Uudet piilarit ja ongelmat

Ärsyyntyväpiilaristi

Sain tänään uudet(ja ekat) piilarit, sellaiset kuukausilinssit, kuulema superhengittävät sellaiset. Niiden laitto tuntui ihan hyvältä ja istuivat silmään eivätkä tuntuneet miltään..kunnes. Meni ehkä tunteroinen kun silmiin alkoi hiipiä sellainen kutiava roskan tunne. Tämä meni hetkellisesti ohi aina kun suljin silmät hetkeksi mutta palasi aina. Teki mieli oikein raapia silmiä mutta en sitten kuitenkaan. Kun kolme tuntia oli mennyt, olin tulla hulluksi sen lisääntyneen hankauksen ja kutinan takia että oli pakko ottaa linssit pois, ja helpotus oli välitön.
Nyt mietin tässä että onko tämmöinen reaktio normaalia alkuun ennen kuin silmät tottuvat linsseihin vai onko automaatio että nämä linssit eivät minulle sovi?
Miten muilla mennyt linsseihin totuttelu ja ja ekat kuukausilinssit yleensä?
Nämä linssit ovat Easyvision Opteyes enkä löydä mistään oikeaa tasantarkkaa merkkiä tilattavaksi edullisesti netistä. Osaisiko joku kertoa mikä se mahtaa olla? Tiedän että nettisivuilla on nämä optikkojen taulukot muta eipä sieltä löydy juuri tätä piilaria.

10

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkapoika

Biofinityn linssit tilaa niitä.

• piilarimies

Oisko sulla ollu joku roska silmässä tai jotain vastaavaa? Ei kuulosta muuten oikein mahdolliselta, jos optikko kuitenkin todennut linssien sinulle sopivan.

• jhhhhhhh

Silmät ei ainakaan voinut sietää mitään linssejä niimpä luovuin niiden käytöstä kokonaan.

• Andiese

Kuulostaa roskalta linssin alla.

Jos sama tunne jatkuu niin ota yhteyttä optikkoon.

• ärsyyntyväpiilaristi

Nyt tilannetta seurattuani huomaan että tuo roskan tunne menee välillä ohitse, sitten se taas palaa, välillä taas linssit sumentaa näköä niin ettei meinaa eteensä nähdä. Mutta täytyy myöntää että todella vittumaiset on nämä linssit, en osaa rentoutua ollenkaan kun koko ajan on jotain perseellään, millon kutittaa tai kaivaa tai millon hankaa tai sumentaa. Välillä sitten taas unohdan koko linssien olemassa olon.

• Aleksandra11
        ärsyyntyväpiilaristi kirjoitti:

Nyt tilannetta seurattuani huomaan että tuo roskan tunne menee välillä ohitse, sitten se taas palaa, välillä taas linssit sumentaa näköä niin ettei meinaa eteensä nähdä. Mutta täytyy myöntää että todella vittumaiset on nämä linssit, en osaa rentoutua ollenkaan kun koko ajan on jotain perseellään, millon kutittaa tai kaivaa tai millon hankaa tai sumentaa. Välillä sitten taas unohdan koko linssien olemassa olon.

on ollu piilareiden kanssa hiukan samankaltaisia oireita. Ja optikon kanssa todettiin jokusen kokeilun jälkeen ettei silkonilinssit sovi mulle ollenkaan. Mun kyynelneste ja sit se puhdistusneste joka siihen kuuluu niin tekee yhdessä heti linsseistä "likaiset" ja ne ovat pilalla. Mulla on toisetkin piilarit joita olen käyttänyt mutta nykyään todella vähän, juuri kyseisen ongelman (siis roskan tunteen ja kutinan) takia. Alkaa päätäkin aina särkemään kun koittaa niitä käyttää. Harmittaa ettei mulle sopivaa piilaria taida löytyä ollenkaan, mulla kokeiltu monenlaisia mut aina tulee sama juttu.

• ärsyyntyväpiilaristi
        Aleksandra11 kirjoitti:

on ollu piilareiden kanssa hiukan samankaltaisia oireita. Ja optikon kanssa todettiin jokusen kokeilun jälkeen ettei silkonilinssit sovi mulle ollenkaan. Mun kyynelneste ja sit se puhdistusneste joka siihen kuuluu niin tekee yhdessä heti linsseistä "likaiset" ja ne ovat pilalla. Mulla on toisetkin piilarit joita olen käyttänyt mutta nykyään todella vähän, juuri kyseisen ongelman (siis roskan tunteen ja kutinan) takia. Alkaa päätäkin aina särkemään kun koittaa niitä käyttää. Harmittaa ettei mulle sopivaa piilaria taida löytyä ollenkaan, mulla kokeiltu monenlaisia mut aina tulee sama juttu.

Tällä hetkellä mua ottaa lähinnä päähän se että mulla ei millään olis aikaa ravata jollain optikolla satoja kertoja sovittelemassa linssejä että vihdoin saattaisi löytyä sellainen joka sopisi, kun ainahan se vaatii sen kokeiluajan ja sitten taas optikolle jälkitarkastukseen. Eräs tuttavaoptikko sanoi että on aika mahdoton sanoa miksi juuri tämä piilari ei sovi, sitä kun ei näe millään laitteella että voisi kertoa syyn miksi se ei sovi, jos ei niin ei, sitten vaihdetaan uuteen. Aika paska homma.
        Ja minä todella tarvitsen piilarit, lasit ei oikein tule kysymykseen tässä vaiheessa elämää.

• Kokemuksen kantapää

Tällä hetkellä mua ottaa lähinnä päähän se että mulla ei millään olis aikaa ravata jollain optikolla satoja kertoja sovittelemassa linssejä että vihdoin saattaisi löytyä sellainen joka sopisi, kun ainahan se vaatii sen kokeiluajan ja sitten taas optikolle jälkitarkastukseen. Eräs tuttavaoptikko sanoi että on aika mahdoton sanoa miksi juuri tämä piilari ei sovi, sitä kun ei näe millään laitteella että voisi kertoa syyn miksi se ei sovi, jos ei niin ei, sitten vaihdetaan uuteen. Aika paska homma.
        Ja minä todella tarvitsen piilarit, lasit ei oikein tule kysymykseen tässä vaiheessa elämää.

kokeillut sitä puhdistustapaa, jossa puhdistuksen hoitaa vetyperoksidi ilman mitään lisäaineita? Usein lisäaineet ärsyttävät. Katso CibaVisionin suomenkielisiltä sivuilta.

• ärsyyntyväpiilaristi
        Kokemuksen kantapää kirjoitti:

kokeillut sitä puhdistustapaa, jossa puhdistuksen hoitaa vetyperoksidi ilman mitään lisäaineita? Usein lisäaineet ärsyttävät. Katso CibaVisionin suomenkielisiltä sivuilta.

Mietimme optikon kanssa näitä linssejä valitessa sitä nestevalintaa, ja päätin näille linsseille ainakin näin alkuun ottaa kokeiluun tuon "helpomman" jossa itse ryvetän piilarit puhtaiksi. Ajattelin että jos haluaisinkin ottaa piilarit kesken päivän pois ja laittaa sitten uudestaan päähän niin sitähän en voi tehdä jos linssien pitää lillua yli 6 tuntia nesteessä. Mutta huomasin myös sen että tämä nykyinen neste kirvelee silmiä hetken kun laitan piilarit silmiin, joten taidan siirtyä siihen 6 tunnin operaatioon seuraavien linssien kanssa. Tätä nestettähän ei saa vaihtaa kesken yhden linssiparin vaan sitten voi ottaa toisen aineen käyttöön kun on toinen linssipari.
        Kävin tänään optikon ohjeesta hakemassa apteekista silmätippoja kun hänen mielestään kuulosti rajusti siltä että silmä on aika **** kuiva, hän ei voinut kuin ihmetellä miten edes voi olla kun on niin huippulinssit olevinaan, mutta kun on niin on. Tipat kyllä virkistivät silmiä kivasti ja jaksoin taas jatkaa useamman tunnin, eli eiköhän se tästä! En luovuta helpolla! =D

• Aleksandra11

Mietimme optikon kanssa näitä linssejä valitessa sitä nestevalintaa, ja päätin näille linsseille ainakin näin alkuun ottaa kokeiluun tuon "helpomman" jossa itse ryvetän piilarit puhtaiksi. Ajattelin että jos haluaisinkin ottaa piilarit kesken päivän pois ja laittaa sitten uudestaan päähän niin sitähän en voi tehdä jos linssien pitää lillua yli 6 tuntia nesteessä. Mutta huomasin myös sen että tämä nykyinen neste kirvelee silmiä hetken kun laitan piilarit silmiin, joten taidan siirtyä siihen 6 tunnin operaatioon seuraavien linssien kanssa. Tätä nestettähän ei saa vaihtaa kesken yhden linssiparin vaan sitten voi ottaa toisen aineen käyttöön kun on toinen linssipari.
        Kävin tänään optikon ohjeesta hakemassa apteekista silmätippoja kun hänen mielestään kuulosti rajusti siltä että silmä on aika **** kuiva, hän ei voinut kuin ihmetellä miten edes voi olla kun on niin huippulinssit olevinaan, mutta kun on niin on. Tipat kyllä virkistivät silmiä kivasti ja jaksoin taas jatkaa useamman tunnin, eli eiköhän se tästä! En luovuta helpolla! =D

oli nimenomaan ton vetyperoksidi aineen kanssa ongelma, se ei jostain syystä sopinu mun kyynelnesteen kanssa yhteen. Ei sit osaa sanoo miks..
        Mulla oli joskus vuosia sitten ihan sellanen pieni pullollinen sellasta piilareiden kostuttajaa/silmätippoja. Oli siitä kyllä hetkellinen apu mutta tuli kumminkin takasin. Kai mullakin sitten vaan kuivuu silmät päähän ku koitan käyttää piilareita. Nyt oon vaan koittanu totutella siihen ajatukseen et kai ne lasit on sitten pidettävä päässä ku on sokee ku lepakko :/ :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe