Ensikertalaiselle neuvoja

matkailijapari

Olemme menossa häämatkalle Bulgaiaan SB:lle all inclusive-hotelliin eli ruoat, välipalat ja juomat kuuluvat hintaan. Päädyimme SB:lle, koska olemme lähes kaikki Euroopan maat kiertäneet Bulgariaa lukuun ottamatta. Lisäksi SB tuntuu olevan meille sopiva iltaelämäpaikka ja harrastusmahdollisuudetkin tuntuvat olevan meille enemmän kuin erinomaisia. All inclusive-vaihtoehoon päädyimme hotellin tasokkuuden ja luotettavuuden vuoksi. Voisi ainakin kuvitella, että hotellissa on laadukkaampaa ruokaa ja juotavaa kuin jossain perähikiät syömäläässä. Olemme kuulleet aivan tarpeeksi myrkytyksistä ruokapaikoissa, joten ei viitsi riskeerata.

Nyt kyselisin teiltä kokeneemmilta bulgarialaisista tavoista. Onko tapana tinkiä? Mitä hyviä illanviettopaikkoja ja mahdollisesti muita näkemisen arvoisia paikkoja SB:llä on? Onko se turistien huijaaminen oikeasti niin pahaa kuin mitä siitä puhutaan? Turvallisuusvinkkejä kaivataan, ettei kuiluun pudota.

Aurinkoista kesää itse kullekin!

25

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja.

      Onko tapana tinkiä? Ei ole

      Mitä hyviä illanviettopaikkoja ja mahdollisesti muita näkemisen arvoisia paikkoja SB:llä on? No ihan joka lähtöön. Oikeastaan siellä on kaikkea liikaakin. Menomesta.

      Onko se turistien huijaaminen oikeasti niin pahaa kuin mitä siitä puhutaan? Missä sellaista puhutaan? Ei ole ja etenkin suomalaiset ovat siellä yhä pidettyjä - kiitos Balkanin sodan.

      Turvallisuusvinkkejä kaivataan, ettei kuiluun pudota. Taskuvarkaita on, kannattaa varoa. Ilta pimenee nopeasti, kannattaa ottaa taskulamppu mukaan.

      Oikein hyvää ja edullista matkaa!

      • matkailijapari

        Kiitoksia,, kun vaivauduit vastailemaan! Tosiaankin, huhuja liikkuu pitkin netin palstoja; yksi toista karmeampi tarina. Näitä keskustelupalstoja lukiessaan huomaa, että Bulgaria jakaa mielipiteet hyvinkin jyrkästi; joku rakastaa ja toinen vihaa. Olen hyvin vakuuttunut, että hyvin paljon riippuu loppupelissä omasta asenteesta; jos asenne ei ole kohdallaa, niin kaikki tuntuu huonolta meni minne tahansa.

        Onko kukaan käynyt SB:n ratsutalleilla ja snorkkaamassa? Harrastamme molemmat ratsastusta, joten tuskin matkallakaan maltetaan pysyä talleilta poissa, ja snorkkaus on toinen harrastuksemme.


      • siellä nyt kyllä

        mitään taskulamppuja tarvitse ellei aio oikaista jalan 150 kilometriä Bulgarian ja Turkin rajavyöhykkeelle metsän kautta. Täysin valaistu alue koko SB (toki pimeitäkin paikkoja on jos nyt välttämättä pitää taskulamppu mukaan ottaa... esim. rakennustyömaat SB:n toisella puolen, mutta tiedä sitten mitä tekemistä siellä on).

        Ei jätetä niitä aivoja kotiin kun lähdetään matkalle, niin hyvin pärjää. Kyseessä on kuitenkin EU maa, eikä mikään taka-Siperia. Taskuvarkaita toki on, mutta ei mikään ihme kun tietyt juntit liikkuvat baanalla kännissä ja koko omaisuus mukanaan kultaketjuineen jne. Sitten ihmetellään näillä palstoilla "rikollisuutta" Bulgariassa. Paljon turvallisempi maa kuin esim. Suomi jossa saa pelätä kaikenmaailman puukkohulluja kun liikkuu kaupungilla klo 21.00 jälkeen.

        PS: Bulsuissa tapahtui 18 henkirikosta vuonna 2009 joista hyvä osa koski mafian sisäisiä välienselvittelyitä. Paljonkohan Suomessa nirhattiin...? Ainakin kun Hesaria lukee, niin about 2-3 per päivä.


      • nita.
        siellä nyt kyllä kirjoitti:

        mitään taskulamppuja tarvitse ellei aio oikaista jalan 150 kilometriä Bulgarian ja Turkin rajavyöhykkeelle metsän kautta. Täysin valaistu alue koko SB (toki pimeitäkin paikkoja on jos nyt välttämättä pitää taskulamppu mukaan ottaa... esim. rakennustyömaat SB:n toisella puolen, mutta tiedä sitten mitä tekemistä siellä on).

        Ei jätetä niitä aivoja kotiin kun lähdetään matkalle, niin hyvin pärjää. Kyseessä on kuitenkin EU maa, eikä mikään taka-Siperia. Taskuvarkaita toki on, mutta ei mikään ihme kun tietyt juntit liikkuvat baanalla kännissä ja koko omaisuus mukanaan kultaketjuineen jne. Sitten ihmetellään näillä palstoilla "rikollisuutta" Bulgariassa. Paljon turvallisempi maa kuin esim. Suomi jossa saa pelätä kaikenmaailman puukkohulluja kun liikkuu kaupungilla klo 21.00 jälkeen.

        PS: Bulsuissa tapahtui 18 henkirikosta vuonna 2009 joista hyvä osa koski mafian sisäisiä välienselvittelyitä. Paljonkohan Suomessa nirhattiin...? Ainakin kun Hesaria lukee, niin about 2-3 per päivä.

        ei nuo kertomukset ryöstöistä, mahataudeista ja pahoinpitelyistä voi ihan tuulesta temmattuja olla, niin paljon niistä saa lukea eri foorumeista. Itseäni eniten ihmetyttää, miksi joku valitsee häämatkapaikakseen bulgarian kaltaisen kehitysmaan. Eikö lomalla ole tarkoitus nauttia eikä nuukailla (etenkin häämatkalla) ja luulisi turvallisen matkakohteen nyt olevan ensisijaisin kriteeri, eikä suinkaan hinta.


      • no kyllä
        nita. kirjoitti:

        ei nuo kertomukset ryöstöistä, mahataudeista ja pahoinpitelyistä voi ihan tuulesta temmattuja olla, niin paljon niistä saa lukea eri foorumeista. Itseäni eniten ihmetyttää, miksi joku valitsee häämatkapaikakseen bulgarian kaltaisen kehitysmaan. Eikö lomalla ole tarkoitus nauttia eikä nuukailla (etenkin häämatkalla) ja luulisi turvallisen matkakohteen nyt olevan ensisijaisin kriteeri, eikä suinkaan hinta.

        todellakin ovat tuulesta temmattuja. Pysykää siellä Teboilin kahvilassa vain haalareissanne ja tuulipuvuissanne.


      • ---
        no kyllä kirjoitti:

        todellakin ovat tuulesta temmattuja. Pysykää siellä Teboilin kahvilassa vain haalareissanne ja tuulipuvuissanne.

        ole mitään suuria maailmanmatkaajia, jos teette lomareissun bulgariaan :)
        säästäväisiä toki :D:D


      • ei se tee
        --- kirjoitti:

        ole mitään suuria maailmanmatkaajia, jos teette lomareissun bulgariaan :)
        säästäväisiä toki :D:D

        Bulgarian matkan hankkiminen on samassa sarjassa kun matkustetaan Tallinnaan, eikä se suomalaisen peräkylän ihmisen imagoa paranna, päinvastoin.


    • teillekin!

      Onnittelen alkuperäistä pariskuntaa hyvän häämatkakohteen valinnasta. All inclusive -vaihtoehdot eivät ole "köyhän kansan" juttuja, sillä ne hotellit ovat 4-5 tähden hyvätasoisia paikkoja. Mihin hotelliin te aiotte? Minä itse olen ollut pari kertaa Riu Evrikassa, kerran Helioksessa ja nyt tänä kesänä on suunta Neptuniin.

