Kastajaiset

Aja tolla

Pitäisi mennä lapsenlapsen kastajaisiin. voiko ukki laittaa mustan puvun(kun muut ei sovi enää päälle)?
Mitä kastelahjaksi poikavauvalle voi antaa? Ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä ja pakanana en ole osallistunut aiemmin muidenkaan ristiäisiin.

4

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatoksia...

      Voit laittaa mustan puvun. Olen ollut ristiäisissä, joissa lähes kaikilla miehillä oli musta puku, ja se teetti jo vähän tummaa vaikutelmaa, mutta jos musta puku on ainoa päällesopiva, niin ristiäisten vuoksi ei uutta kannata ostaa (siis jos et muuten uutta, vaikka vaaleamman väristä tarvitse).

      Kastelahjavaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Jos haluat suosia muistoesinettä, niin kiertele kultasepänliikkeitä, niissä on valikoimaa. Jos haluat jotain käytännöllisempää, niin varmaan voit kysyä pojaltasi/tyttäreltäsi, mikä olisi toiveissa. Toisaalta voit ajatella jotain esinettä/tavaraa, joka on lapsen kasvaessa hyödyllinen. Onko sinulla itselläsi esim. harrastusta, johon poika voisi varttuessaan ottaa osaa (mennä ukin kanssa kalaan tai keräillä postimerkkejä...?). Silloin voisit ostaa jo tulevaisuuden varalle jotain, mistä aikanaan voisi tulla osa teidän yhteistä juttua. Aina pätevä vaihtoehto on tietysti pankkitilin avaaminen lapsen nimelle. Ei sinne suuria summia tarvitse laittaa nyt, ja myöhemminkin talletat haluamasi summan silloin tällöin. Mutta on sitten pientä pääomaa pojalle. Eli vaihtoehtoja löytyy, kun mietit avarakatseisesti. Onnittelut isoisälle!

    • Ukki on muotia

      Kyllähän musta puku sopii - juhla mikä juhla. Voithan koristaa itsesi vaikka miten kesäisellä paidalla ja solmiolla. Lahjakysymys on hankala - riippuu kai tasan vanhemmista, mikä heille kelpaa...

      • Aja tolla

        Eipä sitten tarvitse pukukauppaan lähteä.


      • Pappa minäkin
        Aja tolla kirjoitti:

        Eipä sitten tarvitse pukukauppaan lähteä.

        Olen muutamissa kastajaisissa nähnyt poikalapsen saavan puukon. Onko se sopiva lahja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe