2.0 TDI DSG 2006

terv. hanurista

nyt on pakko avautua kevyesti tänne kun alkaa olla passatin lista pikkuisen liian pitkä ollakseen olevinaan arvokas laatuauto.

auto siis tällähetkellä noin 130tkm ajettu, merkkiliikeen huoltama ja yksityiskäyttöinen auto ja nyt hajosi vaihdelaatikko. öljyn vaihto ja softan ajaminen ei vaikuttanut laatikon toimintaan saamiseen.

parisen tuhatta kilometriä taaksepäin pamahti takapyöränlaakeri, hieman ennen sitä webasto ja polttoainepumppu.

100tkm kohdalla paukahti turbo ja 86tkm kohdalla vauhtipyörä.

kyllä täytyy ihmetellä että on kummasti tullut alaspäin näiden edellämainittujen arvokkaampien osien kestoaika.

eikö kuluttajana voisi olettaa että auto kestäisi normaalikäytössä edes sen 200 000km kun teettää normaalihuollot??

tulee pidemmän päälle kalliiksi tämmöne leikki.

6

1262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee kalliiksi.

      OLet aivat oikeassa, kyllä auton pitääkin kestää vaikeuksitta yli 200 tkm. Aikanaan ajelin vanhoilla oikeilla ruotsin volvoilla ja ne kestivätkin. Sitten sorruin Opeliin ja Ladaan joiden apulaitteiden kestävyys loppui jo 100 tkm:n paikkeilla.
      Reivasin kurssia japseihin ja masa 626 eka remontti oli alatukivarsi ja samalla jarrulevyt lukemilla 240 tkm. Pidin tuota autoa 13 vuotta, joten historia on tiedossa.
      Nykyinen Camry on myös ollut lukuisia vuosia ja remontit alkoi vasta 280-300 tkm lukemilla eli kahden vuoden aikana on mennyt laturi, virtalukko (murtovaurio) ja sekä jarrulevyt ja jouset (vetelyys, ei rikki).
      Käsitykseni mukaan kunnon auton pitäisikin kestää tuohin tyyliin. Katsastuksista olen selvinnyt jarrupalojen vaihdolla ja käsijarrun tiukkauksella. Nyt tuli hylsy jarrupolkimen painumisesta, mutta se korjautui nesteen vaihdolla ja pääsylinterin uusilla osilla eli männät ja tiivisteet. Taas voi ajaa seuraavan satkun.

      • sellast vaan

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..


      • osssss
        sellast vaan kirjoitti:

        on toyota vissiin ja mielellään vuosimallia 1998-2002. Meillä yaris ajettu 190tkm.

        160tkm edestä vakaajatangon tapit noin 85 eur, itse vaihdoin.
        189tkm Edestä toinen umpio ,korkeussäätö rikki, uus motonet umpio 69 eur.

        Muuta? Ei mtn , öljyä ja suodattimia norm huollot. Ei edes jarruihin ole koskettu..

        Jotkut kestää. Toki ajonautinnosta ei voi puhua mutta 40km työmatka päivittäin niin ei ole tarvetta parempaan..

        Asialinja.


    • kyllä naurattaa

      Saksan mosse on Ladan kopio.

      • 2,0 6 long

        On se muuten kumma kun toisilla sitten remppajuttua piisaa. Minulla on ollut kyllä vain 2 passattia ja kumpikaan ei ole ollut ongelmallinen. 2006 mallinen 2,0 tdi ajettu 100 tkm huoltojen lisäosina vaihdettu vetonivelen suojakumi. Siis ei vetoniveltä vaan ainoastaan suojakumi (95 tkm ). Ei ole tidossa mitään puutteita kyseisessä autossa. Ajelin toisella 380 tkm itse ja voin sanoa että jotain pieniä osia meni alle 200 tkm sitten 380 tkm mittarissa jouduin tekemään ison rempan (alapuslat eteen ja taakse jarrulevyt ja palat takajarrusatulat) maksoi jotain 1000 €. Autolla ajettiin lähes 500 tkm ennen kuin luovuin siitä. Ei koskaan jättänyt välille. 1,9 tdi moottorissa öljy meni tuossa vaiheessa alamerkkiin 15 tkm vaihtovälillä. Voisimpa pitää tosi luotettavina autoina vielä ainakin kumpaakin. On joskus ollut nipponia, mitsu ja volvoakin. Kyllä kokonaispaketti tuntuu nyt oikealta ja turvallisen hyvältä.


    • bmrrä

      Toi 1,9 dieseli on hieman kestävämpi kuin 2-litraiset joista se pumppari 125 kW-versio (BMR-kone) on aivan pommi... Minulla on sellaisella 2007-mallilla ajettu nyt 230 tkm ja aivan samat ongelmat kuin aloittajalla. Lisäksi osa ihmisistä maksaa noi rempat ja toiset ei. Itse olen saanut 5 suutinta ilmaiseksi & takaluukun maalauksen mutta maksanut esim. DSG:n mekatroniikan ja vauhtipyörän.

      Surullista kyllä mutta se tandem PA-pumppu on edelleen alkuperäinen kuten turbokin varmaankin kun ajelen pitkää matkaa. Se tarkoittaa ehkäpä kahta hinurireissua lisää. Ovat molemmat jatkoajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      198
      1562
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1298
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      53
      1077
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    6. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      893
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      882
    8. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      45
      879
    9. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    10. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    Aihe