2.0 TDI DSG 2006

terv. hanurista

nyt on pakko avautua kevyesti tänne kun alkaa olla passatin lista pikkuisen liian pitkä ollakseen olevinaan arvokas laatuauto.

auto siis tällähetkellä noin 130tkm ajettu, merkkiliikeen huoltama ja yksityiskäyttöinen auto ja nyt hajosi vaihdelaatikko. öljyn vaihto ja softan ajaminen ei vaikuttanut laatikon toimintaan saamiseen.

parisen tuhatta kilometriä taaksepäin pamahti takapyöränlaakeri, hieman ennen sitä webasto ja polttoainepumppu.

100tkm kohdalla paukahti turbo ja 86tkm kohdalla vauhtipyörä.

kyllä täytyy ihmetellä että on kummasti tullut alaspäin näiden edellämainittujen arvokkaampien osien kestoaika.

eikö kuluttajana voisi olettaa että auto kestäisi normaalikäytössä edes sen 200 000km kun teettää normaalihuollot??

tulee pidemmän päälle kalliiksi tämmöne leikki.

6

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee kalliiksi.

      OLet aivat oikeassa, kyllä auton pitääkin kestää vaikeuksitta yli 200 tkm. Aikanaan ajelin vanhoilla oikeilla ruotsin volvoilla ja ne kestivätkin. Sitten sorruin Opeliin ja Ladaan joiden apulaitteiden kestävyys loppui jo 100 tkm:n paikkeilla.
      Reivasin kurssia japseihin ja masa 626 eka remontti oli alatukivarsi ja samalla jarrulevyt lukemilla 240 tkm. Pidin tuota autoa 13 vuotta, joten historia on tiedossa.
      Nykyinen Camry on myös ollut lukuisia vuosia ja remontit alkoi vasta 280-300 tkm lukemilla eli kahden vuoden aikana on mennyt laturi, virtalukko (murtovaurio) ja sekä jarrulevyt ja jouset (vetelyys, ei rikki).
      Käsitykseni mukaan kunnon auton pitäisikin kestää tuohin tyyliin. Katsastuksista olen selvinnyt jarrupalojen vaihdolla ja käsijarrun tiukkauksella. Nyt tuli hylsy jarrupolkimen painumisesta, mutta se korjautui nesteen vaihdolla ja pääsylinterin uusilla osilla eli männät ja tiivisteet. Taas voi ajaa seuraavan satkun.

      • sellast vaan

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..


      • osssss
        sellast vaan kirjoitti:

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..

        Asialinja.


    • kyllä naurattaa

      Saksan mosse on Ladan kopio.

      • 2,0 6 long

        On se muuten kumma kun toisilla sitten remppajuttua piisaa. Minulla on ollut kyllä vain 2 passattia ja kumpikaan ei ole ollut ongelmallinen. 2006 mallinen 2,0 tdi ajettu 100 tkm huoltojen lisäosina vaihdettu vetonivelen suojakumi. Siis ei vetoniveltä vaan ainoastaan suojakumi (95 tkm ). Ei ole tidossa mitään puutteita kyseisessä autossa. Ajelin toisella 380 tkm itse ja voin sanoa että jotain pieniä osia meni alle 200 tkm sitten 380 tkm mittarissa jouduin tekemään ison rempan (alapuslat eteen ja taakse jarrulevyt ja palat takajarrusatulat) maksoi jotain 1000 €. Autolla ajettiin lähes 500 tkm ennen kuin luovuin siitä. Ei koskaan jättänyt välille. 1,9 tdi moottorissa öljy meni tuossa vaiheessa alamerkkiin 15 tkm vaihtovälillä. Voisimpa pitää tosi luotettavina autoina vielä ainakin kumpaakin. On joskus ollut nipponia, mitsu ja volvoakin. Kyllä kokonaispaketti tuntuu nyt oikealta ja turvallisen hyvältä.


    • bmrrä

      Toi 1,9 dieseli on hieman kestävämpi kuin 2-litraiset joista se pumppari 125 kW-versio (BMR-kone) on aivan pommi... Minulla on sellaisella 2007-mallilla ajettu nyt 230 tkm ja aivan samat ongelmat kuin aloittajalla. Lisäksi osa ihmisistä maksaa noi rempat ja toiset ei. Itse olen saanut 5 suutinta ilmaiseksi & takaluukun maalauksen mutta maksanut esim. DSG:n mekatroniikan ja vauhtipyörän.

      Surullista kyllä mutta se tandem PA-pumppu on edelleen alkuperäinen kuten turbokin varmaankin kun ajelen pitkää matkaa. Se tarkoittaa ehkäpä kahta hinurireissua lisää. Ovat molemmat jatkoajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe