Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

liian ruma valmistujaisiin..

säälittäväotus

Varoitan, jotain hyvin säälittävää tekstiä tulossa...

Itsetunto omasta ulkonäöstä rapissut niin alas, etten halua edes omaan valmistujaisjuhlaani mennä. Todistus olisi hyvä, mutta iski vain sellainen masennus omasta naamasta ettei riitä yhtään innostusta sinne lähteä kaikkien töllisteltäväksi, varsinkin kun kyseessä iso juhla, jonne tulossa sadoittain valmistuvia ja vielä sadoittain heidän vieraitaan. Ahdistaa jo ajatuskin ja itkettää vain ajatellakin, että minä sinne menisin. Kaikki muut ovat hankkineet kauniit mekot ja asusteet, varanneet kampaajat ja ovat innoissaan. Minulla ei ole mitään, koen itsetuntoni liian huonoksi johonkin mekkoon, eikä sinne oikein t-paidassakaan ole soveliasta mennä. Oikein hävettää, olen varmaan ainokainen joka ei puhtaasti vain sen vuoksi halua omiin juhliinsa mennä, koska kokee näyttävänsä niin rumalta. Kyllähän se rumuus sielä kauniiden ihmisten rinnalla oikein korustuu ja tiedän, ettei se valmistujaislakkikaan niin millään istu päähäni, vaan näytän hyvin typerältä. Lisäksi hiukseni ovat ohut hiirenhäntä, jota en osaa laittaa mitenkään, enkä vain ole pystynyt mitään kampaajaakaan varamaan, kun koen ettei näistä saa mitään järkevää kampausta aikaiseksi ja vielä niin, että joku lakki pitäisi päähänsä pistää. Naamakin aivan epätasainen, enkä osaa meikata mitenkään nätisti..

Surkeinta tässä on se, että lakin olen kuitenkin tilannut ja kaikki kaverini odottavat minun juhlaan menevän, samoin vanhempani. Miten selittää heille, että anteeksi vain en halua koulun valmistujaisiin tämän näköisenä. :/ Niin kai sen todistuksen voi suoraan kotiinkiin saada postin kautta...

73

5223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä myöhäistä

      Nyt vielä kiireesti kampaajaa varaamaan joka voisi samalla tehdä meikin. Kaikista saa nätin näköisiä kun vaan osaa laittaa. Kerro äidillesi mitä tunnet ja hän voi jopa varata sinulle ajan jostakin kampaajalta. Aikaa ei enää kyllä kauheasti ole, mutta uskoisin jostain vielä löytyvän aika. Unohda murheesi ja pistä töpinäksi!!!

      • marianneK

        En ymmärrä. Kaverisi odottavat - heille sinä ainakin kelpaat sellaisena kuin olet! Ovathan he sinua tähänkin asti "kestäneet". Minulla ei yo-juhlien aikaan ollut kavereita jotka olisivat minua juhliin odottaneet! Kyllä paljon onnellisempi on vähän vaatimattomamman näköinen mutta sosiaalinen ihminen kuin jäänkaunis ja niin tylsä ettei ketään kiinnosta olla kaveri. Minun ulkonäössä ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Muissa asioissa sitten sitäkin enemmän. Sanon sinulle, että elämässäsi on tuhat tärkeämpää asiaa kuin ulkonäkö, joilla on väliä ja joilla elämästä tehdään merkityksellinen.

        Ajattele tästä 10 v eteenpäin. Silloin ajattelet, että "Meninpä juhliin vaikka olin niin ruma :))) ja eipä sillä silloisella ulkonäöllä enää tällä hetkellä väliä ole"


    • Amenia

      Ei ihme, että nyt masentaa kun takana on iso urakka ja seuraavaksi melkoinen sosiaalinen myllytys yo-juhlien merkeissä. Harva meistä muistaa, miltä itse sankarilta voi tuntua ja sen takia puhu asiasta kotonasi. Sinulla on lupa olla väsynyt ja siirtää vastuu muulle perheelle. Olen aivan varma, että saat apua hiuksiin, meikkiin ja vaatteisiin. Ota ilo irti saamastasi huomiosta ja ylistyksistä ja anna muiden tehdä puolestasi, niin sinulle jää aikaa keskittyä itse juhlimiseen. Vaikka et kampaajaa saisikaan, niin aina löytyy joku kampaustaitoinen tuttu tai hyvä kaveri. Voit jopa sopia jonkun kanssa, että voisiko ruusun sijaan saada meikkauspalvelua ja yleensä moni ilahtuu saadessaan kunniatehtävän koristaa sankari parhaimpiinsa :)

      Onnea!

    • pikkuprovo

      ...siellä ne vieraat tuijottaa vaan sitä "omaa" ylioppilastaan - ei suokukaan huomaa - ehkä omat sukulaisesi yrittää sut sieltä väen keskeltä bongata.

      Joten mitä murehdit - hiiriä ei huomata joten mitä väliä vaikka näyttäisit tapetilta.

      ENKÄ tosiaankaan tarkita tätä pahalla

      • rumma-rummi90

        mulla oli viime vuonna ihan sama juttu, tuli heti semmoinen angst kun näki kaikki luokkakaverit ja parisata muuta tuoretta ylioppilasta ihanissa mekoissaan ja hiuksissaan. perheelläni ei ole oikein rahaa mihinkän ihme juhliin sun muuhun ylimääräiseen. Mekon hankin Gina Tricotista ja kengät jostain halpahallista, hiuksiin ja meikkiin ei ollut varaa panostaa. kyllähän se ärsytti, kun tunsi ittensä ihan maan matoseks kun katteli muita tyttöjä huippuvaatteissaan.
        Itellänikin on hiuksina hiirenhäntä, ja lakki näytti siinä todellakin ihan kamalalta! Se vielä painoi hiuksia enemään alas ja suoraksi, niin että ne roikkuivat pitkin kasvoja, kamalaa. ihonikin oli niin valkoinen ja se ei sopinut yhtään tummansinisen mekon kanssa, valokuvissa meko hohti melkein mustana ja iho oli ihan valkoinen. Jos mulla olis ollut kauniit pitkät hiukset olisin ollut kuin joku gootti, mutta kun oli maantienharmaat hiirenhännät niin näytin lähinnä naurettavalta..


      • Kohtelias Aatu

        sinä kuitenkaan oikeasti olet maailman rumin ihminen, ajatte vaikka tukiaista...
        menox vaan


      • yksin et ole !
        Kohtelias Aatu kirjoitti:

        sinä kuitenkaan oikeasti olet maailman rumin ihminen, ajatte vaikka tukiaista...
        menox vaan

        Et voi ajatella itsestäsi niin , kun olet saavuttanut jotain ja valmistunut elämääsi johon olet elämässäsi yrittänyt ja saavuttanut. Kauneus ja kauneus, se ei ole tärkeä , vaikka tuntuu että jopa urheilussakin katsotaan nykyään ulkonäköä, ja se ei ole todellakaan suvaitsevaa. Jos tähän astikin olet kulkenut ihmisten seurassa ja niin kuin varmaan pitää ja on pitänyt olla, niin ulkonäkö ei saa olla este. Kauniit naiset tai edes miehet ei niillä sen paremmin mene. Oliko se Johanna ainakin Tukiainen ja julkkis ja sen naama on suorastaan törkee, jollain rintojen kohotuksella sekin päässyt lehtiin ja se hakee aina jotain että pääsee edes seiska lehden juoruihin. Olen katsellut noita ohjelmia joissa haetaan malleja, niin ei voisi ikinä uskoo että niistä olisi malleiksi, kun kattoo niitä , ne vasta rumia on , sillä sehän on katsojan silmässä ,ja todellakin. Sinä ihminen menet tottakai omiin juhliin, ja olet oma persoonasi, ja muista muita persoonia ei ole jolla tarkoitan että sinä omaat ja osaat paljon muutakin. Jokainen on kaunis jotenkin ja jokainen meidät huomataan. Itselläkin se alemmuus joskus tulee. Ole positiivinen ja pyydä ystäviltä apua jos haluat muuttaa hius mallia tai meikkaamiusta, vaatetusta, muista nämä on aina jokaisen naisen ajatuksena. Ymmärrän tosin sen että haluat näyttää hyvälle juhlaasi, pyydäthän jotai apua ystäviltäsi. Auttaisin jos voisin. Toivotan Sinulle Todella hyvää juhlaa ja olet itsevrma kun olet tehtnyt ja lukenut kuin ne jotka ulkonäöllään luulee pärjäävänsä.Kaikkea hyviä hetkiä ja tulevaisuutta. :)


    • muuttaa!

      Jos vain on varaa niin varaa aika kampaajalle ja meikkiin (jos vielä ehdit!). Ammattitaitoinen meikkaaja saa kyllä ihmeitä aikaan. Ja oikeanlaiset vaatteetkin muuttaa kummasti!

      Ei ne lakkiaiset kuitenkaan ole mitkään missikisat ja ei kukaan kiinnitä sinuun niin paljon huomiota kuin kuvittelet. Jos et nyt tosiaan mene t-paidassa ja likaisissa vaatteissa.

      Ole ylpeä saavutuksestasi! Ja sinulla sentään on kavereita, joten ihmisiä tuskin haittaa rumuutesi. Itseäni kiusattiin koulussa ja kavereita ei juuri ollut, jotka olisi odottanut minua juhlaan.

      Nyt vain kipin kapin vaatekauppaan ja kampaajaa/meikkaajaa varaamaan!

      • Ex-seinäruusu

        Kylläpä kuullusti kovin tutulta tuo sinun kirjoituksesi. Itse pidän vieläkin, 50 v., itseäni tosi rumana enkä siksi muka voi lähteä mihinkään esim. juhliin. Mielestäni olen liian lihava, hiukseni ovat kamalat, nenäni on hirveä pottu, silmäni ovat kierot, rintani liian pienet , perseeni leveä jne. jne. ja mitkään vaatteet ei istu päälleni...
        No sitten kun minut suorastataan pakotetaan mukaan mm. työpaikan juhliin, mitä saankaan kuulla. Miehet pyörivät ympärilläni, kehuvat minua , tanssittavat ahkerasti, jopa tappelevat seurastani. Puhelinnumeroani kysellään....enhän minä oikeasti ole ruma.Minusta vaan tuntuu siltä, minulla on aina ollut hyvin huono itsetunto.
        Juhlin tyytyväisenä illan ja yön ja palailen kotiin jalat tanssimisesta kipeinä. Työkaverit seuraavat vähän kateellisena vierestä kun minua viedään.
        Luulen, että kohdallasi on samoin. Kun laitat itseäsi vähän, meikkaat, kiharrat hiuksia ja etsit nätin mekon ja kengät niin kelpaat myös itsellesi. Ja tärkeintä on hymy ja iloinen mieli.

        Rohkeasti vaan, muista että päivä on sinun.


    • Tsemppiävaan

      Tiedän tunteen. Ja voit hyvin valita senkin, menetkö omiin juhliisi vai et - sinähän sen päätät kun omat juhlasi ovat. Mutta kuten aikaisempi kirjoittaja mainitsi, 10 vuoden kuluttua sinua saattaisi kaduttaa että et ole mennyt juhlistamaan oman ammattisi tärkeää päivää.

      Kirjoitat, että kaverisi ja ystäväsi odottavat sinun juhlivan, joten ilmeisesti sinä olet persoonana pidetty ja kiva tyyppi. Sinua he haluavat juhlistaa ja olla ylpeitä saavutuksestasi. Ammatti on iso juttu ja olet heille tärkeä. Et varmaan normipäivänäkään opiskellessasi ole liimaillut irtoripsiä joka aamu silmiisi, joten he ovat nähneet sinut siinä t-paidassa ja meikittömänä - ja silti arvostaneet ja pitäneet sinusta. Joten katso rohkeaasti peiliin ja sano itsellesi että olet hyvä tyyppi ja että sinusta pidetään. Sitten alkaa juhlamielikin kohota.

      Jos et osaa itse meikata, mene ammattimeikkaajalle ja kampaajalle juhla-aamuna. Käy lenkillä ennen juhlaasi vaikka joka päivä - ihan vaan sen takia että saat punaa poskiin ja mielen korkeammalle. Haistele luonnossa kevään tuloa ja hypähtele polulla ihan vaikka vaan sen kunniaksi että olet saavuttanut itsellesi jotain tärkeätä. Soita juhlapäivää ennen sellaista musiikkia joka tekee sinulle juhlamielen, tapaa vain ihmisiä joita haluat tavata ja jotka ovat tukeneet sinua aikaisemminkin. Kerro luottokaverille, että sinua jännittää mennä juhlaan ja pyydä vaikka olemaan mukana päivän aikana.

      Kyllä siellä juhlassa kaikkia muitakin jännittää ja yksi jos toinenkin on hermoillut puutereittensa kanssa samana aamuna. Laita vaan rohkeasti sitten lakki vastakammatuille kutreillesi, leveä hymy punatuille huulille ja ole rohkeasti ylpeä itsestäsi. Anna juhlan tulla mieleen ja nauti päivästäsi läheistesi kanssa. Olet sen varmasti ansainnut kaikkien opiskeluvuosien jälkeen. Onnea matkaan!

    • Rumaniinruma

      Itse olen niin ruma, että mulle on ihan itsestään selvää, etten rupea mihinkään juhliin lähtemään. Mekoista en edes unelmoi, koska ne eivät sovi minulle: näytän mieheltä. Olen niin vastenmielisen näköinen, että häpeän itseäni enkä usko koskaan oikein töitäkään tekeväni. Sitä välillä miettii, että onneksi tästä epäonnisesta elämästä voi päästä itsemurhalla pois, ellei muu auta. En yhtään ihmettelisi, ellen valmistuisi ollenkaan, vaikka loppusuorilla ollaankin. Mutta ei tämän häpeän kanssa ole minkäänlaista motivaatiota: ainoastaan se ajatus kannustaa sietämään, että tiedän tuottavani harmia itselleni, jos jätän kesken (sen olen jo kerran tehnyt)...

      • Kestäminen auttaa

        No minusta on tuntunut joskus tuolta myös - ja vieläkin tuntuu joskus. Mutta oletko muuten huomannut että välillä tuntuu aina paremmalta? Ei koskaan ehkä tosi hyvältä tai siltä että oikeasti arvostaisit itseäsi mutta kuitenkin voi nauttia auringonpaisteesta tai syödä jotain hyvää tai tehdä jotain muuta mistä nauttii. Minä olen ollut noin miljoona vuotta sitä mieltä että kukaan ei koskaan tule ymmärtämään minua ja kukaan muu ei ymmärrä miltä musta tuntuu koska näytän normaalilta mutta sisäpuolella tuntuu ontolta - mutta nyt melkein 23-vuotiaana tiedän kumminkin selviäväni. Olen tajuttoman ruma (siis en oikeasti ole mutta niin ajattelen vaan itsestäni) mutta entäs sitten? Perseestä me kaikki tullaan ja siitä itsestä koostutaan eikä kukaan ole täydellinen. Kaikilla vastaantulijoillakin on ne omat itsetunto-ongelmansa. Toisaalta älytön hienous piilee jokaisen ihmisen pinnan alla.

        Tämä EI ole suositun tai sosiaalisen ihmisen kirjoittamaa... Ihanaa olla olemassa.


      • katso linkki

        Mulla on bdd. Käy katsomassa tunnistatko itsesi tuolta ja hae sitten apua. Mä oon saanut apua terapiasta vaikka kauneusleikkaukseen oonkin menossa heti kun rahat on kasassa.

        Surullista mutta ulkonäöllä on väliä tässä elämässä. Mutta naamaansa ei tarvi tyytyä vaan osaavia lääkäreitä on suomessakin.

        Älkää luovuttako! Itsari on täälläkin ollut NIIN monta kertaa mielessä naamani takia, mutta työnnän ajatusta pois ja yritän keskittyä urheiluun ja opiskeluun, että pääsen lähemmäs leikkausta! Sitten kaikki on hyvin ja olen kokonainen - Kaunis!

        http://www.hiilaritietoiset.net/kunpeilivalehtelee.htm


      • Riverwoman

        Pyydän, yrittäisit ajatella itsestäsi positiivisemmin. Olen käynyt läpi samankaltaiset turhuuden tunteet. Itsemurha ei ole hyvä ratkaisu. Veljeni kertoi kerran hyvän syyn elää. Uteliaisuus. Katsotaan huomiseen, mitä se tuo tullessaan. Sen verran jaksaa...


    • Liisukka50+

      Minä tässä valvon sairaana, kun en kerta kaikkiaan pysty nukkumaan.. Olen lukenut näitä juttuja ja tuli tosi paha olo teidän nuorten puolesta. Jollakin äidillä on paha olo, kun ei voi järjestää tyttärelleen juhlia ja sinä koet itsesi rumaksi. Mitä lie siellä vielä olikaan??

      Minusta ketään nuorta naista ei voi sanoa rumaksi. Se tunne tulee vain teidän sisältä. Sama se, onko yo-juhlissa kympin puku vai parin sadan puku. Mitä sitten, jos kengät ostettu kirpparilta. Mitä sitten vaikka pieni huisku siellä niskassa. Ne ovat todellisessa elämässä ihan sivuseikkoja. Se on yhden päivän humaus ja sillä selvä. Kun menin itse väittelemään tohtoriksi, sanoi eräs professori, että se on hetken häpeä, mutta ikuinen kunnia. Myös teillä on tällainen tilanne.

      Tärkeintä on tässä vaiheessa teidän saavutuksenne. Olkaa siitä ylpeitä. Yrittäkää nauttia siitä päivästä. Sellaista päivää ei tule toisten. Miettikää vaikka sitä, että te tulette vielä pärjäämään omassa elämässänne ja sitten teillä on puvut yms. Itse olen noin viiskymppinen nainen ja kokenut omassa elämässäni tuollaisia myös, mutta minä päätin silloin yo-päivänä, että minä vielä menestyn ja sitten en kulje lainavaatteissa (minulla oli tädiltäni lainattu mekko yo-juhlissani ja kasvot finnejä täynnä ja äiti teki kakut yms.).

      Ylioppilaaksi tulon jälkeen opiskelin ahkerasti ja perustin perheen ja tällä hetkellä minulla on todella hyvä ammatti ja työpaikka. Meni vuosia ennenkuin tajusin, että sinnikkyyteni ansiosta olen menestynyt ja voin nyt hyvin. Sellaista sinnikkyyttä toivon teiltäkin. Ja tsemppiä opiskeluihin...

      Teidän on nyt vain noustava sieltä "suosta" ja ajateltava tulevaisuutta... vaikka lainamekossa ja yksi ruusu kädessä. ELI NOKKA KOHTI TULEVAISUUTTA... Älkää päästäkö itseänne masennukseen.

    • entinen harmaa hiiru

      Yksi parhaimmista itsetunnon kohennuksista on ollut nuorena roolileikki! Silloin kun olin tuntenut itsensä maan matoseksi, ujoksi, kaikkien tuijottamaksi, sellainen rooli päälle, että tällainen haluaisin olla ja ja tuntea itseni tällaiseksi! Siis kuvittelet itsesi ikäiseksesi valmistumassa olevaksi, joka on ylpeä saavutuksestaan ja näyttää iloista naamaa, vaikkei sydän olisi mukanakaan. Jos on nyt jotain säällistä puettavaa, pitkikset käy ihan hyvin, jokin kesäisempi pusero, näytät että tää on mun tyyli ja sillä siisti, saan sen lakin ja olen siitä ylpeä. Kukaan ei käske sinun olla prinsessa eikä kuningatar! Tukka puhtaaksi ja menoksi, jos et voi mennä maksulliseen koristeluun, värihuuhtelu hiuksiin ja muotovaahtoa, NIIN JO TULEE MUUTOSTA SEN VERRAN, että tunnet jotain tehneesi. Jos on kaulakoruja ja ranneketjuja niin kaikki päälle ja muistutuksena vielä se iloinen ilme. Jos on hyvät hampaat, naurava ilme on hyvä ottaa esiin!


      Mikä on tärkeintä: olla kavereitten mukana, saada tunnustus tehdystä vuosien työstä, eräs elämänvaihe päättyy ja uusi alkaa - iloitse siitä täysin rinnoin! - Täytyyhän sinun olla rohkea jatkossakin! Et ole vammainenkaan, ulkonäkövirheet on jokaisella enemmmin tai myöhemmin, mitä niistä, joskus kaikki on paremmin, mutta tämä päivä on tässä ja nyt! ONNEA!

    • Toimeksi vain

      Mene kampaajalle ja tee jotain rohkeata, jos hiuksesi eivät ole oikein mitään juuri nyt. Pysy kuitenkin luonnollisissa väreissä ja leikkauksissa eikä myöskään korpinmustaa.

      Kemppariosastolla myyjä voi tehdä sinulle ehdotusmeikin ja saat ohjeet millä toistaa sama kotona, tai pyydä meikkaustaitoista kaveria auttamaan. Yritä meikata mahdollisimman huomaamattomasti, siis ei pakkeleita eikä räikeitä värejä.

      Edullisessakin vaatekaupassa myyjä auttaa löytämään kivan asun. Siinä se olikin.

    • tätivanhus...

      ruma, läski, ohuthiuksinen, paksusäärinen.

      Nyt 25 vuotta myöhemmin katson ylioppilaskuvaani ja toivoisin näyttäväni yhtä hoikalta ja kauniilta.
      Meikkiä ei ollut, lakki pyöri päässä ja hiukset olivat tietty lytyssä, mutta näytän kuvassa NUORELTA ja ihan söötiltä. Ehkä sen tekee hymy

      Niin juu, ihan lisäyksenä: En halunnut kirkkohäitä vaan hiljaisen vihkimisen maistraatissa. Siksi, että näyttäisin karmealta jossain hääpuvussa. Näin jälkikäteen ajateltuna ne häätkin olisivat olleet kivat ja edelleenkin, vanhoja kuvia selaamalla, voin tulla siihen tulokseen, että naimisiinmenoni aikoihin olin ihan nätti.

      Vanhetessa viisastuu...

    • Sepile 58

      Eikun rohkeasti vaan.Sisäinen kauneus on tärkeintä jokaine meistä on omansa näköinen Onnea ylioppilaalle

    • .............

      Hanki perushyvät meikit esim. cliniquella on joskus minimeikki paketteja (esim. sokokselta) tai ihan markettimeikit esim. lumenen nuorille tarkoitettu sarja on todella edullinen.

      Hiirenhännästä pääsee eroon kun hiukset kihartaa, joko kihartimella tai sitten laitat rullat ja paljon hiuslakkaa vähäksi aikaa ja kun avaat hiukset ne ovat laineilla. Varmaan myös joku kavereistasi osaa tehdä kivan nutturan.

      Mekon saa halvalla esim. H&M:tä tai sitten ihan vaan esim. Veromodasta mustat housut ja joku nätti pitsitoppi (jos kylmä niin esim. jakkus siihen päälle). Aivan taatusti olet kaunis jos vaan vähän yrität! Ja pääasia on ettet mene valmistumisjuhlaan verkkareissa.

    • RYHTIÄ KEHIIN

      olet, no et tosiaankaan. Ryhdistäydy ja ajattele positiivisesti, et ole ruma. Lakkiaisjuhla on kiva asia, mene ja ole iloinen saavutuksestasi. Asenne ratkaisee, ei kenenkään tarvitse pukeutua samalla kaavalla. Pistä päällesi sitä mikä tuntuu sinusta hyvältä.

      ONNEA MATKAAN.

      • Mummo50

        Kaikki tapittaa omaa ylioppilastaan.........varaa nyt aika sinne kampaajalle laittaa sinulle nätit hiukset ja kivan meikin.......ulkoinen kuori ei ole tarkein vaan se mitä ihmisen sisällä on:)


      • itsekin jännittänyt

        Koska yo-juhlat ovat vain kerran elämässä, et halua missata niitä! Laitat jotain siistiä päälle esim. suorat housut ja kauluspaita. Ei kaikille sovi kukkamekot tms. eikä tarvitsekaan sopia. Pyydä ystävää, äitiä, siskoa tms. laittamaan sinulle nätti meikki ja kampaamaan hiuksesi (yo-lakin alla kampaus menee kuitenkin lyttyyn, joten siitä on turha ottaa stressiä). Kukaan ei odota sinun muuttuvan juhliisi. Vanhempasi, perheesi ja ystäväsi haluavat nähdä sinut ja tulevaisuudessa muistelet valmistujaisjuhlaasi pelkällä hyvällä.

        Rumuus on asenne. Älä ota sitä asennetta! Sinä olet kaunis ja säteilevänä kun itse ajattelet niin. Siis vaikka itse näet itsessäsi vikoja, eivät muut niitä näe... varsinkaan jos jaksat olla iloinen valmistujaisistasi. Sitten se on ohi. Sinun ja monen tuttusi tiet eroavat tässä ja suuntana on tulevaisuus. Mene juhliisi ennen kaikkea itsesi vuoksi. Olet ylioppilas: älykäs ja onnellisesti valmistunut. Älä enää anna ajatustakaan sille, että voisit jostain syystä näyttää rumalta. Ajatteli tästä edes vaikka lukiokavereitasi. Mene onnittelemaan heitä, halaamaan heitä. Ota todistuksesi ylpeänä vastaan. Sinulla ei ole mitään syytä kuvitella olevasi ruma, kun suuntaat ajatuksesi siihen, että tämä on niitä harvoja One-in-a-lifetime- tilaisuuksia, joita muistelet vielä eläkeiälläkin. Muuta asenteesi. Hymy ei näytä kenenkään kasvoilla rumalta.
        Onnea valmistuneelle!


      • rehjake
        Mummo50 kirjoitti:

        Kaikki tapittaa omaa ylioppilastaan.........varaa nyt aika sinne kampaajalle laittaa sinulle nätit hiukset ja kivan meikin.......ulkoinen kuori ei ole tarkein vaan se mitä ihmisen sisällä on:)

        Luoja ole rumaa luonut!!Nyt sinä olet väärässä.
        Minäkin olen jo hampaaton ja kalju ja länkisääri kumaraharteinen ukon rähjä mutten ikinä sano että olisin ruma!!Tsemppiä vaan sinulle.


      • Onnea!

        Onneksi olkoon valmistumisesi johdosta ! Ulkonäöllä ei saavuteta sitä, mitä nyt olet juhlimassa. Nämä eivät ole missikisat. Rumakin pääsee opiskelemaan, valmistuu ja tekee uraa. Itsetunto kasvaa elämää elettäessä. Sait täältä hyviä ohjeita siihen, miten voit tehdä itsestäsi edustavamman näköisen ja saada mielesi hyväksi ennen juhlaa. Keskity tunnelmaan ja saavutukseesi, älä ulkonäköösi. Katsele kesäisesti pukeutuneita, iloisella mielellä olevia ihmisiä ja koe, että olet oikeutettu liittymään heidän joukkoonsa tasavertaisena, yhtenä heistä, joita on tultu juhlimaan. Jos lakki näyttää omasta mielestäsi typerältä, sen voi napata pois päästä ja kantaa kädessä koulusta ulos. Valtaosa yleisöstä on sellaisia, joita et tunne etkä tule koskaan enää tapaa uudestaan. Miksi olisit huolestunut heidän mielipiteistään? Kaikki odottavat siellä oman läheisensä nimen sanomista eikä kenenkään muun yksittäiset kasvot jää mieleen.
        Mene rauhallisella mielellä juhlaasi ja nauti siitä, että kova opiskelu on takanapäin ja olet päässyt tavoitteeseesi!


    • rakastan elämää

      Tiedätkö rakas ystävä , meissä jokaisessa on se jokin ihana minkä Jumala on meihin asettanu, ja hyväksy itses juuri sellaisena kuin olet ,rakasta itseäsi ,sinä olet ainutlaatuinen persoona toista ei ole ,meidät on jokainen luotu Jumalan kuvaksi ,sinä olet tärkeä ihminen ja sinun elämällä on tarkoitus,jokaisella meillä on paikka tässä maailmassa ja jokaisella se oma tehtävä ,jota toinen ei voi tehdä . . ole siunattu rakas lapsi

    • SJU123

      Ei se todistus nätteydestä kiinni ole. Nauti työsi tuloksista niinkuin kaikki muutkin.

      • pirre..

        asiathan monesti menee ajatellen niin et, joku joka pitää itseään kauniina ei ookkaan kaunis ja joku pitää itseään rumana, onkin hiton upee.Eli itseluottamus oma pää..

        Riittää et on söpö..kaunis on kait mitä olla voi..se ylin ainakin netin mukaan.Miks hemmetis tää maailma on näin pinnallinen..ei kuitenkaan kannata hankkia silikkooneja, teennäistää itseään..On oma itsensä.Mutta miten luoda sitä itseluottamusta?elämässä monella tapaa.. onnistuu iloitsee siitä..ja kestää epäonnistumiset.Nekin on kestettävä niiden kautta ihminen kasvaa ihmisenä.

        Itseluottamusta pitäs saada..Itse olin ujo ja arka mua haukuttiin ja kiusattiin koulussa olin jossain hiton hyvä ja luulen et kateelliset kävi kimppuun.Mulla oli itseluottamus nolla ja aikusenakin se on nolla.Kuljen omaa tietäni olen oma itseni tykättiin minusta tai ei.Sanon että*hetkinen pakkohan mun on elää elämäni*.
        Joku pitää mua kauniina joku hiton rumana.Suomalaiseen makuun en ole lainkaan.Joku menestyy miss universum kisassa mutta ei suomessa mistäs se kertoo????????ait siitä et kansoilla on oma makunsa..
        Jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista..otappa vaatekauppaan joku mukaan tai pyydä myyjää arvoimaan mikä sulle sopisi parhaiten?itse olen joskus myyjää pyytänyt makutuomariksi ja sama *hiili oli*, näkemys asiasta vaatteen osalta..Hymy on paras meikki myös kaiken ohella.
        Nyt oli väsymys vaihe kiireestä, hulinasta,kaikesta sen huomaa haluis vaan jäädä paikoilleen..
        Onnea sulle hyvästä todistuksesta!se on tärkein asia kuitenkin ja tsemii kaikkeen muuhunkin..


    • pyhapahpyh

      No sinä sentään olet ilmeisesti pärjännyt ihan hyvin koulussa, miksi siis valitat? Tokkopa oikeasti edes olet ruma. Mielestäni laihojen ihmisten on turha kitistä rumuuttaan, ylipainoisen elämä on paljon hankalampaa. Itse olen ylipainoisena joutunut niin paljon kokemaan halveksuvia katseita ja ennakkoluuloja, etten edes muista milloin olisin viimeksi ollut tyytyväinen itseeni. Olkaa iloisia, että olette laihoja. Olen ollut ylipainoinen niin kauan kuin muistan ja omiin silmiini kaikki laihat ovat kauniita.

    • Juo itsesi rohkeaksi ja kauniiksi, niin ne muutkin joutuvat tekemään, vain harvinaislaatuinen idiootti pitää itseään jotenkin jumalaisena ja ajan myötä niitäkin kutsutaan vanhoiksi huoriksi.

      • Sydämmen kauneus ja

        Kauneus on katoavaista, sisäinen kauneus ja lämpö se ratkaisee, kaikki me olemme eri näköisiä, onneksi.


    • <3 <3

      olen kuullut, että lapsi hakee isältään vastausta lapsuuden aikana, tyttö odottaa vastausta tähän, olenko kaunis ja poika, olenko riittävä. Isän vaikutus itsetuntoon on suuri.

      Ei kaikki sua sielä katso!

      Jokaisen ihminen on Jumala luonut kuvakseen sinutkin! Oot Jumalan kuva!
      Se ettei hyväksy itseään on tavallaan Jumalan syyttämistä, miksi teit musta tän näkösen? Kukaan ihminen ei oo täydellinen ja jokaisella on pienempi tai suurempi särö itsetunnossaan, koska ei ole olemassa täydellisiä vanhempia eikä täydellisiä ihmisiä.

      Anna kampaajalle tilaisuus näyttää taitonsa ja voithan mennä meikkaajallekin!

      • Ei kukaannn

        Paras neuvo tähän mennessä


      • hbgvcvbn

        Hakekaa nyt lohtua olemattomasta jumalasta. Näin se menee. Se on monelle ainoa keino nostaa itsetuntoa, että uskotaan johonkin olemattomaan.


    • neljän äitee

      Jos et ihan tuksulta näytä, niin et rumakaan ole. Minun mielipide on se, että rumat ne vaatteilla koreilee, vielä jos kampaajalle pitää mennä juhlakampaukseen ja meikkeihin niin ei hyvältä näytä. Olen ollut koko ikäni ns. pienituloinen ja kyllä halpaliikkeistäkin saa nättejä vaatteita, monesti kauniimpia kuin ne kalliit tekeleet. Onnea joka tapauksessa ja mene sinne juhliin pääpystyssä, kuitenkaan todellisuudessa et ole niin ruma mitä kuvittelet, aina löytyy rumempia, näin olen itse ajatellut, omalla kohdallani.

    • nimimerkki Örkki

      Pää pystyyn, ole ylpeä, vaikka olisit mielestäsi ruma OLET IHMINEN ja yksilö et mikään voguen mallinukke.

    • naamat
    • yx äiti

      Ole iloinen, että olet pystynyt tollaseen suoritukseen. Paina vain ylpeänä lakki päähäsi. Ei ulkonäöllä saisi olla itselleen noin suurta merkitystä. Jokainen on hyvännäköinen omalla tavallaan. Itse taas olen huomannut,että vaatimattoman näköisiä pidetään viisaampina, ja täydellisen kauniita meikkipönttöjä mielletään kana-aivon rooliin. Eihän se tietysti niinkään menee,,mutta ihmetyttää tämä ajattelutapa, jokainen on luotu sellaiseksi kuin on, jokainen tervejärkinen sen ymmärtää. Loppujen lopuksi ei ihmiset
      paljonkaan huomio toisten ulkonäköä, itse vain on liian kriittinen.
      Oma lapseni olisi halunnut kunnon ammatin, ja lukea enemmän, välillä surkuttelee että pitää olla niin vaikeita oppimisvaikeuksia,ettei pysty kovin suuria tutkintoja suorittamaan..mutta hyväksyy sitten taas tilanteen...kun käymme asiaa läpi yhdessä ja muistutan miten rakas hän on sellaisenaan.
      Varmaan vaihtaisi kanssasi osia heti, jos voisi. Tietyt kaverit jotka ovat päässeet parempiin opiskelupaikkoihin, eivät suostu enää juttusille, kun eivät voi niin alhaalla olevien kanssa kaveerata...pysty sinä parempaan...ja ole iloinen suorituksistasi.

    • ------------

      jos minä olisin noin maassa ajattelisin juhlaa työpäivänäni. pukeudun johonkin epämukaviin kenkiin ja kivaan mekkoon, kiharran hiukset ja meikkaa, juttelen niitänäitä ihmisten kanssa ja saan siitä rahaa/muuta kivaa. ehkä et itsetuntosi vuoksi voisi mennä yö-juhliisi, mutta entä 500 euron vuoksi? elämässä melkein mikään ei tule ilmaiseksi, ja kun olet tehnyt muutaman iltavuoron jossakin pikaruokaraflassa arvostat varmasti näin helppoa rahaa. en usko, että olet niin toivoton tapaus kuin väität. käy äkkiä stockmannista/haloselta/sokokselta/aleksi 13 ostamassa joku kiva mekko. jos olet hieman ylipainoinen vältä liian vaaleita värejä/kiiltopintaa.

    • kokemusta on

      Minä olen viiskymppinen nainen. Silloin nuoressa minäkin olin ruma, aina kun katsoin peiliin näin vaan ne rumat yksytyiskohdat. Monet kehuivat hiuksiani, mutta minusta ne eivät olleet mitään. Olin hoikka, mutta kaikki oli jotenkin väärässä paikassa. En uskaltanut nauraa, näytin jotenkin tyhmältä. Usein olinkin aika ujosti kuvissa,yritin olla vakava. Vaikka oikeasti en ole sitä koskaan ollutkaan..
      En ole oikeastaan katsellut niitä nuoruuskuvia,en ole halunnut, kukapa se itsensä haluaisi nähdä, kun oli niin "kamalan" näköinen. Mutta sitten tässä joku aika sitten kaivoin kuvat ja rupesin kunnolla katselemaan. Hämmästyksni oli suuri, minähän olin joka kuvassa niitä sievimpiä, mutta myös ujoimman näköisiä, enkä koskaan nauranut, lukuunottamatta ala-asteen kuvia. Nykyisin itsetuntoni on paljon parempi, olen löytänyt miehen ja tarjolla olisi ollut useampiakin. Ja varsinkin se, että nyt uskallan hymyillä ja nauraa ja olla oma itseni. Ne on katsos myös ne ilmeet, mitä muut näkee ja joihin he ihastuu.

      Vinkkini: mene kampaajalle, anna hänen tehdä sinulle sopiva leikkaus ja väri. Ja voit tilata vielä ajan kosmetologillekin, et uskokaan miten erinäköiseltä sitä näyttää, ihan omissakin silmissä. Anna itsellesi mahdollisuus. Ja kuitenkin luonnollisena itsenäsi sinä olet kauneimmillasi. Mutta onhan se selvä, että se luonnollinen kun joka aamu katsoo peilistä, sitä ei osaa arvostaa. Vaatteilla on myöskin merkitytä, tiettyjen värien kanssa ihosi loistaa ja tulee oikeuksiinsa. Joten hiukan asennemuutosta ja alat näyttää ihan eriltä, omissa silmissäsi. Sillä siellä se ongelma on.
      Tietenkin nämä vinkit on hiukka liian myöhässä ajatellen huomista, mutta sittenkin,, jatkoa varten.
      Kokeilepa ja huomaat kuinka mieli virkistyy.
      Mulla ystävä, kaunis näyttävän näköinen nainen. Hän on aina luullut toisin, vasta 35 vuotiaana hän tajusi, minkä näköinen ja oloinen oikeastaan on. Kerran jouduin kehumaan häntä maasta taivaaseen ja hän ei todellakaan meinannut uskoa. Se oli kyllä uskomatonta.

      OIkein hyvää kesää, anna itsellesi lupa olla sellainen kuin olet ja vähän omaksi iloksesi voit ehostaa tai laittaa hiuksia ja miettiä vaatteita, muuttaa tyyliä. Se piristää itseä..

    • apostoli mikko

      HEI !
      ULKOA KAUNIS...SISÄLTÄ SILPPUA...Sanotaan !
      Paljon tärkeämpää on , kuin miltä näytät , SINUN "SISÄLTÖSI"...Savea ovat kaikki ihmiset...
      J:La loi ihmisen toki omaksi kuvakseen...mutta maan tomusta...joten kaikki ovat tässä samalla
      viivalla...Itse miehenä TYKKÄÄN PYÖREISTÄ...joten jos kysyt useimmilta miehiltä rehellistä mielipidettä,
      on vastaus kaikkea muuta kuin mitä julkisuudessa missijutskat ovat...!

      Kerroit saavuttaneesi ihan hyvän toikkarin...niin olikos nämä missikilpailut ?
      Nämä juhlathan ovat valmistujaisjuhlat ! Sinä olet valmistunut hyvin arvosanoin...ja se on JUHLAN AIHE !

      Identiteettisi ei ole vielä kehittynyt...se kehittyy meillä eri tahtiin...itse itsenäistyin 45 v:aana !
      ÄLÄ PELKÄÄ TOISIA...HE JÄNNITTÄVÄT TODENNÄKÖISESTI YHTÄ PALJON TAI VIELÄ ENEMMÄN !
      Olen aina ollut kova jännittäjä...joten tiedän mistä puhut ! SIUNAUSTA SINULLE !

    • Voi rakas ihminen!
      Älä mieti ulkonäköä, vaan mieti mitä olet saavuttanut! Monikaan Suomenmaassa ei pysty suorittamaan mitään tutkintoa loppuun tai edes aloittamaan!
      Mieti, että olet fiksu, omannäköisesi kaunis ihminen!
      Älä anna heikon itsetunnon estää juhliasi! Heikko itsetunto johtuu yleensä jostain ulkopuolisesta ihmisestä ei sinusta! Monikaan ei mieti, miten paljon voi tekemisillään tai sanomisillaan loukata! Älä anna muiden voittaa...Mieti, että olet oman elämäsi paras ihminen!
      Onnea valmistumisesi johdosta! Nyt kirpparille hakemaan jotain päällepantavaa, geeliä tukkaan ja itsesi näköinen meikki. Muista laittaa hyvät kengät, että jaksat juhlia pitkään!
      Tsemppiä ja haleja! Toivoopi: Leena

    • TosiJo

      Jos huolesi on tuossa niin kylläpäs sinulla menee elämässäsi hyvin. Kaikilla ei ole edes kavereita. Olisit edes siihen tyytyväinen.

    • tiedän tunteen

      kun häpeää omaa ulkonäöään.ei uskalla,ei kehtaa ja tuntee itsensä jopa tyhmäksi muiden edessä....yleensä kuitenkin liikaa yrittävät ihmiset,ne muodikkaat,niitä arvostellaan.jos ei yritä mitään,ei kukaan viitsi edes arvostella. tai sitten voi säväyttää,jos hyvää huomiota haluaa,voi pukeutua myös yli.pahinta olisi yritää olla osa massaa,koska silloin sinua verrataan muihin koko ajan.

    • Realisti-optimisti

      Ajattele asiaa toisin päin: ihminen on tuossa iässä yleensä kauneimmillaan ja hoikimmillaan siitä eteenpäin ulkonäkö vain rapistuu.
      Vaikka se olisi nyt vaikea uskoa, mutta sinä olet luultavasti kauneimmillasi juuri nyt, 10 vuoden päästä asia voi olla ihan toisin ja sitten harmittaa, ettet osannut nauttia silloin kun voit.
      Sitten kun olet yli 30, lakkaat välittämästä ja elämä on niin paljon helpompaa kun voi päteä ihan muilla alueilla kuin ulkonäöllä.

    • SK

      Jos itsetunto tuntuu liian huonolta mekkoon, niin voithan toki valita sellaiset juhlavaatteet, joissa olosi on kotoisa. Itselleni tuli nyt ehdotuksena mieleen esim. suorat housut ja jonkinlainen jakku. Jos haluat hieman rennomman ja rokimman juhla-asun, niin tummat/mustat farkut, kiva t-paita ja siihen sitten jakku päälle.

      Ei kaikkien tyttöjen tarvitse leikkiä prinsessaa valmistujaispäivänään, kaikista kaunimmalta näyttää yleensä silloin kun itse viihtyy nahoissaan. Tsemppiä ja onnea suuren opiskelu-urakan päättymisestä!

    • Yo-boy vm.87

      Hei vastavalmistuneet nuoret!
      Ulkoisten puitteiden vertailu kuuluu tuohon ikään, muistan sen oikein hyvin ja itsetunto on välillä aivan nollissa. Vertailu ja toisiin tuijottaminen on kuitenkin ihan turhaa, rohkeasti mukaan vain, olkaa ylpeitä saavutuksistanne! Olette kaikki taatusti arvostuksenne ansainneet!
      Nauttikaa juhlan hetkestä ja alkavasta kesästä!

    • Hevonhierakka

      Olet varmaan kuullut sanottavan, että kauneus on katsojan silmässä. Eikä kauneudella maailmassa kovin pitkälle pötkitä, ellei sen takaa löydy persoonallisuutta. Jos tunnet olevasi niin ruma, että erotut porukasta, niin rakenna erilaisuudesta itsellesi tavaramerkki. Jos et osaa meikata, niin ole luonnonkaunis, luomua, you know. Persoonallisuus on paljon merkittävämpää kuin meikkipurkista kaivettu "yleiskauneus". Itselläni on kohtuullinen naamataulu, mutta olen liian lihava ja rotevarakenteinen, naisellista kaunotarta minusta ei saa millään. Ja hitot siitä. Meikkaamisen olen lopettanut, koska se on vaivalloista ja aikaa vievää, huulet rasvaan ja naamaa ja kaulaa silloin tällöin. Sitäpaitsi minulla on karmeat sääret, joten käytän pitkiä housuja tai pitkää hametta. Ja hyvin menee. Sinun itsetuntosi tuntuu olevan nollilla, mutta rakenna persoonallisuudestasi vahvuus itsellesi. Mene hakemaan todistuksesi pystypäin ja ylpeänä arvosanoistasi. Jos et todellakaan ole hankkinut asua tai sinulla ei ole siihen varaa, kipaise lähimmälle kirpparille, osta sieltä jotakin, joka sopii sinulle ja mene juhliisi. Ei tätä maailmaa kauniilla naamalla rakenneta, vaan sillä, mitä pääkopan sisältä löytyy. Tee samoin, kuin USA:n sorretut mustat opettivat lapsiaan sanomaan: I am black and beautiful. Sano itsellesi, että olet terävä ja persoonallinen. Kun sen tarpeeksi usein sanot, alat tajuta itsekin, että just niihän se onkin. Hei maailma, täältä tullaan!

    • valkokärpässieni¨

      depislääkitys päälle vähäks aikaa

    • ihanelmake

      Minä tein saman valmistujaisten yhteydessä. Mitään en ole katunut niin paljon kuin sitä. Nyt, kun kymmenen vuotta ja 20 kiloa lihavampana katselen niitä kuvia, joita siihen aikaan minusta otettiin, tuli tyhmä olo. On hirvittävää, että kuinka vähän sitä itseään arvostaa. Kuinka normaalipaino tuntuu ylipainolta ja kuinka hitusen vinossa oleva nenä kaataa maailman. Silloin nuorena. Nyt huomaan niistä kuvista, että minähän olin varsin vetävänäköinen mimmi.

      Mene vain sinne. Kaikkia jännittää ja hermostuttaa!

      Paksutukkaisena voin sanoa, että se vasta painajainen onkin saada lakin päälle. Koska laitat lakin päähäsi, niin pinneillä vaan liinatukka nutturalle ja hiuslakkaa perään.

      Kotelomekko ja siihen sopiva jakku yleensä sopivat mille tahansa vartalotyypille. Kenkiin vähän korkoa, niin sääri näyttää pidemmältä.

      Minäkään en osaa meikata, mutta kaverit kyllä sanovat, että meikataan sen verran kun kykyä riittää!

      Kulmakarvat vain kampaa suunnilleen samaan suuntaan. Nypi muutama harhakarva.
      Ripset taita. Kaksi kevyttä painallusta saattaisi riittää.

      Ensiksi pohjalle meikkivoide (levitä sormin ja mieluiten ikkunan vieressä niin näet, että tulee tasainen)
      Älä lähde kikkailemaan peitepuikkojen jne kanssa. Niistä tulee katastrofi osaamattoman kädessä.
      Jos mustat silmänympärystät, niin valovoidetta on helppo laittaa, senkin voi tehdä sormen päällä.
      Sitten vähän puuteria otsaan, nenään ja mieluiten puuterisiveltimellä (ei jää rajoja)
      Älä vedä rajauksia, ne vaativat harjoittelua.

      Luomiväri mieluummin liian vaalea kuin liian tumma. Osaamattoman meikkajan kannattaa käyttää mahdollisimman ihonväristä, esimerkiksi kevyesti vaaleanpunaisen suuntaan sävytettyä. Älä käytä sinistä, vihreää tai ns. muotivärejä -> katastrofi. Laita luomelle ja levitä ylöspäin ja sivuille. Häivytä rajat vaikka sormella.

      Olen havainnut hyväksi ripsikammalla harjata ripsiä kunnolla ennen ripsivärin laittoa. Siis ei mitään sipausta, vaan kunnon vetoja.

      Ripsiväriä laittaessa tee pientä siksak -liikettä. Vedä harjaa hitaasti. Katso kauempaa peilistä, että molemmat näyttävät suunnilleen yhtä tummilta. Alaripsien värjäämisestä on yhtä monta mielipidettä kun on ripsaajia. Minä laitan vähän sen mukaan, miltä päivä näyttää aamulla. Alaripsien värjäämisestä on yhtä monta mielipidettä kun on ripsaajia. Minä laitan vähän sen mukaan, miltä päivä näyttää aamulla. Sitä ei ehkä kannata heti lähteä tekemään, kun alaripsiin laittaminen menee helposti yli.

      Huuliin hennosti punattua huulikiiltoa. Älä lähde leikkimään rajauskynien tai huulipunan kanssa -> katastrofi.

      Jos on rahaa, niin voi käydä myös meikissä. Sanot vaan että olet tottumaton meikkaaja ja haluat kevyen, luonnollisen värisen meikin. Jos ensimmäinen meikkisi on tumma sotamaalaus, niin saatat tuntea olosi idiootiksi. Nimim. kokemusta on.

      Jos on vielä enemmän rahaa, niin käy laitattamassa kädet ja jalat nätisti.

      Osta mukavat rintaliivit liikkeestä. Olen huomannut, että kun tissit ovat kurissa (minulla on 75/E), olo on paljon luottavaisempi. Jos olet heikosti varustettu, niin liikkeestä vähän topatut parantavat itsetuntoa. Älä kuitenkaan pistä överiksi.

      Kengät pidä taitojesi mukaan. Jos et osaa kävellä korkokengillä ilman, että kävely muuttuu hevoskäynniksi, niin pidä korko alle viidessä sentissä. Todella pitkät korot sopivat vain hoikille hyväryhtisille naisille, jotka osaavat kävellä lantio edessä.



      Tähänkin neuvoon tulee varmasti tulikivenkatkuisia kommentteja, joten haluan huomauttaa tämän olevan vain yhden heikkoitsetuntoisen meikkaustaidottoman vinkki.

    • on hyvää ja mukavaa

      Mä oon aina ollu "ruma", jos verrataan ajan ihanteisiin tai ohimeneviin muoteihin.
      Mutta "rumuudesta" on ollu mulle tosi paljon hyötyä.
      Kaikki keinottelijat ja ulkonäköön satsaavat ja pinnalliset ihmiset on kiertääneet mut kaukaa.
      Olen esim. selvinnyt ilman moniongelmaisia desperaado-naisia.

      Nyt vanhempana mun rumuus kovasti vetoaa kaiken läpikäyneisiin vanhoihin naisiin. Entisiin kaunottariin.
      Ne suorastaan hädässä kaipaa omaa rumaa miestä kun prinssit on ne jo jättäneet.
      Mutta miksi tyytyä tähän naisjätteeseen !!??

      Kyllä rumalla on pajon tota suojaa kaikkea pahaa ja pinnallista moskaa vastaan !! Ole onnellinen !!
      Kannattaa keskittyä merkittäviin asioihin, ei pintaan...

    • Ammatillisen ope

      Moikka
      Ole vain oma itsesi. Meistä harva oli tyytyväinen ulkonäköönsä nuorena, mutta todellisuudessa ei kenelläkään ole aihetta siitä olla huolissaan.
      Se mitä ihminen on sisältä on paljon tärkeämpää. Vaikka omaisi missin vartalon ja enkelin kasvot, mutta ei ole sisältä kultaa, ei ole suosittu ja sellaisen ihmisen lähellä ei säteile mitään hyvää.
      Vataavasti vaikka ei olisi em. ominaisuuksia, mutta on sisältä kultaa. On henkilö pidetty ja toivottu vieras juhliinkin. Mene sellaisena kuin olet ja nauti, nyt on sinunkin juhlapäiväsi.

    • sisältää huviakin

      Voi harmi kun en kuulu tuttavapiiriisi että pääsisin rumuuttasi katsomaan.

    • ritu71

      Voih, tasan 20 vuotta sitten pääsin ylioppilaaksi. Sisko leikkasi hiukseni epätasaisesti (se ei silloin ollut muotia edes :D), itse meikkasin kevyesti, finnit ja arvet näkyi kyllä, Seppälästä omasta mielestäni kiva puku, halvat kengät ja sukkikset, tukka vain kammattu. Ei ollut kavereita, ahdisti ajatuskin mennä juhlimaan (syömään ne kai menivät jonnekin) muiden valmistuneiden kanssa, joten en sitten mennyt. Kotona perhejuhlat sukulaisten kesken. Siinä se oli. En silloin tuntenut itseäni juurikaan rumaksi, vaikka muuten olin epävarma. Nyt tunnen ja olen kuullut myöhemmin että olisi pitänyt tuntea silloinkin, hah. Onneksi en silloin tiennyt, olisin varmaan tehnyt itsarin. Elämä on tuonut itsetuntoa edes vähän, pärjään elämässäni oikein hyvin, olen opiskellut, on onnellinen perhe ja omia lapsia :)

      • on.

        Hyvä päätös. Jos sinusta tuntuu hyvältä että et mene lakkiaistilaisuuteen,niin silloin et mene. Pysy vain päätöksessäsi. Jos kerran olet ruma,niin miksi mennä tilaisuuteen. Opiskelitko yksityis tai koti-opetuksessa lukion? Jos taas opiskelit normaalisti lukiossa,silloin kai päivittäin luokkalaiset nauroivat rumuudellesi? Toisaalta jos olet jo ollut kolme vuotta luokkasi naurun kohteena,niin eikai tilannetta miksikään muuta lakkiaistilaisuus? Kyllä tilaisuuteen yksi tai kaksi rumaakin oppilasta mahtuu ja keventäähän se tunnelmaa.


      • Ritu 71

        Vielä piti sanomani, että surullista, jos on niin ulkonäkökeskeiseksi mennyt maailma. Valmistujaisissahan pitäisi juhlia sitä että koulu päättyy, hyviä arvosanoja tai ihan vain sitä että on saanut tutkinnon suoritettua. Ei kai se mikään kauneuskilpailu ole, ne on sitten ihan erikseen ja niistäkin voi olla vaikka mitä mieltä ;)


    • märzu

      Pisti todellakin vihaks sun teksti. Etkö huomaa ite, että kaikki johtuu vaan sun omasta saamattomuudesta ja itsesäälistä? Hyvä kampaaja ja meikkaaja saa ihmeitä aikaan, ja mene nyt ihmeessä ostamaan joku nätti mekko vaikka joku kaveri apuna ! Jos näkisit saman verran vaivaa juhliin valmistautumisessa ku tossa naurettavassa valituksessa, niin asiat ois paljon paremmin. Nyt vaan ylös sieltä ja laittautumaan, tsemppiä !!

    • Ennen koulukiusattu

      Se on Sinun juhla. Saat viettää sitä niinkuin haluat, tai olla viettämättä.
      Ja jos nämä muut äitin pikku diivat olisivat ilman meikkiä ja merkkivaateita, niin osa "kauniista" näyttäisi hyvin tavallisen näköiseltä. Ja tavallisiahan me ollaan kaikki. Joka tapauksessa kehoitan miettimään että haluatko sittenkään jäädä pois omista valmistujaisistasi, ne ovat kuitenkin VAIN kerran elämässä. Onko ramppikuume mahdollisesti iskenyt?
      Sitten kysyn, että kuka on ollut se julma ihminen joka on sanonut sinulle että olet ruma? Kenelläkään ei tietääkseni ole siihen oikeutta. Kauneusihanteet muuttuvat eri aikakausien ja mieltymysten mukaan.
      Siinä olet oikeassa, että itsetuntosi vaatii kohennusta. Jotakin on joskus mennyt väärin, ja et arvosta itseäsi riittävästi. Hanki apua ennenkuin sairastut (masennus, syömishäiriöt yms.). Avun hankkiminen ei ole helppoa, sillä ensiksi joutuu myöntämään itselleen epäonnistuneensa. Avun hankkiminen vaatii rohkeutta ja vahvuutta. Mutta jos joku asia estää tekemästä jotakin normaalia mitä haluat, on se ongelma johon kannattaa puuttua.
      Lopuksi neuvon, että jos sinulla on ongelmia ihon kanssa, kysy neuvoa kosmetologilta. Jos et pidä hiuksistasi, vaihda kampaajaa, ja mieleisen löydettyäsi, kysy rohkeasti vinkkejä. Itse aikanaan opetellessani meikkaamaan, kysyin meikkiliikkeen myyjältä meikkausneuvoja. He neuvovat mielellään. Osa vaatekaupan myyjistä ovat erittäin koulutettuja ammattilaisia, ja osaavat neuvoa mikä sopii juuri sinun vartalolle korostaen sinun parhaita puolia.
      Minä en nää ongelmana juhliasi, vaan asennetta itseäsi kohtaan. Muista että olet yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin. Ja sinulla on yhtä iso oikeus juhlia juhlaasi kuin kellä tahansa muullakin.
      PS Itse viihdyn ennemmin mukavien ihmisten kuin kauniiden ihmisten seurassa. Mitä tehdä kauniilla kaverilla joka on muten kusipää...?

    • Insinööri 2009

      Kukaan ei ole liian ruma tai kaunis minnekään, jos joku on sinua rumaksi haukkunut, niin hänellä täytyy olla todella huono itsetunto!

      Onnea valmistumisesi johdosta!

    • totuus tekee vapaaks

      Saatat sairastaa dysmorfista ruumiinkuvanhäiriötä. Tai sitten vain nuoruuden huonoa itsetuntoa. Joka tapauksessa 20 vuoden päästä kadut tuota itsesi hyväksymättömyyttä nuoruudessa. Ihmisen mieli voi valehdella näissä asioissa raskastakin raskaammin. Ainekset sinussa voivat olla miksi tahansa kaunottareksi, mutta ne toteutuvat vasta, kun mielesi eheytyy, valheiden tilalle tulee oikeita mielikuvia ja löydät sisäisen naisellisuutesi. Todennäköisesti et usko tätä, ja sehän se tässä surullisinta ja myöskin pirullisinta onkin.

      Etsipä netistä tietoa tuosta dysmorfisesta ruumiinkuvanhäiriöstä. Ja etsi myös itsellesi terapia-apua käsitelläksesi ne asiat, jotka oikeasti ovat ongelmiasi. Ulkonäkösi se ei ole. Paitsi jos kasvosi olisivat todella palaneet tai vaurioituneet pahasti esimerkiksi jossain onnettomuudessa. Mutta siitähän ei ole kyse.

      Kumpa voisit uskoa, että eheydyttyäsi alat näyttää omissa silmissäsi kauniilta, voit löytää oman tyylisi ja naisellisuutesi ja että kaikki muutkin näkevät silloin sen. Sinun ikäisesi ihminen vain on niin altis kaikille valheille.

    • _n_i_m_i_m_e_r_k_k_i

      En lukenut noita vastauksia mitä sinulle on tullut, mutta voin kertoa, että oman lakkiaspäiväni pilasin osittain juuri tuollaisella mentaliteetilla. Oma lukioaikani oli surkeinta aikaa elämässäni ja eristäydyin jotenkin kaikista entisistä kavereistani. Sitten tappelin vanhempieni kanssa lakkiaisaamuna ja menin naama nyreänä lakkia hakemaan. Loppuillasta juhlat olivat jo paremmat, mutta sukulaiseni muistavat varmasti vieläkin surkean naamani muiden iloisten lakitettavien joukosta.

      Voin kertoa, että teet itse asiasta pahemman kuin se on. Omissa lakkiaisissa mietin vain, että tässä olisi voinut luoda tusinoittain ystäviä, mutta sen sijaan olin vain yksin ja suoritin mitä piti. Oikeasti tilanne ei ollut niin paha kuin luulin ja parin puolitutun tultua juttelemaan minun kanssa niitä näitä ennen varsinaista lakkien hakua, tajusin että minun olisi alunperinkin pitänyt vain ottaa ilo irti päivästä muiden tavoin.

      Älä siis vajoa synkkyyteen. Ponnistele sinne lakkiaisiin laittautuneena ja koita saada muiden ilosta ammennettua hieman itseesikin. Siitä tulee hyvä päivä ja myöhemmin surkuttelet mikäli et mene. Leuka pystyyn ja juhlahumuun. Olet sen ansainnut. :)

    • idefixu

      kuin tehty, mutta sanon siitä huolimatta, että mene ihmeessä. Ota sellainen asenne, että tällainen olen ja tällaisena saan kelvata. Otat positiivisen asentaan ja juttelet aktiivisesti kaikkien kanssa.

      Itse muistan joskus, kun minua alkoi ottaa päähän se, miksi minä aina käännän katseen ensiksi pois, jos joku tuijottaa suoraan silmiin, varsinkin jos tuo tuijottaja on kaunis nainen. Sitten vaan päätin, että seuraavan kerran metrovaunussa, kun minun ja kauniin naisen, joita siis ilmeisesti pelkään, katseet kohtaavat en se ole minä joka lopetaa tuijotuksen. Ja se tuijotus ainakin tuntui kestävän ikuisuuden, mutta en antanut periksi, kunnes hän lopetti tuijotuksen. Lopultakin se oli yllättävän helppoa. Asenteesta ja tiukasta päättäväisyydestä se on kiinni.

      Päätät vaan olla iloinen ja sosiaalinen valmistujaisissa ja pidät päätöksestä kiinni, niin hyvin se menee.

      Laulaja Kaija Koo harjoitteli nuorena tyttönä uskallusta laulamalla vaikkapa bussissa. Hän vaan alkoi yhtä äkkiä laulaa. Oli siinä muilla matkustajilla ihmettelemistä. Monet esiintyjä jännittävät niin paljon, että oksentavat ennen esiintymistä, mutta sinne lavalle he silti nousevat. Pelkoa voi hallita, sen saa aisoihin.

      Potku persuksiin ja onnea matkaan!

      • santapukki

        Oletkohan nyt käsittänyt ihan oikein tuon seksuaalielämän koodiston? Tarkoitus ei ole voittaa tuijotuskilpailua vaan saatava aikaan merkityksellinen katse, jonka jälkeen voi tehdä lähestymisyrityksen.


    • asenteenkantaja

      Todella masentavaa tekstiä. Jos peilejä tai mitään muitakaan kuvastimia ei olisi olemassa niin sinulla ei olisi mitään tällaista ongelmaa.

      Mietippä sitä.
      Kaikki on vaan sinun omassa päässäsi.

    • kkkk2324234

      valmistujaisethan ovat juhla koulun käynnistä selvityimisestä eikä missikisat niinkuin joku jo totesikin. Ei kukaan sinua siellä hauku miltä näytät ja luulen että et kuitenkaan näytä rumannäköiseltä, vaan se ajatus on vaan sinun päässäsi. Yksi muistisääntö mitä olen yrittänyt pitää mielessä on se, että jos miettii lähteäkkö johonkin tapahtumaan vai ei, niin on hyvä muistaaa että yleensä se kaduttaa paljon enemmän jos ei lähtenyt kuin se että meni paikan päälle mutta tapahtuma ei ollutkaan niin mahtava kuin oli odottanut.

      Tsempillä vain juhliin, olethan tehnyt ison urakan että olet valmistunut niin juhli kunnolla vaan :)

    • veiramo40

      heiheiolet-lakkianssain-kovan-työnkanssa.seon-sinnun-v.s
      -

      älämuista-välitä
      -oletvarmastiyhtähyvännäiköinen-kuintoisetkin-mninustasinäikaunes-jatoistenhuomtainen-on-ok--ole-omaitsesi-ja-luonnelenin-oNNEA-JA-PÄÄ-PPYSTYYN

    • syrtzi

      monella muulla varmaan kans sama ongelma. Mutta se kaunistaa ku on iloinen asenne ja ainakin yrittää olla itsevarma! Tsemppiä.  

    • juhlaa

      tammikuulla, mutta minulla ei varsinaisesti ollut muuta valmistujaisjuhlaa, kuin aamukahvit kera toisen valmistuneen ja opettajien kanssa. Tuntui melko laimealta ja epätodelliselta koko valmistuminen. Voisi olla näinkin joten vietä toki valmistujaiset. Olet ne ansainnut.

    • Sinihiippa

      Minulla on paksut jalat, kuin pylväät, vaikka muuten olen hoikka. Käsivarteni ovat pisamaiset ja arpiset pitkään sairastetun ihottuman vuoksi. Ihokarvojakin niissä on melko tiheään. Pitkikset aina jalassa ja helteelläkin pitkähihaista. Olen 23 vuotta ja lähdössä yksin Jugoslaviaan. Teen mukaani hihattoman leningin, koska tiedän että siellä on helteistä heinäkuussa. Tunnen itseni alastomaksi mekossa mutta lähden kuitenkin kaupungille rantakatua. Olen sisämaan kasvatti ja en ole nähnyt niin isoa merta. Nautin auringosta ja olen innoisani. Yksin kuljeskelusta ei tule kuitenkaan mitään, sillä nuoria komeita miehiä työntyy paikassa kuin paikassa juttusille ja seuraa pitämään. Eivätkö he huomaa, millaisilla pökkelöillä liikun ja miten ruma pisamainen hiirulainen olen muutenkin?

      Katselen ohikulkevia. Kuka on minkin näköinen, mutta ei mitään eroa sillä, kumpi ryhmä näyttää onnellisemmalta. Kuka kantaa rellukkamahaa, kuka läskista takapuolta, kuka isoa nenää, kuka kaljua... Tajuan vähitellen, että on älyttömän itsekeskeistä antautua ajattelemaan, että noilla asioilla lopulta olisi suurta merkitystä. Mietin tuntemaniani ihmisiä. Ei sieltä täydellistä löydy. Joku, jota olen pitänyt lähes täydellisenä huomaan, että hänellähän on pienet tihrusilmät ja vesirokon arpia. Leukakin melkein kuin miehellä. Pointti onkin se, että hän tuntuu olevan sinut itsensä kanssa ja näyttää ilonsa. Sellainen sisäinen säteily tekee hänestä kauniin ihan oikeasti.

      Vaikka olisit kuinka kaunis, mutta kulkisit lytyssä ja katse maahan pälyillen, et olisi hyvännäköinen ja viehättävä. Nosta leukasi pystyyn ja kanssa ulkokuoresi ylväästi. Jos et itse arvosta itseäsi, ei sitä tee kukaan muukaan. En tarkoita sellaista itserakasta, itsekeskeistä itsensä nostamista muiden yläpuolelle vaan samalle tasolle. Olet huomenna kuningatar, säteile tyytyväisyyttä siitä, mitä olet saanut aikaan. Älä katso peiliin, jos se sinua kiusaa. Kulje iloiten ja huomaat, että saat hyväksyviä kommentteja. Pukeudu niin, että tunnet olosi hyväksi. Jos et itse osaa meikata, pyydä jota kuta tuttua. Joku voisi tehdä sinulle piristävän kevyen meikin oikein mielellään - vaikka sisäinen kauneus onkin se oikea kauneus niin siitä ei pääse mihinkään, että pieni värihipaisu saa ihmeitä aikaan - ei ehkä niinkään muiden silmissä vaan omissa ja antaa lisää itseluottamusta, joka saa hehkumaan.

      Siis nauti, nauti, olet sen ansainnut. Anna ilosi kuplia ja hyväksy että jännittää, sekin kuuluu asiaan.

      Oikein iloista ja onnistunutta valmistumisjuhlaa!

      • pappa jo

        Kaikki ovat nuorena kauniita omalla tavallaan, usko tämä ja nyt heti.
        Kun muutaman kymmenen vuoden päästä katsot entistä valokuvaasi, niin varmasti ajattelet että olisinpa vielä noin nuori ja sievä. Elämä vierii nopeasti ja ennenkuin arvaakaan on jo ilta, älä tuhlaa sitä turhiin murheisiin vaan elä täysillä juuri sellaisena kuin olet. Tulet huomaamaan jos todella haluat että arvokas ja ihana elämä ei ole kiinni virheettomästä ulkonäöstä. Onnellistä jatkoa sinulle.


    • yo vm. 77

      Tottakai menet juhliin. Taidat olla liian kriittinen ulkonäkösi suhteen. Itse kärsin aikoinani samasta ongelmasta, mutta iän myötä olen huomannut, että kauneus on katoavaista, sillä kaikkihan me vanhenemme.
      Reippaasti vain juhliin. Riittää kun on pestyt hiukset, kevyen meikin voi laittaa. Eiköhän kaapistasi löydy jotain siistimpää vaatetta (ei sen välttämättä juuri uutta tarvitse olla). Sinullahan on hyvä todistus ja perhe ja kaverisi tukevat sinua. Lopusi parhaat onnittelut uudelle ylioppilaalle.

    • nkakskaks

      Minulla oli aivan samanlainen tunnu ennen valmistujaispäivääni. En olisi halunnut laittaa päälleni hametta tai meikata, koska ajattelin että näyttäisin naurettavalta... kuin harmaalta kivimöhkäleeltä, jonka päälle olisi vedetty pinkki pitsihame.

      Kuten joku sanoikin, kävele selkä suorana ylpeänä itsestäsi... tai vaikka et aitoa ylpeyden tunnetta pystyisi saavuttamaan niin muista hyvä ryhti. Ihmiset näkevät sinusta vain sen mitä esität heille. Kun laitat hiuksesi, meikkaat, pukeudut nätisti ja kävelet pää pystyssä, he näkevät sinussa nuoren naisen, joka käyttäytyy juuri niin kuin ikätoverinsa: eikä sinuun silloin kiinnitetä paljon sen enempää huomiota ;)

      Kävin valmistujaispäivääni varten pukeutumisneuvojalla ja kampaajalla, mikä myöskin kohotti itsetuntoa kun omaan visuaalisen näkemykseeni en osannut luottaa. Sitä varten tuollaisia palveluja on, että niitä voi käyttää. Haluaisin niin kovasti rohkaista sinua olemaan kaunis. Kokeile sitä.. ja harjoittele vaikka etukäteen. Kysy apua. Siinä ei ole mitään hävettävää, että haluaa olla kaunis.

      Onnea elämäntiellesi ja valmistumisjaistesi johdosta!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe