Jyväskylän harjoituspaikat??

Muuttanut.)

Missä voisi Jyväskylässä harjoitella koiran kanssa..
Paikkakunalle muttaneena tokoharrastajana etsin uusia mahdollisuuksia..
Paikalliset nettisivut neuvovat jotakin mutta onko muitakin paikkoja?
Miten vaajakoskella oleva kenttä,siellä ainakin olen nähnyt koiria harjoituksissa..
Mikä on kesksisuomalaisen kenttä??

6

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • treenataan

Keskisuomalaisen kentällä taitaa treenata kennelkerho ja osittain palveluskoiraliiton porukkaa, vaajakoskella treenaa yksi kasvattajaporukka ja joku muu porukka... Alueella on kaksi SPL-alaosastoa, joista ainakin SPL-Jyväskylä ottaa porukkaan minkä tahansa lajiharrastajan ja rodun. Lisäksi on aika monta pientä porukkaa...
      Kannattaa ottaa puhelin käteen ja soitella koulutusvastaaville, heiltä saa tietoa jatkoon ;O)

Onnea etsinnälle ;O) Ties vaikka treenattais samassa porukassa tulevaisuudessa ;O)

• edelleen..

Vaajakosken kenttällä on huhun mukaan kielletty koirien ulkoiluttaminen??
        Miten siellä voi sitten harjoitella?
        Asukasyhdistykset ovat kieltäneet kentän käytön jkl kanssa...tietääkö joku?
        Kiitos etukäteen..

• koirallinen........
        edelleen.. kirjoitti:

Vaajakosken kenttällä on huhun mukaan kielletty koirien ulkoiluttaminen??
        Miten siellä voi sitten harjoitella?
        Asukasyhdistykset ovat kieltäneet kentän käytön jkl kanssa...tietääkö joku?
        Kiitos etukäteen..

Asukasyhdistys ei ole kieltänyt mitään. Asukkaat vastustivat sitä, että kentälle annettiin Yhdelle seuralle lupa käyttää (ja tuon seuran harrastajien mukaan määrätä siis aina muita käyttäjiä) käytännössä aina (ma-su 8-22). Kyseinen seura ei tullut harjoittelemaan. En tiedä, onko asukasyhdistys ollut loppujen lopuksi millään lailla virallisesti yhteydessä. Eli kieltäjä on ehkä kiinteistön omistaja, eli Jyväskylä, mutta itse käsitin, että ko. seura itse vetäytyi suunnitelmistaan vastustuksen vuoksi. Käyttäjät siis ovat muitakin kuin koiraharrastajia. Ja kaksi on järjestänyt koulutusta kentällä, kasvattaja ja eräs ongelmakoirakouluttaja. Molemmilla ollut erillinen lupa.

En suosittele ko. kenttää välttämättä, koska alueella on mm. louhinta työt, alueen asukkaat eivät suhtaudu kaikki ásiaan enää kovin myönteisesti, kiitos tämän kentän"valtaus"yritysepisodin, jota hoidettiin aika erikoisella tavalla. Kyseinen seura tiesi alueen muustakin käytöstä, mutta eivät olleet valmiita neuvottelemaan, vaan luulivat, että saavat "jakaa vuoroja". Yhtenä iltana olivat valmiita päästämään alueen lapset, joka oli vamasti vastustuksen suurin syy. Varsinkin kun seuran aktiiviharrastaja on ollut virkamiehenä asiaa juonimassa. Viereen alkaa myöskin rakennustyömaita ihan näinä aikoina. Tokihan tietynlainen häirintä on ihan ok, mutta nuo louhinnat varsinkin ovat ihan vieressä, ja ovat ajoittain hyvinkin isoja paukkuja.

Kyseleppäs myöskin rotujärjestöiltä- myöskin Palokansuunnalla on jotain harjoituksia, killeri taitaa olla nyt pois käytöstä (?) Soveltuvia tasaisia alueita on muuallakin täällä Vaajakoskella, jos on hiukan valmis tinkimään sen laadusta. Nuo nykyiset karttaohjelmat ovat siitä hyviä, että esimerkiksi itse katselin sopivia lenkkireittejä eniron palvelun helikopterinäkymien avulla.

Huhu on siinä mielessä oikeassa, että koiranulkoiluttaminen siellä on ainakin kielletty. Mutta muutoin ei niihin huhuihin kannata paljon painoa pistää.

• juupista;I

toimii mm. Keskisuomen pk-harkat, siellä olen itse treenannut tokoa, niin pk- kuin ei pkrotuisen koiran kanssa. Tervetuloa!

• 0000lloo

Eikai tokoiluun kovin kummoista kenttää tarvita? Itse treenailen missä huvittaa, tulee koirallekin eri ympäristöt tutuiksi.

En ole kuullutkaan moisesta Vaajakosken jupakasta. Tietääkseni Jyväskylässä on toistaiseksi kaupungin puolelta annettu vain yksi "virallinen" koirien koulutuskenttä jonka hallinta lienee myös yhden seuran monopolia.

Tjaa no, Vaajakoski ei ole Jyväskylää joten siellä voi tietenkin olla oma kenttä.

• :) :)

Valitettavasti:) Ja ei ole vaikea arvata, mille seuralle on annettu jokin oma kenttä, kun puhut monopolista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17203
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      5022
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2798
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      150
      2113
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      32
      1706
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      138
      1652
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      20
      1637
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      402
      1573
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1367
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      12
      1337
    Aihe