Subaru jumittaa

Muuten tyytyväinen

Mikähän mahtaisi olla syynä, kun vm.99 Forester jumittaa esim. kulmaperuutuksessa. Mäkijarrun kytkin jo pois käytöstä, mutta ei auttanut. Tuntuu siltä, että menisi perän lukko päälle turhaan. Erityisesti tämä korostuu asfaltilla. Jumitus lähtee heti päältä, kun ajaa hetken eteenpäin. Kaikki öljyt on vaihdettu 200 tkm:n huollossa eikä ole vuotoja. Nyt on ajettu 245 tkm.

10

5897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forre

      taitaa olla "viskolukko" loppu, pitää vaihtaa, voi olla myös keskustasauspyörästön visko.

      • henryt

        Mulla 200 000 km ajettu Legacy ja viscolukko alkoi rutisemaan parkkiksella käännellessä.

        11 00 euroa merkkikorjaamolla veloitus.


      • Vuoden -99 mallissa ei ollut "lukkoperää" kuin turbomallissa,
        ja tuohan ei ole turbo. Turbossa ei ollut hillholderia.
        Legasyssa sen sijaan oli mäkipidätin.


      • Muuten tyytyväinen
        Täpinä kirjoitti:

        Vuoden -99 mallissa ei ollut "lukkoperää" kuin turbomallissa,
        ja tuohan ei ole turbo. Turbossa ei ollut hillholderia.
        Legasyssa sen sijaan oli mäkipidätin.

        Auto on tosiaan turboton ja manuaalivaihteinen. Merkkiliikkeissä antavat erilaista tietoa tästä viasta. Toisessa väittivät, että perässä olisi viskolukko ja että saataisi olla väärä öljy. Toisessa saman ketjun liikkeessä olivat taas sillä kannalla, että viskolukko on vain laatikon perässä ja vika on siellä. Lisäksi hän sanoi, että viskolukkoon ei voi vaihtaa öljyjä, vaan on vaihdettava koko osa. Kuten jo alussa kirjoitin, niin autossani on mäkilukko jota epäilin ensin jumittamisen syyksi.


      • visko vaihtoon
        Muuten tyytyväinen kirjoitti:

        Auto on tosiaan turboton ja manuaalivaihteinen. Merkkiliikkeissä antavat erilaista tietoa tästä viasta. Toisessa väittivät, että perässä olisi viskolukko ja että saataisi olla väärä öljy. Toisessa saman ketjun liikkeessä olivat taas sillä kannalla, että viskolukko on vain laatikon perässä ja vika on siellä. Lisäksi hän sanoi, että viskolukkoon ei voi vaihtaa öljyjä, vaan on vaihdettava koko osa. Kuten jo alussa kirjoitin, niin autossani on mäkilukko jota epäilin ensin jumittamisen syyksi.

        Visko tekee nuo oireet ja on omassa öljysänsä eli ei vaihdu viskoon öljyt peräöljyn vaihdolla. Ei kuulemma korjattavissa vaan uusi visko sisään ja taas 200tkm ajoa.

        Onkohan kukaan noita viskoja korjannuta? itse en ole kenekään kuullut korjaavan miillään kitti sarjalla.

        Mitähän vaihto maksaa jollain asiallisella yleiskorjaamolla? ilmoittele tähän ketjuun kuinka kävi jos viitsit.


      • Muuten tyytyväinen
        visko vaihtoon kirjoitti:

        Visko tekee nuo oireet ja on omassa öljysänsä eli ei vaihdu viskoon öljyt peräöljyn vaihdolla. Ei kuulemma korjattavissa vaan uusi visko sisään ja taas 200tkm ajoa.

        Onkohan kukaan noita viskoja korjannuta? itse en ole kenekään kuullut korjaavan miillään kitti sarjalla.

        Mitähän vaihto maksaa jollain asiallisella yleiskorjaamolla? ilmoittele tähän ketjuun kuinka kävi jos viitsit.

        Kyllä ilmoittelen tulokset, mutta edelleen olen hyvin epävarma siitä, onko autossani yksi vai kaksi viskolukkoa ja jos on kaksi, niin kummassa se vika voi olla. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin merkkiliikkeissäkin puhuvat ihan ristiin. Korjauksien uskon kaikissa tapauksissa tulevan kohtalaisen arvokkaaksi, joten ei varmaan kannata kähteä ostelemaan ainakaan turhia osia. Muuten toinen merkkiliikkeen mies sanoi, että viskossa ei ole öljy, vaan silikoni, eikä voi korjata mitenkään.


      • henryt
        Muuten tyytyväinen kirjoitti:

        Kyllä ilmoittelen tulokset, mutta edelleen olen hyvin epävarma siitä, onko autossani yksi vai kaksi viskolukkoa ja jos on kaksi, niin kummassa se vika voi olla. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin merkkiliikkeissäkin puhuvat ihan ristiin. Korjauksien uskon kaikissa tapauksissa tulevan kohtalaisen arvokkaaksi, joten ei varmaan kannata kähteä ostelemaan ainakaan turhia osia. Muuten toinen merkkiliikkeen mies sanoi, että viskossa ei ole öljy, vaan silikoni, eikä voi korjata mitenkään.

        Visco korjautettu Keski-Uusimaalaisessa merkkikorjaamossa vuosi sitten , autona Legacy vm 2000.

        1100 euroa.


    • vaihdelaatikon perään sijoittuva osa, visko on rikki maksaa noin700-1000e autosta riippuen, vaihdoin itse saman osan viikolla, nättihomma,pakoputki pois,suojapelti,kardaani,öljyt,ja pääty auki,uusi tilalle ja kasaan tämän operaation pystyy tekeen kaikki jolla nostin.

      • Muuten tyytyväinen

        Nyt ei enää jumita. Sain lopulta vaihdetuksi viskon. Osan hinta merkkiliikkeessä oli 725 euroa jokunen tiiviste päälle. Työn osuutta on vähän vaikea arvioida, koska samalla vaihdettiin kaikki kytkimen osat, yksi vetoakselin suojakumi ja vauhtipyörän takaa löytynyt öljyvuoto. Työt kuitenkin jäivät yhteensä hiukan alle 8 h. (alkuperäinen kytkinpaketti on muuten halvempi, kun esim. Motonetin paketti)
        Tietääkö joku, miten mäkijarrun vaijeri tulisi säätää. Huoltokirjassa käsketään säätää, mutta miten? Tai onko siitä haittaa, jos ottaa vaijerin irti jarrusylinterin päältä. Mielestäni se on minulle täysin turha varuste. Enemmän siitä on haittaa, kun jatkuvasti joudun liikkumaan ja kääntelemään autoa todella kaltevalla pihalla.


      • Muuten tyytyväinen kirjoitti:

        Nyt ei enää jumita. Sain lopulta vaihdetuksi viskon. Osan hinta merkkiliikkeessä oli 725 euroa jokunen tiiviste päälle. Työn osuutta on vähän vaikea arvioida, koska samalla vaihdettiin kaikki kytkimen osat, yksi vetoakselin suojakumi ja vauhtipyörän takaa löytynyt öljyvuoto. Työt kuitenkin jäivät yhteensä hiukan alle 8 h. (alkuperäinen kytkinpaketti on muuten halvempi, kun esim. Motonetin paketti)
        Tietääkö joku, miten mäkijarrun vaijeri tulisi säätää. Huoltokirjassa käsketään säätää, mutta miten? Tai onko siitä haittaa, jos ottaa vaijerin irti jarrusylinterin päältä. Mielestäni se on minulle täysin turha varuste. Enemmän siitä on haittaa, kun jatkuvasti joudun liikkumaan ja kääntelemään autoa todella kaltevalla pihalla.

        Tosi huomaavaista palata tänne kertomaan, kun ongelma on
        selvinnyt ja saatu korjattua.

        Mäkijarrua ei ollut minun -99 turbossa joten ei kokemusta siitä.

        Kiitos infosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe