vai haluaisitko olla vaikka vielä kolmekymppinen, tai näyttää niin nuorelta.Tämä aikahan niin rakastaa nuoruutta. Nuoruus on niiiiin ihanaa ja vanhoja ei ole. Ne ovat laitoksissa - kuolemassa?
Ollaaan 50+ ikäisiä,
26
187
Vastaukset
Ei se elämä kolmikymppisenäkään mitään herkkua ollut. Raatamista ja säästämistä että sai velat maksettua.
Tämä nykyinen on siihen verrattuna paljon leppoisampaa. En vaihda.- Harmaa hapsi
ennenvanhaan pakerrettiin nuorena tosi paljon, piti olla asp-säästäjänikin, että yleensä asuntolainan sai. Ja silloinkin hattu kourassa oltiin vielä pankinjohtajan pakeilla.
Ajat ovat muuttuneet. - omassa 25 v.
Harmaa hapsi kirjoitti:
ennenvanhaan pakerrettiin nuorena tosi paljon, piti olla asp-säästäjänikin, että yleensä asuntolainan sai. Ja silloinkin hattu kourassa oltiin vielä pankinjohtajan pakeilla.
Ajat ovat muuttuneet.asp -säästön vuoksi asunnon sai kolmen vuoden säästöllä,
velattomaksi kymmen vuoden maksuilla.
Ei siinä tarvinnut olla hattu kourassa - sopimus oli sopimus.
Näin ei taida enää olla?
- HTZA
Höpö.
Kaikkihan haluaa olla nuoria ja nuorennäköisiä.
Minä sain Mopon 13 vuotiaana, ja sen jälkeen toivoin, monta kertaa, että olisin 10v. Pienemmällä pippelillä.
Ihan en muista, mutta polkupyörällä-ajon opettelussa saattoi olla samoin. Saatoin toivoa, jopa, että olisin ollut tyttö.
Noh, faijaa huvitti.
Turha aloitus.- Harmaa hapsi
myös sinun vastauksesi, varsinkin se pippeliosuus. Kumma kyllä siihen se menee jostakin syystä?
- HTZA
Harmaa hapsi kirjoitti:
myös sinun vastauksesi, varsinkin se pippeliosuus. Kumma kyllä siihen se menee jostakin syystä?
sinuakin, löysit siitä, itsellesi, olennaisen.
- Harmaa hapsi
HTZA kirjoitti:
sinuakin, löysit siitä, itsellesi, olennaisen.
ollenkaan ja olennainen oli vain sinulla.
- 49v nainen
Myönnän että hirvittää, ja pelottaa, tuo vanheneminen...
Sitä katsoo itseään peilistä, puristaa löystynyttä ihoaan sormien väliin, tekee kasvojen kohotusta ja miettii, että josko menis face liftiin...
Katsoo alastonta vartaloaan peilistä, miettii että nostattaisko rintoja...
Hiusten värjäystä olen aina tehnyt joten harmaat eivät ole päässeet koskaan näkyviin asti. En osaa arvailla edes miten paljon tai vähän harmaita hiuksia voisi olla.
Jostain syystä ulkonäölliset paineet kohdentuvat juuri meidän ikäryhmään... Voisiko syynä olla se, että meidän on sinniteltävä työelämässä vielä 10-15 v ja oltava dynaamisia? Joskus tuntuu että kun saa 60 v mittariin, voi mennä helpommin?- Harmaa hapsi
pitää itsestään huolta. Mutta luonnollinen vanheneminen on myös ihanaa. Harmaat hiukset tuovat arvovaltaa
joka vielä nuoremmilta puuttuu ja muutenkin iän tuoma tieto ja viisaus antaa hyvää voimaa olla vaikka lastenlasten kanssa ja mahtava kun he kunnioittavat. En ole kyllä ikänäni välittänyt tuon taivaallista ulkonäöstäni, mutta sen verran kyllä terveydestäni että vaikka kuinkakin oma auto olisi helppo valinta monelle pätkälle, mieluummin nykyisin kävelen vaikka aikaa kuluisikin hiukan enemmän.
Harmaus kuuluu tähän ikään, jos olisin mustatukkainen ja parraton niin kaikki pitäisivät kakarana. Sitten jo pitäisi tarkkailla puheitaan arvovaltansa säilyttääkseen.
- samilja
"Ne ovat laitoksissa - kuolemassa?" Toki provon ymmärrän.
Ei mene jakeluun moinen virke. Laitospaikkoja on nykyisin senverran vähän, ettei sinne mennä vuosiksi odottelemaan, josko viikatemies tulee kylään.
Mikä sinusta on vanha? Eihän vanhuus ole sairaus, ei vika, eikä vamma.
Kuolemansairas voi olla nuorikin, ja hyvä elämä voi jatkua pitkään, joillakin viime hetkeen saakka. Minulla on ystävä, pian täyttää 9-kymmentä, jonka elämä on energista ja pirteää, asuu yksin, matkustelee.
Ihme, jos et näe vanhuksia, heidän (meidän) osuutensa väestöstähän kasvaa koko ajan. Vai näyttävätkö he niin nuorilta, ettet heitä erota?
Ulkonäkö muuttuu, ainakaan minä en näytä 3-kymppiseltä. Sehän olisi perin pelottavaa, jos ei ikääntyisi ajan myötä. Sisäinen minäni on kaiken ikäinen, minkä milloinkin.
Terveys on, ainakin minulle, ulkonäköä tärkeämpää.
.- Harmaa hapsi
sitä että nykyään ei NÄHDÄ vanhuutta. Ihannoidaan NUORUUTTA.
Vanhat ovat ihania ja toivon heille pitkää ja tervettä ikää ja ainakin hyvää vanhuutta. Ja toivottavasti sellaisissa paikoissa jossa he haluavat vanhuutensa viettää. Mutta jos nuoruutta ihannoidaan liikaa, vanhat unohdetaan. - k/k
Tänään kun siimurilla pihoja kiertelin en ollut harmaaparta katos kun ruohonsilppu värjäs naaman vihreeks.
siin työn lomassa koitin oikein dynaamisesti nostella housujani,just siks kun nuorukaisia ollaan.
Ei todellakaan haluais olla 30v liian rankkoja vuosia takana nyt kun pikkasen seestyy siit haluu nauttii.
Mä oon koht 60v ja olen ihmetelly kosk se vanhuus tulee, pitäis nyt muutaman päivän rokuulia et kerkeis keittiön remppaamaan. - samilja
Harmaa hapsi kirjoitti:
sitä että nykyään ei NÄHDÄ vanhuutta. Ihannoidaan NUORUUTTA.
Vanhat ovat ihania ja toivon heille pitkää ja tervettä ikää ja ainakin hyvää vanhuutta. Ja toivottavasti sellaisissa paikoissa jossa he haluavat vanhuutensa viettää. Mutta jos nuoruutta ihannoidaan liikaa, vanhat unohdetaan.Noo, kuka unohtaa, kuka ei. Minä en.
Toisaalta, en kyllä haluaisi omaan nuoruuteeni uudelleen.
Voihan ihminen suodattaa elämästään paljonkin, halutessaan. Jos pelkää omaa vanhenemistaan, ei ehkä halua nähdä vanhojakaan.
Jos maailma tuntuu vinksahtaneelta, pääasia, ettei itse vinksahda. :))
Ymmärsin kyllä provosi, kuin sanoinkin. - samilja
k/k kirjoitti:
Tänään kun siimurilla pihoja kiertelin en ollut harmaaparta katos kun ruohonsilppu värjäs naaman vihreeks.
siin työn lomassa koitin oikein dynaamisesti nostella housujani,just siks kun nuorukaisia ollaan.
Ei todellakaan haluais olla 30v liian rankkoja vuosia takana nyt kun pikkasen seestyy siit haluu nauttii.
Mä oon koht 60v ja olen ihmetelly kosk se vanhuus tulee, pitäis nyt muutaman päivän rokuulia et kerkeis keittiön remppaamaan.Älähän ylen ylennä minua, kunhan haastelen, ja viisastelen. En haluaisi minäkään 3-kymppiseksi uudelleen, en.
Eihän vain B-rapun nutturapää, koiranpissattaja, soittanut Ufo-hälytystä, ja kertonut vihreitten miesten piirittävän rakennusta? :))
Ollaan muuten synnytty melkein samana päivänä, ei ihan samana vuonna kuitenkaan.
Sulla sitä on hommaa, joudatko lonkanvetoon ollenkaan? - Harmaa hapsi
k/k kirjoitti:
Mä oon koht 60v ja olen ihmetelly kosk se vanhuus tulee, pitäis nyt muutaman päivän rokuulia et kerkeis keittiön remppaamaan.vielä ylen vetreitä ollaan nykyään, polkupyörällä kulkee parikymmentä kilsaa ihan leppoisasti vaikka päivittäin, ei kait sitten uskalla puhua vanhoista viiskymppisistä kun kaikki ovat niin hyväkuntosia nuoria.
Että ihan naurattaa.
Juu, vanhoja ollaan sitten parinkymmenenvuoden päästä josko sittenkään ja elämänkokemus senkun kasvaa. samilja kirjoitti:
Älähän ylen ylennä minua, kunhan haastelen, ja viisastelen. En haluaisi minäkään 3-kymppiseksi uudelleen, en.
Eihän vain B-rapun nutturapää, koiranpissattaja, soittanut Ufo-hälytystä, ja kertonut vihreitten miesten piirittävän rakennusta? :))
Ollaan muuten synnytty melkein samana päivänä, ei ihan samana vuonna kuitenkaan.
Sulla sitä on hommaa, joudatko lonkanvetoon ollenkaan?ja alan keittiön purkuun ,erellisen elämäni työ poikkesi sen verran talkkarin hommista et olen kaivannut niitä ja tää koti homma on terapiaa.
En oikein osaakkaan olla vaan pari päivää menee ja sit mä alan huokailemaan ja kierrän ikkunasta toiseen.
Olen kuullut et matkailu piristää ja tänään mä läksin livohkaan,otin sellasen äkkilährön kun ovat halpoja.- samilja
koti-kiusattu kirjoitti:
ja alan keittiön purkuun ,erellisen elämäni työ poikkesi sen verran talkkarin hommista et olen kaivannut niitä ja tää koti homma on terapiaa.
En oikein osaakkaan olla vaan pari päivää menee ja sit mä alan huokailemaan ja kierrän ikkunasta toiseen.
Olen kuullut et matkailu piristää ja tänään mä läksin livohkaan,otin sellasen äkkilährön kun ovat halpoja.Etpä taida viihtyä pitkällä lonkanvetotauolla. Mistähän tuokin sanonta lie peräisin?
Meilläkin on ollut jo pitkään haaveissa keittiöremontti, saa nähdä, tuleeko siitä mitään tässä elämässä. :))
Matkoillako olet, vai töistäkö karkasit?
Ei sitten muuta, kuin mukavaa, virkistävää, aurinkoista ja sopivasäistä kesälomaa! :) - k/k
samilja kirjoitti:
Etpä taida viihtyä pitkällä lonkanvetotauolla. Mistähän tuokin sanonta lie peräisin?
Meilläkin on ollut jo pitkään haaveissa keittiöremontti, saa nähdä, tuleeko siitä mitään tässä elämässä. :))
Matkoillako olet, vai töistäkö karkasit?
Ei sitten muuta, kuin mukavaa, virkistävää, aurinkoista ja sopivasäistä kesälomaa! :)mun livohka ei oo lomapaikka lapissa,se on käpälämäki,mennä harvoilla ,ottaa Ritolat, lähteä kalppimaan
Eli painella pakoon, se äkkilähtö oli vaan kuvaamas tilanteen vakavuut.
en mä lähre kirveelläkään enää pois Suomesta kotimaas voin autoilla ja aionkin ainakin käyrä Raatteen tiellä mm.
muutamat vuodet kolmestakympistä eteenpäin olivat elämäni vaikeimmat, tähän mennessä eletyistä.
Niihin vuosiin mahtuivat syntymä, kuolema, vammaisuus, suurista suruista toipuminen, oman elinikäisen sairauden löytyminen.
Nyt on ihan hyvä elää, mutta koska tahansa voi tulla muutos huonompaan suuntaan.
Vanhuus kuitenkin on vielä kaukana, mieli on pirteä ja olemus nuorehko, ainakin toivon niin.Tällä kokemuksella 3-kymppisen kroppaan.
olla kolmekymppinen? No, en todellakaan, vaikkakin silloin oli elämäni vuosiin hyvällä mallilla, uusi elämäni alkoi silloin:)))
Tää ikä on ihan passeli,tai en oikeestaan tiedä minkä ikäinen olen:)))
Tulee mieleeni, kun pojan poikani, oli tarhassa ja siellä oli aiemmin ollut puhetta mamman tulosta kylään, hoitaja oli sitten ennen pois lähtöä kysässy, "tuleekos se mummo sit tänään" poika oli napittanu hoitajaa vähän aikaa silmiin ja sanonu "ei se mikään mummo oo, se on mamma, siun pitäs oikein nähdä millanen se on."
Olin kyl tosi otettu:)))))- Meriläinen
Parasta ikääni vietän, olen oikeastaan aina viettänyt.
Ehkä se on meillä geeneissä, systeri ei ole koskaan valittanut ikäänsä on mua kymmenen vuotta vanhempi. Äiti kuollessaan 84 en koskaan kuullut haaveilevan olevansa nuorempi.
En ymmärrä ollenkaan tuota että aikaa kulutetaan sellaisen miettimiseen mille ei voi mitään. Siinä menee hukkaan sekin aika jonka voi käyttää elämänsä parantamiseen, tulevaisuuden miettimiseen, mitä kaikkea kivaa onkaan vielä jäljellä.
Elää tätä hetkeä parhaimmalla tavalla, Carpe diem. - Anjaniina
en!
Elämä on hyvä just ny.
Mä voin tehdä hulluja juttuja ja elää niinku haluan.
Tää on hyvä just ny.
Naama on mitä on, mut se nauraa aamuisin peilistä, riittää mulle ;))- Anjaniina
minttupuu kirjoitti:
oikeastaan turha viesti, Anjaniinan ja Meriläisen kans samaa mieltä.
saahan sitä kysyä.
Minust on hauskaa, kun voi tehdä juttuja, joita monen muun ego ei kestä.
Mites ajelis kednah...uralilla ;)
ei kestä pää sitä miehellä, joka uneksii mustangeista ja isoista pyöristä ;)
Vaan urrepa osoittautui sympaattiseksi ja keräs oman ihailevan kansanosansa ympärillen ;)
Hihaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222367
- 931505
- 1161248
- 751120
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18949Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851- 52842
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209830Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18821- 34785