Voihan munavoi!

ilovethesun

Olen tässä aamun valjetessa etsiskellyt sellaista juhlaruokalaskuria, joka kertoisi kuinka paljosta määrästä voita tulee sopivasti munavoita sataankahteenkymmeneen normaalikokoiseen mummontekemään karjalanpiirakkaan. Löysin googlettamalla yhden vanhan keskusteluketjun, joka oli mennyt ihan asiattomaksi kettuiluksi siitä kuinka kaikki riippuu kaikesta ja mistä sitä tietää kuinka paljon kukakin munavoita piirakalle mättää...joten mieluusti siis ihan vaan asiallista vastausta pyydän, jos joku on jo esim. saman määrän ratkaissut. Olen itsekin tehnyt vaikka kuinka monet kerrat munavoita vaikka kuinka moniin perhejuhliin, mutta nyt en vaan jostain syystä muista. Liekö varhaisdementia iskenyt. Hyvillä mielin juhlia valmistelen ja vieraita on luultavasti viitisenkymmentä, voi tulla kyllä parikymmentä enemmänkin.

5

7417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehnyt

laita 10 munaa varmasti riitä jos kaikki ei ole maalta kotoisin

• .

10 kananmunaa 110 normaalikokoiseen piirakkaan.

• ssddsdssdsdsddssdsds
        . kirjoitti:

10 kananmunaa 110 normaalikokoiseen piirakkaan.

Munavoi

4 munaa= 1muna
        100 g margariinia tai voita= 10gr
        suolaa

• määrän arviointiin

tee yhdestä munasta munavaoi, ihan oman reseptisi mukaan. laita siitä sitten niin monelee piirakalle kun riittää. ( tai arvioi paljoonko tuo määrä riittää)

jos tuosta "koe-erästä" riittää 4 piiraaseen. (kehno arvaus) - niin sitten vaan laskemaan 10 munasta riittää 40 piirakkaan ja sen kun kertoo vieä kolmella ( 30 munaa) niin riittää 120 piirakalle.
      (tietysti kerrot tuolla 30 myös voin ym. määrät).

Munavoille on aika vaikeeta muuten antaa määriä, kun ne piirakaat on aikalailla erikokoisia. (osa ihmisistä laittaa munavaoita vain hitusen - toiset taas tykkää kunnon keosta, joten kerskimäärin kantsuu arvioida tuo määrä , ei konttiä eikä kevyttä sivelyä)

• hetskupetsku

piirakkaa ja munavoita ootko bi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      173
      6401
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1764
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1548
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1290
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      972
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      35
      919
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      887
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      829
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      232
      789
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      779
    Aihe