Mitähän tähän...

Suivaantunut asiakas

..sanoisi lukijakunta....
Olen vuonna 2009 helmikuussa ottanut ensimmäisen kerran yhteyttä DNA:n tekniseen tukeen (apua(ät)dnaoy.fi) laajkaistan nettinopeuden puitteissa. Itsellä 2M yhteys josta maksan ja nettinopeus oli ollut pitkän aikaa vain 1M luokkaa vain. Kysyivät vain nimeä ja osoitetta että voivat tutkia asiaa. Sain takaisinpäin viestin sieltä että nyt pitäisi toimia. Seuraava yhteydenottoni sähköpostitse tekniseen tukeen tapahtui huhtikuussa 2009, johon en sitten enää vastausta saanutkaan. Noh netti pelasi sitten jotenkuten, pätkimistä oli kyllä aika paljon mutta sairastuin vakavasti vuonna 2009 enkä sitten jaksanut paneutua siihen sen enempää.
13.2.2010 otin jälleen yhteyttä DNA.n tekniseen tukeen netin tökkimisen takia ja sain vastaukseksi vain kyselyn nimestä ja osoitteesta ja puhelinnumerosta mihin asentaja voi olla yhteydessä. Jouduin laittamaan uuden viestin 20.2.2010 kun mitään vastausta ei kuulunut jossa uhkasin vaihtaa nettiliittymäni toiseen palveluntarjojaan jos ei kohta ala mitään kuulumaan (itselläni ei ole 12 tai 24 kk sopimusta kun olen vanha puhelinyhdityksen asiakas joka siirtyi DNA:lle), DNA:lta vastattiin samana päivänä että liittymänne viankorjaus on kesken eli ongelma on edelleen selvityksessä. Soitin sitten tekniseen tukeen 22.2.2010 jossa joku akka katsoi että adsl liittymä on ihan kunnossa ja kerroin hänelle myös että boksissa kaikki valot palaa niinkuin pitääkin...hän resetoi liittymän samalla kun oltiin puhelimessa ja kaikki boksin valot tuli takaisin päälle ja paloi niinkuin pitikin ja teknisen tuen päässä kaikki näytti että on ok, mutta netti toimi mutta oli ihan sika hidas. Asia jäi sitten siihen. 25.2.2010 kun tulin aamulla kaupalta kotiin ja aukaisin läppärini mennäksen nettiin niin se EI TOIMINUT ollenkaan enää, ihan mykkä, mutta boksissa valot paloin niinkuin pitikin. (jatkuu, on pitkä juttu)

3

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suivaantunut asiakas

      Ei muuta kun otin siltä istumalta puhelun taas tekniseen tukeen ja siellä taas oli joku akka ja katsoi koneelta että joo vikailmotus on laitettu asennusfirmalle ja että asentajaa oli käsketty käydä muuttamassa laitepaikkaa. Noh ei menny kovin kauaa kun asentaja soittaa ovikelloa. Tulee jonkun toisen tyypin kans sisälle ja mennään sit huoneeseen mis on adsl boksimme. Ottaa meidän boksin pois seinästä ja laittaa oman boksin seinään ja soittaa jollekki joka ei oo paikalla, menee tovi ja jutellaan niitä näitä, soittaa uudelleen ja saapi kiinne jonkun ihmisen joka ilmeisesti testaa heidän oman boksin toimivuuden ja se toimii, vaihdetaan meidän boksi ja ilmottaa että joo se on rikki...what a fuck!!! Kysyin asentajalta että miksi olivat sitä laitepaikkaa vaihtaneet, kun sen jälkeen netti oli totaalisesti mykkä, sain vain vastauksen että DNA:lta oli käsketty niin tehdä. Jaha!!
      Ei muuta ko uus boksi kaupasta ja netti alko pelittään. Saman päivän iltana kun asentaja oli käynyt, niin hän yritti soittaa illalla minulle, vastasin ja ihmettelin että mitä hän soittaa oikeen tähän aikaan...kysy että toimiiko netti nyt. Tottahan vastasin että juu ja ajattelin että no olipas ystävällistä tiedustella asiaa. Mutta, mutta...seuraavana päivänä puhelin alko soimaan ja sitä seuraavana ja sitä seuraavana jne. useaan otteeseen päivässä...vihdoin hermostuin ja vittuunnuin siihen soitteluun ja pistin tekstarin meneen että mitä ihmettä hän soittelee jatkuvasti ihan tuiki tuntemattomalle ihmiselle ja sain vastauksen että Hän ei voi saada minua mielestään ja että rakastaa minua jne jne....argggghhhh! Onko DNA vastuussa tästä häiriköinnistä??? Itse kun olen avoin ja puhelias ihminen niin sillon kun se asentaja oli täällä (vaikutti ihan fiksulta ja ookoolta tyypiltä ja oli se toinenkin kaveri mukana) olin itse saikulla ja tää tyyppi ihmetteli että olinkin kotona ni sanoin että joo töistä oon saikulla ja juttelu johti asiasta toiseen ja satuin sanomaan missä olen töissä perkele. Kun olin takas töissä ja lähdös yks päivä töistä niin näin että tää asennusfirman auto on työpaikkani lähellä olevalla bussipysäkillä, en siihen sen enempää kiinnitäny huomiota vaan lähdin työkaverin kyydis kotiin ja jäin kodin lähellä pysäkillä pois. Hetken päästä tulee tekstari ja tää asentaja kysyy että Missä oon? Noh jatkoin matkaani ja sit yhtäkkii nään kun asennusfirman auto menee ohitte kovaa vauhtii ja kohta tulee takas...jatkoin matkaani kunnes kuulen selkäni takaa huudon että Oletko XXXX? Käännyn ympäri ja nään sen helvetin asentajan tulemassa minun luokse. Vittu mikä kyttääjä!!! Ja sanoinkin sen hänelle. Jatkoin matkaani ja tämän jälkeen sain vielä usean häiriötekstiviestin joihin en enää vastannut ja siihen loppu. Mikähän tallasessa tapauksessa on todellakin DNA:n vastuu, jumankauta annat oman puhelinnumerosi ja luotat siihen että yksityisyyden suoja säilyy niin toisin käy.
      (jatkuu edelleen....)

      • Suivaantunut asiakas

        DNA:lta tuli lasku asentajan käynnistä 89,06 €, josta tein vähän myöhässä reklamaation vedoten siihen kuinka tämä asiani oli hoidettu ja viivästykset asian hoitamisessa ja se että itse olen joutunut joka kerta ottamaan yhteyttä heihinpäin ja siitä on kertynyt isoja puhelinlaskuja (en ole dna:n asiakas matkaviestinnän puolella) ja se että jos heillä olisi asiantuntevat teknisen tuen ihmiset ja eväät teknisellä puolella asioitten tutkimiseen niin asentajan ei olisi tarvinnut tulla ollenkaan. Ja se että missään vaiheessa minulle ei ilmoitettu että se asentajan käynti maksaa, joka mielestäni olisi pitänyt tehdä. Välissä kerkesi tulla Intrum Justitiastakin karhukirje, josta soitin DNA:n asiakaspalveluun että eikös pitäisi ensin tulla maksumuistutus ennenkuin asia menee perintään?? Akka katso sieltä koneelta että kyllä teille on lähtenyt maksumuistutus huhtikuussa, mutta jostain kumman syytä MINÄ en ole sitä postissa saanut. Noh akka vaa valitteli ja sanoi että pitää ottaa postiin yhteyttä että se kuuluu postille ei heille etsiä hukattuja posteja. No eiku yhteys postiin ja ennenkuin sieltä tuli vastausta niin kerkesi tulla Intrumiltakin jo kirje että maksumuistutusten postitus DNA:n asiakkaille on viivästynyt Intrumin maksuvalvonnassa tapahtuneen teknisen virheen vuoksi. Muistutus maksamattomasta laskustanne on liitteenä ja aikaa on 14 päivää maksaa lasku *huoks*...täs ei nyt oikee tiijä iteekkö vaiko nauraa. :)
        Sain vastauksen palveluneuvojalta DNA:lta siihen reklamaatiooni 4 päivän päästä, joka mitenkäs muutenkaan kuin oli kielteinen että lasku on aiheellinen ja tulee maksaa. Noh laittelin toisenkin reklamaation viikon päästä missä vetosin siihen että asentajan käyntiä ei välttis olisi tarvittu ollenkaan jos TEILLÄ teknisellä tuella olisi eväät ja välineet toimia kunnolla ja että tämä on ihan täyttä rahastusta koska jos joku muu samanlaisessa tilanteessa oleva kuin itsekkin olin, soittaa teille ja teidän tekninen tukenne ei kykene tekemään yhtään mitään niin tehän laitatte tietenkin asentajan paikalle ja laskutatte sen 89,06 €, et pikkasen outoa toimintaa. Tuli vastaus takasin samoilla selityksillä kun ensimmäiselläki kerralla sillä poikkeuksella että lopussa luki Katsomme asian loppuun käsitellyksi!!

        Kysymys kuuluukin nyt että teenkö vieläkin reklamaation vai pitäisikö ihan soittaa ja kertoa tästä asentaja jutustakin ja vedota ykistyisyyden suojaan..koska jumankauta annat numeron jonka DNA antaa asentajalle ja sinä olet siinä uskossa että siitä ei aiheudu mitään harmia ja toisin käy, tollanen hemmetin kyttääjä jää perään roikkuun. Mitä mieltä kansa on asiasta, nyt ois neuvot tarpeen, oikeesti.
        Oikeesti maksaa tosta 89,06 € kun asiat hoidettiin ihan päin persettä ja sit vielä tää asentaja juttu.


      • tr
        Suivaantunut asiakas kirjoitti:

        DNA:lta tuli lasku asentajan käynnistä 89,06 €, josta tein vähän myöhässä reklamaation vedoten siihen kuinka tämä asiani oli hoidettu ja viivästykset asian hoitamisessa ja se että itse olen joutunut joka kerta ottamaan yhteyttä heihinpäin ja siitä on kertynyt isoja puhelinlaskuja (en ole dna:n asiakas matkaviestinnän puolella) ja se että jos heillä olisi asiantuntevat teknisen tuen ihmiset ja eväät teknisellä puolella asioitten tutkimiseen niin asentajan ei olisi tarvinnut tulla ollenkaan. Ja se että missään vaiheessa minulle ei ilmoitettu että se asentajan käynti maksaa, joka mielestäni olisi pitänyt tehdä. Välissä kerkesi tulla Intrum Justitiastakin karhukirje, josta soitin DNA:n asiakaspalveluun että eikös pitäisi ensin tulla maksumuistutus ennenkuin asia menee perintään?? Akka katso sieltä koneelta että kyllä teille on lähtenyt maksumuistutus huhtikuussa, mutta jostain kumman syytä MINÄ en ole sitä postissa saanut. Noh akka vaa valitteli ja sanoi että pitää ottaa postiin yhteyttä että se kuuluu postille ei heille etsiä hukattuja posteja. No eiku yhteys postiin ja ennenkuin sieltä tuli vastausta niin kerkesi tulla Intrumiltakin jo kirje että maksumuistutusten postitus DNA:n asiakkaille on viivästynyt Intrumin maksuvalvonnassa tapahtuneen teknisen virheen vuoksi. Muistutus maksamattomasta laskustanne on liitteenä ja aikaa on 14 päivää maksaa lasku *huoks*...täs ei nyt oikee tiijä iteekkö vaiko nauraa. :)
        Sain vastauksen palveluneuvojalta DNA:lta siihen reklamaatiooni 4 päivän päästä, joka mitenkäs muutenkaan kuin oli kielteinen että lasku on aiheellinen ja tulee maksaa. Noh laittelin toisenkin reklamaation viikon päästä missä vetosin siihen että asentajan käyntiä ei välttis olisi tarvittu ollenkaan jos TEILLÄ teknisellä tuella olisi eväät ja välineet toimia kunnolla ja että tämä on ihan täyttä rahastusta koska jos joku muu samanlaisessa tilanteessa oleva kuin itsekkin olin, soittaa teille ja teidän tekninen tukenne ei kykene tekemään yhtään mitään niin tehän laitatte tietenkin asentajan paikalle ja laskutatte sen 89,06 €, et pikkasen outoa toimintaa. Tuli vastaus takasin samoilla selityksillä kun ensimmäiselläki kerralla sillä poikkeuksella että lopussa luki Katsomme asian loppuun käsitellyksi!!

        Kysymys kuuluukin nyt että teenkö vieläkin reklamaation vai pitäisikö ihan soittaa ja kertoa tästä asentaja jutustakin ja vedota ykistyisyyden suojaan..koska jumankauta annat numeron jonka DNA antaa asentajalle ja sinä olet siinä uskossa että siitä ei aiheudu mitään harmia ja toisin käy, tollanen hemmetin kyttääjä jää perään roikkuun. Mitä mieltä kansa on asiasta, nyt ois neuvot tarpeen, oikeesti.
        Oikeesti maksaa tosta 89,06 € kun asiat hoidettiin ihan päin persettä ja sit vielä tää asentaja juttu.

        Dna:sta teet ilmoituksen Kuluttajaneuvontaan.
        Usein riittää jo puhelintaisteluvaiheessa sanan kuluttaja-asiamies mainitseminen.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/

        Ja siittä asentajasta poliisille sekä dna:lle.

        http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/rikosilmlomake


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe