Olen menossa munuaisten vajaatoiminnan tutkimisen takia virtsakokeeseen ja minulla
on parhaillaan menkat. Käytän tamponia ja ajattelin ottaa sen pois kokeen ajaksi. Onko kuukautisista mitään haittaa kokeen tekemiseen?
TOIVOTTAVASTI joku ihana jaksaisi vastata! Kiitos jo etukäteen!
Menkat ja virtsakoe
7
3825
Vastaukset
- 7+17
varmaankin kysyä lääkäriltä, että haittaako jos on menkat.
- Mustispeppers
Sitä koetta ei suositella tehtäväksi, mikäli on kuukautiset ja hoitohenkilökunta kyllä ymmärtää, että viet keräyksen myöhemmin. Kuukautisten aikana tulos voi olla virheellinen ja kaikkien kannalta on hyvä, että virtsakeräys tehdään ilman häiriötekijöitä. Edellispäivänä ei myöskään saisi harrastaa kovin raskasta liikuntaa eikä syödä esim. rahkaa. Stemppiä kokeeseen :) Itsellä nuo testit ovat sellainen hermokohde, koska rajat on paukkuneet vuosia sitten ja syön munuasten suojaksi lääkkeitä.
- Mustispeppers
Niin no, en minäkään aina ole tiennyt, ettei keräystä saisi tehdä kuukautisten aikana :) Nuorena ne arvot on kai pysyneet kohtuullisina, mutta näin 25 vuotta diabetestä sairastaneena, alkaa olla hieman tarkempi.
- MieKysyinNyttee
Mustispeppers kirjoitti:
Niin no, en minäkään aina ole tiennyt, ettei keräystä saisi tehdä kuukautisten aikana :) Nuorena ne arvot on kai pysyneet kohtuullisina, mutta näin 25 vuotta diabetestä sairastaneena, alkaa olla hieman tarkempi.
Onko se nyt niin että ei saisi tehdä koetta kuukautisten aikana vai ei ?
- jfkjlddgfu
MieKysyinNyttee kirjoitti:
voi tehdä, mutta tamppooni pitää olla paikoillaan sillon kun annat virtsanäytteen ettei virtsan sekaan mene kuukautisverta tms..
- Mustispeppers
MieKysyinNyttee kirjoitti:
Ei saa olla. Siinä ei tamppoonit auta mitään.
- Anonyymi
vanha keskusteku i know mutta itelläni oli just joku 1kk sitte tutkimus mis piti amtaa virtsanäyte ja siellä sanottiin että jos testin oton aikana on menkat tai menkat just loppu niin kannattaa oottaa 1-2 pv et ottaa sen testin ettei siin mäytteessä oo niitä punasoluja jotka saattaa väärentää testitulpksen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231168- 70880
- 48874
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53732
- 33702
- 60699
- 94673