Olen muuttamassa kerrostaloon ( toiseen kerrokseen)...Olisiko "vinkkejä" miten estän
yksivuotiaan kissani hyppäämästä parvekkeelta?
Paras vaihtoehto oilisi tietenkin parvekkeen lasitus, mutta se ei ole mahdollista. Auttaisiko esim. sellaiset kissakarkoite sumutteet? Onko kenelläkään kokemusta?
Kissa parvekkeella
8
1049
Vastaukset
- Kaisa
Laita verkkoa
- Elina
Tuo jo mainittu verkko on hyvä keino estää kissan tippuminen parvekkeelta.
Jos verkotukseen ei ole mahdollisuutta, kannattaa pitää kissa esim. valjaissa parvekkeella, niin ettei se pääse hyppäämään kaiteelle. Naapurissamme näkyy olevan tämä konsti käytössä ja hyvin näyttää toimivan! Meillä taas kissat ulkoilevat parvekkeella vapaana, mutta tarkasti valvottuna, eivät siis koskaan yksin. Yleensä eivät edes yritä kaiteelle, lötköttelevät vain lattialla tai katselevat maailman menoa ikkunalaudalla :) - Viivi
Tutullani on kaksi kissaa (n.4 v molemmat, jotka molemmat ovat innokkaita ulkoilemaan parvekkeella.He asuvat kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa,eikä kumpikaan kissoista ole vielä kertaakaan vielä hypännyt (vaikka toinen on aika utelias..)Parvekkeessa ei ole verkkoa eikä lasitusta....
- Kissaihminen
Meillä kissat oli vapaana parvekkeella edellisessä asunnossa, joka oli maatasosta seuraavassa kerroksessa, sanotaanko sitä nyt ekaksi vai tokaksi. Kun kissat oli parvekkeella, ne oppi nopeesti hyppäämään kaiteelle. Siinä ne joskus tasapainoili niin vaarallisen näkösesti, että mun mies rakensi niille sellasen näköalalaudan parvekkeen yhteen ulkokulmaan. Laudan vieressä oli pöytä, jonka kautta kissat pääsi hyvin laudalle. Ei tarttenu enää hyppiä kauheita hyppyjä eikä tasapainoilla kapealla kaiteella.
Molemmat kissat tippu parvekkeelta kerran ja sen jälkeen ne osas varoa putoamista sen verran, että toista kertaa ei tullut. Eikä niillä selvästikään ollut edes haluja hypätä alas. Me otettiin silloin alussa se riski, että ne voi tippua, koska oltiin niin matalalla. Seuraavan kerroksen parvekkeella en ois uskaltanu kissoja vapaana pitää. Nyt me asutaan kolmannessa kerroksessa eikä meillä ole parveketta, mutta jokaisessa ikkunassa on verkko. - pääh..
Muutin 2 vuotta sitten maaseudulta kerrostaloon kissa mukanani. Aluksi pelotti kauheesti päästää kissa parvekkeelle kun se kuitenkin on tottunut olemaan ulkona. Laitoin ensin sen kaulapannasta hihnaan kiinni, mutta koska meidän kollilla ei ikinä ole ollut edes pantaa, niin se riuhto ja repi ja alistu eikä tykännyt yhtään. Sitten päästin sen ulos vain jos olin itse mukana. Ei se kyllä kertaakaan ole edes aionnut hypätä kaiteelle. olen välillä itse nostanut sen kaiteelle pitämällä kiinni mutta ei se siinä uskalla olla. mieluummin nousee nojaamaan kaitteen reunaan ja katselee siintä jos haluaa.
syksyllä muutimme sitten sellaiseen kämppään jossa parvekkeen kaide on läpinäkyvä (pleksilasi tms.). siellä kissa viihtyy mielellään kun ei tarvi edes kurkotella katsomaan kun se näkee kaiken mitä pihalla tapahtuu. Nyt uskallan jättää kissan yksin parvekkeelle. se sitten raapii kun haluaa sisään. ikävä kyllä se on innostunut raapimaan ikkunaa kun pääsee penkiltä sitä raapimaan (ei onneksi jää kynnen jälkiä).
ärsyttävä puoli parvekkeessa on se, että se kissani sitten haluaa sinne koko ajan ja yölläkin on kiva raapia parvekkeen ovea jopa kaksin tassuin >:/ - minnali
Meidän kissa oli aivan mahdoton parvekkeella ennen kuin verkoitimme parvekkeen.Se tasapainotteli kaiteella,leikki häntänsä kanssa, kieppui ja kaappui ja kurkotteli ja roikkui, ja aina yritti livahtaa naapurin puolelle.Nyt on verkot parvekkeella ja kissa saa olla vapaasti siellä kun haluaa,eikä tarvitse olla sitä tarkkailemassa.Kannattaa ehdottomasti verkottaa parveke,jos et halua sitä lasittaa,mutta kannattaa miettiä ottaako vihreän vai metallin väriset..
- Mirva
Meilläkin on nyt tuo verkotus edessä. Ongelman muodostaa vaan se että en tiedä miten saisin tuon verkon kiinni. Soitin isännöitsijälle ja hän sanoi että mitään pysyviä jälkiä kuten poran reikiä parvekkeelle ei saa jäädä.. Millä saisin sen verkon kiinni betoniin? Hyviä ideoita tai omia kokemuksia?
- Jansku
Mirva kirjoitti:
Meilläkin on nyt tuo verkotus edessä. Ongelman muodostaa vaan se että en tiedä miten saisin tuon verkon kiinni. Soitin isännöitsijälle ja hän sanoi että mitään pysyviä jälkiä kuten poran reikiä parvekkeelle ei saa jäädä.. Millä saisin sen verkon kiinni betoniin? Hyviä ideoita tai omia kokemuksia?
Moi!
Eikö ne reiät voi sitten pois muuttaessa tms. täyttää esim. kitillä? Niin minä ajattelin rehdä..
t.Jansku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497