Tulen hyvin epävaakasta perheestä ja olen pienestä lähtien ollut hyvin läheinen tätini ja hänen perheensä kanssa. Pikkusiskoni on asunut tätini luona muutaman vuoden, minä en koskaan. Tätini on harkinnut siskoni adoptointia hänen täyttäessään 18 ja samassa yhteydessä luonnollisesti tuli puheeksi, jos minutkin adoptoitaisiin. Toimenpide olisi käytännössähän vain muodollinen, sillä mitään velvollisuuksia ei syntymävanhemmillanikaan minuun enää ole.
Luin, että "täysi-ikäisen henkilön adoptio voidaan vahvistaa, jos on selvitetty, että tämä on alaikäisenä ollut lapseksiottajan hoidettavana ja kasvatettavana eikä adoptiota ole voitu vahvistaa lapsen ollessa alaikäinen. Täysi-ikäisen henkilön adoptio voidaan vahvistaa myös, jos adoptioon on olemassa muita erittäin painavia syitä. " Siskoni kohdalla adoption on siis mahdollinen, koska on todistettavissa että hän on asunut tädilläni. Mutta mitä mahtavat olla "muut erittäin painavat syy" aikuisadoptioon? Minun kohdallani adoptiolla olisi vain symbolinen merkitys ja se katkaisisi yhteyteni syntymävanhempiini lopullisesti.
Täysi-ikäisen adoptointi
4
1154
Vastaukset
- symbolinen?
Adoptio vaikuttaa myös perintöasioihin.
- tämän väärälle
palstalle?
- .
Laki ja rikos-palsta on oikea
- Symboliikkaako vain
Tietämättä asiasta yhtään mitään, niin ajattelisin, että painavaksi syyksi voisi laskea sen, että siskosi adoptoidaan myös. Muussa tapauksessahan se eriarvoistaisi teidät vähintäänkin aineellisessa mielessä, koska se vaikuttaa siihen perintöön. Olen nyt oletuksessa, että biologisilla vanhemmillasi ei elämä ole oikein ollut hallussa, eli sieltä sitä perintöä ei ole tulossa, mutta tädistäsi en tiedä. Joka tapauksessa tuo perintöjuttu on ainut, millä mielestäni on tässä tapauksessa merkitystä sen symboliikan lisäksi, mutta se kannattaa ottaa huomioon ratkaisuja tehtäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun463230Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5091962Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171930Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si831807- 181532
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431438- 281356
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901329Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1261222UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131168