Morjensta,
Mulla on kotiteatterisysteemi joka on yhdistetty telkkariini SCART liitännällä.
Vaihdoin äsken siihen toisen johdon, eli HDMI johdon, otin SCARTin kokonaan pois.
Kun sitten aloin kuunnella musiikki DVDtä niin huomasin seuraavaa:
- aloittaessani kuuntelua tuli tämä teksti TVn kuvaruudulle ""For audio over HDMI, set DIGITAL out to PCM"
- lisäksi en enää kuule telkkaristani mitään musiikkia, nyt se tulee pelkästään kotiteatteri systeemin kaiuttimien kautta, liikkuvaa kuvaa näen kyllä musiikin aikana telkustani.
Mitä tää tarkottaa, luulin että menin tekniikassa tämän HDMI johdan kanssa eteenpäin, mutta onko tuo SCART sitte kuitenkin parempi laittaa takas, sitten kuuluis musa myös telkusta
Kiitokset tietäville etukäteen
"For audio over HDMI, set DIGITAL out to PCM"
3
534
Vastaukset
- Minä taas,
Joku haluaa kuunnella musiikkia TV:stä , kun on kotiteatterivahvistin. Yleensähän halutaan kuunnella TV:n ääni niistä "paremmista" ämyreistä.
- ...
Ymmärsinkö nyt todellakin ihan oikein, että mielestäsi on parempi rikkoa kotiteatterin äänimaailma toistamalla samat äänet päällekkäin television "kaiuttimista", sen sijaan että kuuntelisit pelkällä kotiteatterilla ne äänet, optimaalisella taajuusvasteella ja tilavaikutelmalla? Ei hyvää päivää... Miksi ihmeessä olet sitten edes ostanut sen kotiteatterin?
Laita nyt saman tien vielä vaikka pölynimuri siihen taustalle hurisemaan, jos mielestäsi kaikki ääni mitä kuuluu on plussaa, laadusta riippumatta... - säätää...
Kun kerran ruudulle tulee "For audio over HDMI, set DIGITAL out to PCM", niin selailepa sen kotiteatterin asetuksia ja jos sieltä löytyy valikoista tuo "DIGITAL out" niin laita se asentoon "PCM" kuten kone käskee (jos siellä sellainen on valittavana).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111