Miksi suurinosa nykynuorista on niin sairaan laiskoja. Itse saan viikkorahaa yli 150e eli kuukaudes jotain 600e. Mielestäni erittäinkin tarpeeksi.
Nyt jo joku huokailee, et miksen minä saa?
Minäpä kerron miksi, koska te laiskimukset ette sitä ansaitse. Minä käyn töissä ansaitsemassa elantoni, jotta saan ostettua vaatteet ym...
Jotkut tällä palstalla valittaa ettei saa kuin 20e viikos... ÄLKÄÄ VALITTAKO.. MENKÄÄ TÖIHIN JA EKAST PALKAST OSTAKAA ELÄMÄ.. OLI VISSIIN RUOKKIKSES TARJOUKSESSAKIN ENS VIIKOL!!!
NUORET ON NIIN LAISKOJA
16
1274
Vastaukset
- nainen -79
Olen aivan samaa mieltä... Saisivat nykynuoret tehdä jotain rahojensa eteen. Mutta kyllä he sitten vanhempina oppivat kantapään kautta.
Onnea sinulle työhösi!!- -_-
Nuoret eläkeläiset ei opi mitään kantapään kautta,kun ei oo pakko! O_O
- Sepi
En mä ihan samaa mieltä ole sun kanssa. Ihan vaan senkään takia, että alaikäisen ei tarvitse käydä töissä ansaitakseen elantonsa. Vanhemmat ovat sillä hetkellä kun ovat sängyssä laittaneet alulle päättäneet ottaaa vastuun siihen asti kun täytät 18. Ja tähän kuulluu vaatteet, ruoka, vapaa-ajan vietto ja koulu.
Mä olen itse juuri täyttänyt 18. Opiskelen ammattikoulussa, ja yksinkertaisesti energia ei riitä koulun ohella työssäkäymiseen! Oon tehnyt muutaman kerran lyhyitä jaksoja, mutta siitä seuraa aina unettomia öitä ja muuta paskaa. Koulu kärsii, ja mä tahdon valmistua. Tästä on puhuttu kotona paljon, ja vanhempien kanssa tultu iihen tulokseen, että on parempi käydä koulu nyt kunnialla loppuun eikä jättää kursseja suorittamatta vaan sen takia että joutuu käymään töissä. Vaikka koulua olisi vaan se 5päivää viikossa, niin ne kaksi vapaapäivää menee puoliksi tehtävien tekemiseen ja puoliksi lepäämiseen. Illat tehtävien parissa, kavereiden kanssa ja jotain mukavaa tehdessä.
Miksi pitäisi opiskeluaika viettää niin että 7 päivää viikossa raataa kuin hullu? Miksei voi ottaa rennommin? Ei se työelämässäkään ole niin että tehdään töitä joka päivä 10h.
Mä opiskelen saadakseni täysin arvostamattoman ammatin, jotta voisin auttaa himisiä. En halua käyttää tätä aikaa työntekoon, ja vanhempani sen ymmärtävät. Niinpä he kustantavat pakolliset jutut sen aikaa kun asun kotona. Mielestäni tämä on hyvä ratkaisu. Kuten heidänkin mielestään.
Ei aina ole kyse laiskuudesta. Älä yleistä. Ja niin, ei mun menoihin ainakaan mene mitään 600 euroa kuukaudessa. Onneksi sain kesäksi pari mukavaa työpaikkaa joissa voin ensi vuotta varten ansaita 3000€. Syksyllä on edessä muutto omaan asuntoon ja vastuunottaminen omasta elämistä. Onneksi mulla on ihana poikaystävä tukena, muutan toiselle paikkakunnalle. Tiedän että äidiltä saa rahaa kun pyytää, mutta siinä vaiheessa ei enää ehkä halua pyytää.- tyttö -86
Itse käyn lukiota ja silti käyn töissä samaan aikaan. Teen 18h/viikossa. Yleensä ma-ke 4 tuntia töitä koulun jälkeen. Sitten teen torstaina pari tuntia jos jaksan. Silloin teen lauantaina vaan 4 tuntia ja muut päivät vapaata. Jos en jaksa niin sitten teen 16h/viikossa. Mulla on liukuva työaika ja saan helposti vapaata koulutehtäviä varten. Koululomilla teen 6-8h/päivässä töitä, riippuen siitä miten jaksan.
