Kokemuksia 5008 mallista

KKKKKKKKKKKKKKKKKKK

Tilasin HDI 150 moottorisen 5008 mallin Pökötin. Onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta? Koeajokokemuksetkin kelpaa.

55

17526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ####

      Mikset olisi ostanut laatua samalla rahalla? Ranskis on ranskis ja ne raskiksen sähköt!

      • Anonyymi

        Ja mikähän raskkisen sähkössä on ongelmallista?
        Samoja laitteita ja liittimiä käyttävät saksalaiset ja jopa jaappanilaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän raskkisen sähkössä on ongelmallista?
        Samoja laitteita ja liittimiä käyttävät saksalaiset ja jopa jaappanilaiset.

        Hauska ajatus monella että samalla rahalla saa laatu auton!! Muutama mersu ja bmw omistaneena joo saat hienon laatu saksalaisen. Mutta se hetki ko koittaa että huoltoon tae korjaukseen ni kappas kustannukset ovat taas topakan kovemmat kuin ranskalaisissa tai muissa ei laatu autoissa ;)


    • AN5008

      Itse tuli tehtyä kaupat 1,6 HDI:stä. Kohtuullisen perusteellisten koeajojen jälkeen uskalsin lyödä kaupat lukkoon. Hyvä ajettavuus, tilaa ja Sport-versiossa myös hyvä varustus vakiona. Ranskiksia taitaa mollata ne joilla ei niitä koskaan ole ollut! Itsellä nyt tulossa oleva on seitsemäs ko. maassa valmistettu, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia!

      • HGI

        Mahtava auto kaikin puolin. Ainoa minusta moitittava seikka, kuljettaja joutuu istumaan polvet supussa, keskikonsoli ja oven kotelo ovat "paksuja". (Audi A4:ssä vähän sama juttu)


    • KKKKKKKKKKKKKKKKK

      Tulihan sieltä asiallisiakin kommentteja. Meillä vaihtuu Volkswagen Touran 1.9TDI tosiaan 5008 HDI 150 Premiumiin. Aina olen kuullut, kuinka ranskalaiset autot hajoaa käsiin, mutta harva ko. merkkien omistajista vahvistaa asian.
      Kokemuksia on "tila"-autoista sen verran, että Corolla Verso, Grand Scenic ja Touran koettuna, eniten vikoja ja pajakäyntejä oli Corolla Versossa. Rellua ja Volkkaria ei huoltojen lisäksi ole tarvinnut erikseen korjata. Toivon hartaasti, että Peugeot on yhtä miellyttävä eurooppalainen.
      Parhaat ajo-ominaisuudet toistaiseksi olleet Volkkarissa ja Huonoimmat Grand Scenicissä odotusarvona on, että Pösö olisi parempi kuin muut em autot.

      • sfsdfsd

        Mä voin vahvistaa, ei hajoo käsiin... Toki kaikilla merkeillä on ne yksilöt olemassa. Ja mikään autohan ei kestä jos ei huolleta.


      • 10+13
        sfsdfsd kirjoitti:

        Mä voin vahvistaa, ei hajoo käsiin... Toki kaikilla merkeillä on ne yksilöt olemassa. Ja mikään autohan ei kestä jos ei huolleta.

        Hyvä peli on, about 20 000 ajettuna ja ei ylimääräisiä vikoja. Muutamia asioita on toki jotka voisivat olla paremminkin:

        - 1.6 HDI:n huoltoväli 15 000km, ei todellakaan oli tätäpäivää, ennemminkin rahastusta
        - jäähdyttävä lokero ei jäähdytä (ei kuulemma ole tarkoituskaan, tarkastettu myynniltä - ainoastaan kevyt hönkäys viileätä & ilmakierrätys???)
        - tavaratilan kassikoukut ovat lähinnä koriste (upotettu siten ettei niihin saa helposti edes muovikasseja
        - mukitelineitä ei ole etumatkustajille (keskikonsolissa joo yksi mutta sekin pirun takana ja hankalassa paikassa)
        - siihen ns. jäähdytettävään boksiin ei sovi kuin pienet pullot jotka eivät pysy pystyssä
        - tavaratilassa ei oikein lokeroita pikkutavaroille
        - ajovalot luokattomat
        - stereot aika onnettomat

        Hyviä ominaisuuksia ovat:
        - pieni kulutus
        - hyvä ajettavuus
        - miellyttävät penkit ja näkyvyys
        - sisätilojen muunneltavuus mahtavaa tilat muutenkin
        - kaunis ulkonäkö
        - puhdikas moottori, noinkin isoon autoon

        Eli plussan puolella ollaan - harmi sinällään että pienellä lisäsuunnittelulla olisi saatu hyvästä loistava.


      • Topi Tilhi
        10+13 kirjoitti:

        Hyvä peli on, about 20 000 ajettuna ja ei ylimääräisiä vikoja. Muutamia asioita on toki jotka voisivat olla paremminkin:

        - 1.6 HDI:n huoltoväli 15 000km, ei todellakaan oli tätäpäivää, ennemminkin rahastusta
        - jäähdyttävä lokero ei jäähdytä (ei kuulemma ole tarkoituskaan, tarkastettu myynniltä - ainoastaan kevyt hönkäys viileätä & ilmakierrätys???)
        - tavaratilan kassikoukut ovat lähinnä koriste (upotettu siten ettei niihin saa helposti edes muovikasseja
        - mukitelineitä ei ole etumatkustajille (keskikonsolissa joo yksi mutta sekin pirun takana ja hankalassa paikassa)
        - siihen ns. jäähdytettävään boksiin ei sovi kuin pienet pullot jotka eivät pysy pystyssä
        - tavaratilassa ei oikein lokeroita pikkutavaroille
        - ajovalot luokattomat
        - stereot aika onnettomat

        Hyviä ominaisuuksia ovat:
        - pieni kulutus
        - hyvä ajettavuus
        - miellyttävät penkit ja näkyvyys
        - sisätilojen muunneltavuus mahtavaa tilat muutenkin
        - kaunis ulkonäkö
        - puhdikas moottori, noinkin isoon autoon

        Eli plussan puolella ollaan - harmi sinällään että pienellä lisäsuunnittelulla olisi saatu hyvästä loistava.

        Edellinen perheautomme oli kia carnival 3.vuotta mutta kun sen luvattu takuu 3vuotta tai 150 000 km päättyikin vuotavan vesipumpun kohdalla 100 tuhanteen km automme alle 3v. meillä 103tuhatta oli liikaa tuli taas merkin vaihto. kysyin mitä kiasta saa vaihdossa uuteen matsda 6 joka on myös Deltta auton merkki. ? En kehtaa edes sanoa miten siellä arvostettiin "omaa"merkkiä.mieli maassa ajelin paikallisen foordin kauppaan ja sillä ehkä ufoksi luulemansa "autoni"parikertaa ympäri kierrettyään kännykkä kädessä hinnoitteli "autoni alle romuraudan hinnan" jalisäsi että jos kauppoihin ryhdytään niin vähentävät viat syynätään tarkemmin. Eitarvinnu vaivautua koska 5,min kuluttua olin PÖSÖ kaupassa ja teimme kaupan 5008 :sta jota en ole hetkeäkään katunut.pa:kulutus puolittui penkkien "poisto"HELPOTTUI ,taka osasta Ranskalainen AUTO ei olekkaan vääräärahaa niin kun olen luullut 40 vuotta


      • topi tilhi
        Topi Tilhi kirjoitti:

        Edellinen perheautomme oli kia carnival 3.vuotta mutta kun sen luvattu takuu 3vuotta tai 150 000 km päättyikin vuotavan vesipumpun kohdalla 100 tuhanteen km automme alle 3v. meillä 103tuhatta oli liikaa tuli taas merkin vaihto. kysyin mitä kiasta saa vaihdossa uuteen matsda 6 joka on myös Deltta auton merkki. ? En kehtaa edes sanoa miten siellä arvostettiin "omaa"merkkiä.mieli maassa ajelin paikallisen foordin kauppaan ja sillä ehkä ufoksi luulemansa "autoni"parikertaa ympäri kierrettyään kännykkä kädessä hinnoitteli "autoni alle romuraudan hinnan" jalisäsi että jos kauppoihin ryhdytään niin vähentävät viat syynätään tarkemmin. Eitarvinnu vaivautua koska 5,min kuluttua olin PÖSÖ kaupassa ja teimme kaupan 5008 :sta jota en ole hetkeäkään katunut.pa:kulutus puolittui penkkien "poisto"HELPOTTUI ,taka osasta Ranskalainen AUTO ei olekkaan vääräärahaa niin kun olen luullut 40 vuotta

        Meidän SÖPÖLLÄ niin kun lapset PÖSÖÄ nimittää on nyt ikää 11 viikkoa eli reilut 3kk ja 12 860 km ainoa "ongelma on ollut moottorin "tarkeneminen" eli lämpötilan säilyttäminen. Apu haettiin taas sieltä mistä ongelmakin ja keulan alaosan peite muovi korjasi ongelman. Polttoaineen kulutus mittari meni juuri 6.9 yli ja pitkäaikais kulutus = nastarenkaat alla 2769:km on nyt 7.0 .on se edelleen vain lähes puolet kian kulutuksesta. Pakko tässä on kehua kännykän händsfrii (tai jotain sinne päin) syssteemiä mikä on kuin taivaanlahja niille joiden työ on autossa ajamista puhelimessapuhuen.Tässä vaiheessa annan autolle 9 .5 ja Myynti/jälkihuolto Systeemille täyden Kympin. KIITOS SULLE PETTERI ! ! !


      • topi tilhi
        topi tilhi kirjoitti:

        Meidän SÖPÖLLÄ niin kun lapset PÖSÖÄ nimittää on nyt ikää 11 viikkoa eli reilut 3kk ja 12 860 km ainoa "ongelma on ollut moottorin "tarkeneminen" eli lämpötilan säilyttäminen. Apu haettiin taas sieltä mistä ongelmakin ja keulan alaosan peite muovi korjasi ongelman. Polttoaineen kulutus mittari meni juuri 6.9 yli ja pitkäaikais kulutus = nastarenkaat alla 2769:km on nyt 7.0 .on se edelleen vain lähes puolet kian kulutuksesta. Pakko tässä on kehua kännykän händsfrii (tai jotain sinne päin) syssteemiä mikä on kuin taivaanlahja niille joiden työ on autossa ajamista puhelimessapuhuen.Tässä vaiheessa annan autolle 9 .5 ja Myynti/jälkihuolto Systeemille täyden Kympin. KIITOS SULLE PETTERI ! ! !

        Huomasin vasta etten ole maininnut ajavani (myös vaimo) n.50,000 km.vuodessa ja silti pidän bensa moottorilla ajelua miellyttävämpänä ja yhtä edullisena kuin Diesel.Meidän SÖPÖ on 2.0L Bensa.


      • 5008 HDi 150
        topi tilhi kirjoitti:

        Huomasin vasta etten ole maininnut ajavani (myös vaimo) n.50,000 km.vuodessa ja silti pidän bensa moottorilla ajelua miellyttävämpänä ja yhtä edullisena kuin Diesel.Meidän SÖPÖ on 2.0L Bensa.

