Auttakaa hyvät ihmiset!

olen nyt ollut vähän yli viikon ilman masennuslääkitystä (ensin cipra, sitten mirtsa) ja olo on aivan hirveä!! Voiko se olla lääkkeen lopettamisesta ja ohimenevää vai uusiutunut tapaus? Kuinka teillä, jotka olette lopettaneet esim, edellämainitut lääkkeet on käynyt? Onko tullut "vieroitusoireita" ja jos on niin kauanko on kestänyt kun menee ohi? Ei hitto kestä enää! Eikä haluis enää lääkitystä...
5210
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Lopetitko lääkkeen lääkärin kanssa yhteismielin, lopetitko lääkkeen porrastetusti?

Kuinka kauan sulla meni lääkkeen aloituksen jälkeen, että elimistö tottui? Sehän on monille ihan helvettiä, ihan samalla tavalla kuin lopetuskin. Vaikka hirveältä tuntuu, niin sun pitää antaa elimistön rauhassa puhdistua lääkkeestä.

Äänestä
  • lopetin kyllä porrastetusti, mutta yks viikonloppu unohdin ottaa mirtsat mukaan ni muutamalla päivällä aikastu..Vajaassa parissa viikossa ajoin alas. Periaatteessa en huomannu mirtsalla olleen mitään ihmeellisempää oiretta kun alotin...Koitan nyt vielä hetken ilman (onneks jatkuva terapia päällä), mut jos ei ala helpottaan niin kai se on prkle joku taas otettava...Ja taas ne vitun sivuoireet.. :s

    Äänestä

  • -Ter- kirjoitti:

    lopetin kyllä porrastetusti, mutta yks viikonloppu unohdin ottaa mirtsat mukaan ni muutamalla päivällä aikastu..Vajaassa parissa viikossa ajoin alas. Periaatteessa en huomannu mirtsalla olleen mitään ihmeellisempää oiretta kun alotin...Koitan nyt vielä hetken ilman (onneks jatkuva terapia päällä), mut jos ei ala helpottaan niin kai se on prkle joku taas otettava...Ja taas ne vitun sivuoireet.. :s

    Minkälaiset oireet sulla on ollut? Jos esim. alkaa yöunia viemään, niin sitten kannattaa kyllä jutella terapeutin kanssa. En ole tosiaan lääketieteen asiantuntija, mutta monella on masennuslääkkeiden rinnalla jonkinlaisia rauhoittavia.

    Ja jos olet kahvin ystävä, niin älä juo ainakaan enempää kuin normaalisti. Tärinä moninkertaistuu.

    Äänestä

  • SamanKokenut kirjoitti:

    Minkälaiset oireet sulla on ollut? Jos esim. alkaa yöunia viemään, niin sitten kannattaa kyllä jutella terapeutin kanssa. En ole tosiaan lääketieteen asiantuntija, mutta monella on masennuslääkkeiden rinnalla jonkinlaisia rauhoittavia.

    Ja jos olet kahvin ystävä, niin älä juo ainakaan enempää kuin normaalisti. Tärinä moninkertaistuu.

    oo kyl uniongelmia ollu..Lähinnä syvää epätoivoo, itkukohtauksia, ahistusta ja vetäytymistä..Perus depisoireet siis...Aion kyl silti kokeilla viel viikon jos ois vaan "viekkareita" ja jos ei sit parane, niin pakko se joku on ottaa :s

    Kiitos vastauksistasi! Mielelläni luen muidenkin kokemuksia masennuslääkkeiden lopettamisesta, jos vaikka ollut samalaista "syvällä käymistä" lopetuksen jälkeen, mutta sitten helpottanut..

    Äänestä

  • -Ter- kirjoitti:

    oo kyl uniongelmia ollu..Lähinnä syvää epätoivoo, itkukohtauksia, ahistusta ja vetäytymistä..Perus depisoireet siis...Aion kyl silti kokeilla viel viikon jos ois vaan "viekkareita" ja jos ei sit parane, niin pakko se joku on ottaa :s

    Kiitos vastauksistasi! Mielelläni luen muidenkin kokemuksia masennuslääkkeiden lopettamisesta, jos vaikka ollut samalaista "syvällä käymistä" lopetuksen jälkeen, mutta sitten helpottanut..

    odotatko oikeasti, että lopettamalla masennuslääkkeiden käytön, kaikki ongelmasi poistuvat kuin itsestään ja että sinun ei itse pidä tehdä asialle mitään? Lakkaa vatvomasta asioita ja menemästä sinne syvyyksiin. Ihminen on kyllä ihan hukassa oman vastuunsa suhteen. Sinä itse valitset, mitä ajatuksia pääsi pyörittää ja millainen sinun maailmasi on. Lakkaa syyttämästä ympäröivää maailmaa omista murheistasi ja ota vastuu siitä, mitä ajattelet. Ajattelun virran voi myös pysäyttää- kokeile vaikka meditaation avulla.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


-Ter- kirjoitti:

olen nyt ollut vähän yli viikon ilman masennuslääkitystä (ensin cipra, sitten mirtsa) ja olo on aivan hirveä!! Voiko se olla lääkkeen lopettamisesta ja ohimenevää vai uusiutunut tapaus? Kuinka teillä, jotka olette lopettaneet esim, edellämainitut lääkkeet on käynyt? Onko tullut "vieroitusoireita" ja jos on niin kauanko on kestänyt kun menee ohi? Ei hitto kestä enää! Eikä haluis enää lääkitystä...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu