Onko kellään kokemusta yöllisestä horkkakohtauksesta? Minulla nämä alkoivat vuosi sitten ja kun nyt menin lääkäriin, en saanut apua. verensokeri on kohtauksen aikana normaali, verenpaine tasolla 170/114. kohtaukseen ei liity kuumetta, vain kamala horkka. Syön orlocia 5mgx2 ja minulla on todettu eteisvärinäpyrähdyksiä. ko pyrähdykset eivät oo kohtauksenaikana päällä vaan vasta aamulla. horkka tulee aina yöllä eikä sitä voi mitenkään ennustaa. En näe ennen sitä enkä sen jälkeen painajaisia. Kilpirauhaskokeet olivat normaalit eikä lääkäri enempää halua tutkia. Menen yksityiselle ens vkolla joten antakaa jotainvinkkiä mistä voi olla kyse!! Oon jo tosi väsy enkä voi ymmärtää et mikä tämän aiheuttaa. Oon pudottanu painoa reilussa 2 vuodessa n 20kg elämäntapamuutoksella. Saadaanko selvyys vasta ku on hampaat naulassa?? oon vasta 32v ja elämä muuten reilassa. tv Kaijuli
yölliset horkkakohtaukset
12
21844
Vastaukset
- jepulis22
minkälaisia horkkakohtauksesi ovat, mitä silloin tapahtuu ? Orlocia menee aika paljon päivässä , ? Toisaalta , jos vaivasi, eteisvärinä vaatii, pakkohan on syödä, verenpaine on koholla, ollut kauankin, siihenkö orloc määrätty ? Orloc aiheuttaa mm väsymystä, sekä hidastaa elintoimintoja, lähinnä sydämen.
- kaijuli
Eli herään keskellä yötä ihan kamalaan paleluun, hampaat lyö suussa keskenään ja verensokerin otto on vaikeaa kun tärisen ihan kauttaaltaan. olo on kuin olisi kova kuume vaik lämpö normaali. Mulla on synnynnäinen sydänvika minkä takia verenpaine koholla ja sit nää rytmihäiriöt minkä vuoksi tuota orlocia menee. normaalitilassa verenpaine ollut nyt tasolla 120/65-75 eli ihan ok. Huhtikuun lopulla koetettiin tehdä katetriablaatio rytmihäiriöiden hoitamiseksi, mikä ei siis onnistunut kun hoidettavissa olevat rytmihäiriöt eivät käynnistyneet. Tuo ilta-annos orlocia menee 5mg kun sillä yritetään saada rytmit kohdilleen muttei auta joten kardiologi nyt miettii josko orlocin rinnalle otettaisiin toinen lääke. itse haluan vain saada selville mikä on vialla ja missä kun tätä horkkaa tulee ja verenpine nousee kohtauksen aikana radikaalisti. muulloin verenpaine ollut todella hyvä. jos joku voi auttaa niin olisin todella kiitollinen.
- Mhb
lämpö kainalosta mitattuna näyttää 37.00ast.C ei välttämättä kerro onko kuumetta, vai ei. Tee tuo immuunipuolustusmittari joka kertoo sinulle normaalilämpösi esim. 34.00ast.C, niin 37.00ast.C horkka-aikaan tarkoittaa 3-C.asteen kuumetta ja silloin iskee horkka päälle.
--------------------------------------------------------------------------------------------
>>>>>>>>>>Immuunipuolustus:
Mystinen yhtälö:
Kun limakalvot eivät ole kunnossa (ei löydy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin 1.0.immuunipuolustus ei ole kunnossa ja sekä 1.1.hermostollinen-, että 1.2.hormonaalinen-järjestelmä eivät ole kunnossa.
Ja kääntäen-
Kun limakalvot ovat kunnossa (löytyy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin 1.0.immuunipuolustus on kunnossa ja sekä 1.1.hermostollinen-, että 1.2.hormonaalinen-järjestelmä on kunnossa.
Immuunipuolustuksen mittari=elimistön lämpö kainalosta mitattuna:
Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä alkaen mittaukset 2-3'tunnin kuluttua rasituksesta, sekä rasitusta seuraavana lepopäivänä. Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu vähintään(!) viiteen 2-3 tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon. Esimerkiksi: 35,9 36,6 36,5 37,1 36,3 /5 = 36,48 C-astetta.
36,40 - 36,80 C-astetta, jossa immuunipuolustus toimii normaalisti.
36,00 - 36,40 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
35,50 - 36,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on keskivaikea.
35,00 - 35,50 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
alle 35,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!
Immuunipuolustustuksen vahvistamiseksi tarvitaan nämä nimen'omaiset kolme tärkeintä probioottia:
1. Lactobacillus asidophilus,
2. Lactobacillus bulgaricus ja
3. Bifidobacterium.
Joita on saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 5-(suositus on 10-)miljardia bakteeria/vrk. Joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa. Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon tarvitaan juuri Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella "antibioottikuurilla"!- jepulis23
on ollut mullakin, siitä vain on aikaa, vuosia, ensimmäinen horkka ehkä 90-luvulla, jolloin v 1994 kilpirauhaskokeita ja ne "normaalit", vaikka vähän pielessä, sillain mentiin 3 vuotta ja sitten jokin arvo oli 57, pitäis olla n 10 ja allekin, siitä lähtien thyroxinia, jota menee nykyään 1,5tbl (0,1mg), kokeissa kävin, lääkäri vain sanoi sen arvon olevan hieman, en muista ny kumpaan suuntaan, pielessä joka antaa aivoista käskyjä, mutta kun oireita ei ole ollut.................
ja oon ollut kamalan kipeä, kun syön iltapäivisin, VÄSYTTÄÄ, nukun vaikka pystyyn, lääkäri sanoi johtuvan orlocista ja kehoitti hiljalleen lopettamaan sen, nyt otan puolikkaan, ennen kokonaisen, 5mg.
Samanlaista arvailua syyn hakeminen on lääkärillekin kuin täällä haetaan, täällä saa parempia vastauksia yleensä. - Kaijuli
jepulis23 kirjoitti:
on ollut mullakin, siitä vain on aikaa, vuosia, ensimmäinen horkka ehkä 90-luvulla, jolloin v 1994 kilpirauhaskokeita ja ne "normaalit", vaikka vähän pielessä, sillain mentiin 3 vuotta ja sitten jokin arvo oli 57, pitäis olla n 10 ja allekin, siitä lähtien thyroxinia, jota menee nykyään 1,5tbl (0,1mg), kokeissa kävin, lääkäri vain sanoi sen arvon olevan hieman, en muista ny kumpaan suuntaan, pielessä joka antaa aivoista käskyjä, mutta kun oireita ei ole ollut.................
ja oon ollut kamalan kipeä, kun syön iltapäivisin, VÄSYTTÄÄ, nukun vaikka pystyyn, lääkäri sanoi johtuvan orlocista ja kehoitti hiljalleen lopettamaan sen, nyt otan puolikkaan, ennen kokonaisen, 5mg.
Samanlaista arvailua syyn hakeminen on lääkärillekin kuin täällä haetaan, täällä saa parempia vastauksia yleensä.En tiiä liittyykö tähän horkkaan mut vuoden on ollut myös suussa ongelmia. Ikenet on niin kipeät ettei meinaa kärsiä hampaita harjata. Hammaslääkäri ei osaa sanoa mistä johtuu. nyt siis kävin yksityisellä lääkärillä, vaikka rahaa ei siihen olisi ollut kun olen työtön, ja hän katseli papereitani aikansa ja tuumas et kuule nyt on niin että hän laittaa lähetteen sairaalaan sisätautipolille kun täällä otettuna kokeet olisi niin kalliit. Vaihtoehtoina tälle oireelle vois olla lisäkilpirauhasen sairaus, maksan autoimmuunisairaus (en ole keltainen, maksa arvot vain vähän koholla) tai joku muu autoimmuunisairaus. Nyt olen sitten paperille ylös kirjoittanu oireita mitä on ollut; oikeinkirjoitus hankalaa, kirjaimet vaihtaa paikkaa tai niitä jää sanoista puuttumaan, kovat jalkakivut joista toinen pakottaa kävelemään, levossa kipu sietämätöntä ja toinen pakottaa pysähtymään kovan tuskan takia. kasvoja pistelee kuin joku pistelis kylmillä terävillä neuloilla. toinen silmä sumentuu kuin elmukelmun läpi katselis. ja sit tuo yöllinen horkka. Onko nää oireet kenellekään tuttuja? jos on kertokaa mitä kokeita otettiin ja löytyikö syy oireisiin ja ennenkaikkea mikä oli syy?
- 061
Kaijuli kirjoitti:
En tiiä liittyykö tähän horkkaan mut vuoden on ollut myös suussa ongelmia. Ikenet on niin kipeät ettei meinaa kärsiä hampaita harjata. Hammaslääkäri ei osaa sanoa mistä johtuu. nyt siis kävin yksityisellä lääkärillä, vaikka rahaa ei siihen olisi ollut kun olen työtön, ja hän katseli papereitani aikansa ja tuumas et kuule nyt on niin että hän laittaa lähetteen sairaalaan sisätautipolille kun täällä otettuna kokeet olisi niin kalliit. Vaihtoehtoina tälle oireelle vois olla lisäkilpirauhasen sairaus, maksan autoimmuunisairaus (en ole keltainen, maksa arvot vain vähän koholla) tai joku muu autoimmuunisairaus. Nyt olen sitten paperille ylös kirjoittanu oireita mitä on ollut; oikeinkirjoitus hankalaa, kirjaimet vaihtaa paikkaa tai niitä jää sanoista puuttumaan, kovat jalkakivut joista toinen pakottaa kävelemään, levossa kipu sietämätöntä ja toinen pakottaa pysähtymään kovan tuskan takia. kasvoja pistelee kuin joku pistelis kylmillä terävillä neuloilla. toinen silmä sumentuu kuin elmukelmun läpi katselis. ja sit tuo yöllinen horkka. Onko nää oireet kenellekään tuttuja? jos on kertokaa mitä kokeita otettiin ja löytyikö syy oireisiin ja ennenkaikkea mikä oli syy?
jalkakivut ja ihonpistely voisi viitata verenkierto ongelmiin
minkälaisia jalkakivut on
ootko varma ettei ole tukosta verisuonissa joka tekee kivut jalkoihin
pyydä vaikka kokeeksi marevan lääkitys - Tarzan viidakosta
Kaijuli kirjoitti:
En tiiä liittyykö tähän horkkaan mut vuoden on ollut myös suussa ongelmia. Ikenet on niin kipeät ettei meinaa kärsiä hampaita harjata. Hammaslääkäri ei osaa sanoa mistä johtuu. nyt siis kävin yksityisellä lääkärillä, vaikka rahaa ei siihen olisi ollut kun olen työtön, ja hän katseli papereitani aikansa ja tuumas et kuule nyt on niin että hän laittaa lähetteen sairaalaan sisätautipolille kun täällä otettuna kokeet olisi niin kalliit. Vaihtoehtoina tälle oireelle vois olla lisäkilpirauhasen sairaus, maksan autoimmuunisairaus (en ole keltainen, maksa arvot vain vähän koholla) tai joku muu autoimmuunisairaus. Nyt olen sitten paperille ylös kirjoittanu oireita mitä on ollut; oikeinkirjoitus hankalaa, kirjaimet vaihtaa paikkaa tai niitä jää sanoista puuttumaan, kovat jalkakivut joista toinen pakottaa kävelemään, levossa kipu sietämätöntä ja toinen pakottaa pysähtymään kovan tuskan takia. kasvoja pistelee kuin joku pistelis kylmillä terävillä neuloilla. toinen silmä sumentuu kuin elmukelmun läpi katselis. ja sit tuo yöllinen horkka. Onko nää oireet kenellekään tuttuja? jos on kertokaa mitä kokeita otettiin ja löytyikö syy oireisiin ja ennenkaikkea mikä oli syy?
Söin joskus malariatabletteja koska jouduin olemaan malaria-alueella. Sain silloin joskus öisin aivan kamalantuntuisia kohtauksia, jotka muistuttivat kuvaamiasi hyvin paljon. Kohtausten loputtua en tullut menneeksi lääkärille eikä mitään kokeita otettu. Itse ajattelin, että olin ehkä saanut malarian lievässä muodossa tai sitten jonkun reaktion malariatableteista. Sen koommin ei ole vaivoja ollut.
- elohiiri
Minulla on ollut silloin tällöin tykytyskohtaus yöllä johon olen herännyt. Lisäksi tulee välilyöntejä eli muljuja. Tämä kohtaus yleensä päättyy ns. horkkaan. Ei ole kylmä, vaan kehoa ravistaa aaltomaisesti. Tässä paripäivää sitten heräsin klo 5 unesta ja jostain syystä säikähdin tavallista enemmän ja pyysin miestä soittamaan ambulanssin. Verenpainen oli heidän mitatessaan 181/113, pulssi yli sata. Kolmen minuutin päästä 167/96, pulssi n. 85 muistaakseni. Kipuja ei ollut, mutta jännitin kovasti näitä hoitajia ja tilannetta. Voisi olla kyseessä paniikkikohtaus, sillä olen niitä saanut ennen enemmänkin. Normaalisti tämä hoituu minulla Propralilla. Mutta tosiaan nyt tuntui sydämen lyönnit niin voimakkailta kävellessäni kotona ja yrittäessäni rauhoittua, että ajattelin olevan kyse pahemmastakin. Otin kyllä heti Propralia 30mg, eikä sitä muuta hoitoa sitten ollutkaan. Jäin kotiin. Minulla on lisäksi sympatikotonia ja se oireilee tällaisessa tykytystilanteessa EKG:ssä T-aaltojen heittoina. (Ei siis kyse hapenpuutteesta.) Tutkittu on aikoinaan sairaalassa ja lääkäri sanoi, että pitää pitää hänen antamansa lausunto mukana jos joutuu EKG:n ottamaan. Voi muuten tulla väärä tulkinta sydämen tilasta. Niin nytkin piti tehdä. Sympaattisen hermoston ylivireystila ei ole mikään mukava juttu. Ja siis horkka ilman vilua tuli taas kohtauksen aikana. Viime yönä taas heräsin unesta ja tunsin sykkeen välillä nopeana ja muljut mukana. En nyt hätääntynyt ollenkaan vaan otin Propralia. Pulssi laski normaaliin kuitenkin nopeasti, joten otin kai turhaan lääkkeen. Säikähtäminen tällaisissa tilanteissa nostaa verenpaineet ja muut nopeasti joten olisi vaan oltava rauhallinen.
- moilanenhå
^Mulla tulee kanssa tollasta horkkaa muljujen jälkeen, mutta ei ilman mitään edeltävää rytmihäiriötä. Eilen oli hirveä muljahtelukohtaus, peräjälkeen tuli arviolta 5-10 muljua eli ei normaalia ollenkaan, ja sitten alkoi ihan sekalainen syke. Tämän jälkeen alkoi hirveä horkka taas, kaikki paikat hakkaa ja hampaat vetää loukkua.
Mulla tuli MS-tauti mieleen aloittajan oieista, mutta eiköhän lääkärit tiedä paremmin.- ystävänystävä
Ystäväni puolisolla on todettu eteisvärinäkohtaus, johon kuului tuollainen horkka. Sydän on muuten terve.Suoraan sairaalaan, jos toistuu, näin oli ohjeet annettu.
- Amatöörina
Hei!
Mhb on oikeilla jäljillä.
Lääkäri, joka oikeasti haluaa selvittää syyn (yleensä potilas haluaa tietää syyn) siksi, että voisi toimia toisin, jos se suinkin on mahdolista, ettei sairaus toistuisi. Potilaan asiaan oikeasti ja vakavuudella suhtautuva lääkäri ei ensimmäiseksi ota reseptivihkoa käteen, jos ei ole aivan varma. Jos lääkäri tapaa potilaan ensimmäistä kertaa, on hänen kohdattava potilas ensin kuunnellen tutustumatta potilaan sairaustietoihin. Tämä siksi, että lääkäri ei sortuisi menemään sitä, mistä aita on matalin. Siis hänen on oltava nöyrä, otettava oppi ja tieto sieltä, mistä se suinkin on saatavissa huolimatta siitä, onko se perinteistä funktionaalista vai kapea-alaiseen sairauden lääkkeillä parantamiseen tarkoitettua. Lääkkeet ovat elimistölle vieraita - myrkkyjä, jotka vievät pahimmassa tapauksessa ojasta allikkoon.
Saatetaan ruveta hoitamaan pian tietämättä edellisestä lääkkeestä aiheutuvaa sivuoiretta.
Voisi perustella ripakopallisen syitä, miksi kannattaa hoitaa suolistoaan. Mitkä ovat syyt ja immuunipuolustuksen merkitys ja mikä tuhoaa ihmisen limakalvokerroksen ja mitä siitä seuraa...
Siis suoraan: Ensiapu"lääke" suolistolle (millekäs muullekaan) on rikkoontuneen ja ohentuneen limakalvokerroksen korjaaminen. Asidofilus, bifilus ja bulgarian maitohappobakteerit. Runsaasti ja joka päivä - ei kuurina. Aloittaa voi suuremmalla apteekista saatavalla annoksella.
Seuraavaksi: ota selvää, miten elimistö puhdistetaan luonnollisesti ja myös pidetään puhtaana (myrkyistä). Iho on osa elimistöä ja kaikki "hengitys" tapahtuu kahteen suuntaan. Kaiken pitää olla jatkuvassa liikkeessä, mutta mitä ihminen syö, juo, hengittää ja iholleen tahallisesti vahingossakin laittaa kerääntyy myrkkynä elimistöön, ellei ota selvää ensin onko se mahdollisesti haitallista kemikaalia.- Happo1234
Ööh.. siis sydänvaivoihin suolistonlääkitystä? Maitohappobakteerit... tähänkin vaivaan. Miksi maailmassa on sairauksia kun nuo maitohappobakteerit ovat kerta niin toimivia kaikkeen? Miksi ihmiset jotka niillä parantuneet eivät tule esiin? On vaan tarinoita useista jotka niistä hyötynyneet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197