      Kokemukseni ovat olleet hyvät. Ruokailussa riittää todella vaihtoehtoja. On erilliset ja monipuoliset salaattipöydät, on leikkele-. kala- ja juustopöytää, on lämminruokapöydät, on kokkeja jotka valmistavat paikalla aamiaiselle, lounaalle ja illlalliselle erilaisia annoksia, kuten pihvejä, munakokkelia, kalaa jne.. Aamiaisella löytyy oma muro-, leipä- ja puuropöytänsä ja juomia on joka lähtöön kylmänä ja kuumana. Jälkiruokapöydissä on hedelmät, makeat jälkiruoat, jäätelöt ja leivokset. Erikseen on sitten vielä iltapäivällä "kello viiden tee", jossa on tarjolla leivonnaisia. Ja baarithan sisällä ja altaalla ovat auki aamusta myöhäiseen iltaan, joten alkoholittomien ja -holillisten juomien nouto on kätevää.

      Ja jos tekee mieli syödä jossakin muualla, niin ateriat ja juomat eivät tyhjennä kukkaroa. SB:llä on mielenkiintoisen näköisiä ruokapaikkoja ja olen syönyt mm. erinomaista grillattua lammasta. Vaikka onkin valinnut all inclusiven, on ihan kiva kokeilla muuutakin, varsinkin kun harrastan kahden tai useamman viikon matkoja. Silloin muualla syönti tuo vaihtelua.

      Sunny Beach on ihan turvallinen paikka, jos pitää edes jonkinlaisen järjen päässään. Minä (mummi) olen ollut siellä useana kesänä yksin enkä ole joutunut minkäänlaiseen vaaraan. Liikkuminen on helppoa: voi valita taksin, katujunan tai pitemmille matkoille bussin. Rahanvaihto onnistuu kohtuukuluilla Crownin pisteissä tai sitten pankeissa.

      Nessebarissa kehotan käymään ja tutustumaan jo kotona etukäteen sen pitkään historiaan. Jasonhan nouti Kultaisen Taljansa juuri Nessebarista ja tuntuu siltä, että hänen haamunsa vieläkin liikkuu vanhoilla kujilla. Mustan meren rannoilla ovat kuljeksineet ja purjehtineet kaikenlaiset kansat jo paljon ennen roomalaisaikoja.Nessebarissa on myös hyvä kalaravintola, valitettavasti en vain muista sen nimeä. Burgasissa voi käydä, jos on aikaa. Siellä on paremmat ostosmahdollisuudet.

      Iltaelämä on vilkasta, ja koska paikka on täynnä kaikenlaisia ravintoloita, diskoja ja yökerhoja, ei auta muu kuin käydä itse katsomassa, millainen meno on käynnissä. Olen varma, että tulette viihtymään. Sääkin SB:llä on "aina" aurinkoinen.

      • matkailijapari

        Kiitän sinuakin vastauksestasi! Olemme olleet näissä "ykkösluokan" valtioissa, kuten Raskassa, Briteissä, Italiassa, mutta meistä on kiva käydä myös köyhemmissä valtioissa näkemässä jotain muutakin kuin hienoja palatseja. Iberostar Sunny Beach Resort hotelli on valintamme, lisämaksusta meillä on all inc. ja matkanjärjestäjänä Aurinkomatkat.

        Tottahan se on, ettei ne kauhutarinat ihan tuulesta ole temmaistuja, mutta suurin osa tarinoista on yleensä liioteltu, esim. känniläinen turisti on ryövätty, niin heti leimataan kaikki Bulgarian asukkaat varkaiksi. Kriittinen kannattaa olla noiden tarinoiden kanssa. Paras tapa saada totuus selville on käydä itse paikan päällä näkemässä kaiken.

        Toivoisin enemmän asiallisia vastauksia, mölynsä voi pitää mahassaan tai käydä purkamassa jonnekin muualle.


      • matkailijapari
        matkailijapari kirjoitti:

        Kiitän sinuakin vastauksestasi! Olemme olleet näissä "ykkösluokan" valtioissa, kuten Raskassa, Briteissä, Italiassa, mutta meistä on kiva käydä myös köyhemmissä valtioissa näkemässä jotain muutakin kuin hienoja palatseja. Iberostar Sunny Beach Resort hotelli on valintamme, lisämaksusta meillä on all inc. ja matkanjärjestäjänä Aurinkomatkat.

        Tottahan se on, ettei ne kauhutarinat ihan tuulesta ole temmaistuja, mutta suurin osa tarinoista on yleensä liioteltu, esim. känniläinen turisti on ryövätty, niin heti leimataan kaikki Bulgarian asukkaat varkaiksi. Kriittinen kannattaa olla noiden tarinoiden kanssa. Paras tapa saada totuus selville on käydä itse paikan päällä näkemässä kaiken.

        Toivoisin enemmän asiallisia vastauksia, mölynsä voi pitää mahassaan tai käydä purkamassa jonnekin muualle.

        Lisäisin edelliseen viestiini sen verran, että hintaa emme tätä matkaa valitessa katsoneet, vaan lähinnä uudet kokemukset ja rento meininki kiinnosti. Mistä ihmeestä ovat peräisin ne kuvitelmat, että Bulgariassa, Tallinnassa, Turkissa, yms. käyvät vain köyhät peräkylä'n juntit? Eikö voi käydä joissain ko. maissa ihan vaan silkkaasta mielenkiinnosta uutta kulttuuria kohtaan?


      • muuta kuin
        matkailijapari kirjoitti:

        Lisäisin edelliseen viestiini sen verran, että hintaa emme tätä matkaa valitessa katsoneet, vaan lähinnä uudet kokemukset ja rento meininki kiinnosti. Mistä ihmeestä ovat peräisin ne kuvitelmat, että Bulgariassa, Tallinnassa, Turkissa, yms. käyvät vain köyhät peräkylä'n juntit? Eikö voi käydä joissain ko. maissa ihan vaan silkkaasta mielenkiinnosta uutta kulttuuria kohtaan?

        muuta kulttuuria kuin mustalaiskulttuuri ole, jos se kiinnostaa niin, oki!


      • tuo selittely
        muuta kuin kirjoitti:

        muuta kulttuuria kuin mustalaiskulttuuri ole, jos se kiinnostaa niin, oki!

        Eihän nyt kukaan mitään kulttuuria tai luksusta Bulgariasta lähde hakemaan, vaan lyhyt lentomatka ja halvat juomingit siinä on pääasia. En jaksa kenenkään suomalaisen valitsevan häämatkaa Sunny Beachille, kun muutenkin suomalaiset kertovat hyvin vältellen, jos ovat sinne matkustaneet. Ei ole paljon mitään kerrottavaa, jos ei edes muista paljoakaan koko reissusta :)


      • Venla-Viola
        tuo selittely kirjoitti:

        Eihän nyt kukaan mitään kulttuuria tai luksusta Bulgariasta lähde hakemaan, vaan lyhyt lentomatka ja halvat juomingit siinä on pääasia. En jaksa kenenkään suomalaisen valitsevan häämatkaa Sunny Beachille, kun muutenkin suomalaiset kertovat hyvin vältellen, jos ovat sinne matkustaneet. Ei ole paljon mitään kerrottavaa, jos ei edes muista paljoakaan koko reissusta :)

        Bulgariaan lähdössä tänä kesänä. Viimeksi oltiin miehen ja vanhempien kanssa Kultahietikolla, nyt lähdetään lasten kanssa Sunny Beachiin. Nessebar on tutustumisen arvoinen vanha kaupunki, yksi maailman suojelukohteista. Itse tykkään Bulgariasta, koska tunnen jotenkin maan tutuksi, tutummaksi kuin Länsi-Euroopan maat.

        Nuo juttunne "kännisten ryöväämisestä" kalskahtavat korvaani. Bulgariassa on taskuvarkaita, jotka ryöstävät aina tilaisuuden tullen. Viime reissullamme Varnassa nuoret teinitytöt kaatoivat täysin selvän isäni täpötäydessä bussissa. Kun isäni pääsi ylös ihmisten jaloista, olivat tytöt kadonneet ja samoin lompakko. Vakuutusyhtiö korvasi onneksi kaiken, kadonneet rahatkin. Joten ruuhkaa ja kaikenlaista hässäkkää kannattaa välttää, siellä ne taskuvarkaat majailevat. Yleensä järjestävät hässäkän, jonka turvin vievät rahat. Bulgariassa ei ole sosiaaliturvaa, joten toisaalta ymmärrän että tilaisuus tekee varkaan.

        Itse viihdyn siellä kyllä. Nyt olisi haaveissa käydä Istanbulissakin, joka on joidenkin satojen kilometrien päässä Sunny Beachistä. Kirjoitelkaahan kokemuksia muutkin meille lähtijöille.


      • hiljaa!
        muuta kuin kirjoitti:

        muuta kulttuuria kuin mustalaiskulttuuri ole, jos se kiinnostaa niin, oki!

