Teneriffasta kysymyksiä!

kiitti teille

Olemme lähdössä Puerto de la Cruziin talvella.Millainen sää on siellä marraskuussa?
Entäpä ostosmahdollisuudet,löytyykö esim.vaateliikkeitä?
Sitten vielä kokemuksia hotelli Masarusta?

23

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttösavosta

Hei!
      Olen ollut Puertossa viimeksi tammikuussa ja silloin sää vaihteli 15-22,luulisin, että vaihtelevaa myös syksyllä.Kauppoja kyllä löytyy joka makuun ja kaikenpaksuisille kukkaroille.
      t. tyttösavosta

• Hasta la vista

Ollessani viimeksi siellä tuuli vaan niin jumalattomasti, että ei uskaltanut kadulle mennä, koska lensi peltejä ja tiiliä ym roinaa yltympäriinsä. Paikalliset sanoivat, että ilmastonmuutoksen aiheuttamaa ja sentakia nykyään viileät kelit ympäri vuoden. Talvisaikaan tietysti vielä viileämpää verrattuna huhtikuuhun. Useita kertoja siellä olleena päätin, että en mene sinne enää , varsinkin jos lämpöä haluaa. Ostoksista en tiedä koska ei kiinnosta. Ohjeena kuitenkin, että koska se kuuluu EU:hun , niin hintataso on samaa luokkaa siellä ja täällä.

• Olin Puertossa 4 viikkoa loka-marraskuussa ja 5 viikkoa tammi-helmikuussa. Molemmilla kerroilla oli todella lämpimät säät. Marraskuinen myrsky, 16.11. tuli pian lähtöni jälkeen ja siitähän aiheutui Puertoon
        tuhoja. Tuuletkin ovat aika paikallisia, esim. San Telmossa tuulee lähes aina, vaikka Charconin ympäristö olisi tyynempi. Jokainen valitsee paikkansa omien lämpöodotustensa mukaan; minulle on toistaiseksi
        Puerton kelit olleet ihan passelit.

Ja hintataso on taatusti edullisempi kuin Suomessa.

• CanarCanar
        Sotavento kirjoitti:

Olin Puertossa 4 viikkoa loka-marraskuussa ja 5 viikkoa tammi-helmikuussa. Molemmilla kerroilla oli todella lämpimät säät. Marraskuinen myrsky, 16.11. tuli pian lähtöni jälkeen ja siitähän aiheutui Puertoon
        tuhoja. Tuuletkin ovat aika paikallisia, esim. San Telmossa tuulee lähes aina, vaikka Charconin ympäristö olisi tyynempi. Jokainen valitsee paikkansa omien lämpöodotustensa mukaan; minulle on toistaiseksi
        Puerton kelit olleet ihan passelit.

Ja hintataso on taatusti edullisempi kuin Suomessa.

Saako noista hotelleista varattua netistä suoraan apartementoksen pitemmäksi aikaa edullisemmin,
        vai otitko jonkun matkanjärjestäjän pitkän matkan, nehän eivät mitenkään erityisen edullisia ole.
        Vissiin pitäisi vähintään pariksi kuukaudeksi vuokrata jos yksityiseltä vuokraisi.
        Puertoa tai Palmasia olen ajatellut ensi talveksi muutamaksi viikoksi.

• CanarCanar kirjoitti:

Saako noista hotelleista varattua netistä suoraan apartementoksen pitemmäksi aikaa edullisemmin,
        vai otitko jonkun matkanjärjestäjän pitkän matkan, nehän eivät mitenkään erityisen edullisia ole.
        Vissiin pitäisi vähintään pariksi kuukaudeksi vuokrata jos yksityiseltä vuokraisi.
        Puertoa tai Palmasia olen ajatellut ensi talveksi muutamaksi viikoksi.

Noilla matkoilla olin vähän tunnustelemassa pidempää asumista ja asuin ihan hotellissa. Se hintahan menee niin, että on perusmaksu, johon tulee hinta lisäviikoista ja minun tapauksessa "sinkkulisä". Jokuhan väitti ihan hiljakkoin saaneensa huoneen tutusta hotellista matkatoimistopakettia edullisemmin siten, että teki itse varauksen. Kannattaa yrittää, mutta minä kyllä suosittelisin jo kuukaudenkin mittaiselle oleskelulle vuokrakämppää. Niitähän on ihan älytön määrä tarjolla ja esim. Puertossa yksiöiden kk-hinta näyttää olevan siinä 350 eurosta alkaen. Ihan asiallisia, usein hotelleihin yksityisasunnoiksi muunnettuja kämppiä. Kaksioissa on sitten variaatiota enemmän. Kerro jossain vaiheessa, miten kävi.

• entä helmikuu?

No, laitanpa tähän samaan ketjuun, että millainen sitten olisi sää tyypillisesti helmikuun ajan? Onko huomattavasti lämpösempää maaliskuussa, eli olisiko hyvä siirtää vähän eteenpäin.

• onni orvokki

ei ole huomattavasti lämpimämpään minään kuukautena sillä siellä vallitsee ikuisen kevään ilmasto, eli kesä ja talvi kausien ero ei ole merkittävä. Tammi ja helmikuussa on hieman normaalia tuulisempaa mutta muuten talvikuukausien säissä ei ole eroja. On sattuman kauppaa mikä sää omalle loma kuukaudelle sattuu.

• cruzailija

On hyvä ja siisti hotelli.Kaikki yksiöt ovat altaalle ja aurinkoon päin.Myös teidelle näkyy jos ei ole pilviä.
      Kaksiot ovat kadun puolella,jossa myös ravintoloita ja vähän meteliä.Esim minulle toi siivooja ilman pyyntöä toisen tyynyn kun oli huomannut että olin rutannut tyynyn kaksinkerroin.Se on palvelua,ja myös kaikki muu hotellisa pelasi ensiluokkaisesesti.Allasalue hoidetaan myös hienosti.Kaupat ovat aivan vieressä.

• ookkekara

nyt huhtikuussa Puerto de la Cruzissa ja hyvin tarkeni shortseilla ja t-paidalla, eikä ollut mitään myrskyjä. Marraskuussa aivan varmasti tarkenee. Jos 20-30 plussa astetta on liian vähän niin ihmettelen miksi yleensä tarkenee asua Suomessa. Minulla on viimeiseltä reissulta noita mercadojen kassakuitteja, ja kyllä ne Puerton hinnat ovat vielä huomattavasti alapuolella suomalaisiin hintoihin verrattuna. Koska kokkailen paljon matkakohteessa, niin siinä olen huomannut hyvin raaka-aineiden hintaerot. Kun ja jos ottaisin Suomessa kunnon kännit, eli yhden illan, niin samalla rahalla olisin Puertossa pelti kiinni koko viikon, tämä vain esimerkkinä.

• ghhhhhhh
        ookkekara kirjoitti:

nyt huhtikuussa Puerto de la Cruzissa ja hyvin tarkeni shortseilla ja t-paidalla, eikä ollut mitään myrskyjä. Marraskuussa aivan varmasti tarkenee. Jos 20-30 plussa astetta on liian vähän niin ihmettelen miksi yleensä tarkenee asua Suomessa. Minulla on viimeiseltä reissulta noita mercadojen kassakuitteja, ja kyllä ne Puerton hinnat ovat vielä huomattavasti alapuolella suomalaisiin hintoihin verrattuna. Koska kokkailen paljon matkakohteessa, niin siinä olen huomannut hyvin raaka-aineiden hintaerot. Kun ja jos ottaisin Suomessa kunnon kännit, eli yhden illan, niin samalla rahalla olisin Puertossa pelti kiinni koko viikon, tämä vain esimerkkinä.

Iltapäivät on pilvisiä ja sateisia ,viikon matkalle ei kannata lähteä,muuten ihan kiva paikka.

• vilperi57
        ookkekara kirjoitti:

siitä että mitä ostaa; vaikka en olekaan kova fanittaja noiden rehujen suhteen, niin ne kuuluu sinne ruuan valmistukseen ja sen olen todennut että granilla erilaiset vihertuotteet ovat monesti kalliimpia kuin suomessa. Hyvänä esimerkkinä tämä tavallinen peruna; täällä maksat siitä n. 60-70 senttiä kilo, mutta saarilla maksat lähes 1,5 ekeä kilosta. Se joka niitä säästökohteita kaipaa niin kääntyköön sitten tuon tupakan ja alkoholin puoleen; L&M kartonki n. 16 ekeä ja vertailun vuoksi suomessa 44€. Voitte arvata että mikä rööki siellä huulessa roikkuu kun noita reissuja on tullut tehtyä aika monia viimeisenkin kauden aikana. :)

• vilperi57 kirjoitti:

siitä että mitä ostaa; vaikka en olekaan kova fanittaja noiden rehujen suhteen, niin ne kuuluu sinne ruuan valmistukseen ja sen olen todennut että granilla erilaiset vihertuotteet ovat monesti kalliimpia kuin suomessa. Hyvänä esimerkkinä tämä tavallinen peruna; täällä maksat siitä n. 60-70 senttiä kilo, mutta saarilla maksat lähes 1,5 ekeä kilosta. Se joka niitä säästökohteita kaipaa niin kääntyköön sitten tuon tupakan ja alkoholin puoleen; L&M kartonki n. 16 ekeä ja vertailun vuoksi suomessa 44€. Voitte arvata että mikä rööki siellä huulessa roikkuu kun noita reissuja on tullut tehtyä aika monia viimeisenkin kauden aikana. :)

Satuinpa eilen ehtoolla vilkaisemaan Iltalehden nettisivuja. Oli mielenkiintoinen artikkeli siitä, missä on edullisinta lomailla lähialueilla ja kaukokohteissa. Lähialueiden ranking oli Marokko, Egypti, Manner-Espanja, Turkki, Kanarian saaret, Baleaarit. Hintatasoa on arvioinut matkakonserni Thomas Cook ja arvioinnissa on huomioitu normaalit elinkustannukset ja mm. hinta kolmen ruokalajin aterialle.
        Ja kaukokohteissa kärjessä olivat Intia, Kuuba ja Malesia. Thaimaata ei näkynyt listalla lainkaan.
        Jutussa ei mainittu esim. Kanarian osalta sitä, millä saarilla tai missä kohteissa hintoja on tsekattu, mutta hintatason mainittiin alentuneen.

Tulevana talvena onkin oiva mahdollisuus tsekkailla hintoja verrattuna Suomen tasoon, kun tulee varmaan aiempaa enemmän ostettua elintarvikkeita. Savukkeiden ja alkoholin osalta olen samaa mieltä, mutta siinäkin hintataso vaihtelee kovasti. LaPassa se Big Ben Calle de Sagastan varrella on yksi edullisimmista paikoista. Puertossa Tony's shop Pizzeria Napolitanan takana sillä väylällä, josta täällä on jo käyty keskustelua, eli ent. Avd. Generalissimo, nykyinen Familia de Betancour y Molina.

Hintatasossa pitää tietysti sitten muistaa myös esim. kosmetiikka, joka on selkeästi Suomen hyllyhintojen alapuolella ja viime kausina on ollut poikkeuksellisen paljon hyviä tarjouksia.

• puerta***
        Sotavento kirjoitti:

Satuinpa eilen ehtoolla vilkaisemaan Iltalehden nettisivuja. Oli mielenkiintoinen artikkeli siitä, missä on edullisinta lomailla lähialueilla ja kaukokohteissa. Lähialueiden ranking oli Marokko, Egypti, Manner-Espanja, Turkki, Kanarian saaret, Baleaarit. Hintatasoa on arvioinut matkakonserni Thomas Cook ja arvioinnissa on huomioitu normaalit elinkustannukset ja mm. hinta kolmen ruokalajin aterialle.
        Ja kaukokohteissa kärjessä olivat Intia, Kuuba ja Malesia. Thaimaata ei näkynyt listalla lainkaan.
        Jutussa ei mainittu esim. Kanarian osalta sitä, millä saarilla tai missä kohteissa hintoja on tsekattu, mutta hintatason mainittiin alentuneen.

Tulevana talvena onkin oiva mahdollisuus tsekkailla hintoja verrattuna Suomen tasoon, kun tulee varmaan aiempaa enemmän ostettua elintarvikkeita. Savukkeiden ja alkoholin osalta olen samaa mieltä, mutta siinäkin hintataso vaihtelee kovasti. LaPassa se Big Ben Calle de Sagastan varrella on yksi edullisimmista paikoista. Puertossa Tony's shop Pizzeria Napolitanan takana sillä väylällä, josta täällä on jo käyty keskustelua, eli ent. Avd. Generalissimo, nykyinen Familia de Betancour y Molina.

Hintatasossa pitää tietysti sitten muistaa myös esim. kosmetiikka, joka on selkeästi Suomen hyllyhintojen alapuolella ja viime kausina on ollut poikkeuksellisen paljon hyviä tarjouksia.

viime maaliskuussa puertossa ollessani ostin kartsan L&M:ää, maksoi 12.95 ja siinä vielä 12 askia. Martianezin ostoskeskuksen yläkerrassa oli tämä oiva tupakkakauppa=) Todella hyvää puna- ja valkoviiniä sai litran pahvitölkissä 50-75 cnt purnukalta. Nämäkin kyseisestä Martianezin ostarin ruokakaupasta. Kinkut ja juustot lihatiskiltä siivutettuina halpaa kamaa (ja hyvää).Suosittelen=)

• puerta***
        puerta*** kirjoitti:

viime maaliskuussa puertossa ollessani ostin kartsan L&M:ää, maksoi 12.95 ja siinä vielä 12 askia. Martianezin ostoskeskuksen yläkerrassa oli tämä oiva tupakkakauppa=) Todella hyvää puna- ja valkoviiniä sai litran pahvitölkissä 50-75 cnt purnukalta. Nämäkin kyseisestä Martianezin ostarin ruokakaupasta. Kinkut ja juustot lihatiskiltä siivutettuina halpaa kamaa (ja hyvää).Suosittelen=)

ja vuoden -09 maaliskuussa samat hinnat...eli ei ollut vuodessa hinnat nousseet =) siispä edelleen suosittelen =)

• vilperi57
        puerta*** kirjoitti:

ja vuoden -09 maaliskuussa samat hinnat...eli ei ollut vuodessa hinnat nousseet =) siispä edelleen suosittelen =)

aina sillointällöin löytää ja niitähän kannattaa hyödyntää jopa lievää riskiä ottaen; mä poltan noilta reissuilta tuomiani savukkeita melkein satarosenttisesti vaikka tullimääräykset sen kieltävätkin. Viimeiseltä reissulta toin 11 kartonkia omaan käyttöön, mutta kun nykyisen EU lain mukaan yksityisen matkailijan pakaaseita ei saa tarkastaa kuin voimakkaan rikosepäilyn ollessa kyseessä, niin se kielto on yhtä tyhjän kanssa. Askiakaan en ole koskaan myynyt, joten tupakit haittaavat vain mun elimistöäni.

• POINTTI.
        vilperi57 kirjoitti:

aina sillointällöin löytää ja niitähän kannattaa hyödyntää jopa lievää riskiä ottaen; mä poltan noilta reissuilta tuomiani savukkeita melkein satarosenttisesti vaikka tullimääräykset sen kieltävätkin. Viimeiseltä reissulta toin 11 kartonkia omaan käyttöön, mutta kun nykyisen EU lain mukaan yksityisen matkailijan pakaaseita ei saa tarkastaa kuin voimakkaan rikosepäilyn ollessa kyseessä, niin se kielto on yhtä tyhjän kanssa. Askiakaan en ole koskaan myynyt, joten tupakit haittaavat vain mun elimistöäni.

polttamasi tupakit haittaavat myös sinua lähellä olevien ihmisten elimistöä jotka joutuvat tupakansavuasi hengittämään.

• vilperi57
        POINTTI. kirjoitti:

polttamasi tupakit haittaavat myös sinua lähellä olevien ihmisten elimistöä jotka joutuvat tupakansavuasi hengittämään.

joku keleen viherpipertäjä ehtiny vastaamaan, vaikka ei tiedä mitään mun tupakointitavoista!!?? :(
        Mä kun satun kuuluumaan tuohon "huomaavaiset tupakoitsijat" joukkoon, niin edellinen kommentti on pelkästään provoilua.

• Senoritaksi kutsutaa
        vilperi57 kirjoitti:

joku keleen viherpipertäjä ehtiny vastaamaan, vaikka ei tiedä mitään mun tupakointitavoista!!?? :(
        Mä kun satun kuuluumaan tuohon "huomaavaiset tupakoitsijat" joukkoon, niin edellinen kommentti on pelkästään provoilua.

En noista hinnoista niinkään, mutta aivan ihana pieni kauppahalli Las Palmasissa jossa sai todella hyvää palvelua, oli aamusella mukava käydä pienimuotoista ostosta tekemässä paikallisten seassa. Vanhassa kaupungissa se oikein iso upea halli on tietysti oma lukunsa mutta oli tämäkin halli mukava, näin pääsee paikallisten arkielämää seuraamaan. No hinnoista sen verran että esim juustot ovat tavattoman paljon halvempia kuin täällä, ihan oli houkutuksena ostaa iso kiekko erikoisjuustoa, no ei sitten kumminkaan niin tehty.Ihanaa ostaa ilmakuivattua kinkkua, maistattavat mielellään, palvelu siis aivan loistavaa.
        Oletteko käyneet, Vilperi tai Sotavento ko. hallissa ostoksilla. Halli on lähellä hotelli Luz Playaa, hitsi kun en osaa linkittää nyt tuota google mapsia osoite: Calle Arbareda (mercaco del puerto)
        Olen ihastunut noihin kauppahalleihin, siellä näkee ja kokee. Miten onkaan mukavaa maistella churroja siellä ja hyvvää carahillo,a. Voi että nyt on parempi lopetella hehkuttamasta tai hukka perii, kun niin on mukavaa muisteloa.

• vilperi57
        Senoritaksi kutsutaa kirjoitti:

En noista hinnoista niinkään, mutta aivan ihana pieni kauppahalli Las Palmasissa jossa sai todella hyvää palvelua, oli aamusella mukava käydä pienimuotoista ostosta tekemässä paikallisten seassa. Vanhassa kaupungissa se oikein iso upea halli on tietysti oma lukunsa mutta oli tämäkin halli mukava, näin pääsee paikallisten arkielämää seuraamaan. No hinnoista sen verran että esim juustot ovat tavattoman paljon halvempia kuin täällä, ihan oli houkutuksena ostaa iso kiekko erikoisjuustoa, no ei sitten kumminkaan niin tehty.Ihanaa ostaa ilmakuivattua kinkkua, maistattavat mielellään, palvelu siis aivan loistavaa.
        Oletteko käyneet, Vilperi tai Sotavento ko. hallissa ostoksilla. Halli on lähellä hotelli Luz Playaa, hitsi kun en osaa linkittää nyt tuota google mapsia osoite: Calle Arbareda (mercaco del puerto)
        Olen ihastunut noihin kauppahalleihin, siellä näkee ja kokee. Miten onkaan mukavaa maistella churroja siellä ja hyvvää carahillo,a. Voi että nyt on parempi lopetella hehkuttamasta tai hukka perii, kun niin on mukavaa muisteloa.

käyty mutta älä kysy osoitteita tai muutakaan tietoutta siltä alueelta; ihan kivoja kokemuksia kuitenkin mitä nyt se "kalanhaju" vähän häiritsee meikäläisen nokkaa. :)
        Se ei välttämättä ole ihan tuoreen tuntuista näin suomalaisen kalanystävän mielestä.

• Senoritaksi kutsutaa kirjoitti:

Kyllä vaan, kovin on tuttu paikka. Kun on tullut asuttua niillä nurkilla, sieltä on yleensä haettu tomaatteja, appelsiineja ja nimenomaan juustoja. Rakastan kanarialaista vuohenjuustoa yli kaiken ja sitä ostan yleensä aina nimenomaan halleista. Markettien tiskeissäkään ei ole mitään vikaa ja siinä lähellä olevassa Hiperissä on varsin edustava irtojuustojen tiski. Ja hintatasosta olen täysin samaa mieltä. Minä myös nautin siitä tunnelmasta, erityisesti siinä pienessä hallissa.
        Satuttiin muuten kerran siinä lähellä, rannan pohjoispäädyssä olevassa ravintolassa tilaamaan alkuruuaksi kanarialaisia juustoja. Onneksi otettiin vaan yksi annos, koska se oli niin jättimäisen suuri, että pääruuaksi tilatut kanaleikkeet hädin tuskin mahtuivat juustojen jälkeen. Yleensähän juustot ovat jälkiruokia, mutta siellä tosiaan alkuruokina.

Voi että... Ikävä toiseen rakastamistani kaupungeista iski kuin kulovalkea. Vietin siellä yhden parhaista lomistani nyt keväällä. Tuleva kausi on jo buukattu toiselle saarelle, mutta pakko on päästä Las Palmasiin. Kuka ties poikkean siellä naapurisaarelta käsin.
        Jos saa residencian, lentohinta on puolet normaalista ja aina sen muutaman päivän hotellihuoneen saa aina jostain...

• senoritaksi kutsutaa
        Sotavento kirjoitti:

Kyllä vaan, kovin on tuttu paikka. Kun on tullut asuttua niillä nurkilla, sieltä on yleensä haettu tomaatteja, appelsiineja ja nimenomaan juustoja. Rakastan kanarialaista vuohenjuustoa yli kaiken ja sitä ostan yleensä aina nimenomaan halleista. Markettien tiskeissäkään ei ole mitään vikaa ja siinä lähellä olevassa Hiperissä on varsin edustava irtojuustojen tiski. Ja hintatasosta olen täysin samaa mieltä. Minä myös nautin siitä tunnelmasta, erityisesti siinä pienessä hallissa.
        Satuttiin muuten kerran siinä lähellä, rannan pohjoispäädyssä olevassa ravintolassa tilaamaan alkuruuaksi kanarialaisia juustoja. Onneksi otettiin vaan yksi annos, koska se oli niin jättimäisen suuri, että pääruuaksi tilatut kanaleikkeet hädin tuskin mahtuivat juustojen jälkeen. Yleensähän juustot ovat jälkiruokia, mutta siellä tosiaan alkuruokina.

Voi että... Ikävä toiseen rakastamistani kaupungeista iski kuin kulovalkea. Vietin siellä yhden parhaista lomistani nyt keväällä. Tuleva kausi on jo buukattu toiselle saarelle, mutta pakko on päästä Las Palmasiin. Kuka ties poikkean siellä naapurisaarelta käsin.
        Jos saa residencian, lentohinta on puolet normaalista ja aina sen muutaman päivän hotellihuoneen saa aina jostain...

Niin, silloinhan kun asuu pidemmän aikaa siellä Puerto de la Cruzissa on mukavaa piipahtaa muille saarille "lomailemaan" . Aika edullisilta nuo sisälennot näyttää olevan kun joskus niitä olen katsellut. Parin kolmen viikon lomillaan ei oikein osaa ajatella reissata jollekkin toiselle saarelle, toisaalta olisi se aika yllätys ystävillemme kun samaan aikaan lomailevat Inglesissä kuin me Puerto de la Cruzissa, koputtelisimme hotlansa oveen, olisi se varman kivaa nähdä ilmeet mitä saisimme aikaan, no näitä samanlaisia vanhoja koffanoita kuin mekin tiedä vaikka saisivat jonkinmoisen slaagin, joten ehkä ei sittenkään. Kivaa kuitenkin ajatella että voisi näin piipahtaa sinne Las Palmasiin pariksi päiväksi.
        Oletko lukenut tätä blogia: http://lainegracia.blogspot.com/
        Kyllä sinulla on mukavaa kun pääset pidemmäksi ajaksi Puerto de la Cruziin. On varmaan monen haave, mutta hyvä kun joitakin viikkojakin saa siellä asustaa.
        Juuri noista Las Palmasin kauppahalleista kun oli juttua niin Puerto de la Cruzin halli ei ole lainkaan sellainen perinteinen kauppahalli. Santa Cruzin kauppahalli, minkälainen siellä on, oletko tutustunut?
        Ei minua noissa kauppahalleissa kalatiskien hajut pahaa tee, niin käsittämättömän ihmeellisiä mereneläviä myynnissä, joskus Kreikassa Hanian kauppahalli kyllä haisi ihan oikein Haisi pahalle, oliskohan siellä vähän puhtaus ollut jostain..
        No jos joskus vaikka Teneriffeltä Gran Canarialle tai sitten ihan vaan täältä joku pikku lomanen Las Palmasiin.

• senoritaksi kutsutaa kirjoitti:

Niin, silloinhan kun asuu pidemmän aikaa siellä Puerto de la Cruzissa on mukavaa piipahtaa muille saarille "lomailemaan" . Aika edullisilta nuo sisälennot näyttää olevan kun joskus niitä olen katsellut. Parin kolmen viikon lomillaan ei oikein osaa ajatella reissata jollekkin toiselle saarelle, toisaalta olisi se aika yllätys ystävillemme kun samaan aikaan lomailevat Inglesissä kuin me Puerto de la Cruzissa, koputtelisimme hotlansa oveen, olisi se varman kivaa nähdä ilmeet mitä saisimme aikaan, no näitä samanlaisia vanhoja koffanoita kuin mekin tiedä vaikka saisivat jonkinmoisen slaagin, joten ehkä ei sittenkään. Kivaa kuitenkin ajatella että voisi näin piipahtaa sinne Las Palmasiin pariksi päiväksi.
        Oletko lukenut tätä blogia: http://lainegracia.blogspot.com/
        Kyllä sinulla on mukavaa kun pääset pidemmäksi ajaksi Puerto de la Cruziin. On varmaan monen haave, mutta hyvä kun joitakin viikkojakin saa siellä asustaa.
        Juuri noista Las Palmasin kauppahalleista kun oli juttua niin Puerto de la Cruzin halli ei ole lainkaan sellainen perinteinen kauppahalli. Santa Cruzin kauppahalli, minkälainen siellä on, oletko tutustunut?
        Ei minua noissa kauppahalleissa kalatiskien hajut pahaa tee, niin käsittämättömän ihmeellisiä mereneläviä myynnissä, joskus Kreikassa Hanian kauppahalli kyllä haisi ihan oikein Haisi pahalle, oliskohan siellä vähän puhtaus ollut jostain..
        No jos joskus vaikka Teneriffeltä Gran Canarialle tai sitten ihan vaan täältä joku pikku lomanen Las Palmasiin.

Muistan joskus saaneeni kauttasi tuon linkin, mutta se on minulla kotikoneella. Oikein hyvältä vaikuttaa tarina ja tulen sitä seuraamaan tässä joutessani.

Santa Cruzin kauppahallissa kävimme aikanaan ensimmäisellä Teneriffan matkalla ja vaikka normaalisti mitkään tuoksut missään eivät tee pahaa, tulin huonovointiseksi paahdettujen suolapähkinöiden tuoksusta. Noh, asia selvisi sittemmin, eli olin tietämättäni raskaana - suuri siunaus, jota ei pitänyt kohdallemme osua lainkaan.
        Se halli on mahtava ja monipuolinen. Vähän Madeiran Funchalin oloinen, ehkä jopa isompi. Funchalin hallissa teki kieltämättä mieli juosta karkuun, kun näki niitä espadoja, jotka ovat tosi hurjan näköisiä. Kalan tuoksu voi olla vastenmielinen, mutta en usko ollenkaan, että kalaa halleissa myytäisiin pilaantuneena.

Haniassakin käytiin pikaisesti, mutta oli jo kiire muualle, eli oltiin menossa merimuseoon, joka olikin sitten elämys. Minulle se osa historiaa, joka liittyi Kreetan miehitykseen, oli sitä ennen vain osittain tuttu.

Puerto de la Cruzin kauppahalli on hyvin vaatimaton, mutta aina siellä tulee poikettua. Siinähän on lauantaisin edessä kirpputori, josta väki näyttää ostavan kaikkea mahdollista. Ja siinä samassa rakennuksessa oleva Alteza -niminen marketti on hyvin varustettu ja edullinen.

Joo, totta kai pidempi oleskelu tuo elämiseen lisää mahdollisuuksia, mutta siihen - tai sen järjestelyihin sisältyy myös koko joukko ihan ennen kokemattomia järjestelyjä. Oppia ikä kaikki. Pavilta olen saanut monta hyvää vinkkiä, samoin monilta muilta talviaan saarilla viettäviltä, kiitos niistä.

Sotis

• ex tupakoija
        vilperi57 kirjoitti:

Upeaa kun olet huomaavainen tupakoitsija sillä heitä ei liikaa ole.
        On hyvä että on olemassa tupakoitsijoita jotka ymmärtävät että ravintoloissa, baareissa tai terasseilla tupakointi häiritsee muita ihmisiä sillä liikaa on heitä jotka luulevat tupakoinnin oikeudekseen oli paikka mikä tahansa.
        Moni yleisötilaisuuskin menee pilalle kun tupakan tupruttelijat sytyttävät savukkeensa välittämättä siitä että ympärillä on kymmeniä ihmisiä jotka siitä kärsivät.
        Huomaavaiset tupakoijat kuten Vilperi57 ymmärtävät sen että tupakan savusta on kiusaa ja pahimmillaan jopa terveydellistä haittaa muille ja siksi ymmärtävät polttaa savukkeensa siihen varatuissa tiloissa.
        Polttakoot savukkeita he jotka sitä haluavat mutta toivottavasti he ovat sen verran huomaavaisia että pitävät tupakan himonsa kurissa siellä missä on tupakoimattomia ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe