onko tekopyhää?

annma82

Löysin aivan ihanan huhnun, joka sopis täydellisesti pukuun. Mutta voiko nykypäivänä morsian laittaa huntua kun on jo siunaantunut kaksi lasta? Tietysti päätän loppupeileissä itse, mutta olisin kiitollinen muidenkin mielipiteistä :)

5

1069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIIINÄVAIN

tottakai voit laittaa hunnun, ovathan ne sinun hääsi. oma serkkuni meni vähän aikaa sitten naimisiin ja hänellä on jo yksi lapsi, mutta piti huntua silti. Eikä kukaan vieraista kysellyt/ihmetellyt.

• fdhgfbgvc

haluat kunnioittaa, et laita huntua - mutta jossei asialla ole väliä, sen kuin vaan. Olin kaasona häissä, joissa parilla oli myös pari pilttiä jaloissa jo pyörimässä. Morsiammella oli huntu ja kuulin vanhempien tätien paheksuvasti tuhahtelevan sille - rumin kommentti oli, ettei "pilaantuneen" pitäisi käyttää huntua.

• .....

huntua ei saisi pitää, jos on lapsia. Eikä hääpukukaan saisi olla valkoinen, koska se on neitsyyden ja puhtauden "merkki". Mutta ei kai kovin moni kiinnitä siihen huomiota, jos pappi ei kiellä hunnun käyttöä.

• BA

Jos itse haluat laittaa hunnun, niin laita. Nykyään on hyvä että on ruvettu rikkomaan "rajoja", jotka ovat vuosisatoja vanhoja ja jo tähän päivään aikaansa eläneitä. Onneksi ns. etikettiä ei enää tarvitse orjallisesti noudattaa.
      Valkoisesta puvusta ja hunnusta tiukkapipoisille että kysyn vaan moniko morsian on häissään neitsyt? Ja joskus elämäntilanne on sellainen, että häiile tulee aikansa vasta kun on tehty lapsia. Vanhojen tätien mielipiteet jääkööt omaan arvoonsa.

• mious

Juu, luulen että valkoisten hääpukujen ja huntujen valmistus ja maahantuonti loppuis aika äkkiä, jos vain neitsyet sais sellaisen päällensä laittaa. Ihan hyvä vaan että herätellään niitä "vanhoja tätejäkin" vuoteen 2010.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      286
      7953
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      175
      4199
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      182
      2490
    4. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      30
      2367
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      92
      2092
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      47
      1600
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      49
      1565
    8. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      13
      1502
    9. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      342
      1284
    10. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      166
      1235
    Aihe