        "muuta kulttuuria kuin mustalaiskulttuuri ole, jos se kiinnostaa niin, oki! "

        Ja tuon kirjoittajalla (peruskoulun viimeinen luokka, ikä 15 vuotta) ei ole edes käsitystä siitä, mitä on kulttuuri. Onpahan vain joskus kuullut aikuisten käyttävän sitä sanaa...


      • ---
        hiljaa! kirjoitti:

        "muuta kulttuuria kuin mustalaiskulttuuri ole, jos se kiinnostaa niin, oki! "

        Ja tuon kirjoittajalla (peruskoulun viimeinen luokka, ikä 15 vuotta) ei ole edes käsitystä siitä, mitä on kulttuuri. Onpahan vain joskus kuullut aikuisten käyttävän sitä sanaa...

        kerro sinä sitten bulgarian kulttuurista :))
        entinen neuvostovallan kommarimaa, sitäkö tarkoitat?


      • koululaiselle.
        --- kirjoitti:

        kerro sinä sitten bulgarian kulttuurista :))
        entinen neuvostovallan kommarimaa, sitäkö tarkoitat?

        Ennätät vielä ennen kesäloman alkua kysyä opettajaltasi, mitä kulttuuri-sana tarkoittaa.


    • ...

      Tapana ei ole tinkiä ja monissa kojuissa myyjät ovat aika passiivisia ja antavat asiakkaan katsella ihan rauhassa. Hinna on tuotteisiin yleensä merkitty valmiiksi, hintataso on vaatteiden laatuun nähden mielestäni aika kallis verrattuna muihin maihin.. Edullisia löytöjä tulee toki aina välillä vastaan!

      Kukkaiskatu ja rantatie ovat täynnä baareja ja mukava on poiketa aina sinne missä näyttää olevan paras tunnelma. Hyviä ruokapaikkoja olivat ainakin kukkaiskadulla Den Glade Vikingin vieressä oleva kiinalainen ja pohjoismaalaiselle suunnattu Las Palmas. Pihvit yms eivät oikein missään olleet minun mieleeni.. Itse vedettiin kyllä kaikki mahdolliset kioskiruuatkin, jääpalat ja jäätelöt.. Kioskeissa myytävät kanakebapit, uuniperunat ja vohvelit ovat muuten kokeilemisen arvoisia, nam!

      Itse ainakin huijauksilta ja ryöstöiltä vältyttiin. Rahaa kannattaa tosiaan vaihtaa vain noissa kruunuilla merkityissä rahanvaihtopisteissä. Itse nostin myös pankkiautimaatista rahaa, kannattaa valita automaatti joka on pankin seinässä. Baarissa pöytiin tarjoillessa kannattaa maksaa yleensä suht´ sopivalla rahalla, koska joka paikassa eivät tuo vaihtorahoja takaisin vaan pitävät suoraan itsellään tippinä. Tätä lukuun ottamatta ravintoloissa ja baareissa sujui kaikki ongelmitta. Rantakadulla hedelmien kanssa kiertäviä miehiä kannattaa välttää, tyrkkäävät sinulle hedelmän käteen ja vaativat sen jälkeen siitä maksua koska olet koskenut siihen. Kaiken kaikkiaan koin kuitenkin SB:n turvalliseksi paikaksi liikkua. Kaikkialla missä oltiin oli niin paljon muitakin turisteja jatkuvasti lähistöllä.. Tyypillinen lomahelvetti siis :)

      Kannattaa tarkastaa paikallisten matkatoimistojen retkitarjonta. Hinnat on noin puolet siitä mitä suomalaisilla matkatoimistoilla.. Itse tehtiin päiväretki Sozopoliin jonkin paikanpäällä toimineen saksalaisen matkatoimiston kautta. Ensi kerralla harkinnassa käväisy Istanbuliin.
      Nessebariin pääsee helposti omatoimisesti bussilla, pysäkeitä on pääkadulla tasaisin välimatkoin, maksoi muistaakseni yhden euron. Myös Burgasiin pääsee käsittääkseni edullisesti bussilla. Myös SB:n vesipuistojen bussikuljetukset kulkevat suoraan pääkadulta (tosin SB:n puisto ihan kävelymatkankin päässä) ja kuljetus ainakin SB:n puistoon oli ilmainen.

      Itse ainakaan en viime kesän lomaltani kaivannut yhtään mitään muuta kuin päivisin makoilua rannalla ja iltaisin rentoutumista parin drinkin kanssa, siihen SB oli oikein sopiva paikka :) Ensi elokuussa uudestaan!

      • pouyoituytrfuoy

        Olen käynyt kolme kertaa SB:lla ja aina olen ollut enemmän ja enemmän tyytyväinen. Hyvään hotelliin kannattaa todellakin satsata, koska itse reissussa ei kamalasti saa rahaa kulumaan. Meillä on ollut aina lapsi mukana (nyt 9v.) ja kaikki meistä on pysynyt turvassa ja terveinä ilman sen kummempia varokeinoja kuin käsien pesu tarpeeksi usein. Parin viikon päästä taas lähdetään. =) Jos ei matkasta kaipaa muuta kun oleilua ja rentoa harrastamista niin SB on paras valinta! kaikissa muissa maissa tulee ihan paniikki jos ei ehdi joka nähtävyyttä ja museoa ihmetellä.


      • on totta
        pouyoituytrfuoy kirjoitti:

        Olen käynyt kolme kertaa SB:lla ja aina olen ollut enemmän ja enemmän tyytyväinen. Hyvään hotelliin kannattaa todellakin satsata, koska itse reissussa ei kamalasti saa rahaa kulumaan. Meillä on ollut aina lapsi mukana (nyt 9v.) ja kaikki meistä on pysynyt turvassa ja terveinä ilman sen kummempia varokeinoja kuin käsien pesu tarpeeksi usein. Parin viikon päästä taas lähdetään. =) Jos ei matkasta kaipaa muuta kun oleilua ja rentoa harrastamista niin SB on paras valinta! kaikissa muissa maissa tulee ihan paniikki jos ei ehdi joka nähtävyyttä ja museoa ihmetellä.

        ettei bulgariassa todellakaan ole niitä nähtävyyksiä, muttei muualla niitä nyt väkipakolla tarvitse katsoa. jokaisen oma valinta se on, mihin retkille osallistuu ja kuitenkin on parempi, että niitä haluaville näitä löytyy. SB:llä on iso hiekkaranta, ei puhdas ja hieno, vaan ainoastaan iso. Jos se riittää jollain, niin sinne vaan, mutta lapsiyställinen tai perhelomailuun sunny beach ei missään tapauksessa ole sopiva. halvalla viinalla houkutellaan turisteja ja suomihölmöthän menevät ;(


      • joka lähtöön.
        on totta kirjoitti:

        ettei bulgariassa todellakaan ole niitä nähtävyyksiä, muttei muualla niitä nyt väkipakolla tarvitse katsoa. jokaisen oma valinta se on, mihin retkille osallistuu ja kuitenkin on parempi, että niitä haluaville näitä löytyy. SB:llä on iso hiekkaranta, ei puhdas ja hieno, vaan ainoastaan iso. Jos se riittää jollain, niin sinne vaan, mutta lapsiyställinen tai perhelomailuun sunny beach ei missään tapauksessa ole sopiva. halvalla viinalla houkutellaan turisteja ja suomihölmöthän menevät ;(

        Minkähän kiven alta noita edellisenkin kirjoittajan kaltaisia kirjoittajia oikein ryömii? Heidän elämässään ei näytä olevan mitään muuta sisältöä kuin kirjoitella keskustelupalstoille ja sättiä ihmisiä vääristä lomakohteen valinnoista.

        Eivätkö nämä suomihömöt tajua, että ihmiset saavat matkustaa ihan minne haluavat ja ihan milloin haluavat. Ei tuollainen lapsellinen vihanpurkaus - kuten edellisessäkin kirjoituksessa - heilauta minnekään, kun tietää, että pelkkä ilkeys ja kateus siellä kirjoituksen takana lymyää.

        Minulla ei edes tulisi mieleen, että kun joku kertoo lähtevänsä Kreikkaan tai Thaimaahan tai Israeliin, niin nostaisin kiukun ja ryhtyisin sättimään noita tuntemattomia lähtijöitä. Ensinnäkään asia ei kiinnosta minua pätkääkään ja toiseksi muiden matkakohteet ovat heidän valintojaan. Kolmanneksi minulla on muutakin tekemistä.

        Kehotan siis hankkimaan oman elämän, ettei tarvitse elää toisten ihmisten kautta.


      • ---
        joka lähtöön. kirjoitti:

        Minkähän kiven alta noita edellisenkin kirjoittajan kaltaisia kirjoittajia oikein ryömii? Heidän elämässään ei näytä olevan mitään muuta sisältöä kuin kirjoitella keskustelupalstoille ja sättiä ihmisiä vääristä lomakohteen valinnoista.

        Eivätkö nämä suomihömöt tajua, että ihmiset saavat matkustaa ihan minne haluavat ja ihan milloin haluavat. Ei tuollainen lapsellinen vihanpurkaus - kuten edellisessäkin kirjoituksessa - heilauta minnekään, kun tietää, että pelkkä ilkeys ja kateus siellä kirjoituksen takana lymyää.

        Minulla ei edes tulisi mieleen, että kun joku kertoo lähtevänsä Kreikkaan tai Thaimaahan tai Israeliin, niin nostaisin kiukun ja ryhtyisin sättimään noita tuntemattomia lähtijöitä. Ensinnäkään asia ei kiinnosta minua pätkääkään ja toiseksi muiden matkakohteet ovat heidän valintojaan. Kolmanneksi minulla on muutakin tekemistä.

        Kehotan siis hankkimaan oman elämän, ettei tarvitse elää toisten ihmisten kautta.

        eikö mieleesi tule, että kyllä silloin täytyy bulgariassa olla jotain mätää, jos kerran kreikkaa tai thaimaata ei arvostella, mutta sinun elämäsi bulsu saa kritiikkiä osakseen :))


      • sanottu.
        --- kirjoitti:

        eikö mieleesi tule, että kyllä silloin täytyy bulgariassa olla jotain mätää, jos kerran kreikkaa tai thaimaata ei arvostella, mutta sinun elämäsi bulsu saa kritiikkiä osakseen :))

        Hanki itsellesi elämä ja lopeta toisten ihmisten kyttäily.


    • lomalle taas

      Aika paljon on jo hyviä vastauksia tullut. Me ollaan menossa jo neljättä kertaa Bulgariaan. Hedelmän tyrkyttäjiä kannattaa välttää. Yrittävät kiskoa kymmenkertaista hintaa. Auttaa jos opettelee muutaman bulgarialaisen sanan ja käyttää niitä. NE on ei ja kun sen lausuu tarpeeksi selvästi niin katukaupustelijat jättävät rauhaan. Ja muutama kohtelias fraasi hotelli- ja ravintolahenkilökunnalle, niin aina on ollut hyvää palvelua.

      Onnea hääparille!

    • veeq

      Hyvään lomakohteeseen olette kaikilta osin menossa. Matkustan itse kuukauden kuluttua jo viidennen kerran SB:lle. Tinkiminen ei ole samalla tapaa yleistä SB:llä, jos miettii kauppaneuvotteluja esim. Turkin lomakohteissa. Parhaita ravintoloita ja illanviettopaikkoja ovat mielestäni hinnan ja laadun suhteen Djanny's Bistro (basaarialueella) ja Condor (pääkadun eteläpuolella Kukkaiskadulta parin sadan metrin päässä). Jos diskoilu kiinnostaa niin pohjoismaiseen makuun sopii Den Glade Viking. Hotellinne on tasokas ja sijainniltaan hyvällä paikalla. Onnea hääparille!

      • matkailijapari

        Kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille ja hääparin onnittelijoille. Oikein hyviä ja vähemmän hyviä neuvoja saimme.

        Molemmat puhumme venäjää ja englantia, joten eiköhän selvitä. Maailmalla matkustelleena olen huomannut, että suomalaiset turistit joutuvat keskivertoa enemmän ryöstöjen uhreiksi juuri liian lempseän asenteensa vuoksi. Kuljetaan laukku heiluen tai muuten vain rahat ovat hyvin saatavilla. Ollaan usein myös hyvin varomattomia ja liikaa luotetaan ihmisten rehellisyyteen. Suomessa tämä toimintatapa toimii tosi hyvin, mutta kaikkialla muualla tulisi olla varovaisempi ja olla epäileväinen ihmisten suhteen.

        Ystäväni palasi muutama päivä sitten häämatkaltaan Bulgariasta ja oli todella tyytyväinen. Ei kuullemma ollut paineita nähtävyyksien katselemisen suhteen, vaan sai rauhassa nauttia lomasta ja aviopuolison seurasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe