Löysin aivan ihanan huhnun, joka sopis täydellisesti pukuun. Mutta voiko nykypäivänä morsian laittaa huntua kun on jo siunaantunut kaksi lasta? Tietysti päätän loppupeileissä itse, mutta olisin kiitollinen muidenkin mielipiteistä :)
onko tekopyhää?
5
994
Vastaukset
- MIIINÄVAIN
tottakai voit laittaa hunnun, ovathan ne sinun hääsi. oma serkkuni meni vähän aikaa sitten naimisiin ja hänellä on jo yksi lapsi, mutta piti huntua silti. Eikä kukaan vieraista kysellyt/ihmetellyt.
- fdhgfbgvc
haluat kunnioittaa, et laita huntua - mutta jossei asialla ole väliä, sen kuin vaan. Olin kaasona häissä, joissa parilla oli myös pari pilttiä jaloissa jo pyörimässä. Morsiammella oli huntu ja kuulin vanhempien tätien paheksuvasti tuhahtelevan sille - rumin kommentti oli, ettei "pilaantuneen" pitäisi käyttää huntua.
- .....
huntua ei saisi pitää, jos on lapsia. Eikä hääpukukaan saisi olla valkoinen, koska se on neitsyyden ja puhtauden "merkki". Mutta ei kai kovin moni kiinnitä siihen huomiota, jos pappi ei kiellä hunnun käyttöä.
- BA
Jos itse haluat laittaa hunnun, niin laita. Nykyään on hyvä että on ruvettu rikkomaan "rajoja", jotka ovat vuosisatoja vanhoja ja jo tähän päivään aikaansa eläneitä. Onneksi ns. etikettiä ei enää tarvitse orjallisesti noudattaa.
Valkoisesta puvusta ja hunnusta tiukkapipoisille että kysyn vaan moniko morsian on häissään neitsyt? Ja joskus elämäntilanne on sellainen, että häiile tulee aikansa vasta kun on tehty lapsia. Vanhojen tätien mielipiteet jääkööt omaan arvoonsa.- mious
Juu, luulen että valkoisten hääpukujen ja huntujen valmistus ja maahantuonti loppuis aika äkkiä, jos vain neitsyet sais sellaisen päällensä laittaa. Ihan hyvä vaan että herätellään niitä "vanhoja tätejäkin" vuoteen 2010.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399