niitä eilen löytänyt.
- hjroesj
vierailijaX kirjoitti:
Ei oo löytyny ehkä kohta...
- ss
hjroesj kirjoitti:
Tulispa ne Kuopionkin tulokset jo!!
- maisymouse
hjroesj kirjoitti:
Mistä löydän valintojen tulokset? oOen etsinyt ja etsinyt enkä vain löydä.. Pitäs varmaan mennä silmälääkäriin, jos/kun oon tullu sokeeks..
- maisymouse
maisymouse kirjoitti:
Mistä löydän valintojen tulokset? oOen etsinyt ja etsinyt enkä vain löydä.. Pitäs varmaan mennä silmälääkäriin, jos/kun oon tullu sokeeks..
Etsin siis Hkin tuloksia.. mutta ei löydy:/
- pääsinpääsinpääsiiin
ja nimetkin kirjoitti:
Ei niitä vielä ole. Voit toki soittaa huomenna aamulla tiedekuntaan, tai sitten ne ilmestyvät huomenna nettiin. Yliopistohaku.fi -sivulle tuli tänään tieto.
- Tuolta
maisymouse kirjoitti:
Etsin siis Hkin tuloksia.. mutta ei löydy:/
http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijaksi/materiaalit/Farmasia_hyvaksytyt_2010.pdf
- Häh?
pääsinpääsinpääsiiin kirjoitti:
Ei niitä vielä ole. Voit toki soittaa huomenna aamulla tiedekuntaan, tai sitten ne ilmestyvät huomenna nettiin. Yliopistohaku.fi -sivulle tuli tänään tieto.
Siellähän ne on ollu jo vaikka kuinka kauan... netissä siis.
- Puistokemisti10
Tervehdys vaan kaikille. Ehkä olemme tavanneet opiskelujemme aikana tai saatan olla hyvä ystäväsi. Pääsin sisään p-kurssille vuonna 2010. Olen jo valmistunut. Työkokemusta on kertynyt apteekista ja vähän muualtakin farmasian alalta. Tällä hetkellä olen työtön. Mukavaa kesää! Terveisin, Puistokemisti1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582717Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3351928- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2071291- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751053