Hiilihydraattien välttäminen laskee sokeriarvoja diabetes 2 potilailla, vaikka olisi kyse ainoastaan hiilihydraattien osuuden vähentämisestä. Vitamiineilla voi täydentää ruokavaliota. Rasvan tulisi olla pehmeitä rasvoja, kuten oliiviöljyä tai rypsiöljyä. Kalaa tulisi syödä paljon.
http://www.nutritionandmetabolism.com/content/5/1/9
tutkimus
5
189
Vastaukset
- täysin ymmärtämätön
useasti sekä sanotan että kirjoitetaan tavallisen ruokavalion sopivan diabeetikolle. ymmärtääkseni tavallinen ruoka melko hiilaripitoista leipine ja pullineen.
minulle muuten diabetesneuvoja sanoi että minun pitää syödä terveelisesti mutta ei ottanut kantaa yhteenkään ruokaan jonka sopivuutta kyselin.- Veijo
"minulle muuten diabetesneuvoja sanoi että minun pitää syödä terveelisesti mutta ei ottanut kantaa yhteenkään ruokaan jonka sopivuutta kyselin. "
Tämän päivän tutkimustiedon tuntien on hänen koulutuksens ravintopuolella täysin poissa pelistä, joten vaikea ottaa kantaa. - laskee takuulla
Alussa olevan linkin kuvassa 1 on selvästi osoitettu hiilihydraatin vähentämisen merkitys . Rasva, liha ja kuitu eivät nosta sokeritasoa. Leipä, vihannekset, hedelmät, sokerituotteet nostavat sokeritasoa. Täysjyväleipiä, juureksia ja vihanneksia tulisi kuitenkin syödä hieman. Diabeetikko ei ole tavallinen ihminen, joka voi syödä normaalisti. Yleisesti on ilmeistä, että sokerit ja hiilihydraattipitoinen ruoka on yleistyvän diabeeteksen syynä. Ihminen on pääasiassa kehittynyt nykyaikaa ennen, jolloin ruokavalio oli kiviajanmiehen ruokaa. Ruokavaliota tulisi muuttaa siihen suuntaan.
- kokeile..
laskee takuulla kirjoitti:
Alussa olevan linkin kuvassa 1 on selvästi osoitettu hiilihydraatin vähentämisen merkitys . Rasva, liha ja kuitu eivät nosta sokeritasoa. Leipä, vihannekset, hedelmät, sokerituotteet nostavat sokeritasoa. Täysjyväleipiä, juureksia ja vihanneksia tulisi kuitenkin syödä hieman. Diabeetikko ei ole tavallinen ihminen, joka voi syödä normaalisti. Yleisesti on ilmeistä, että sokerit ja hiilihydraattipitoinen ruoka on yleistyvän diabeeteksen syynä. Ihminen on pääasiassa kehittynyt nykyaikaa ennen, jolloin ruokavalio oli kiviajanmiehen ruokaa. Ruokavaliota tulisi muuttaa siihen suuntaan.
nosti ainakin tän arvot taivaisiin ja olevinaan laihdutetaan esim.terveysvaikutteiset murot,muroilla joissa 78% hiilareita..uskokaa ken tahtoo.Minä en osta jogurtteja en muroja en vaaleita leipiä ja paljon paljon muuta..Sokeri kohilleen oikean lääkityksen ja ruokavalion kanssa.Laktoositon maito..vesi juomaksi.
- Veijo
kokeile.. kirjoitti:
nosti ainakin tän arvot taivaisiin ja olevinaan laihdutetaan esim.terveysvaikutteiset murot,muroilla joissa 78% hiilareita..uskokaa ken tahtoo.Minä en osta jogurtteja en muroja en vaaleita leipiä ja paljon paljon muuta..Sokeri kohilleen oikean lääkityksen ja ruokavalion kanssa.Laktoositon maito..vesi juomaksi.
Ei tarvitse kokeilla. Asia on täysin selvä. Sokeritautia on turha yrittää hoitaa sokerilla.
Hiilihydraatti= sokeria
Noemaalikokoisessa ihmisessä on noin 5gr sokeria veressä. Jos on diabeetikko niin pelivaraa ei pahemmin ole.
Hiilihydraatit pois= D2 lääkitys pois ja paino kohdaleen.
D1 saa paljon paremman elämän laadun vähemmällä lääkityksellä.
LCHF/VHH ei paranna diabetesta mutta muuttaa kertoimet sinun hyväksesi.
Lääkitys ei hoida diabetesta vaan väärän ruokavalion tuomia häiriöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809