maissi

itu00

moi,ostin muutaman maissin.......kokemuksia,sato,miten olette istuttaneet taimet????

2

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hipliski

      ihan siemenestä. kyllä ne teki jonkunnäköisen pienen maissintyngänkin, mutta mulla kun ei ollut sato tavoitteena, niin en niitä enempiä kasvatellut. riivin pois kukkapenkistä jo loppukesästä. olis voineet olla siellä pidempäänkin, jolloin itse maissikin olis kasvanut isommaksi :) minä en vaan niitä enää jaksanut kattella..

      ihan kivoja ovat koristeenakin kukkapenkissä. mulla kasvoivat tossa aurinkoisessa, suorastaan paahteisessa paikassa.

    • Maissi ku maissi (lajinimikkeestä riippumatta) rakastaa lämpöä. Istuta taimet joko samaan syvyyteen tai pari senttiä alemmaks.

      Maissi rakastaa ruohokatetta. Lannoitteen voit antaa veteen sekoitettuna ja/tai kanankakkarakeina.

      Minipop on valmis syötäväksi ku ne huiskilot tulevat näkyviin (minipop lajike on se jota voi ostaa säilykepurkissa kaupoista) ja isommat kun yhtä maissin tähkää painaa kynnellä ja sisältä pursuaa maitomaista nestettä.

      Tässä pari linkkiä: http://www.apu.fi/koti/article119091-2.html ja http://www.biolan.fi/suomi/default3.asp?active_page_id=126.

      Juuret ei mene alaspäin kovin syvälle mut leveyssuunnassa kyllä tekevät sellasen tiiviin "verkon". Näin ollen kestelu ja lannoite on hyvä antaa usein ja riittävästi, ruohokate auttaa pitämään maan tasaisen kosteana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe