Alkava astma todettu

Vituttaa köhiä

Todettu alkava astma. :( Määrätty Flixotide 250mg ja tuntuu, että ei ole vienyt limaisuutta pois. Alkuun oli 2krt aamuin illoin ja nyt 1krt.

Onko tuo miten vahva astma lääke, että pitäsikö vaatia kuurin loputtua vahvempaa.

9

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --
    • .

      vahva? Normaali hoitava lääke.
      Ja tuo joka paikkaan tungettu VHH-mainos! VHH ei auta kaikkeen ja ei edes sovi kaikille.
      (kirjamainonta kukkii:((((((

      • --

        Ei ollut mainos vaan siellä oli entisen astmaatikon teksti kommenteissa, se vain hautautui tuonne koska oli tullut lisää. Lainaan tähän osan

        "On se vaan niin hienoa, suorastaan mahtavaa "oikeasti", kun ihmiset rupeavat heräämään vähä joka asiassa. Itse en ole diabeetikko, mutta astmaa tuli sairastettua 14 vuotta. Viimesimmät lääkkeet ovat olleet Symbicort 200 mikrogrammaa per annos, jota otin kaksi kertaa / vrk, ja toinen lääke Singulair 10 mg / tabu, kerran vuorokaudessa. Viimekesänä jätin kummatkin pois pikkuhiljaa, ja tätä ennen olin syönyt D-vitamiinia 70 μg / päivä 850 mg kalsumia 350 mg magnesiumia noin puolen vuoden ajan. Viime syksystä olen syönyt D:tä 100 - 145 μg / päivä 300 - 650 mg magnesiumia, mutta lisä kalsiumin jätin pois ja loriseva maha lakkasi lorisemasta. Tilanne astman kanssa on se, että PEF mittaukset oli lääkkeiden kanssa parhaimmillaan 720 l/min ja tällä hetkellä tulos on 650 - 680 l/min. --"


      • .
        -- kirjoitti:

        Ei ollut mainos vaan siellä oli entisen astmaatikon teksti kommenteissa, se vain hautautui tuonne koska oli tullut lisää. Lainaan tähän osan

        "On se vaan niin hienoa, suorastaan mahtavaa "oikeasti", kun ihmiset rupeavat heräämään vähä joka asiassa. Itse en ole diabeetikko, mutta astmaa tuli sairastettua 14 vuotta. Viimesimmät lääkkeet ovat olleet Symbicort 200 mikrogrammaa per annos, jota otin kaksi kertaa / vrk, ja toinen lääke Singulair 10 mg / tabu, kerran vuorokaudessa. Viimekesänä jätin kummatkin pois pikkuhiljaa, ja tätä ennen olin syönyt D-vitamiinia 70 μg / päivä 850 mg kalsumia 350 mg magnesiumia noin puolen vuoden ajan. Viime syksystä olen syönyt D:tä 100 - 145 μg / päivä 300 - 650 mg magnesiumia, mutta lisä kalsiumin jätin pois ja loriseva maha lakkasi lorisemasta. Tilanne astman kanssa on se, että PEF mittaukset oli lääkkeiden kanssa parhaimmillaan 720 l/min ja tällä hetkellä tulos on 650 - 680 l/min. --"

        mainontaa....

        Entinen astmaatikko? Miten niin entinen? Astma ei parane, kyllä se on krooninen sairaus, sen sijaan remissiossa se voi olla, itsellänikin ollut viimeiset 8 vuotta, silti olen astmaatikko, lopun elämääni.

        Mitä tekemistä tuolla kirjoituksella on ap:n tilanteen kanssa?


      • Potilas mikä potilas
        -- kirjoitti:

        Ei ollut mainos vaan siellä oli entisen astmaatikon teksti kommenteissa, se vain hautautui tuonne koska oli tullut lisää. Lainaan tähän osan

        "On se vaan niin hienoa, suorastaan mahtavaa "oikeasti", kun ihmiset rupeavat heräämään vähä joka asiassa. Itse en ole diabeetikko, mutta astmaa tuli sairastettua 14 vuotta. Viimesimmät lääkkeet ovat olleet Symbicort 200 mikrogrammaa per annos, jota otin kaksi kertaa / vrk, ja toinen lääke Singulair 10 mg / tabu, kerran vuorokaudessa. Viimekesänä jätin kummatkin pois pikkuhiljaa, ja tätä ennen olin syönyt D-vitamiinia 70 μg / päivä 850 mg kalsumia 350 mg magnesiumia noin puolen vuoden ajan. Viime syksystä olen syönyt D:tä 100 - 145 μg / päivä 300 - 650 mg magnesiumia, mutta lisä kalsiumin jätin pois ja loriseva maha lakkasi lorisemasta. Tilanne astman kanssa on se, että PEF mittaukset oli lääkkeiden kanssa parhaimmillaan 720 l/min ja tällä hetkellä tulos on 650 - 680 l/min. --"

        Sain astman 6-vuotiaana 50-luvun alussa, ei ollut kunnon lääkkeitä, mutta tulihan niitä vähitellen. Isäkin sairastui myöhemmin. Yhdessä syötiin lehtimainoksella tilattavia Mendaco-tabletteja kun ei muuta ollut. Oma astmani diagnosoitaisiin nykyisin infektioastmaksi. Kun sain kohtauksia, sain adrenaliinipiikkejä, niitä pistelin itse vielä 60-luvullakin. Sitten tuli kumipaljepumppuja, joihin laitettiin nestemäistä lääkettä. Lääkärit sanoi, että lakkaa se murrosiässä. Ambulanssilla vietiin muutaman kerran sairaalaan.
        Kävin leikkauttamassa kaulasta rauhassolmukkeen. Vastaavia juttuja tehtiin sosialistisissa maissa, tämä oli opittu NL:ssa. Sen jälkeen alkoi helpottaa ja 30-50 vuotiaana olin lähes oireeton. Aina uusin lääke kuitenkin varalla.
        Niin että oliko se Mendaco-tabletti vai leikkaus, joka paransi? Vai usko?

        Muuten, tapasin vaikeaa astmaa poteneen henkilön hiljattain, jolle oli tehty kolmen vuoden sisällä samainen sosialistileikkaus Meilahden sairaalassa. Ei ole enää vaikeaa. Ottakaapa selvää, jos haluatte.

        Nykyisin käytän Seretideä säännöllisesti, Ventoline on aina varalla, kortikosteroideja tabletteina tarvittaessa.
        Kalkkitabuja ja D-vitamiinia ja magnesiumiakin otan, ja Ubiqinonia ja kalaöljyä mutta ei vaan astma parane. taisi niistä tulla tuo sydänvika, joka ei ole sepelvaltimotauti.


    • 7+15

      Tarkalleen ottaen: mistä sitä limaa tulee? Astmalääkitys tehoaa keuhkoissa olevaan limantuotantoon. Astmaan ja sen kurissa pysymiseen voi vaikuttaa myös ylempien hengitysteiden kunto. Itselläni pahin limaisuus tulee juuri ylähengitysteistä ja jos en tätä hoida, se "leviää" hyvin nopeasti keuhkoihin. Astmalääkitys hoitaa keuhkot, muulla lääkityksellä tulee hoitaa ylähengitystiet.

      • Vituttaa köhiä

        Enemmän se tulee ylähengitystiestä, kun kovaa yskiessä ei tule juurikaan. Millä sinä hoidat ylähengitysteitä? Juoksulenkin jälkeen kun välillä syleksii lenkillä limat pihalle, niin on paljon helpompaa.


      • 7+15
        Vituttaa köhiä kirjoitti:

        Enemmän se tulee ylähengitystiestä, kun kovaa yskiessä ei tule juurikaan. Millä sinä hoidat ylähengitysteitä? Juoksulenkin jälkeen kun välillä syleksii lenkillä limat pihalle, niin on paljon helpompaa.

        Mutta tuohan on hyvä ilmiö, että juoksulenkin jälkeen lima irtoaa. Eipä jää systeemiin pesimään.

        Minulle on ylähengitysteiden kuntoon määrätty aikamoinen arsenaali lääkkeitä. Itse säädän niitä oireiden mukaan (olen saanut siihen opastuksen).

        Perushoitona on nenähuuhtelukannu. Tähän lisätään tarvittaessa muuta lääkitystä kuten nenäsumutetta tai -jauhetta (riippuen kumpaa kestän ja millaiset oireet on) ja antihistamiineja. jos liman tulo on liiallista ja sitä tulee myös keuhkoista, käytän pep-pulloa, (käytön jälkeen saa yskiä illan sitä limaa pois, mutta sitten on monta päivää hyvä olo). sitten vaan jos nämäkään ei auta, otetaan järeämpää lääkitystä lääkärin kanssa arvioiden. Tänä keväänä oli montelukastiläkitys, josta en yhtään pidä,kun väysttää, mutta niin väsyttää jatkuva limasuuskin.

        Hyvänä siitepölykeväänä riittää pelkkä nenähuuhtelukannu, keskivaikeana lisänä antihistaminit ja nenäsumutteet, vaikeana sitten tuo worst case scenario. kaikki ennaltaehkäisyä, jolla koitetaan vältäpä sitä ettei astman hoitoon määrättyjä lääkkeitä joutuisi kauheasti lisäämään ja että voisi selvitä mahdollismman vähäisellä avaavan lääkkeen käytöllä.

        On kaikista tärkeintä astman hoidossa pitää ylähengitystiet mahdollisimman hyvässä kunnossa. Kannattaa siis ehkä lääkärin kanssa ottaa mietittäväksi sekin puoli.


      • asthma-immeinen
        Vituttaa köhiä kirjoitti:

        Enemmän se tulee ylähengitystiestä, kun kovaa yskiessä ei tule juurikaan. Millä sinä hoidat ylähengitysteitä? Juoksulenkin jälkeen kun välillä syleksii lenkillä limat pihalle, niin on paljon helpompaa.

        Jo lapsena jos nuhan sain, ja lima valui alaspäin, kurkku kipeä ja sitten keuhkotulehdus ja astmakohtauksia. Korvalääkäri suosittelee nykyisin nenäkannua, niitä on eri malleja, siis suolavesihuuhteluita, nenään ja poskionteloihin. Sehän on ikivanha hoitokeino. Vanhaan aikaan kuulemma kämmenelle vettä ja siitä ryystäys nenään, muttei suositella pöpövaaran takia, vaan kannun käyttöä. Yhden nimi on sarvikuono. Niskassani on kulumia, joten pään taivutus ja kiertely aiheuttaa kipuja, siksikin missaan sen käytön. Sen tehoon kyllä uskon.

        Olen vaan niin laiska, etten saa itseäni tekemään kaikkea säännöllistä mitä pitäisi, joten lääkärin reseptillä ostan kortisonipitoista Nasonex (?) nenäsuihketta, käytän pullollisen, auttaa useimmiten. Se on pakko käyttää aamuin illoin määrätyn ajan puitteissa, tulee otettua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe