Onko tuo 25Kw joku "raja" vakuutushinnoissa, kun katsoo esim. nettimoton MP:tä johon on laitettu kuristettu 25kw:ksi"Halvat vakuutukset".. Miten voiko edes verratta esim. normi custom 25kw 500cc n.220kg ja vastaavasti kyykky kuristettu 25kw 650cc 200kg siis customin liikennevakuutukset 300-400eur(arvio) niin voisko kyykyssä olla saman hintainen liikenne vakuutus siis aloitus bonuksilla?..
KW Ja Kg:eet vakuutuksissa
15
1432
Vastaukset
- a-18v--25kw
A-LUOKAN AJO-OIKEUTTA KOSKEVAT ERITYISET RAJOITUKSET
·18-vuotiaana henkilö voi saada A-luokan ajokortin, joka oikeuttaa moottoripyörän kuljettamiseen, jonka teho on enintään 25 kW eikä moottoripyörän tehon suhde omamassaan ylitä 0.16 kW/kg. A-luokan ajokortin saaminen ei edellytä A1-luokan ajokortin haltijoilta uutta tutkintoa, mutta uusi ajokorttihakemus on jätettävä asuinpaikan poliisille.
·Yli 25 kW moottoripyörän kuljettaminen edellyttää A-luokan ajo-oikeutta vähintään kahden vuoden ajalta tai erikseen suoritettua ajo- ja käsittelykoetta vähintään 35 kW moottoripyörällä. Erillisen kokeen voi suorittaa 21-vuotiaana.- Geijol
Jostain luin, että ei sen kevarin liikennevakuutus välttämättä halvempi ole kuin 25kw pyörän voiko pitää paikkansa?. Mitäs oletteko kuulleet vielä pienemmästä kuristuksesta kuin 25kw esim. 11kw:ksi voisko näin olla vielä halvempi vakuutus?
- alisd
Täytyy olla, kun aliviritetään ja haetaan pienempiä vakkareita, luulisi olen suuremmastakin rahasta kyse?
kun ajattelee sitä vaivaa minkä joutuu tekemään..- aika paljon
Maksaa muuten tuon 1000-kuutioisen 98 hevosvoimaisen matkaenduron liikennevakuutus ilman bonuksia yli 2000 euroa vuodessa.
Bonuksia ei ole kertynyt kuin ne aloitus 20%, koska ajan aika lyhyen kauden ( 5kk).
Liikennevakuutuksen hinnaksi tulee nyt 140 euroa kuukaudessa eli 5 euroa päivässä. Kyllä se jo vaikuttaa niin, että ei sitä pyörää viitsi vakuutuksissa pitää huhtikuussa tai lokakuussa, kun kelit voivat olla mitä ovat.
Yleisesti olen sitä mieltä, että liikennevakuutusmaksut pitäisi voimakkaammin porrastaa vahinkoriskin mukaan kuten Ruotsissa tehdään. Täällä Suomessa 55-vuotias sallalainen Bonnevillekuski maksaa käytännöllisesti katsoen saman verran liikennevakuutusta kuin Hesassa keuliva 25-vuotias bomberi ärräpyörällään.
Onko oikein ? No ei taatusti, mutta vakuutusyhtiöt eivät välitä oikeudenmukaisuudesta vaan maksukertymästä. Ja sitähän päästään tällä nykysysteemillä euroja nylkemään kunnolla bonnevillistiltä, jolla ikänsäkin puolesta jo on maksuvalmiutta. aika paljon kirjoitti:
Maksaa muuten tuon 1000-kuutioisen 98 hevosvoimaisen matkaenduron liikennevakuutus ilman bonuksia yli 2000 euroa vuodessa.
Bonuksia ei ole kertynyt kuin ne aloitus 20%, koska ajan aika lyhyen kauden ( 5kk).
Liikennevakuutuksen hinnaksi tulee nyt 140 euroa kuukaudessa eli 5 euroa päivässä. Kyllä se jo vaikuttaa niin, että ei sitä pyörää viitsi vakuutuksissa pitää huhtikuussa tai lokakuussa, kun kelit voivat olla mitä ovat.
Yleisesti olen sitä mieltä, että liikennevakuutusmaksut pitäisi voimakkaammin porrastaa vahinkoriskin mukaan kuten Ruotsissa tehdään. Täällä Suomessa 55-vuotias sallalainen Bonnevillekuski maksaa käytännöllisesti katsoen saman verran liikennevakuutusta kuin Hesassa keuliva 25-vuotias bomberi ärräpyörällään.
Onko oikein ? No ei taatusti, mutta vakuutusyhtiöt eivät välitä oikeudenmukaisuudesta vaan maksukertymästä. Ja sitähän päästään tällä nykysysteemillä euroja nylkemään kunnolla bonnevillistiltä, jolla ikänsäkin puolesta jo on maksuvalmiutta.Pakollisessa liikennevakuutuksessa yhtiöt yhdessä nyhtävät mitä haluavat. Rehellistä kilpailua hinnoilla ei ole.
Laitan tähän esimerkiksi saksalaisen vakuutusyhtiön hinnaston koko vuoden liikennevakuutusmaksuista. Siellä otetaan huomioon myös asuinpaikka vakuutuksissa. (Regionalklasse) Aika huomattavat erot, puhumattakaan meidän vakuutusten hinnoista.
http://www.motorrad-direct.de/motorrad_n_s_g_h.shtmlmax.power kirjoitti:
Pakollisessa liikennevakuutuksessa yhtiöt yhdessä nyhtävät mitä haluavat. Rehellistä kilpailua hinnoilla ei ole.
Laitan tähän esimerkiksi saksalaisen vakuutusyhtiön hinnaston koko vuoden liikennevakuutusmaksuista. Siellä otetaan huomioon myös asuinpaikka vakuutuksissa. (Regionalklasse) Aika huomattavat erot, puhumattakaan meidän vakuutusten hinnoista.
http://www.motorrad-direct.de/motorrad_n_s_g_h.shtmloli yli 30v motoristien hinnasto. Seuraavana alle 25v motoristeille, osakasko hinnat harmaalla.
http://www.motorrad-direct.de/motorrad_n_einsteiger_g.shtml- vaihtoyhtiö
aika paljon kirjoitti:
Maksaa muuten tuon 1000-kuutioisen 98 hevosvoimaisen matkaenduron liikennevakuutus ilman bonuksia yli 2000 euroa vuodessa.
Bonuksia ei ole kertynyt kuin ne aloitus 20%, koska ajan aika lyhyen kauden ( 5kk).
Liikennevakuutuksen hinnaksi tulee nyt 140 euroa kuukaudessa eli 5 euroa päivässä. Kyllä se jo vaikuttaa niin, että ei sitä pyörää viitsi vakuutuksissa pitää huhtikuussa tai lokakuussa, kun kelit voivat olla mitä ovat.
Yleisesti olen sitä mieltä, että liikennevakuutusmaksut pitäisi voimakkaammin porrastaa vahinkoriskin mukaan kuten Ruotsissa tehdään. Täällä Suomessa 55-vuotias sallalainen Bonnevillekuski maksaa käytännöllisesti katsoen saman verran liikennevakuutusta kuin Hesassa keuliva 25-vuotias bomberi ärräpyörällään.
Onko oikein ? No ei taatusti, mutta vakuutusyhtiöt eivät välitä oikeudenmukaisuudesta vaan maksukertymästä. Ja sitähän päästään tällä nykysysteemillä euroja nylkemään kunnolla bonnevillistiltä, jolla ikänsäkin puolesta jo on maksuvalmiutta.ifisssä ainakin huomioidaan omistajan ikä, teho/paino yms...
eli painava customi on halvempi kuin pärisevä teinimuoviluoti.
Kilpailutuskierros yhtiöiden välillä toi itselleni ainakin aika mukavan kokosen säästön..( n.300€/vuosi ) - sampo--inkeri
max.power kirjoitti:
Pakollisessa liikennevakuutuksessa yhtiöt yhdessä nyhtävät mitä haluavat. Rehellistä kilpailua hinnoilla ei ole.
Laitan tähän esimerkiksi saksalaisen vakuutusyhtiön hinnaston koko vuoden liikennevakuutusmaksuista. Siellä otetaan huomioon myös asuinpaikka vakuutuksissa. (Regionalklasse) Aika huomattavat erot, puhumattakaan meidän vakuutusten hinnoista.
http://www.motorrad-direct.de/motorrad_n_s_g_h.shtmlKyllä saksalaisetkin osaa rahastaa. Mersu maksaa moninkertaisesti Ladaan verrattuna. Vitsi vitsi, mutta suomalaista ja saksalaista liikennevakuutusta ei voi verrata erillaisten ehtojen takia.
- Miler
vaihtoyhtiö kirjoitti:
ifisssä ainakin huomioidaan omistajan ikä, teho/paino yms...
eli painava customi on halvempi kuin pärisevä teinimuoviluoti.
Kilpailutuskierros yhtiöiden välillä toi itselleni ainakin aika mukavan kokosen säästön..( n.300€/vuosi )http://plaza.fi/ajassa/artikkelit/moottoripyorien-vakuutuksissa-huimat-erot
- herne pois nenästä
Miler kirjoitti:
http://plaza.fi/ajassa/artikkelit/moottoripyorien-vakuutuksissa-huimat-erot
ellet ole sattunut huomaamaan ovat vuodet vierähtäneet
******Moottoripyörien vakuutuksissa huimat erot! 24.1.2007****
...tosin malli, tehopaino,kuskin ikä yms. vaikuttaa..
if verrattuna edelliseen vakuutusyhtiööni (pohjola) on halvempi huomattavasti
mun nykyisen pyöräni kohdalla, voi olla että joku tarjoo vieläkin edullisemmin
ja saa uuden asiakkaan, eli aika ajoin pieni kilpailutus(soittokierros) on paikallaan, eri tyyppisten
pyörien kohdalla menee yhtiöissä välillä hinnat ristiin.. - tulevamotoristi
herne pois nenästä kirjoitti:
ellet ole sattunut huomaamaan ovat vuodet vierähtäneet
******Moottoripyörien vakuutuksissa huimat erot! 24.1.2007****
...tosin malli, tehopaino,kuskin ikä yms. vaikuttaa..
if verrattuna edelliseen vakuutusyhtiööni (pohjola) on halvempi huomattavasti
mun nykyisen pyöräni kohdalla, voi olla että joku tarjoo vieläkin edullisemmin
ja saa uuden asiakkaan, eli aika ajoin pieni kilpailutus(soittokierros) on paikallaan, eri tyyppisten
pyörien kohdalla menee yhtiöissä välillä hinnat ristiin..niin jo ilmeisesti tuosta taulukosta saa jotain suuntaa antavaa? , eli en lähtisi ihan joka yhtiöstä hakee tarjousta.., niin ja kaippa jotain keskittämis hyötyäkin luulis saavan, jos esim kaikki vakuutukset on Ifissä.
Pitääkö muuten tuo paikkansa, että aina custompyörät on vakuutuksiltaan halvemmat vaikka olisi kuristettu melkein sama paino muun malisessa pyörässä vai vaikkuttaako pyörän yleisyys ja kolarointi määrä? - pieni vaiva..
tulevamotoristi kirjoitti:
niin jo ilmeisesti tuosta taulukosta saa jotain suuntaa antavaa? , eli en lähtisi ihan joka yhtiöstä hakee tarjousta.., niin ja kaippa jotain keskittämis hyötyäkin luulis saavan, jos esim kaikki vakuutukset on Ifissä.
Pitääkö muuten tuo paikkansa, että aina custompyörät on vakuutuksiltaan halvemmat vaikka olisi kuristettu melkein sama paino muun malisessa pyörässä vai vaikkuttaako pyörän yleisyys ja kolarointi määrä?Tarjousten pyytäminen vakuutusyhtiöistä on ilmaista, tuon 2007 jälkeen on moni asia muuttunut
esim yhtiöt ovat siirtynyneet ns.vuodenaika hinnoitteluun, eli seisonta ajat ovat poistuneet,
joissain löytyy vielä eli kannattaa laskea oman pyörän käytön mukaan mikä olisi sopivinta.
Teho/paino suhde, alue, omistajan ikä ainakin vaikuttaa hintaa,"kolariherkkyydestä" en tiedä,
ehkäpä nopeat kyykyt ovat useammin esillä kuin customit eli sekin ehkä saattaa vaikuttaa.
keskittämisistä saa joitain prosentteja alennusta, hinnat vaihtelevat ihmeellisen paljon
eri vakuutusyhtiöiden välillä vaikkakin on kyseessä sama pakollinen liikennevakuutus.
Joka tapauksessa paras vakuutus on varovaisuus ja muiden huomioon ottaminen,
etenkin että kovasti esillä ollut "kolmion takaa tuleva auto"..
Rahalla saa pyöriä muttei henkiä, turvallisia kilometrejä kaikille.
- vanha hyvä
Kauan sitten oli yhtenäinen liikennevakuutusmaksujen taulukko, sama joka yhtiölle.
Silloin tiesi selkeästi seuraavaa haaveillessaan hinnan.
Vitsailin, että peruste voisi olla myös tonni takarenkaan leveyden tuumasta.
Iskutilavuus yksistään ei kerro riskiluokasta.
Nyt on työlästä selvittää eri yhtiöistä maksun vaihteluperusteita.
Moniin tapauksiin ei löydy verkosta keinoa.
Pohjolan laskurilta muutamia kymmeniä haarukointeja tehneenä,
hahmotin heidän tehopainojensa rajat ja muuttumisjyrkkyyden.
125-kuutioiset olivat kolmanneksen halvempia, kuin halvin suurempi.
!25-kuutioisessa voi olla 1 - 100 kW ja 20 - 400 kg, niin hinta ei muutu mihinkään.
IF-yllätys oli, että 3 kw, 72 cm3 ja 101 kg (huippunopeus 75) vakuutusmaksu oli
kaksinkertainen verrattuna 50 kw, 700 cm3 ja 260 kg (huippunopeus 210).
Tehopainosuhteen kanssa ei tunnu olevan mitään tekemistä.
Perustuu vahinkotilastoihin.
Eli ehkä kai sittenkin pyörän merkkiin ja tyyppiin, kenties?
Olisi hyvä nähdä ne tilastot 49cm3, 3kW, 101kg moottoripyörien sen merkin osalta.
Kyllä on salakauppaa.
Luottamuksen menetys etäännyttää yhteisestä edusta.- tulevamotoristi
En tiedä antaako ne edes suuntaa antavaa? , ehkä on paras mennä sinne suoraan tiskille kyselemään hintoja, vaikka ei nyt vielä tiedä mitä/millaista pyörää sitä hommaa, ehkä ne vakuutuksetkin sen määrää mihin on varaa. Kyykky/nakut kiinnostaisi, mutta tosiaan epäilen niiden olevan niitä juuri kalliimpia pyöriä ,jos se kilowattien tiputtaminen auttaisi hinnoissa se olisi hyvä tälläiselle kolmekymppiselle aloittelijalle.
- vakuutushenkilö
tulevamotoristi kirjoitti:
En tiedä antaako ne edes suuntaa antavaa? , ehkä on paras mennä sinne suoraan tiskille kyselemään hintoja, vaikka ei nyt vielä tiedä mitä/millaista pyörää sitä hommaa, ehkä ne vakuutuksetkin sen määrää mihin on varaa. Kyykky/nakut kiinnostaisi, mutta tosiaan epäilen niiden olevan niitä juuri kalliimpia pyöriä ,jos se kilowattien tiputtaminen auttaisi hinnoissa se olisi hyvä tälläiselle kolmekymppiselle aloittelijalle.
laskurit on vain viitteitä.. tiskillä/puhelimessa saa oikean tiedon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803