bensamittari

kesä-esko

Elikkäs kyseessä on 440 vm.-95 2 litran koneella. Kesän projekteihin kuuluu muun muassa tän bensamittarin korjaus.

Mittari on erittäin ailahtelevainen, toimii kun kulutusmittari. Jos kaasua painaa ni mittari onki ihan ala-asennos. Oon kuullu, että on aika yleinen vika niin ajattelin kysellä et onks kuinka moni tehny asialle jotai. Kannattaisko lähtee mittarin päästä ettii vikaa vai sielt anturista.

3

1178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 440 remontoinut...

      Bensatankin viisari on nykyään koko ajan alhaalla. Ennen se ailahteli edellisen omistajan omistuksen aikana, sitten se nousi vain puoli väliin vaikka tankki oli täynnä ja sitten hiipui kunnes lopetti toiminnan. No katsottiin viime kesänä että onko vika polttoaine säiliön poijussa/olisiko anturi siinä yhteydessä, otettiin takapenkki irti ja virtamittarien kanssa tutkittiin vikaa. Ei mitään vikaa löytynyt tankin puolelta, varsinainen vika on mun Volvon mittaristossa, jota ei kannata alkaa korjaamaan. Se on korjaus tapauksessa mittariston vaihto edessä. Toki jos vika on tankin puolella, niin sitten kannattaa korjata, mutta se ei välttämättä ole, koska anturit ja poijut ovat ilmeisesti suorassa yhteydessä polttoaine pumpun kanssa. Eli ne ilmeisesti toimivat samojen johtojen varassa.
      Mutta jos sun mittari näyttää kohtuu hyvin tuon oikean polttoaine-määrän suhteessa bensan määrään, ei siinä välttämättä kannata tehdä mitään. Tämä bensamittari ongelma on 440:ppien perus ongelma, kilometrimittarin mukaan minäkin ajelen.

      Itse ajelen 440:llä ympäri vuoden, nyt huolettaa toi E10 Bensiini, koska mun Volvossa on Renaultin kone, jota Volvo on ollut mukana kehittelemässä. Mutta E10Bensiini-sivuilta luin että vasta vuoden 2000 lähtien E10 sopii Renaulteihin ja taas Volvo-kohdasta luin että E10 sopii kaikkiin Volvoihin vuodesta 1984 lähtien, mutta malleissa oli lueteltu 740, sitten 900-sarjaa ym, muttei mitään 400 sarjalaisista. Etten nyt tiedä onko 440:llä enää käyttöä vuoden 2010 jälkeen... Laitan tosta kysymykseksi uuden keskustelun tänne 400-sarjaan. Olisi tärkeä saada tietää miten asia loppujen lopuksi on. Mun 440:ssä on 1.8 kone.

    • Volvollakin voi ajaa

      Itselläni oli joskus myös samainen Volvo ja siinä pa-mittari ei toiminut. Huollossa vaihtoivat (muistaakseni) mittaristoon polttoainemittaripiirin kortin. Ja taas toimi. En muista mitä maksoi, mutta hinta lienee jonkinlainen tänään.

    • volsuraattori

      Jos lämpömittarikin sikailee niin syyllinen on mittariston jännitteensäätäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe