onko tekopyhää?

annma82

Löysin aivan ihanan huhnun, joka sopis täydellisesti pukuun. Mutta voiko nykypäivänä morsian laittaa huntua kun on jo siunaantunut kaksi lasta? Tietysti päätän loppupeileissä itse, mutta olisin kiitollinen muidenkin mielipiteistä :)

5

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIIINÄVAIN

tottakai voit laittaa hunnun, ovathan ne sinun hääsi. oma serkkuni meni vähän aikaa sitten naimisiin ja hänellä on jo yksi lapsi, mutta piti huntua silti. Eikä kukaan vieraista kysellyt/ihmetellyt.

• fdhgfbgvc

haluat kunnioittaa, et laita huntua - mutta jossei asialla ole väliä, sen kuin vaan. Olin kaasona häissä, joissa parilla oli myös pari pilttiä jaloissa jo pyörimässä. Morsiammella oli huntu ja kuulin vanhempien tätien paheksuvasti tuhahtelevan sille - rumin kommentti oli, ettei "pilaantuneen" pitäisi käyttää huntua.

• .....

huntua ei saisi pitää, jos on lapsia. Eikä hääpukukaan saisi olla valkoinen, koska se on neitsyyden ja puhtauden "merkki". Mutta ei kai kovin moni kiinnitä siihen huomiota, jos pappi ei kiellä hunnun käyttöä.

• BA

Jos itse haluat laittaa hunnun, niin laita. Nykyään on hyvä että on ruvettu rikkomaan "rajoja", jotka ovat vuosisatoja vanhoja ja jo tähän päivään aikaansa eläneitä. Onneksi ns. etikettiä ei enää tarvitse orjallisesti noudattaa.
      Valkoisesta puvusta ja hunnusta tiukkapipoisille että kysyn vaan moniko morsian on häissään neitsyt? Ja joskus elämäntilanne on sellainen, että häiile tulee aikansa vasta kun on tehty lapsia. Vanhojen tätien mielipiteet jääkööt omaan arvoonsa.

• mious

Juu, luulen että valkoisten hääpukujen ja huntujen valmistus ja maahantuonti loppuis aika äkkiä, jos vain neitsyet sais sellaisen päällensä laittaa. Ihan hyvä vaan että herätellään niitä "vanhoja tätejäkin" vuoteen 2010.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      20
      3365
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      11
      2777
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2404
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1807
    5. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      47
      1485
    6. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1418
    7. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1371
    8. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1335
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1243
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1115
    Aihe