Tulen hyvin epävaakasta perheestä ja olen pienestä lähtien ollut hyvin läheinen tätini ja hänen perheensä kanssa. Pikkusiskoni on asunut tätini luona muutaman vuoden, minä en koskaan. Tätini on harkinnut siskoni adoptointia hänen täyttäessään 18 ja samassa yhteydessä luonnollisesti tuli puheeksi, jos minutkin adoptoitaisiin. Toimenpide olisi käytännössähän vain muodollinen, sillä mitään velvollisuuksia ei syntymävanhemmillanikaan minuun enää ole.
Luin, että "täysi-ikäisen henkilön adoptio voidaan vahvistaa, jos on selvitetty, että tämä on alaikäisenä ollut lapseksiottajan hoidettavana ja kasvatettavana eikä adoptiota ole voitu vahvistaa lapsen ollessa alaikäinen. Täysi-ikäisen henkilön adoptio voidaan vahvistaa myös, jos adoptioon on olemassa muita erittäin painavia syitä. " Siskoni kohdalla adoption on siis mahdollinen, koska on todistettavissa että hän on asunut tädilläni. Mutta mitä mahtavat olla "muut erittäin painavat syy" aikuisadoptioon? Minun kohdallani adoptiolla olisi vain symbolinen merkitys ja se katkaisisi yhteyteni syntymävanhempiini lopullisesti.
Täysi-ikäisen adoptointi
4
1130
Vastaukset
- symbolinen?
Adoptio vaikuttaa myös perintöasioihin.
- tämän väärälle
palstalle?
- .
Laki ja rikos-palsta on oikea
- Symboliikkaako vain
Tietämättä asiasta yhtään mitään, niin ajattelisin, että painavaksi syyksi voisi laskea sen, että siskosi adoptoidaan myös. Muussa tapauksessahan se eriarvoistaisi teidät vähintäänkin aineellisessa mielessä, koska se vaikuttaa siihen perintöön. Olen nyt oletuksessa, että biologisilla vanhemmillasi ei elämä ole oikein ollut hallussa, eli sieltä sitä perintöä ei ole tulossa, mutta tädistäsi en tiedä. Joka tapauksessa tuo perintöjuttu on ainut, millä mielestäni on tässä tapauksessa merkitystä sen symboliikan lisäksi, mutta se kannattaa ottaa huomioon ratkaisuja tehtäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1062026En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78870
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728