Mikähän mahtaisi olla syynä, kun vm.99 Forester jumittaa esim. kulmaperuutuksessa. Mäkijarrun kytkin jo pois käytöstä, mutta ei auttanut. Tuntuu siltä, että menisi perän lukko päälle turhaan. Erityisesti tämä korostuu asfaltilla. Jumitus lähtee heti päältä, kun ajaa hetken eteenpäin. Kaikki öljyt on vaihdettu 200 tkm:n huollossa eikä ole vuotoja. Nyt on ajettu 245 tkm.
Subaru jumittaa
10
5392
Vastaukset
- forre
taitaa olla "viskolukko" loppu, pitää vaihtaa, voi olla myös keskustasauspyörästön visko.
- henryt
Mulla 200 000 km ajettu Legacy ja viscolukko alkoi rutisemaan parkkiksella käännellessä.
11 00 euroa merkkikorjaamolla veloitus. Vuoden -99 mallissa ei ollut "lukkoperää" kuin turbomallissa,
ja tuohan ei ole turbo. Turbossa ei ollut hillholderia.
Legasyssa sen sijaan oli mäkipidätin.- Muuten tyytyväinen
Täpinä kirjoitti:
Vuoden -99 mallissa ei ollut "lukkoperää" kuin turbomallissa,
ja tuohan ei ole turbo. Turbossa ei ollut hillholderia.
Legasyssa sen sijaan oli mäkipidätin.Auto on tosiaan turboton ja manuaalivaihteinen. Merkkiliikkeissä antavat erilaista tietoa tästä viasta. Toisessa väittivät, että perässä olisi viskolukko ja että saataisi olla väärä öljy. Toisessa saman ketjun liikkeessä olivat taas sillä kannalla, että viskolukko on vain laatikon perässä ja vika on siellä. Lisäksi hän sanoi, että viskolukkoon ei voi vaihtaa öljyjä, vaan on vaihdettava koko osa. Kuten jo alussa kirjoitin, niin autossani on mäkilukko jota epäilin ensin jumittamisen syyksi.
- visko vaihtoon
Muuten tyytyväinen kirjoitti:
Auto on tosiaan turboton ja manuaalivaihteinen. Merkkiliikkeissä antavat erilaista tietoa tästä viasta. Toisessa väittivät, että perässä olisi viskolukko ja että saataisi olla väärä öljy. Toisessa saman ketjun liikkeessä olivat taas sillä kannalla, että viskolukko on vain laatikon perässä ja vika on siellä. Lisäksi hän sanoi, että viskolukkoon ei voi vaihtaa öljyjä, vaan on vaihdettava koko osa. Kuten jo alussa kirjoitin, niin autossani on mäkilukko jota epäilin ensin jumittamisen syyksi.
Visko tekee nuo oireet ja on omassa öljysänsä eli ei vaihdu viskoon öljyt peräöljyn vaihdolla. Ei kuulemma korjattavissa vaan uusi visko sisään ja taas 200tkm ajoa.
Onkohan kukaan noita viskoja korjannuta? itse en ole kenekään kuullut korjaavan miillään kitti sarjalla.
Mitähän vaihto maksaa jollain asiallisella yleiskorjaamolla? ilmoittele tähän ketjuun kuinka kävi jos viitsit. - Muuten tyytyväinen
visko vaihtoon kirjoitti:
Visko tekee nuo oireet ja on omassa öljysänsä eli ei vaihdu viskoon öljyt peräöljyn vaihdolla. Ei kuulemma korjattavissa vaan uusi visko sisään ja taas 200tkm ajoa.
Onkohan kukaan noita viskoja korjannuta? itse en ole kenekään kuullut korjaavan miillään kitti sarjalla.
Mitähän vaihto maksaa jollain asiallisella yleiskorjaamolla? ilmoittele tähän ketjuun kuinka kävi jos viitsit.Kyllä ilmoittelen tulokset, mutta edelleen olen hyvin epävarma siitä, onko autossani yksi vai kaksi viskolukkoa ja jos on kaksi, niin kummassa se vika voi olla. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin merkkiliikkeissäkin puhuvat ihan ristiin. Korjauksien uskon kaikissa tapauksissa tulevan kohtalaisen arvokkaaksi, joten ei varmaan kannata kähteä ostelemaan ainakaan turhia osia. Muuten toinen merkkiliikkeen mies sanoi, että viskossa ei ole öljy, vaan silikoni, eikä voi korjata mitenkään.
- henryt
Muuten tyytyväinen kirjoitti:
Kyllä ilmoittelen tulokset, mutta edelleen olen hyvin epävarma siitä, onko autossani yksi vai kaksi viskolukkoa ja jos on kaksi, niin kummassa se vika voi olla. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin merkkiliikkeissäkin puhuvat ihan ristiin. Korjauksien uskon kaikissa tapauksissa tulevan kohtalaisen arvokkaaksi, joten ei varmaan kannata kähteä ostelemaan ainakaan turhia osia. Muuten toinen merkkiliikkeen mies sanoi, että viskossa ei ole öljy, vaan silikoni, eikä voi korjata mitenkään.
Visco korjautettu Keski-Uusimaalaisessa merkkikorjaamossa vuosi sitten , autona Legacy vm 2000.
1100 euroa.
vaihdelaatikon perään sijoittuva osa, visko on rikki maksaa noin700-1000e autosta riippuen, vaihdoin itse saman osan viikolla, nättihomma,pakoputki pois,suojapelti,kardaani,öljyt,ja pääty auki,uusi tilalle ja kasaan tämän operaation pystyy tekeen kaikki jolla nostin.
- Muuten tyytyväinen
Nyt ei enää jumita. Sain lopulta vaihdetuksi viskon. Osan hinta merkkiliikkeessä oli 725 euroa jokunen tiiviste päälle. Työn osuutta on vähän vaikea arvioida, koska samalla vaihdettiin kaikki kytkimen osat, yksi vetoakselin suojakumi ja vauhtipyörän takaa löytynyt öljyvuoto. Työt kuitenkin jäivät yhteensä hiukan alle 8 h. (alkuperäinen kytkinpaketti on muuten halvempi, kun esim. Motonetin paketti)
Tietääkö joku, miten mäkijarrun vaijeri tulisi säätää. Huoltokirjassa käsketään säätää, mutta miten? Tai onko siitä haittaa, jos ottaa vaijerin irti jarrusylinterin päältä. Mielestäni se on minulle täysin turha varuste. Enemmän siitä on haittaa, kun jatkuvasti joudun liikkumaan ja kääntelemään autoa todella kaltevalla pihalla. Muuten tyytyväinen kirjoitti:
Nyt ei enää jumita. Sain lopulta vaihdetuksi viskon. Osan hinta merkkiliikkeessä oli 725 euroa jokunen tiiviste päälle. Työn osuutta on vähän vaikea arvioida, koska samalla vaihdettiin kaikki kytkimen osat, yksi vetoakselin suojakumi ja vauhtipyörän takaa löytynyt öljyvuoto. Työt kuitenkin jäivät yhteensä hiukan alle 8 h. (alkuperäinen kytkinpaketti on muuten halvempi, kun esim. Motonetin paketti)
Tietääkö joku, miten mäkijarrun vaijeri tulisi säätää. Huoltokirjassa käsketään säätää, mutta miten? Tai onko siitä haittaa, jos ottaa vaijerin irti jarrusylinterin päältä. Mielestäni se on minulle täysin turha varuste. Enemmän siitä on haittaa, kun jatkuvasti joudun liikkumaan ja kääntelemään autoa todella kaltevalla pihalla.Tosi huomaavaista palata tänne kertomaan, kun ongelma on
selvinnyt ja saatu korjattua.
Mäkijarrua ei ollut minun -99 turbossa joten ei kokemusta siitä.
Kiitos infosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2457607IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2444643- 1711805
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)741690- 711184
- 1341142
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61087Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte128976Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy207951- 104925