        5008:a ei tietääkseni saa 2 -litraisella bensakoneella, kuten ei muitakaan uusia Peugeot malleja. Käsittääkseni bensavaihtoohdot ovat 120 VTi tai 156 THP, molemmat 1.6 litraisia (jälkimmäinen turbokone). Muutenhan auto on mainio


      • Onnea vaan
        Topi Tilhi kirjoitti:

        Edellinen perheautomme oli kia carnival 3.vuotta mutta kun sen luvattu takuu 3vuotta tai 150 000 km päättyikin vuotavan vesipumpun kohdalla 100 tuhanteen km automme alle 3v. meillä 103tuhatta oli liikaa tuli taas merkin vaihto. kysyin mitä kiasta saa vaihdossa uuteen matsda 6 joka on myös Deltta auton merkki. ? En kehtaa edes sanoa miten siellä arvostettiin "omaa"merkkiä.mieli maassa ajelin paikallisen foordin kauppaan ja sillä ehkä ufoksi luulemansa "autoni"parikertaa ympäri kierrettyään kännykkä kädessä hinnoitteli "autoni alle romuraudan hinnan" jalisäsi että jos kauppoihin ryhdytään niin vähentävät viat syynätään tarkemmin. Eitarvinnu vaivautua koska 5,min kuluttua olin PÖSÖ kaupassa ja teimme kaupan 5008 :sta jota en ole hetkeäkään katunut.pa:kulutus puolittui penkkien "poisto"HELPOTTUI ,taka osasta Ranskalainen AUTO ei olekkaan vääräärahaa niin kun olen luullut 40 vuotta

        Se Kia kelpasi vain Peugeot liikkeeseen. Arvaa...


      • Minulla puoli litraa
        topi tilhi kirjoitti:

        Meidän SÖPÖLLÄ niin kun lapset PÖSÖÄ nimittää on nyt ikää 11 viikkoa eli reilut 3kk ja 12 860 km ainoa "ongelma on ollut moottorin "tarkeneminen" eli lämpötilan säilyttäminen. Apu haettiin taas sieltä mistä ongelmakin ja keulan alaosan peite muovi korjasi ongelman. Polttoaineen kulutus mittari meni juuri 6.9 yli ja pitkäaikais kulutus = nastarenkaat alla 2769:km on nyt 7.0 .on se edelleen vain lähes puolet kian kulutuksesta. Pakko tässä on kehua kännykän händsfrii (tai jotain sinne päin) syssteemiä mikä on kuin taivaanlahja niille joiden työ on autossa ajamista puhelimessapuhuen.Tässä vaiheessa annan autolle 9 .5 ja Myynti/jälkihuolto Systeemille täyden Kympin. KIITOS SULLE PETTERI ! ! !

        Näyttävät merkistä riippumatta liian pientä kulutusta. Mittaappa ihan oikeesti. Saatat kyllä pettyä.


      • KKKKkkkKK
        Minulla puoli litraa kirjoitti:

        Näyttävät merkistä riippumatta liian pientä kulutusta. Mittaappa ihan oikeesti. Saatat kyllä pettyä.

        Nyt kun on 12000km ajettuna elokuun lopusta on keskikulutus kokomatkalla 5.8. Talvikelissä, eli sii yli viidessä pakkasasteessa ajettaessa kulutus nousi n 6.3l/100km. Kaikki tämä on laskettu tankkauksista. Ja konehan oli se HDI150

        Kävihän tuo pajalla, kun armas aamu moottorin lämpötilat olivat heti starttia käännettäessä tapissa ja stop syttyi. Ei kuitenkaan vikaa vain anturin vikakoodi. Ilmasivat järjestelmän... saas nähä.


      • 5008 HDi 150
        KKKKkkkKK kirjoitti:

        Nyt kun on 12000km ajettuna elokuun lopusta on keskikulutus kokomatkalla 5.8. Talvikelissä, eli sii yli viidessä pakkasasteessa ajettaessa kulutus nousi n 6.3l/100km. Kaikki tämä on laskettu tankkauksista. Ja konehan oli se HDI150

        Kävihän tuo pajalla, kun armas aamu moottorin lämpötilat olivat heti starttia käännettäessä tapissa ja stop syttyi. Ei kuitenkaan vikaa vain anturin vikakoodi. Ilmasivat järjestelmän... saas nähä.

        Sama vika meikäläisellä 150 HDi koneisessa, eli uudenvuodenaattona lämmöt startissa heti punaisella, auto pajalle ja viallinen lämpötila-anturi vaihtoon. Autolla ajettu 7000km.

        Kulutuksesta: Itellä sekalaisessa ajossa kulutus ajotietokoneen mukaan 7.2l/100km, eli käytänössä varmaan vielä hieman korkeampi koska ilmeisesti nuo ajotietokoneiden näyttämät lukemat ovat usein muutaman desin optimistisia. Miten oot päässyt tuollaisiin kulutuksiin? Erittäin kevyellä kaasujalalla? Pelkästään maantieajoa?


      • Reikä8
        5008 HDi 150 kirjoitti:

        5008:a ei tietääkseni saa 2 -litraisella bensakoneella, kuten ei muitakaan uusia Peugeot malleja. Käsittääkseni bensavaihtoohdot ovat 120 VTi tai 156 THP, molemmat 1.6 litraisia (jälkimmäinen turbokone). Muutenhan auto on mainio

        Ensimmäiset parituhatta takana 5008 Thp-automaatilla. On muuten upea kone voimakkuus-lähes äänetön, taloudellinen ja lähtee tarvittaessa kun tykin suusta. Verrattuna vokkelon tai-koneeseen dsg:llä monta kertaluokkaa sivistyneempi laite. En voi kun ihmetellä maahantuojan diiddelifanitusta-hyviä diideleitä on monella, mitta tällaista bensaturboa ei. Suosittelen!!


