2.0 TDI DSG 2006

terv. hanurista

nyt on pakko avautua kevyesti tänne kun alkaa olla passatin lista pikkuisen liian pitkä ollakseen olevinaan arvokas laatuauto.

auto siis tällähetkellä noin 130tkm ajettu, merkkiliikeen huoltama ja yksityiskäyttöinen auto ja nyt hajosi vaihdelaatikko. öljyn vaihto ja softan ajaminen ei vaikuttanut laatikon toimintaan saamiseen.

parisen tuhatta kilometriä taaksepäin pamahti takapyöränlaakeri, hieman ennen sitä webasto ja polttoainepumppu.

100tkm kohdalla paukahti turbo ja 86tkm kohdalla vauhtipyörä.

kyllä täytyy ihmetellä että on kummasti tullut alaspäin näiden edellämainittujen arvokkaampien osien kestoaika.

eikö kuluttajana voisi olettaa että auto kestäisi normaalikäytössä edes sen 200 000km kun teettää normaalihuollot??

tulee pidemmän päälle kalliiksi tämmöne leikki.

6

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee kalliiksi.

      OLet aivat oikeassa, kyllä auton pitääkin kestää vaikeuksitta yli 200 tkm. Aikanaan ajelin vanhoilla oikeilla ruotsin volvoilla ja ne kestivätkin. Sitten sorruin Opeliin ja Ladaan joiden apulaitteiden kestävyys loppui jo 100 tkm:n paikkeilla.
      Reivasin kurssia japseihin ja masa 626 eka remontti oli alatukivarsi ja samalla jarrulevyt lukemilla 240 tkm. Pidin tuota autoa 13 vuotta, joten historia on tiedossa.
      Nykyinen Camry on myös ollut lukuisia vuosia ja remontit alkoi vasta 280-300 tkm lukemilla eli kahden vuoden aikana on mennyt laturi, virtalukko (murtovaurio) ja sekä jarrulevyt ja jouset (vetelyys, ei rikki).
      Käsitykseni mukaan kunnon auton pitäisikin kestää tuohin tyyliin. Katsastuksista olen selvinnyt jarrupalojen vaihdolla ja käsijarrun tiukkauksella. Nyt tuli hylsy jarrupolkimen painumisesta, mutta se korjautui nesteen vaihdolla ja pääsylinterin uusilla osilla eli männät ja tiivisteet. Taas voi ajaa seuraavan satkun.

      • sellast vaan

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..


      • osssss
        sellast vaan kirjoitti:

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..

        Asialinja.


    • kyllä naurattaa

      Saksan mosse on Ladan kopio.

      • 2,0 6 long

        On se muuten kumma kun toisilla sitten remppajuttua piisaa. Minulla on ollut kyllä vain 2 passattia ja kumpikaan ei ole ollut ongelmallinen. 2006 mallinen 2,0 tdi ajettu 100 tkm huoltojen lisäosina vaihdettu vetonivelen suojakumi. Siis ei vetoniveltä vaan ainoastaan suojakumi (95 tkm ). Ei ole tidossa mitään puutteita kyseisessä autossa. Ajelin toisella 380 tkm itse ja voin sanoa että jotain pieniä osia meni alle 200 tkm sitten 380 tkm mittarissa jouduin tekemään ison rempan (alapuslat eteen ja taakse jarrulevyt ja palat takajarrusatulat) maksoi jotain 1000 €. Autolla ajettiin lähes 500 tkm ennen kuin luovuin siitä. Ei koskaan jättänyt välille. 1,9 tdi moottorissa öljy meni tuossa vaiheessa alamerkkiin 15 tkm vaihtovälillä. Voisimpa pitää tosi luotettavina autoina vielä ainakin kumpaakin. On joskus ollut nipponia, mitsu ja volvoakin. Kyllä kokonaispaketti tuntuu nyt oikealta ja turvallisen hyvältä.


    • bmrrä

      Toi 1,9 dieseli on hieman kestävämpi kuin 2-litraiset joista se pumppari 125 kW-versio (BMR-kone) on aivan pommi... Minulla on sellaisella 2007-mallilla ajettu nyt 230 tkm ja aivan samat ongelmat kuin aloittajalla. Lisäksi osa ihmisistä maksaa noi rempat ja toiset ei. Itse olen saanut 5 suutinta ilmaiseksi & takaluukun maalauksen mutta maksanut esim. DSG:n mekatroniikan ja vauhtipyörän.

      Surullista kyllä mutta se tandem PA-pumppu on edelleen alkuperäinen kuten turbokin varmaankin kun ajelen pitkää matkaa. Se tarkoittaa ehkäpä kahta hinurireissua lisää. Ovat molemmat jatkoajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      272
      5079
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      51
      4027
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      93
      3579
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2699
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1853
    6. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      19
      1777
    7. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1650
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1468
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1085
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      146
      1063
    Aihe