häpeän kroppaani

hävettää niin että

Raskaudet ja ylipaino on saanut kroppani näyttämään kauhealta =(
Nyt olen laihtunut ja aloittanut kuntosaliharjoittelun, kävelylenkit yms, mutta ahdistaa riippuva vatsanahka.
Asiaa ei yhtään helpota se, että olen korviani myöten ihastunut erääseen urheilulliseen mieheen. Tuskinpa semmoinen minusta kiinnostuisi ja vaikka kiinnostuisikin, niin eihän mulla ois pokkaa heivata kuteita pois päältä sen edessä.
Eikä ole viittä tonnia rahaa pistää "kauneusleikkaukseen".

17

1337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häpeän myös

      Täällä samassa veneessä :( En halua lähteä ulos juhlimaan kavereiden kanssa kun mietin mihin pukeutua, varsinkin nyt kesäaikaan. Ällöttää oma saamattomuus. Inhottaa atuskin yhden yön jutuista kun mietin miltä itse näytän alasti, vaikka yrittäjiä on ollut teilaan heidät heti kättelyssä. Ja kuka minuun voisi ihastua edes kun en ole timmi ja sporttisen kaunis neito.

      • hävettää niin että

        ulos meneminenkin ällöttää. Kotona vaatteet näyttää ok. mutta ulkona tuulessa =(
        kroppa ei ole vielä semmoinen mihin olisin tyytyväinen, eikä tavoitteeni ole mikään anorektikon laiha vaan terve, normaalipaino.


    • ongelmat

      :)))

      • hävettää niin että

        toisten ongelmat on sulle yhtä hymyä!
        Ei sua naurattais jos omaisit mun kropan....
        Arvaa onko kivaa kun reilu kolmekymppisenä on ollut 2v selibaatissa tän takia...


      • Ujoneko
        hävettää niin että kirjoitti:

        toisten ongelmat on sulle yhtä hymyä!
        Ei sua naurattais jos omaisit mun kropan....
        Arvaa onko kivaa kun reilu kolmekymppisenä on ollut 2v selibaatissa tän takia...

        En itse ole yhdenillan jutuista kovinkaan kiinnostunut, mutta kuinka yrittää tutustua ihastukseensa... Mies on sporttinen - kuinka voisin edes kuvitella, että hän voisi olla kiinnostunut minusta? Toki sisin on tärkein jne.blaablaa, mutta on vaikea uskoa, että hän voisi pitää minua puoleensavetävänä.

        Minustakin juuri tuo ajatus siitä, että täytyisi riisuutua jonkun nähden, olisi aivan kamala. Mutta en alkaisikaan mihinkään ihmisen kanssa, joka ei vaikuta todella luotettavalta.


      • hävettää niin että
        Ujoneko kirjoitti:

        En itse ole yhdenillan jutuista kovinkaan kiinnostunut, mutta kuinka yrittää tutustua ihastukseensa... Mies on sporttinen - kuinka voisin edes kuvitella, että hän voisi olla kiinnostunut minusta? Toki sisin on tärkein jne.blaablaa, mutta on vaikea uskoa, että hän voisi pitää minua puoleensavetävänä.

        Minustakin juuri tuo ajatus siitä, että täytyisi riisuutua jonkun nähden, olisi aivan kamala. Mutta en alkaisikaan mihinkään ihmisen kanssa, joka ei vaikuta todella luotettavalta.

        Ihan kuin itse olisin kirjoittanut tuon.
        Toisaalta kiva kun joku ymmärtää, mutta toisaalta eihän tätä toivo kenellekään!


    • roikkumaha

      ilmoittautuu kolmas samanlaisen ongelman omaava... :(

      Olen myös vähän yli 30 v ja avioliittoni on hajoamassa, mutta koitan pitää sitä kasassa vain koska pelkään, että jään yksin kun olen tämän näköinen. Seksielämä on loppunut ajat sitten. Mieheni ei pidä minua minään ja luulen että yksi syy on ulkonäköni.

      Mulla on myös ylipainoa mutta ei mitään motivaatiota laihduttaa, kun se ei lopulta vaikuta ulkonäköön ja seksuaaliseen haluttavuuteen. Päinvastoin alkaa roikkua entistä enemmän.

      Mielestäni ei ole reilua, että elämä jää elämättä koska ei ole rahaa korjausleikkaukseen. :'(

      • - kana-

        aviomiehiä teillä oikein on? Mulla on aina ollu ylipainoa, eikä se oo estäny mua saamasta seksiä mieheltäni. Ainoastaan itse inhoon itseeni roikkuvan ihon takia..


      • Ujoneko
        - kana- kirjoitti:

        aviomiehiä teillä oikein on? Mulla on aina ollu ylipainoa, eikä se oo estäny mua saamasta seksiä mieheltäni. Ainoastaan itse inhoon itseeni roikkuvan ihon takia..

        Ex-kumppanini kanssa ei ollut ongelmia, mutta hänhän tutustui minuun silloin, kun olin vielä "hyvännäköinen". Siksi en hävennyt riisutua hänen edessään vaikka lihoinkin. Mutta uuden suhteen aloittaminen on niin toinen juttu... En tiedä, miksi sitä pelkää niin paljon, että toinen olisi ilkeä?

        Ja joo, on tavallaan lohdullista kuulla, että muillakin on ongelmia hyväksyä kehoaan ja pelkäävät esiintyä vähäpukeisina... Vaikka kuten alkuperäinen totesi, eihän sitä kellekään toivoisi...


      • hävettää niin että
        - kana- kirjoitti:

        aviomiehiä teillä oikein on? Mulla on aina ollu ylipainoa, eikä se oo estäny mua saamasta seksiä mieheltäni. Ainoastaan itse inhoon itseeni roikkuvan ihon takia..

        omista aviomiehistä ole kyse vaan uuden suhteen aloittamisesta.


    • Scarredforlife

      joka pelkää sanoo vanha sanontakin :) Itselläni on todella sporttinen komistus rakastajana vaikka oma vatsani on kuin pakanamaan kartta, täynnä raskausarpia, roikkuva vatsanahka ja hirveännäköinen hätäsektio arpikin. Lisäksi rinnatkin roikkuvat ja ylipainoakin viitisen kiloa. Häpesin itseäni kunnes tapasin tämän nykyisen rakastajani vuosi sitten, kieltämättä arvelutti hieman ekalla kerralla mutta hän sai minut vapautumaan turhista ulkonäkö huolistani ja nyt nautin aivan uudella tavalla kehostani ja seksuaalisuudestani. Ole vaan rohkea, kundi ei varmasti arvostele sua jos on todella kiinnostunut, kukaan ei ole täydellinen, muista se ja anna palaa!!

      • hävettää niin että

        Oli ihana lukea tuommoinen teksti.

        Tuommoisesta salaa haaveilen...


    • Sann80

      Voi sua, tekisi niin mieli hilata itsetuntoasi (ja teidän muiden) ylös vaikka väkisin... :) Kais tiedät, että omasta itsekunnioituksesta lähtee se muidenkin kunnioitus, ja päinvastoin? Jos oikein sormella osoittelet "huonoja" puoliasi ja toistelet että hyi minkä näköinen olenkaan, niin väkisin toisen huomio siihen kiinnittyy, että joo, roikkuuhan tuo vatsa tosiaan... Mutta entäpä jos ottaisit (/opettelet ajattelemaan) huumorilla höystettynä? Ylpeänä, mutta tietoisena. Asenteella "Minä olin 9 kk raskaana, mikä on sinun tekosyysi?", tällaiset taisteluarvet minä sain elämäni suurimmasta teosta, josta seurauksena myös elämäni tärkein ihminen... Asennoidut niin, että tiedät kyllä miltä näytät, mutta se ei häiritse sinua, eikä sen tule häiritä muitakaan, piste.

      Ei se helppoa ole, tiedän sen. Olen itse ollut koulukiusattu (en erityisen rankasti, mutta kuitenkin herkässä iässä herkästä asiasta; ylipainosta) ja itsetunto ollut reilusti pakkasen puolella. Kunnes sitten opettelin katsomaan ihmisiä silmiin, opettelin pitämään itsestäni (jos ei muut pidä niin ainakin itse!) ja hyväksymään vartaloni sellaisena kuin se on. Ja mä totta tosiaan jopa pidän siitä! Vikoja siinä on niin maan mahdottomasti, mutta kun en tee niistä numeroa niin ei muutkaan tee. Olen "pehmeä" (voisin olla n. 7 kg hoikempikin), raskausarpia on rinnoissa, reisissä, käsivarsissa, pohkeissa, takapuolessa... Mutta vatsassa ei, se on mun kaunis kohtani. ;) Vaikka onkin pehmeä, mutta kauniin mallinen; ei omenapömppö, vaan kapeahko vyötärö ja leveä lantio. Tällä tyylillä olen opetellut ajattelemaan, varmasti moni timmistä naisesta haaveileva ei näkisi mun vatsaa mitenkään kauniina! :D Mutta niiden kanssa mun ei tarvitse olla tekemisissä. Mulla on ohuet hiukset, iso perse, roikkuvat allit, rumat polvet... Mut hitot niistä. Mulla on vastaavasti sitten lämmin sydän, hyvä huumorintaju, empatiaa ja kaiketi ihan kiva hymy. Näiden avulla mä löydän lähelleni ne ihmiset, joista pidän ja joiden seurassa viihdyn, ja jotka hyväksyvät minut kokonaisuutena.

      Mutta - kaikki lähtee itsestä. Vaikka väkisin opeteltu itsevarmuus (en ny tarkoita mitään tyrkkymeininkiä), kauniit alusvaatteet ja sopivasti pilkettä silmäkulmaan ja vähän estottomuutta, oisko se siinä. :) Tsemppiä hei!

      • roikkunahka

        Itse olen alle kolmekymppinen sinkkuäiti ja minullakin maha on ongelma... itselleni. Ei ole yhdelläkään miehellä lakannut sängyssä seisomasta, vaikka tässä sinkkuaikana on ollut yhdenyönjuttua ja pidempää tapailua ja seurusteluakin. Ylipainoa löytyy jonkun verran, mutta maha tosiaan on se inhokkikohta. Raskausarpia ja sellaista lölleröä nahkaa, vaikka vetäisi vatsan littanaksi sisään, niin sitä nahkaa ei sa taiottua millään pois. Mutta eipä ole miehiä tuntunut haittaavan...


    • Halit kaikille

      Olen 35, kahden lapsen äiti. Olin tuskissani vatsanahkani kanssa vuosia! Se oli ihan kamala. Mulla on arpia ihan yli navan saakka kauttaaltaan(plus pohkeissä, tisseissä, pepussa, reisissä) ja se roikkui tosi paljon silleen kerroksittain. En kauheasti halunnut katsella sitä, mieheni ei saanut koskea siihen. Yleiset uimahallit on kauhitus. Jopa lääkärillä riisuutuminen hävettää. Pidin itseäni monsterina. Pilalla.

      Viimeisestä raskaudesta on kohta 10v ja se vatsa oikeesti PARANEE vuosi vuodelta JOS jaksaa hoitaa itseään :D
      Olen laihduttanut 8kg ja nyt jo alipainoinen eli lihotuskuuria päällä. Oma gyne sanoi aikoinaan ettei se lähde kuin kirurgin veitsellä :/ mutta päätin että se muuten paranee ellei kokonaan lähde! Ja kun aloin 2v sitten urheilemaan laihdutus projektin takia (lenkkiä ja fillarointia vaan hampaat irvessä joka päivä, aloitin taas ratsastamaan 1x vko, kuntosalia 1-2x viikossa ja sikaterveellinen ruokavalio) niin oikeasti, se nahkakin pienenee :DD Kyllä siskot hyvät! Mutta on jaksettava pitää kiinni nimenomaan -vatsalihasten- tekemisessä, jos jää viikkokin väliä niin musta ainakin tuntuu että nahka taas roikkuu. Ostin halvan vatsalihas treenilaitteen hobbyhallista (oisko 50-60e) paikkeilla ja se toimii. Suosittelen erittäin lämpimästi. Teen sillä joka toinen päivä sarjat ja lisäksi muuta lihastreeniä päälle. Nyt voin pitää jo farkkuja ja t paitaa ilman että vatsanahka roikkuu vyötärön yli. Eihän se arpia poista mutta ne ovatkin mun sota arvet :) Ja uimahallit, lasten kanssa kun on PAKKO käydä niissä ;) niin siellä saa ihan vertaistukea kun huomaa että hei, ei mun mahanahka ja arvet olekaan ainutlaatuisia.

      Bikineitä en uskalla ajatella päälleni vielä vuosiin mutta se on päätavoitteeni.

      En ole sinkku enkä miestä etsimässä mutta mun oli vaan pakko kirjoittaa ja valaa uskoa teihin muihin. Jos mun vatsanahka paranee, paranee se muillakin, ei itsestään mutta teidän avustuksella ilman leikkauksia.
      Jos raskaudesta on vain vähän aikaa, olkaa armollisia itsellenne. Ja sen voin sanoa miehistä että se totaali turn off jos nainen häpeilee kroppaansa (vaikka häpeilisi koittakaa häivyttää se häpeä ja vain nauttia), mies ei esim seksitilanteessa ole kiinnostunut roikkuvasta nahasta tai arvista. Kokonaisuus ja itsetunto,ne ratkaisee.

      • köyhimys

        jos ajattelee mitä terveellinen ruokavalio maksaa ja ratsastus varsinkin ja mitä onnettomat ihmiset jaksaa tehdä jos sairastelevat ja ovat paskapalkalla töissä.

        Minulle on ihan sama miltä näyttää kunhan on terve.. tottahan se estetiikkakin on mutta ihmiset voi todella pahoin jo tässä pintakiilto yhteiskunnassa.


    • neuvo-teuvon neuvo

      No, ehkäpä sinua lohduttaa tieto siitä että mekin hävetään sun vartaloasi.
      Luonnehtisin sinua adjektiiveilla "vastenmielinen" "kuvottava" "tyylitajuton"

      Senkin paska!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe