Puhelinmyynnin todellisuus

Entinen myyjätär

Olen itse työskennellut hetken puh. myyjänä kolmessa eri yrityksessä työkkärin painostamana.

Täytyy sanoa, että minusta syytökset voisi kohdistaa enemmän puhelinmyyntifirmojen johtoon, kuin myyjiin itseensä. "Jos et myy tämän ja tämän vertaa, tulee varoitus ja seuraavasta potkut." Lisäksi esimies saattaa kytätä selän takana ja vaatia myymään aggressiivisemmin ja tyrkyttämään tuotetta aktiivisemmin. Sain nuhteet aina, jos toivotin "ei kiitos" lauseen jälkeen asiakkaalle suoraan hyvää päivänjatkoa. "Ei" on kuulemma aina "ehkä". Myöskin puhelinnumerot annetaan suoraan tulostettuna puhelinmyyjän käteen, että siitä pitää alkaa soitella järjestyksessä. Sitten myyjä saa haukut asiakkaalta, kun on kuulemma kielletty soittelemasta ja on estoa päällä ja vaikka mitä.
Lisäksi kaikki syyttelyt ja tuotteen epäonnistuneet peruutusyritykset ym kaatuvat myyjän niskoille, vaikka tästä vastaa aivan muu taho. Aloitteleville myyjille isketään myyntipuhe käteen ja käsketään lukemaan siitä.
Puh. myyntiin pitäisi saada takuupalkka ja lakata uhkailemasta potkuilla. Ehkä sitten meininki tulisi asiallisemmaksi. Ja voisi oikeasti kaupata vain niille joita kiinnostaa. Tai sitten lailla pannaan koko ammatti... Itse en menisi enää mistään hinnasta. Joskaan en tosiaan silti kaikkia puhelinmyyjiä kokemuksieni perusteella syytä.

19

1552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuula kalloon!

Kuuluvat samaan kastiin pedofiilien kans.

• poiugtfghjk

puhelinmyyntiä on monenlaista. Eri firmoja, eri tuotteita...huh..paljon on. Ei voi yleisesti puhua pulinmyynnistä koska sarkoja on paljon. Kaikki työ ei sovi kaikille ja se on tosi. Tätä työtä koskee ihan samat periaatteet kuin mitä tahansa työtä. kaikista ei ole kaikkeen ja tietenkin mielipiteitä saa olla.

• työkaveri

...paha pomo käski tehdä myyntityötä niin, että myydään. ja sä kun olisit vaan halunnut ehdotella asiakkaille erilaisia vaihtoehtoja jos näille ehkä mahdollisesti sopisisisi kuunnella, mutta ei varmanakaan sovi, eli turha sinne on edes soittaa tai jos soittaa, ainakin pyytää ensin anteeksi että on olemassa...

EI NOIN SÄÄLITTÄVIÄ SURKIMUKSIA VOI OIKEESTI OLLA OLEMASSA!

olet aito kunnon luuseri, jotka tunnistaa viimeistään siitä, miten he syyttävät aina muuta maailmaa kaikesta epäonnistumisestaan. :D

luusereide palsta on muualla. älä kirjoita tänne enää.

• entinen myyjätär

Luulen, että juuri tuon kaltaisista asenteista johtuen, joka sinulla on "työkaveri", niin puhelinmyyjiä pidetään aivan pohjasakkana. Tottahan se on, ettei siinä ammatissa paljon muut kuin moukat suunpieksijät pärjää. Sinä tietenkin pidät röyhkeyttä ja tätä moukkamaisuutta ihailtavana? Sitä se ei kuitenkaan ole. Osoittaa vaan yksinkertaisuutesi.

Olet vain rasittava häirikkö, eikä "ammattiasi" edes mielletä ammatiksi. Saat säälittävät proviikat, vaikka sinä teet suurimman työn. Jos taas olet joku puhelinmyyntifirman pikkupomo, niin kuvittelet varmaan istuvasi suurellakin pallilla? Tiedoksi, että siihen tehtävään ei mitään ydinfyysikon älyä tarvita. Eihän tilausten peruutuksestakaan osata huolehtia, asiakaskohteliaisuudesta puhumattakaan! Peruskoulupohjalla pärjää ja peruskoulu pohja sinulla puheistasi päätellen varmaan vain onkin. Ja sekin ilmeisesti lintsaten läpikäyty.

Kyllä se sinunkin voisi leivän päältä loppuu, kun tuollaisen asenteen vuoksi saatetaan kieltää puhelinmyynti lailla koko suomesta. Uutisissa siitä vastikään taisi olla kirjoituskin. Ja juuri tuon kaltaisilta tyrkkymyyjiltä ainakin itse kieltäydyn ostamasta yhtään mitään. Kohteliailta ja asiallisilta voisin jotain vaikka ottaakin. En koskaan pyytänyt anteeksi sitä puhelimessa, että teen työtäni, mutta eipä ole ikinä tullut silti mieleenkään alentaa itseäni sellaiseksi puhelinmyyjäksi joka ei vähintään parista kerrasta usko. Hyvä käytös poiki minulle aivan riittävästi kauppaa, jotta elin sillä. Muuten ko. duunia ei vaan kukaan itseänsä kunnioittava pidempää tee.

• Arto.l
        entinen myyjätär kirjoitti:

Luulen, että juuri tuon kaltaisista asenteista johtuen, joka sinulla on "työkaveri", niin puhelinmyyjiä pidetään aivan pohjasakkana. Tottahan se on, ettei siinä ammatissa paljon muut kuin moukat suunpieksijät pärjää. Sinä tietenkin pidät röyhkeyttä ja tätä moukkamaisuutta ihailtavana? Sitä se ei kuitenkaan ole. Osoittaa vaan yksinkertaisuutesi.

Olet vain rasittava häirikkö, eikä "ammattiasi" edes mielletä ammatiksi. Saat säälittävät proviikat, vaikka sinä teet suurimman työn. Jos taas olet joku puhelinmyyntifirman pikkupomo, niin kuvittelet varmaan istuvasi suurellakin pallilla? Tiedoksi, että siihen tehtävään ei mitään ydinfyysikon älyä tarvita. Eihän tilausten peruutuksestakaan osata huolehtia, asiakaskohteliaisuudesta puhumattakaan! Peruskoulupohjalla pärjää ja peruskoulu pohja sinulla puheistasi päätellen varmaan vain onkin. Ja sekin ilmeisesti lintsaten läpikäyty.

Kyllä se sinunkin voisi leivän päältä loppuu, kun tuollaisen asenteen vuoksi saatetaan kieltää puhelinmyynti lailla koko suomesta. Uutisissa siitä vastikään taisi olla kirjoituskin. Ja juuri tuon kaltaisilta tyrkkymyyjiltä ainakin itse kieltäydyn ostamasta yhtään mitään. Kohteliailta ja asiallisilta voisin jotain vaikka ottaakin. En koskaan pyytänyt anteeksi sitä puhelimessa, että teen työtäni, mutta eipä ole ikinä tullut silti mieleenkään alentaa itseäni sellaiseksi puhelinmyyjäksi joka ei vähintään parista kerrasta usko. Hyvä käytös poiki minulle aivan riittävästi kauppaa, jotta elin sillä. Muuten ko. duunia ei vaan kukaan itseänsä kunnioittava pidempää tee.

Soittelevat vanhuksille ja huijjaavat ostamaan. Syy on noiden huijjaus "firmojen " omistajan jotka pitäisi kuohita kaikki, jottei niitä kusipää huijjareita syntyisi lisää.

Arto Lohvansuu
        Pyhäjärvi

• goldengoord
        Arto.l kirjoitti:

Soittelevat vanhuksille ja huijjaavat ostamaan. Syy on noiden huijjaus "firmojen " omistajan jotka pitäisi kuohita kaikki, jottei niitä kusipää huijjareita syntyisi lisää.

Arto Lohvansuu
        Pyhäjärvi

mee ruikuttaa muualle luuseri

• niskalaukaus ry
        goldengoord kirjoitti:

mee ruikuttaa muualle luuseri

Jos joskus kävisi sellainen ihme että minä nousisin valtaan tässä maassa, ensimmäinen lakimuutos olisi että puhelinmyyjät olisi lainsuojattomia ja täysin vapaata riistaa. Sellaisen ampumisesta maksettaisiin kymppitonni puhtaana käteen. Linnareissua olisi turha pelätä, vaan siitä kalahtaisi rahan lisäksi kunniamitali.

• Alan mies.
        niskalaukaus ry kirjoitti:

Jos joskus kävisi sellainen ihme että minä nousisin valtaan tässä maassa, ensimmäinen lakimuutos olisi että puhelinmyyjät olisi lainsuojattomia ja täysin vapaata riistaa. Sellaisen ampumisesta maksettaisiin kymppitonni puhtaana käteen. Linnareissua olisi turha pelätä, vaan siitä kalahtaisi rahan lisäksi kunniamitali.

Onneksi et tule koskaan nousemaan valtaan. Olet mielipiteinesi täysin idiootin kuvan antanut itsestäsi. Vai että pitäisi ihmisiä alkaa AMPUMAAN täysin laillisen asian harjoittamisen vuoksi.

Itse olen sitä mieltä, että puhelinmyyntiä tulee rajoittaa huomattavasti nykyisestä. Painopiste tulee saada siirtymään kontaktien lukumäärästä kontaktien laatuun. Quantity  < quality siis.

Myös ne pankkivirkailijat, jotka tiskin takana istuvat ja laskevat lainapäätöksiäsi tekevät heti jonojen mentyä ihka oikeaa puhelinmyyntiä, nykyään lähes joka toimistossa. Näissä kontakteissa laatu onkin yleensä sitä luokkaa, että et edes tiedosta olevasi puhelinmyyjän kanssa tekemisissä. Toinen ääripää onkin sitten tämä yleisin, eli 16v teini lukee paperilta Seuran tarjouksia suoraan puhelinluetteloon. Se pitääkin saada poistumaan.

• Alan mies.

Toisten ihmisten tappamisella (edes leikillään) uhkailevilla on kohonnut itsemurhariski. Ihan tutkimusten mukaan. Että tarkkailehan käytöstäsi, voit elää pidempään.

• kdsgkjsd

Hei te ihme ihmiset ! Olen itse puhelinmyyjänä töissä opiskelun ohella, työskennellyt kohta jo 2 vuoden ajan samassa paikassa. Kerran eräs asiakas sanoi "hanki oikeita töitä" ja löi luurin kiinni, yleensä en jää ihmisten sanomisia miettimään koska on tottunut jo vaikka mihin (uskokaa tai älkää, ei puhelinmyyjät pikkujouluissa naura kun on "vanhuksille väkisin" myyty jotain niinkun usein olen lukenut ihmisten näin luulevan :D, vaan urpoille jotka luulevat olevansa kovia haistatellessaan ja isotellessaan :DD) jäin kuitenkin miettimään että voisin jäädä pois töistä ja elää teidän muiden verorahoilla koko elämäni, jolloin tienaisin kyllä huonommin mutta ilman töitä. Joten muistakaa että puh.myyjät maksavat veronsa niinkuin muutkin ! Mutta kiitos vielä niille ihmisille jotka tekevät puhelimessa itsestään isompia kuin ovat, minun päivääni se aina piristää :)

• Birgitta47

Osoitit kirjoituksellasi juuri sen, että mahdollisesti puhelinmyynnissä on kaltaisiasi henkilöitä, jotka eivät ole empaattisia toisia ihmisiä kohtaan. Empatian puute osoittaa kohdallasi sen, että puhuessasi asiakkaille sinun on helppo johdattaa asiakkaita valehtelulla tai kieroudella ostamaan tarjoamasi tuote. Jos sinun asenteesi toisen kommenttiin on tuo, saatat olla pieni "narsistin alku". Millaista on olla tuollaisen työtoverin työtoveri yrityksessä!! Voi olla että tämä sinun kommenttisi on provo!

Entinen Myyjätär--> Kirjoitit oikeaa asiaa, millainen on huono pomo. Itse olen sitä mieltä, että rehellinen, kohtelias, myyjiä arvostava esimies luotsaa myyjätkin parempiin myyntituloksiin.

• Pellen pieksijä

taidat runkkari ampua tyhjiä laukauksia kuivissa unissassi... vitun homopellehermanni!

valtaanoususta uneksit ja paskot apina housuusi! hahahhahahahaha

• Puhelinmyyjä

No mä voin antaa sulle yhteystietoni ihan nytkin ni voit tulla morjestamaan.....saattaa kuitenkin käydä niin et oot sen jälkeen pilliruokinnassa muutaman kuukauden!!!!

• lkv ex puhelinmyyjä

Olen itse työskennellut hetken puh. myyjänä kolmessa eri yrityksessä työkkärin painostamana.
      -Työkkäri voi painostaa, muttei pakottaa provisio työhön. Eli ihan itse olet lopulta päättänyt mennä.

Täytyy sanoa, että minusta syytökset voisi kohdistaa enemmän puhelinmyyntifirmojen johtoon, kuin myyjiin itseensä. "Jos et myy tämän ja tämän vertaa, tulee varoitus ja seuraavasta potkut."
      -Mikäli MIKÄÄN ei auta, onko vaihtoehtoja? Mitenkä kuvittelet vaikka tehdastyöntekijän saavan pitää työpaikkansa, jos hän ei tee mitään = ole tuottava. Olet ollut kolmessa paikassa ja saanut saman kuvan jokaisesta puhelinmyyntifirmasta.. Voisiko omassa myyntitavassa olla korjattavaa?

Lisäksi esimies saattaa kytätä selän takana ja vaatia myymään aggressiivisemmin ja tyrkyttämään tuotetta aktiivisemmin. Sain nuhteet aina, jos toivotin "ei kiitos" lauseen jälkeen asiakkaalle suoraan hyvää päivänjatkoa. "Ei" on kuulemma aina "ehkä".
      -Itse asuntokauppaa tehneenä tiedän, että vaikkapa lause: "On tämä kiva, mutta en oikein tiedä..." On selvä signaali ostohalusta. Tällöin myyjän pitää ikäänkuin viedä asiakas reunan yli, että kauppa syntyy. Mikäli päästät tilanteen lipsumaan, et vain osaa myydä. Tällöin sinulle tuleekin juuri olo, että puhelin/ylipäätään myynnissä "väkisin myydään"

Myöskin puhelinnumerot annetaan suoraan tulostettuna puhelinmyyjän käteen, että siitä pitää alkaa soitella järjestyksessä. Sitten myyjä saa haukut asiakkaalta, kun on kuulemma kielletty soittelemasta ja on estoa päällä ja vaikka mitä.
      -Niin? Mikset toivota mukavaa päivänjatkoa ja soita seuraavalle?

Lisäksi kaikki syyttelyt ja tuotteen epäonnistuneet peruutusyritykset ym kaatuvat myyjän niskoille, vaikka tästä vastaa aivan muu taho. Aloitteleville myyjille isketään myyntipuhe käteen ja käsketään lukemaan siitä.
      -Miten aloittava myyjä voisi menestyä, jos hänen pitäisi itse tehdä oma myyntipuheensa? Eihän sitä voi oppikirjaa kirjoittaa jos ei osaa edes lukea, vai mitä? ;)

Puh. myyntiin pitäisi saada takuupalkka ja lakata uhkailemasta potkuilla.
      -Totta, niin pitäisi. Myös työntekijöiden tasoa pitäisi saada ylemmäksi. Tällöin kaikki työvoimatoimistossa lusivat, karenssia pelkäävät henkilöt eivät edes tulisi alalle. Miten ajattelit takuupalkkaukseen tulevan rahan syntyvän jos kukaan ei tee myyntiä? Tästä puhutaan usein, mutta unohdetaan esimerkiksi kiinteistövälittäjät jotka saavat rahaa vain myydyistä asunnoista. Miksi ihmeessä puhelinmyynnin pitäisi jotenkin erota tästä?

Ehkä sitten meininki tulisi asiallisemmaksi. Ja voisi oikeasti kaupata vain niille joita kiinnostaa. Tai sitten lailla pannaan koko ammatti... Itse en menisi enää mistään hinnasta.
      -Hyvä niin, nyt on ainakin yksi osaamaton alalla vähemmän.

Joskaan en tosiaan silti kaikkia puhelinmyyjiä kokemuksieni perusteella syytä.
      -Enkä minä kaikkia osaamattomia valittajia

• entinen myyjätär

Mennään nyt sitten samalle linjalle kanssasi. Ensinnäkin alkup. viestini oli kohdistettu puhelinmyyjiä vihaavalle kansalle valottamaan, että mitä siihen puhelinmyynnin arkeen kuuluu. Kertomaan siitä, että vika ei ole niinkään myyjän. Todella moni, melkein kaikkihan vihaavat sitä tyrkyttävää tyyliä myydä ja sitä, että myyjä ikäänkuin "päättää" asiakkaan puolesta, että kaupat on tehty, tai painostaa hyvin voimakkaasti.

Työkkäri voi painostaa, muttei pakottaa provisio työhön. Eli ihan itse olet lopulta päättänyt mennä.
        - Kyllä minulle aivan selvin sanankääntein sanottiin, että jos et mene, niin karenssia rapsahtaa niin että ripaska raikaa. Se on pakottamista. Vai elätkö sinä rahatta?

Mikäli MIKÄÄN ei auta, onko vaihtoehtoja? Mitenkä kuvittelet vaikka tehdastyöntekijän saavan pitää työpaikkansa, jos hän ei tee mitään = ole tuottava. Olet ollut kolmessa paikassa ja saanut saman kuvan jokaisesta puhelinmyyntifirmasta.. Voisiko omassa myyntitavassa olla korjattavaa?

- Olet oikeassa, jos mikään ei auta, etkä tuota, tottakai varoitus ja potkut. Selvensin vain puhelinmyyjiä vihaavalle kansalle (joita muuten on uutisista saamani tiedon mukaan yli 80%), että puhelinmyyjällä on paineita, jolloin asiallisuus helposti unohtuu ja myydään keinolla millä hyvänsä.

Itse asuntokauppaa tehneenä tiedän, että vaikkapa lause: "On tämä kiva, mutta en oikein tiedä..." On selvä signaali ostohalusta. Tällöin myyjän pitää ikäänkuin viedä asiakas reunan yli, että kauppa syntyy. Mikäli päästät tilanteen lipsumaan, et vain osaa myydä. Tällöin sinulle tuleekin juuri olo, että puhelin/ylipäätään myynnissä "väkisin myydään"

- Oletko yksinkertainen, vai etkö lukenut viestistäni EI? Ei mitään "tämä on ehkä ihan kiva". Turhaa sinä minulle myyntityötä alat opettaa. Pelkästään minulle ei tule olo väkisin myynnistä vaan nimenomaan sille asiakkaalle. Katso nyt sokea ihminen yllä olevia viestejä! Puhelinmyyjiä vihataan mm juuri siksi kun lausetta EI KIITOS, EI KIINNOSTA! ei oteta kuuleviin korviin.

Niin? Mikset toivota mukavaa päivänjatkoa ja soita seuraavalle?
        - Hohhoijaa. Sanoinko etten niin tee?? Tämä fakta oli kohdistettu puh. myynnin vastaanottajalle, että haukkuvat väärää puuta. Myyjä ei näissä paikoissa päättänyt sitä, kelle soitetaan.

Miten aloittava myyjä voisi menestyä, jos hänen pitäisi itse tehdä oma myyntipuheensa? Eihän sitä voi oppikirjaa kirjoittaa jos ei osaa edes lukea, vai mitä? ;)
        - Huomaa että olet oikein sopiva puhelinmyyjä, kun et tässäkään kohtaa käsittänyt viestin pointtia. Monen asiakkaan kommentteja kuunnellessa ja täälläkin viestejä lukeneena tulee vastaan "Myyjät lukevat, kuin suoraa paperista" Jne. Minä tähän, että niin se meneekin. Siihen en ottanut kantaa, onko se oikea tapa vai ei.

Totta, niin pitäisi. Myös työntekijöiden tasoa pitäisi saada ylemmäksi. Tällöin kaikki työvoimatoimistossa lusivat, karenssia pelkäävät henkilöt eivät edes tulisi alalle. Miten ajattelit takuupalkkaukseen tulevan rahan syntyvän jos kukaan ei tee myyntiä? Tästä puhutaan usein, mutta unohdetaan esimerkiksi kiinteistövälittäjät jotka saavat rahaa vain myydyistä asunnoista. Miksi ihmeessä puhelinmyynnin pitäisi jotenkin erota tästä?
        - Tasoa ei saa ylemmäksi ilman takuupalkkaa ja asiallista työehtosopimusta. Vai luuletko sinä onneton, että minäkin, nyt kun olen kouluttautunut, enää päivääkään tekisin sellaisen kusetuksen alla duunia?? Niin kauan, kuin alalla vallitsee viidakon lait, on turhaa luulla, että sinne muut tulevat, kuin nämä mainitsemasi "työkkärissä lusijat" peruskoulu/lukiopohjaiset ihmiset? Se on oikein, että myydystä määrästä saa palkan. Valitinko siitä jotain??

Hyvä niin, nyt on ainakin yksi osaamaton alalla vähemmän.
        -Mistä päättelit, että olen osaamaton? Olin asiallinen ja kohtelias myyjä. Sain soitella enemmän, kuin kaltaisesi röyhkeät ja koppavat myyjät, koska en myynyt väkisin, mutta minä en juuri koskaan saanut yhtäkään peruutusta. Lisäksi sain asiakkailta kiitosta kauniista käytöstavoista. Monilta niiltäkin, jotka eivät ostaneet.

Enkä minä kaikkia osaamattomia valittajia.
        - Kuten sanottu, viestini ei ollut valitus, vaan valotus. Mutta sitähän sinä, onneton puhelinmyyjä, et pysty aivoillasi ymmärtämään ;) Aivoissasi lienee synnynnäinen ohjelmointivirhe ymmärtää ihmisten puheet väärin tai jopa sivuuttaa ne kokonaan. Siksi kai "hyvä myyjä" oletkin. Mutta ei hätää. Kunhan tarpeeksi monta kaltaistasi tyyppiä jatkaa, niin kohta puhelinmyynti jo luokitellaan häirinnäksi ja kielletään kokonaan.

• vcdvcfd

totta että suurin osa valituksista kohdistetaan myyjään, vaikka se ei ole myyjän syy(nyt en tarkoita tilauksia joita ei asiakas ole halunnut enkä sitä että joku asshole pilaa muitten rehtien myyjien maineen sillä että myy kestoja määräaikasina).
      esimerkkejä: 1. asiakas tilaa lehden ja sitten tuleekin katumapääälle kaupan teon ja puhelun lopettamisen jälkeen. se ei ole myyjän syy että sinä sanot myyjälle että laita vaan se lehti tulemaan, kyllä se on osoitteeni ja tän jälkeen puhelu lopetetaan ja myynti on tapahtunut ja asiakas syyttää myyjää siitä että on tilannut lehden!
      2. tilaajalahjaa ei näykkään edes pari kuukautta laskun maksun jälkeen. se ei ole myyjän vika jos se muu taho joka hoitaa nää lehtien lähetykset ja tilaajalahjojen lähetykset mokaa.
      3. haluat peruuttaa tilauksen tai jostain muusta syystä soitella asiakaspalveluun jossa on ruuhkaa ja joudut jonottamaan. se että asiakaspalvelussa on ruuhkaa, ei ole myyjien syy. sielläkin on ihan eri ihmiset hoitamassa sitä asiaa.
      4. asiakkaalla on markkinointikielto joka ei toimi. ei ole LEHTImyyjän syy jos se kieltosi ei toimi. esim. meillä kone ei edes soita numeroon jossa on TOIMIVA markkinointikielto, ei soita vaikka kuinka yrittäis. on sitten asia erikseen se että otat joltain markkinointiestopuhelinmyyjältä tän markkinointikiellon mutta se ei toimi, mutta sekään ei ole sen lehtimyyjän syy, eri firmat katsokaas.
      5. ei ole myöskään myyjän syy jos sulla on salainen puh.numero ja olet mennyt täyttelemään ties mitä kilpailuja tms. etkä ole laittanut ruksia kohtaan "tietojani EI saa käyttää suoramarkkinointiin".
      6. on myöskin turha syyttää myyjää kotirauhan vai mikälie rauhan rikkomisesta sillä että sulle soitellaan ja kaupataan lehtiä, jos et viitti otaa sitä toimivaa markkinointikieltoa tai soitella lehtitalojen asiakaspalveluihin ja käskeä poistamaan tietosi sieltä rekistereistä.

ja tässä oli vaan osa niistä mistä on turha myyjää syyttää, koska asiat hoitaa täysin eri taho tai syyllinen olet sinä itse.

tohon pomos toimintaan en voi enempiä kommentoida koska itse olen sen verran hyvässä paikassa töissä että pomo ei kyttää niskan takana, eikä meillä ole mitään että pitää päivän aikana saada vaikka sen 5kauppaa tehtyä. jos ei tule kauppaa niin ei tule, pomon kommentti tähän "joskus on huonompia päiviä, huomenna sitten paremmin :) . ja joskus vaan on niin, suoraan sanottuna paskaa aineistoa, että ei tule sitä kauppaa. välillä kun on paljon aineistoa menossa vanhaksi, niin sitten soitellaan koko päivä niitä vanhoja joissa menossa 4-7kierros, eli jäljellä ne jotka ei vastaa. jos ei pahemmin kukaan vastaa niin ei sitä kauppaakaan voi syntyä. meillä on tosi hyvä työilmapiiri, eikä ole pienintäkään painostusta mistään suunnalta.

meillä ei myöskään ole mitään tiettyä myyntipuhetta vaan saa käyttää sitä omaa luovuuttaan. itse kun aloitin, niin kopioin puheen eräältä työkaverilta joka oli kopsannut omansa edelliseltä ja uudet on kopsannu multa. siitä se sitten muokkautuu aina jokaisen suuhun sopivaksi. kyllä meijän isoin pomo aina lähettelee niitä jättipitkiä puheitaan meille mutta eipä me niitä koskaan käytetä :D

en myöskään ala inttämään vastaan jos asiakas sanoo ettei todellakaan ole kiinnostunut lehdestä, mahdollisesti jos hällä on loppunut lähiaikoina(muttei liian, karenssiajat meinaan)joku lehti, niin sitten kysäsen josko vielä ois kiinnostusta ja jos ei niin sitten ei.

ei tossa työssä provikat mitkään hyvät ole, mutta silti kauppaan niille joita kiinnostaa. tottakai soitan kaikille ketkä koneelta löytyy siitä aineistosta mutta jos huomaan että kiinnostusta löytyy niin sitten vaan yrittämään enemmän ja enemmän ja kuten jo sanoin, jos ei kiinnostusta löydy tippaakaan niin sitten annan olla ja toivotan hyvät päivänjatkot.

"Myöskin puhelinnumerot annetaan suoraan tulostettuna puhelinmyyjän käteen, että siitä pitää alkaa soitella järjestyksessä. Sitten myyjä saa haukut asiakkaalta, kun on kuulemma kielletty soittelemasta ja on estoa päällä ja vaikka mitä" onko jossain vielä puhelinnrot paperilla?!?!?! meillä ainoostaan valitut palat tulee paperilla mutta muut on koneella. ja asiakkaille tiedoksi: jos te sanotte myyjälle että ei saa enää soitella ja poistakaa tiedot sieltä, niin me myyjät emme voi poistella asiakkaitten tietoja mistään vaan se on teidän oma tehtävänne. ja tosiaan kuten aiemmin mainitsin, se että markkinointikieltonne ei toimi, ei ole meidän lehtimyyjien syy vaan syy siellä päässä mistä ootte sen kieltonne ottaneet, että sinne vaan sitä valitusta. samalla periaatteella voisin syyttää teitä että meidän kahvinkeitin on rikki, se on teidän asiakkaitten syy. eli valittakaa oikeeseen osotteeseen

• Älä vikise

Et vaan osaa tehdä mitään.

• itse työn kokenut

Puhelinmyynnissä käytetään hyväksi opiskelijoita joille mainostetaan, että voi tienata 2000e-4000e kuussa rahaa. Ja sitten se on ehkä ärsyttävintä puhelinmyynti firmoissa, että ne yrittää tehdä toiminnastaan ja siitä työpaikasta niiin helevetin mukavaa. Markkinoivat aina: mukava työpaikka, töitä mukaville ihmisille. mukava työilmapiiri. kaikkee paskaa. Tälläinen mielipide minulla...

• Älä vikise
        itse työn kokenut kirjoitti:

Puhelinmyynnissä käytetään hyväksi opiskelijoita joille mainostetaan, että voi tienata 2000e-4000e kuussa rahaa. Ja sitten se on ehkä ärsyttävintä puhelinmyynti firmoissa, että ne yrittää tehdä toiminnastaan ja siitä työpaikasta niiin helevetin mukavaa. Markkinoivat aina: mukava työpaikka, töitä mukaville ihmisille. mukava työilmapiiri. kaikkee paskaa. Tälläinen mielipide minulla...

Olisit tehnyt työsi, niin olisit saanut 2000-4000e kuussa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7858
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3782
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1073
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1013
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      790
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe