2.0 TDI DSG 2006

terv. hanurista

nyt on pakko avautua kevyesti tänne kun alkaa olla passatin lista pikkuisen liian pitkä ollakseen olevinaan arvokas laatuauto.

auto siis tällähetkellä noin 130tkm ajettu, merkkiliikeen huoltama ja yksityiskäyttöinen auto ja nyt hajosi vaihdelaatikko. öljyn vaihto ja softan ajaminen ei vaikuttanut laatikon toimintaan saamiseen.

parisen tuhatta kilometriä taaksepäin pamahti takapyöränlaakeri, hieman ennen sitä webasto ja polttoainepumppu.

100tkm kohdalla paukahti turbo ja 86tkm kohdalla vauhtipyörä.

kyllä täytyy ihmetellä että on kummasti tullut alaspäin näiden edellämainittujen arvokkaampien osien kestoaika.

eikö kuluttajana voisi olettaa että auto kestäisi normaalikäytössä edes sen 200 000km kun teettää normaalihuollot??

tulee pidemmän päälle kalliiksi tämmöne leikki.

6

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee kalliiksi.

      OLet aivat oikeassa, kyllä auton pitääkin kestää vaikeuksitta yli 200 tkm. Aikanaan ajelin vanhoilla oikeilla ruotsin volvoilla ja ne kestivätkin. Sitten sorruin Opeliin ja Ladaan joiden apulaitteiden kestävyys loppui jo 100 tkm:n paikkeilla.
      Reivasin kurssia japseihin ja masa 626 eka remontti oli alatukivarsi ja samalla jarrulevyt lukemilla 240 tkm. Pidin tuota autoa 13 vuotta, joten historia on tiedossa.
      Nykyinen Camry on myös ollut lukuisia vuosia ja remontit alkoi vasta 280-300 tkm lukemilla eli kahden vuoden aikana on mennyt laturi, virtalukko (murtovaurio) ja sekä jarrulevyt ja jouset (vetelyys, ei rikki).
      Käsitykseni mukaan kunnon auton pitäisikin kestää tuohin tyyliin. Katsastuksista olen selvinnyt jarrupalojen vaihdolla ja käsijarrun tiukkauksella. Nyt tuli hylsy jarrupolkimen painumisesta, mutta se korjautui nesteen vaihdolla ja pääsylinterin uusilla osilla eli männät ja tiivisteet. Taas voi ajaa seuraavan satkun.

      • sellast vaan

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..


      • osssss
        sellast vaan kirjoitti:

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..

        Asialinja.


    • kyllä naurattaa

      Saksan mosse on Ladan kopio.

      • 2,0 6 long

        On se muuten kumma kun toisilla sitten remppajuttua piisaa. Minulla on ollut kyllä vain 2 passattia ja kumpikaan ei ole ollut ongelmallinen. 2006 mallinen 2,0 tdi ajettu 100 tkm huoltojen lisäosina vaihdettu vetonivelen suojakumi. Siis ei vetoniveltä vaan ainoastaan suojakumi (95 tkm ). Ei ole tidossa mitään puutteita kyseisessä autossa. Ajelin toisella 380 tkm itse ja voin sanoa että jotain pieniä osia meni alle 200 tkm sitten 380 tkm mittarissa jouduin tekemään ison rempan (alapuslat eteen ja taakse jarrulevyt ja palat takajarrusatulat) maksoi jotain 1000 €. Autolla ajettiin lähes 500 tkm ennen kuin luovuin siitä. Ei koskaan jättänyt välille. 1,9 tdi moottorissa öljy meni tuossa vaiheessa alamerkkiin 15 tkm vaihtovälillä. Voisimpa pitää tosi luotettavina autoina vielä ainakin kumpaakin. On joskus ollut nipponia, mitsu ja volvoakin. Kyllä kokonaispaketti tuntuu nyt oikealta ja turvallisen hyvältä.


    • bmrrä

      Toi 1,9 dieseli on hieman kestävämpi kuin 2-litraiset joista se pumppari 125 kW-versio (BMR-kone) on aivan pommi... Minulla on sellaisella 2007-mallilla ajettu nyt 230 tkm ja aivan samat ongelmat kuin aloittajalla. Lisäksi osa ihmisistä maksaa noi rempat ja toiset ei. Itse olen saanut 5 suutinta ilmaiseksi & takaluukun maalauksen mutta maksanut esim. DSG:n mekatroniikan ja vauhtipyörän.

      Surullista kyllä mutta se tandem PA-pumppu on edelleen alkuperäinen kuten turbokin varmaankin kun ajelen pitkää matkaa. Se tarkoittaa ehkäpä kahta hinurireissua lisää. Ovat molemmat jatkoajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4288
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2744
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2502
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      85
      1529
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1476
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1117
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    9. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      173
      965
    Aihe