      • K K K K
        5008 HDi 150 kirjoitti:

        Sama vika meikäläisellä 150 HDi koneisessa, eli uudenvuodenaattona lämmöt startissa heti punaisella, auto pajalle ja viallinen lämpötila-anturi vaihtoon. Autolla ajettu 7000km.

        Kulutuksesta: Itellä sekalaisessa ajossa kulutus ajotietokoneen mukaan 7.2l/100km, eli käytänössä varmaan vielä hieman korkeampi koska ilmeisesti nuo ajotietokoneiden näyttämät lukemat ovat usein muutaman desin optimistisia. Miten oot päässyt tuollaisiin kulutuksiin? Erittäin kevyellä kaasujalalla? Pelkästään maantieajoa?

        Opettelin joskus vanhalla Audilla ajamaan jarruja säästellen ja jäi sitten siitä tuo ennakoiva-ajo päälle. Matka-ajoa, työmatka 30km 50-80km/h, ei ruuhkia syrjäisellä paikallistiellä. Premiumissa 16" pyörät vaikuttanevat jonkun desin. kovimmillaan tankkausvälin kulutus oli 7l/100km kun oli ne 30 pakkaset. Ja jos joku epäilee, niin tankkaan 90% kerroista samalta asemalta ja samalta pumpulta sekä aina tankkauksen piripintaan.


      • Huoltamattakin
        sfsdfsd kirjoitti:

        Mä voin vahvistaa, ei hajoo käsiin... Toki kaikilla merkeillä on ne yksilöt olemassa. Ja mikään autohan ei kestä jos ei huolleta.

        nykyautolla saa ajaa reilut 100000km. Kunhan muistaa katsoa että öljyt riittävät.


      • Reikä8
        Reikä8 kirjoitti:

        Ensimmäiset parituhatta takana 5008 Thp-automaatilla. On muuten upea kone voimakkuus-lähes äänetön, taloudellinen ja lähtee tarvittaessa kun tykin suusta. Verrattuna vokkelon tai-koneeseen dsg:llä monta kertaluokkaa sivistyneempi laite. En voi kun ihmetellä maahantuojan diiddelifanitusta-hyviä diideleitä on monella, mitta tällaista bensaturboa ei. Suosittelen!!

        Edellinen viesti on kirjoitettu uudella Android-tabletilla. Näköjään tulokseksi tuli lukihäiriöisen tekstiä. Alla tarkoittamani teksti uusiksi, selkokielellä.

        Ensimmäiset parituhatta takana 5008 Thp-automaatilla. On muuten upea kone ja voimalinja. Lähes äänetön, taloudellinen ja lähtee tarvittaessa kun tykin suusta. Verrattuna vokkelon tdi-koneeseen dsg:llä, tämä on monta kertaluokkaa sivistyneempi laite. En voi kun ihmetellä maahantuojan "diisselifanitusta." Hyviä diisseleitä on monella, mutta tällaista bensaturboa ei. Suosittelen!!


      • KrKrKrKRkkkrkkrKRR
        K K K K kirjoitti:

        Opettelin joskus vanhalla Audilla ajamaan jarruja säästellen ja jäi sitten siitä tuo ennakoiva-ajo päälle. Matka-ajoa, työmatka 30km 50-80km/h, ei ruuhkia syrjäisellä paikallistiellä. Premiumissa 16" pyörät vaikuttanevat jonkun desin. kovimmillaan tankkausvälin kulutus oli 7l/100km kun oli ne 30 pakkaset. Ja jos joku epäilee, niin tankkaan 90% kerroista samalta asemalta ja samalta pumpulta sekä aina tankkauksen piripintaan.

        tienpinta meni surkeaksi on kulutus noussut tuonne 6,5 litraan satasella, totta on, että ajotietokone näyttää 5,9 eli kyllä se valehtelee. Enemmän talvella kuin kesällä.


      • madebyfrance
        Huoltamattakin kirjoitti:

        nykyautolla saa ajaa reilut 100000km. Kunhan muistaa katsoa että öljyt riittävät.

        ehkä tojolla voi mennä tuo 100tkm, mutta kyllä ranskan autoissa ei konepellin saranat pääse ruostuun: siksi tiheään sitä saa availla


      • pesoo 1
        10+13 kirjoitti:

        Hyvä peli on, about 20 000 ajettuna ja ei ylimääräisiä vikoja. Muutamia asioita on toki jotka voisivat olla paremminkin:

        - 1.6 HDI:n huoltoväli 15 000km, ei todellakaan oli tätäpäivää, ennemminkin rahastusta
        - jäähdyttävä lokero ei jäähdytä (ei kuulemma ole tarkoituskaan, tarkastettu myynniltä - ainoastaan kevyt hönkäys viileätä & ilmakierrätys???)
        - tavaratilan kassikoukut ovat lähinnä koriste (upotettu siten ettei niihin saa helposti edes muovikasseja
        - mukitelineitä ei ole etumatkustajille (keskikonsolissa joo yksi mutta sekin pirun takana ja hankalassa paikassa)
        - siihen ns. jäähdytettävään boksiin ei sovi kuin pienet pullot jotka eivät pysy pystyssä
        - tavaratilassa ei oikein lokeroita pikkutavaroille
        - ajovalot luokattomat
        - stereot aika onnettomat

        Hyviä ominaisuuksia ovat:
        - pieni kulutus
        - hyvä ajettavuus
        - miellyttävät penkit ja näkyvyys
        - sisätilojen muunneltavuus mahtavaa tilat muutenkin
        - kaunis ulkonäkö
        - puhdikas moottori, noinkin isoon autoon

        Eli plussan puolella ollaan - harmi sinällään että pienellä lisäsuunnittelulla olisi saatu hyvästä loistava.

        Xenonin valoilla, ja jbl saund systemillä. Eli on nekin asiat kohdillaan. On vain eri mallin peugeot.


      • tiedän näis asioista
        madebyfrance kirjoitti:

        ehkä tojolla voi mennä tuo 100tkm, mutta kyllä ranskan autoissa ei konepellin saranat pääse ruostuun: siksi tiheään sitä saa availla

        huvikseen sitten huolla niitä himmeleitään 15000km välein? Tuota sinun sopertamaa sontaa ei usko Vanha Erkkikään. Johan noihin diesel avensiksiin vaihdettiin 60000km kohdalla moottoreita. Tämä on vantaan taksinomistajien kertomia totuuksia. Eli voit samantien lopettaa sen paskan jauhamisen. ja kun takuu loppuu jo alle vuodessa, kun kilometrejä tulee yli 200000km vuodessa. Eli huolto käyntejä tulee kuukaudessa kaksi. kun laadukkaissa eurooppalaissa autoissa riittää yksi huoltu kuukaudessa. voisitko selittää syyn tähän asiaan. Sinä viisas, ihan perustelujen kanssa.


      • Asiantuntija!1
        tiedän näis asioista kirjoitti:

        huvikseen sitten huolla niitä himmeleitään 15000km välein? Tuota sinun sopertamaa sontaa ei usko Vanha Erkkikään. Johan noihin diesel avensiksiin vaihdettiin 60000km kohdalla moottoreita. Tämä on vantaan taksinomistajien kertomia totuuksia. Eli voit samantien lopettaa sen paskan jauhamisen. ja kun takuu loppuu jo alle vuodessa, kun kilometrejä tulee yli 200000km vuodessa. Eli huolto käyntejä tulee kuukaudessa kaksi. kun laadukkaissa eurooppalaissa autoissa riittää yksi huoltu kuukaudessa. voisitko selittää syyn tähän asiaan. Sinä viisas, ihan perustelujen kanssa.

        pösökö joku laadukas: voe helevettiläinen!!! laatutilastojen ykköset sitikka ja pösö!!!! ja renu viiatti ja mosse!!!


      • tiedän näis asioista
        Asiantuntija!1 kirjoitti:

        pösökö joku laadukas: voe helevettiläinen!!! laatutilastojen ykköset sitikka ja pösö!!!! ja renu viiatti ja mosse!!!

        sanonut laatutilastojen ykkönen? häh. Jos sinun ymmärrys ei riitä pidemmällä, niin tapa ittes. Moni pääsisi sinunlaisista puupäistä eroon. Muuten missä kohdassa olen maininnut pösöistä jotain? asshole. Toin sinulle vain totuuksia, mitä täällä ollaan taksista merkkiä toyota mieltä.


      • kahvimyllyrohisee
        tiedän näis asioista kirjoitti:

        sanonut laatutilastojen ykkönen? häh. Jos sinun ymmärrys ei riitä pidemmällä, niin tapa ittes. Moni pääsisi sinunlaisista puupäistä eroon. Muuten missä kohdassa olen maininnut pösöistä jotain? asshole. Toin sinulle vain totuuksia, mitä täällä ollaan taksista merkkiä toyota mieltä.

        pösön ns huoltoväli ohjekirjan mukaan on suuntaa antava: jos meinaa ajaa niin huoltoväli on sama kui esim 307 ralliautolla oli: 150km välein kaikki liikkuvat osat vaihtoon paitsi moottori vaihteisto, ne vaihdetaan 1000km jälkeen, muuten ei pösönen pelaa paitsi kovilla pakkasilla ja vesisateella!!! vidun romut: ostakaa kunnon auto = ford mondeo se kestää kelillä kuin keliillä ja on hyvä ajaa, toisin kuin kuppaset pösöt nerokkailla teknisillä ratkaisuilla jotka hajoaa jo kokoonpanohallissa kun ulos pitäisi siirtää!!!


      • 17voortia
        kahvimyllyrohisee kirjoitti:

        pösön ns huoltoväli ohjekirjan mukaan on suuntaa antava: jos meinaa ajaa niin huoltoväli on sama kui esim 307 ralliautolla oli: 150km välein kaikki liikkuvat osat vaihtoon paitsi moottori vaihteisto, ne vaihdetaan 1000km jälkeen, muuten ei pösönen pelaa paitsi kovilla pakkasilla ja vesisateella!!! vidun romut: ostakaa kunnon auto = ford mondeo se kestää kelillä kuin keliillä ja on hyvä ajaa, toisin kuin kuppaset pösöt nerokkailla teknisillä ratkaisuilla jotka hajoaa jo kokoonpanohallissa kun ulos pitäisi siirtää!!!

        ... Onhan siinä sentään nykyään Pösön kone!


      • "vooorti"
        kahvimyllyrohisee kirjoitti:

        pösön ns huoltoväli ohjekirjan mukaan on suuntaa antava: jos meinaa ajaa niin huoltoväli on sama kui esim 307 ralliautolla oli: 150km välein kaikki liikkuvat osat vaihtoon paitsi moottori vaihteisto, ne vaihdetaan 1000km jälkeen, muuten ei pösönen pelaa paitsi kovilla pakkasilla ja vesisateella!!! vidun romut: ostakaa kunnon auto = ford mondeo se kestää kelillä kuin keliillä ja on hyvä ajaa, toisin kuin kuppaset pösöt nerokkailla teknisillä ratkaisuilla jotka hajoaa jo kokoonpanohallissa kun ulos pitäisi siirtää!!!

        Itsellä pösö menossa juuri 120000km huoltoon. Eipä ole tarvinnut lisäillä öljyjä, eikä muitakaan ongelmia ole näkynyt. mutta voithan arvailla ja ennustella sieltä tyhmästä päässäsi, mitä vain. Ai niin muuten mondeosta. eräs taksikuski tuttuni, jolla on juuri mondeo. Automaatti vaihteisto hajosi juuri takuu ajan jälkeen, samoin meni jo toisen kerran tänätalvena takaluukun lukon solenoidi. Viimetalvena ensimmäinen jo uutena. Valitti, kun takaluukkun solenoidi paukuttaa itsekseen, niin kauan että se kärähtää. asiakkaat ovat ihmetelleet, mikä tavaratilassa raksuttaa kokoajan. jokos muuten fordit on päässeet siitä ruostuttavasta kittiongelmasta?


      • tietoa ja taitoa
        kahvimyllyrohisee kirjoitti:

        pösön ns huoltoväli ohjekirjan mukaan on suuntaa antava: jos meinaa ajaa niin huoltoväli on sama kui esim 307 ralliautolla oli: 150km välein kaikki liikkuvat osat vaihtoon paitsi moottori vaihteisto, ne vaihdetaan 1000km jälkeen, muuten ei pösönen pelaa paitsi kovilla pakkasilla ja vesisateella!!! vidun romut: ostakaa kunnon auto = ford mondeo se kestää kelillä kuin keliillä ja on hyvä ajaa, toisin kuin kuppaset pösöt nerokkailla teknisillä ratkaisuilla jotka hajoaa jo kokoonpanohallissa kun ulos pitäisi siirtää!!!

        Eikös niihin voortin rallipeleihin tehdä jo kesken pikataipaleen niitä remontteja, kun eivät ole edes rallissakaan pärjänneet yli 10v. Ensin pösöt meni menojaan voortin edellä, ja jatkoa seurasi kun citroen jatkoi samaa tahtia. Koskas muuten voortit on viimeksi voittaneet maailmanmestaruuden? Taitavat voortin huoltomiehet tehdä alustakorjauksia siellä radanvarressa, kun usein näkyy kisoissa olevan voortit tassut taivastakohden, niin Hirvosen, kun Latvalankin voortit. ei enää jaksaisi kuunnella sen Latvalan koottuja selityksiä, kun ei voorti pärjää, tai kun ei pysy ojien välissä. Mielestäni poikienkin kannattaisi vaihtaa citroenin talliin, niin saataisiin suomeenkin taas MM mitaleita rallista. Näkihän sen, kun Sholberg vaihtoi merkkiä, ja vielä oma yksityis talli, niin on voortin tehdastallin suomalaispojatkin helisemässä.


      • 12122
        "vooorti" kirjoitti:

        Itsellä pösö menossa juuri 120000km huoltoon. Eipä ole tarvinnut lisäillä öljyjä, eikä muitakaan ongelmia ole näkynyt. mutta voithan arvailla ja ennustella sieltä tyhmästä päässäsi, mitä vain. Ai niin muuten mondeosta. eräs taksikuski tuttuni, jolla on juuri mondeo. Automaatti vaihteisto hajosi juuri takuu ajan jälkeen, samoin meni jo toisen kerran tänätalvena takaluukun lukon solenoidi. Viimetalvena ensimmäinen jo uutena. Valitti, kun takaluukkun solenoidi paukuttaa itsekseen, niin kauan että se kärähtää. asiakkaat ovat ihmetelleet, mikä tavaratilassa raksuttaa kokoajan. jokos muuten fordit on päässeet siitä ruostuttavasta kittiongelmasta?

        on päässeet. pösö sai saman arvosanan 3 ruosteensieossa kuin ford. joku hesari. googleta. ei oo pökötti sen parempi.


      • Eikiitosei
        kahvimyllyrohisee kirjoitti:

        pösön ns huoltoväli ohjekirjan mukaan on suuntaa antava: jos meinaa ajaa niin huoltoväli on sama kui esim 307 ralliautolla oli: 150km välein kaikki liikkuvat osat vaihtoon paitsi moottori vaihteisto, ne vaihdetaan 1000km jälkeen, muuten ei pösönen pelaa paitsi kovilla pakkasilla ja vesisateella!!! vidun romut: ostakaa kunnon auto = ford mondeo se kestää kelillä kuin keliillä ja on hyvä ajaa, toisin kuin kuppaset pösöt nerokkailla teknisillä ratkaisuilla jotka hajoaa jo kokoonpanohallissa kun ulos pitäisi siirtää!!!

        Onhan se mondeo varmaan muuten ihan okei, mutta korin uusinta alkaa 10 ikävuoden paikkeilla, ei kiitos.


      • Nojottajatuota
        12122 kirjoitti:

        on päässeet. pösö sai saman arvosanan 3 ruosteensieossa kuin ford. joku hesari. googleta. ei oo pökötti sen parempi.

        Toi on muuten merkillistä noissa tutkimuksissa.

        Pösö ei ole tutkimusten mukaan kuin keskiverto ruostumisenvastustamisessa, mutta sitten kun ikää tulee autoille 15 vuotta, näkyy selkeästi että pösö oli tutkimuksesta huolimatta keskivertoa huomattavasti parempi.

        En tiedä mitä siinä tutkitaan, mutta totuus on jossakin muualla kuin siinä tutkimuksessa.


      • mitäihmettää

        Oon luullut, että kaikki C. Versot on kestäviä, mutta ilmeisesti niissäkin on maanantaikappaleita. Nykyisellä 4D4 kohta 700 tkm ja kone ja muu tekniikka kuin uusi eikä ruostetta. Eipä ole juuri mitään ole tarvinnut korjata: hehku, laturi vesipumppu, jarrujen osia... Tosin pitkää matkaa ajettu hyviä teitä.


      • Anonyymi
        Huoltamattakin kirjoitti:

        nykyautolla saa ajaa reilut 100000km. Kunhan muistaa katsoa että öljyt riittävät.

        Jäikö tosta yks nolla puuttumaan?


      • Anonyymi
        10+13 kirjoitti:

        Hyvä peli on, about 20 000 ajettuna ja ei ylimääräisiä vikoja. Muutamia asioita on toki jotka voisivat olla paremminkin:

        - 1.6 HDI:n huoltoväli 15 000km, ei todellakaan oli tätäpäivää, ennemminkin rahastusta
        - jäähdyttävä lokero ei jäähdytä (ei kuulemma ole tarkoituskaan, tarkastettu myynniltä - ainoastaan kevyt hönkäys viileätä & ilmakierrätys???)
        - tavaratilan kassikoukut ovat lähinnä koriste (upotettu siten ettei niihin saa helposti edes muovikasseja
        - mukitelineitä ei ole etumatkustajille (keskikonsolissa joo yksi mutta sekin pirun takana ja hankalassa paikassa)
        - siihen ns. jäähdytettävään boksiin ei sovi kuin pienet pullot jotka eivät pysy pystyssä
        - tavaratilassa ei oikein lokeroita pikkutavaroille
        - ajovalot luokattomat
        - stereot aika onnettomat

        Hyviä ominaisuuksia ovat:
        - pieni kulutus
        - hyvä ajettavuus
        - miellyttävät penkit ja näkyvyys
        - sisätilojen muunneltavuus mahtavaa tilat muutenkin
        - kaunis ulkonäkö
        - puhdikas moottori, noinkin isoon autoon

        Eli plussan puolella ollaan - harmi sinällään että pienellä lisäsuunnittelulla olisi saatu hyvästä loistava.

        1,6 HDI .n öljyt pitäs vaihtaa jopa 10000km välein. ja vielä tärkeämpää vaihtaa moottorin öljypumpun imusiivila n. 60000 km välein ettei se tukkeennu. Tämä johtuu huonosta katalysaattokin puhdistuspolttosysteemistä, joka karstoitaa moottoria voimakkaasti. Googlettakaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1,6 HDI .n öljyt pitäs vaihtaa jopa 10000km välein. ja vielä tärkeämpää vaihtaa moottorin öljypumpun imusiivila n. 60000 km välein ettei se tukkeennu. Tämä johtuu huonosta katalysaattokin puhdistuspolttosysteemistä, joka karstoitaa moottoria voimakkaasti. Googlettakaa

        "Tämä johtuu huonosta katalysaattokin puhdistuspolttosysteemistä, joka karstoitaa moottoria voimakkaasti. "

        Nyt kun vielä pystyt selittämään että miten katalysaattorista ajautuu karstaa moottoriin niin sittenhän kaikki on selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1,6 HDI .n öljyt pitäs vaihtaa jopa 10000km välein. ja vielä tärkeämpää vaihtaa moottorin öljypumpun imusiivila n. 60000 km välein ettei se tukkeennu. Tämä johtuu huonosta katalysaattokin puhdistuspolttosysteemistä, joka karstoitaa moottoria voimakkaasti. Googlettakaa

        Sulla tuo luetun/kuullun ymmärtäminen ei oikeen toimi. Neuvoni on vältä kommentointia asioista joita et ymmärrä.


      • Anonyymi
        tiedän näis asioista kirjoitti:

        sanonut laatutilastojen ykkönen? häh. Jos sinun ymmärrys ei riitä pidemmällä, niin tapa ittes. Moni pääsisi sinunlaisista puupäistä eroon. Muuten missä kohdassa olen maininnut pösöistä jotain? asshole. Toin sinulle vain totuuksia, mitä täällä ollaan taksista merkkiä toyota mieltä.

        Näinhän se on


    • se takuu

      5008 ajettu vähän yli 60 000 ja takajarrupalat vaihdettu kahteen kertaan. Jäävät laahaamaan satunnaisesti ja vikaa ei löydy. Ulommat palat viimeksi metallille asti, jarrulevyt selkeästi kuluneet enemmän takana kuin edessä (pieni kynnys) Levyjä ei ole vaihdettu vaikka olisi kai tarpeellista.
      Takuu ei kuulemma korvaa jarrupalojen vaihtoa vaikka vikaa ei edes löydetä - ihmeellistä touhua Onko jollakin vastaavia kokemuksia tästä mallista ja Peugeotin takuu touhusta.

      • 5008

        Pösön tyyppivika, tosin helposti itsekin korjattavissa: käsijarruvaijeri liian kireällä jo tehtaalta lähtiessä ja palat hankaavat levyihin. Vaijerien löysääminen auton alta tai keskikonsolin takaosan kautta (takapenkkien puolelta, sopivin paikka riippuu mallista) poistaa ongelman. Tsekkaa peugeot-foorumi.com josta löytyy lisätietoa.


      • psa kaa kaa

        "Peugeotin takuu touhusta". ei pösössä mitään takuuta ole, kaikki lukuisat ongelmat johtuu auton käyttäjästä: väärin käytetty ja liian pienet aivot kun pösön ostaa: näin sanottiin merkkihuollossa kun muija halusi 206 pösön jossa kokoajan jotain vikaa..johan se tuo 508 mallin 30tkm kestotesti kertoo psa laadusta: täysi pommi kuolas jo öljyä ja sähkölaitteet tilttaili ja muoviosat tippui...pitää olla ihan idiootti että psa tuotteen ostaa, tosin renun ostajat vielä tollompia, mutta suomessa riittää sulo vilenejä heittomerkillä: ostin kun halvalla sai, eihän se toimi mutta muutoin hyvä!!!


      • kerronyt
        psa kaa kaa kirjoitti:

        "Peugeotin takuu touhusta". ei pösössä mitään takuuta ole, kaikki lukuisat ongelmat johtuu auton käyttäjästä: väärin käytetty ja liian pienet aivot kun pösön ostaa: näin sanottiin merkkihuollossa kun muija halusi 206 pösön jossa kokoajan jotain vikaa..johan se tuo 508 mallin 30tkm kestotesti kertoo psa laadusta: täysi pommi kuolas jo öljyä ja sähkölaitteet tilttaili ja muoviosat tippui...pitää olla ihan idiootti että psa tuotteen ostaa, tosin renun ostajat vielä tollompia, mutta suomessa riittää sulo vilenejä heittomerkillä: ostin kun halvalla sai, eihän se toimi mutta muutoin hyvä!!!

        No mikä olisi sitten se hyvä merkki, joka kannattaa ostaa?


      • TOY0TA
        kerronyt kirjoitti:

        No mikä olisi sitten se hyvä merkki, joka kannattaa ostaa?

        Toyota


      • Hyviäovattoijotat
        TOY0TA kirjoitti:

        Toyota

        Ostamalla toyota aygo, saat huippuluokan auton, älä sorru peugeotiin, 107 on täysi susi.

        Ja kyllähän muuten niitä isompiakin toyotia ostaisi mutta kun ne on talvella kylmiä, tuppaavat ruostumaan, ajo-ominaisuudet on vähän kiikkerät eikä niissä ole minkäänlaista muotoilua ja mukavuuteen ei ole satsattu laisinkaan.

        Juu, toimii toimii. Niin se toimii tiiliskivikin, mutta ei sillä mukava ole matkaa taittaa.


      • Anonyymi
        kerronyt kirjoitti:

        No mikä olisi sitten se hyvä merkki, joka kannattaa ostaa?

        Kaikissa on vikaa, mutta osta semmonen minkä korjaavat takuuseen. Minulla ollut 306 ja 205 ja molemmat hajosivat käsiin. Oli sähköä, tukivartta ja etuniveltä ja kaikki korjaukset piti itse maksaa. Vaihdoin Opeliin. Vähemmän vikoja ja korjaavat takuuseen vaikka takuuaika olisi ohi, nyrt kolmas menossa. Tuttu taxi kehui Volvoa. Vaikka menee rikki samalla tavalla kuin muutkin niin Bilia osaa korjata. Hyvä ohje on katsoa katsastustilastoja. Jos 5 vuotiaana hylätään muita enemmän niin tuskin se on sitä ennenkään kovin ihmeellinen ollut.
        Kiasta en tiedä mutta kaverin Hyndai 130 kesti 7 vuotta ja 150000 ilman mitään. hyvittivät Skodaan vielä yli 8000 . Että siinä minun vastaukseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa on vikaa, mutta osta semmonen minkä korjaavat takuuseen. Minulla ollut 306 ja 205 ja molemmat hajosivat käsiin. Oli sähköä, tukivartta ja etuniveltä ja kaikki korjaukset piti itse maksaa. Vaihdoin Opeliin. Vähemmän vikoja ja korjaavat takuuseen vaikka takuuaika olisi ohi, nyrt kolmas menossa. Tuttu taxi kehui Volvoa. Vaikka menee rikki samalla tavalla kuin muutkin niin Bilia osaa korjata. Hyvä ohje on katsoa katsastustilastoja. Jos 5 vuotiaana hylätään muita enemmän niin tuskin se on sitä ennenkään kovin ihmeellinen ollut.
        Kiasta en tiedä mutta kaverin Hyndai 130 kesti 7 vuotta ja 150000 ilman mitään. hyvittivät Skodaan vielä yli 8000 . Että siinä minun vastaukseni.

        "Kaikissa on vikaa, mutta osta semmonen minkä korjaavat takuuseen."

        Eihän se korjaamolla käyminen nyt mikään katastrofi ole.

        Jos ostat 20.000 euron auton niin menetät arvonalennuksena ensimmäisen vuoden aikana jo 4000 euroa.

        Jos ostat 5.000 euron auton niin menetät arvonalennusena ensimmäisen vuoden aikana 1.000 euroa mutta käytätkö autoa 3.000 euron edestä korjaamolla? Tuskinpa vaan.

        Ostamalla 1.000 euron auton, jää korjausvaraa vuodessa 3.800 euroa.


    • Anusdei

      Masentavaa luettavaa, ohi asian. Tulin tälle palstalle halulla kuulla arvioita 5008:n uudesta versiosta?
      Mutta onpa keskustelu levähtänyt, kuten ylempänä nähdään.
      Löytyisikö aprikoimaani liittyviä arvioita; niistä olisin kovin kiitollinen?!

    • Anonyymi

      Paskoja vehkeitä taksissa koneet hajoaa jo 70 TKM 80 TKM Nokialla taksi peugotit jo 10 konerikkoa😊 Tosi hyvä peli !! Vai

      • Anonyymi

        Nokian ilmassa täytyy olla jotakin pielessä kun ei noita muualla ole hajonnut.

        Tai sitten paikallinen huolto laittaa niihin väärää öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokian ilmassa täytyy olla jotakin pielessä kun ei noita muualla ole hajonnut.

        Tai sitten paikallinen huolto laittaa niihin väärää öljyä.

        Tai sitten tää pelle keksii ihan omia juttujaan.


      • Anonyymi

        Nokialaiset? Nehän siirsi gummitehtaankin neuvostoliittoon. Olisko huollossa laittaneet vettä?Nokia on nykyään Mokia. Jaa niin autot on toiminut hyvin merkkiin katsomatta.


    • Anonyymi

      Hyvä että jotkut haluaa auttaa korjaamoja pärjäämään tässä tiukasssa ajassa ostamalla ranskalaisia keksintöjä.

    • Anonyymi

      Kovasti on leiponut koneita näistä, alle 200tkm ja koneet paskana, kymmeniä tapauksia

    • Anonyymi

      Surkein auto mitä ikinä tehty. Jatkossa ranskalaiset vain grilliltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      67
      4057
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3055
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      2990
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2074
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1186
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1173
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1004
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      59
      986
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      954
    Aihe