Mutta valitettavasti se suurimmalla osalla johtuu laiskuudesta. Mutta onnea teille uudelle asunnollenne. Itse asun myös poikaystävän kanssa, vaikka kotonakin voisin asua. Ja ei minullakaan 600e/kk mene, mutta sitten pistetään loput säästöön. Ja juuri säästämillä rahoilla ostimme tämän tietokoneen, että kyllä ne tienestit on ihan mukavia.
Oletko muuten tietoinen, että vanhempasi ovat elatusvelvollisia, jos opiskelet, kunnes täytät 20 vuotta. Ja opintotuessasi otetaan vanhempien tulot siihen asti huomioon.
Mistäspäin maailmaa olet? - tyttö -86
Itseasiassa elatusvelvollisuus on siihen asti kun täytät 20 vuotta, jos käyt toisen asteen oppilaitoksessa.Vaikka et kotona asuisikaan.
- Darra
Turha yleistää.
- Poika -86
No minulta meni opintotuki, joka oli vielä viimevuonna n.110e per kuukausi, koska vanhempieni tulot ovat liian suuret! Nyt sitten yritetään pärjätä n.20-30e kuussa... Työssäkäynti olisi erittäin vaikeaa sillä en omista autoa enkä vielä ajokorttiakaan... ja niinkuin noissa muissa viesteissä, koulunkäynti vaan häiriintyis työnteosta... Mistä muuten saat "tyttö -86" noin hyvää palkkaa?
- tyttö -86
Itse käyn tosiaan lukiota ja silti ehdin/jaksan käydä töissäkin. Eikä ole minullakaan ajokorttia, mutta bussi on onneksi keksitty. Puhelinmyynnistä saan noin hyvää palkkaa. Olen viikossa n. 18h tuntia töissä. Lomilla olen n. 30 h töissä, jos jaksan. Tuntipalkkani on n.8e.
- mirkku*
mä saan 30KUUKAUDESSA ja olen siihen tytyyväinen(oon seiska luokkalainen)!!!!!!mun mielestä on ihan älytöntä et jotkut saa jotain 20-200euroo VIIKOSSA!!!!!!siis jotkut 12-17vuotiaat...
ku sitä rahaa ei tarvii niiiiin paljon!!
tottakai mä saan sit jos tarviin jotai vaatet tai muuta tärkeet ni vanhemmilt ni sit sitä rahaa!!mut mä en ymmärrä et jotkut tosiaan on niin laiskoja ja pilalle hemmoteltuja kakaroit et ei te mitään sen rahan eteen ja saa viel niin paljon.!
mun mielestä viikko raha saisolla korkeintaa:12e.
kuukaus raha:50e.
siis jos ei joudu noista ostaa vaatteteita ym.
ja täst asiast on turha kinastella..toiset saa enemmän ja toiset vähemmän me ei voida sille mitään!
nii ja sen haluun vel sanoo et ei läheskää kaikki nuoret oo laiskoja!!!!!!!!
ja mistäs jotkut 13vuotaat saa töitä?????? - Jussi
Aikuisen varmaan kannattaakin kirjottaa nuorten viikoraha palstalle että käy töissä. Aika normaalia että aikuinen käy töissä!
- tyttö -86
Sori jos tarkoitit minua, mutta en ole aikuinen. 17- vuotias ei ole aikuinen. Tähän palstaan pitäs sit vissiin pistää ikärajaksi: 7-13 wee... Ja toiseksi, aikuinen olen vasta kun vanhempieni elatusvelvollisuus loppu, eli silloin kun täytän 20 vuotta. (Tämähän on tietysti oma mielipiteeni, mut jos 18- vuotias on aikuinen, niin miksi vanhemmat elatusvelvollisia ja tulot otetaan huomioon opintotuissa ym... kaikissa paitsi 3. asteen oppilaitoksissa)
- -85
tyttö -86 kirjoitti:
Sori jos tarkoitit minua, mutta en ole aikuinen. 17- vuotias ei ole aikuinen. Tähän palstaan pitäs sit vissiin pistää ikärajaksi: 7-13 wee... Ja toiseksi, aikuinen olen vasta kun vanhempieni elatusvelvollisuus loppu, eli silloin kun täytän 20 vuotta. (Tämähän on tietysti oma mielipiteeni, mut jos 18- vuotias on aikuinen, niin miksi vanhemmat elatusvelvollisia ja tulot otetaan huomioon opintotuissa ym... kaikissa paitsi 3. asteen oppilaitoksissa)
lyhyesti ja ytimekkäästi: ei alaikäisen ole kovin helppoa saada töitä. ja eiköhän se ole jokaisen oma asia, millä rahoilla elää. ei koululaista voi töihin pakottaa.
ole sinä tyttö-86 iloinen työstäsi puhelinmyyjänä (jotka ovat muuten hiton ärsyttäviä, varmasti joudut kestämään vittuilua) ja anna muiden marmattaa pienestä viikkorahastaan. sehän on ihan yleistä, että omista ansioista marmatetaan.
ps. olen minäkin töitä tehnyt. kokemusta lepomotyöntekijänä, torimyyjänä, sisällöntuottajana, toimittajana ja kansimiehenä. mukavasti on rahaa kertynyt, mutta ei se minusta parempaa ihmistä ole tehnyt.
- sfor
ja päivitä sinä tietosi työttömyystilanteesta ennen kuin rupeat huutamaan näitä "menkää töihin"-juttujas.
- tyttö -86
Kyllä varmasti on paljon työttömiä ihmisiä, mutta he haluavat tasan tarkkaan koulutusta vastaavaa työtä. Jos ihmiset eivät olisi niin kranttuja töiden suhteen, niin ei olisi niin paljon työttömiä. Ja uskoisin, että suuri osa työttömistä on partureita, kosmetologeja ym..ym.. Mutta miksi kaikki ihmiset haluavat näihin ammatteihin. Koska on melko helppo koulutus ja jokaisen pikkutytön unelmatyö. Jos nuorille kelpaisivat mansikanpoiminta työt, puhelinmyyjän työt tai lehtien jakamistyöt, niin melkein kaikille nuorille riittäisi töitä. Enkä ymmärrä, että miksi esim. lehtimyynti puhelimitse on niin hirveä työ. Helppo työ (fyysisesti raskaaseen työhön verrattuna), hyvä palkka, mukava työ. Mansikanpoiminta, vain kesäisin kylläkin, mutta työ on aika raskasta, mutta ansiot ovat sen mukaiset. Lehtien jakelussa ei kylläkään ole kovin hyvä palkka, mutta parempi sekin vähä kuin ei mitään.
- -_-
tyttö -86 kirjoitti:
Kyllä varmasti on paljon työttömiä ihmisiä, mutta he haluavat tasan tarkkaan koulutusta vastaavaa työtä. Jos ihmiset eivät olisi niin kranttuja töiden suhteen, niin ei olisi niin paljon työttömiä. Ja uskoisin, että suuri osa työttömistä on partureita, kosmetologeja ym..ym.. Mutta miksi kaikki ihmiset haluavat näihin ammatteihin. Koska on melko helppo koulutus ja jokaisen pikkutytön unelmatyö. Jos nuorille kelpaisivat mansikanpoiminta työt, puhelinmyyjän työt tai lehtien jakamistyöt, niin melkein kaikille nuorille riittäisi töitä. Enkä ymmärrä, että miksi esim. lehtimyynti puhelimitse on niin hirveä työ. Helppo työ (fyysisesti raskaaseen työhön verrattuna), hyvä palkka, mukava työ. Mansikanpoiminta, vain kesäisin kylläkin, mutta työ on aika raskasta, mutta ansiot ovat sen mukaiset. Lehtien jakelussa ei kylläkään ole kovin hyvä palkka, mutta parempi sekin vähä kuin ei mitään.
Minäkin haluan kuudesta ammatistani korvaukset!!!
VAADIN SAADA TYÖTTÖMYYSKORVAUKSET JOKAISESTA AMMATISTANI!
Vaikka mulla ei ookkaa yhtää,mutta leikitään että olis vaikka se 6 olis aika hyvä niin tienais aika kivat rahat. ;)
Vaikka systeemi ei toimikaan,niin joka on minun mielestä ihan vehkeestä. :/
- nemo
Ole kiltti äläkä ajattele, että jos sinä pystyt tehdä töitä lukio-opiskelujen ohella, niin muutkin pystyisivät. Ensinnäkin, sinä vain istut ja pälätät puhelimeen lehtitarjouksia, se ei vaadi fyysisesti mitään. Mutta ajattelepa, jos joku toimii opiskelujen ohessa vaikkapa siivoojana. Ei varmana menisi kauaa, kun alkaisi työt viedä voimia koulun tieltä.
Minä ainakin haluan valmistua ammattiini mahdollisimman nopeasti, siksi vältän tekemästä töitä ja opiskeluja päällekkäin. Koulujen jälkeen kelpaa mikä työ vaan, kunnes pääsen ammattiani sivuaviin hommiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254