olen kuullut, että hiirellä pitäisi olla siemensekoitusta ruokana. joko pelkästään sitä, tai sen lisäksi myös pellettiä. faunattaresta kysyin, niin sanoivat hiirelle sopivan regal rat-nimisen ruuan.
onko tuo regal rat-ruoka tosiaan hiirelle sopivaa ruokaa, ja jos on hyväksi hiirelle niin riittääkö jos antaa pelkästään sitä, vai pitääkö hiirellä olla siemensekoitusta? eikö siemensekoitus ole epäterveellistä?
myös kysyisin, annetaanko hiirelle jauhelihaa raakana vai kypsänä, entä kalaa raakana vai kypsänä ja mitä kalaa voi antaa hiirelle?
hiiren ruokinta?
8
2596
Vastaukset
- Jiihoh
Hiirille sopii aivan hyvin sekä siemensekoitus että pelletti. Pelletti on se terveellisempi vaihtoehto, mutta ei hyvässä siemensekoituksessakaan ole mitään vikaa sinäänsä. Uskoisin tuon pelletin sopivan, mutta muistaakseni on ihan hiirillekin kehitetty oma pelletti. En vain muista nimeä...
Pelletiä voi tarjoilla ihan silleen, tai siemensekoituksen kanssa tai siemensekoitusta yksinään. Makuasia. Mutta jos syötät sekä siemeniä että pellettiä, yleensä pelletit jää syömättä. Ja mainitsen tähän vielä, että lisäksi siis tuoreruokaa, proteiinia jne, ja tämä maininta vain siksi, koska en oiken hokannut, tarkotitiko siis pelkkää pellettiä ilman siemensekoitusta vaiko silleen, että et anna myöskään mitään tuoreruokaa yms. :)
Molemmat antaisin kypsänä, mutta maustamattomana! Raa'asta kalasta voi saada jotain loisia tjn (en muista tarkkaan) ja uskoisin, että hiiret syövät mieluummin kypsää kuin raakaa jauhelihaa.ei tietääkseni ole mitään omaa pellettiä, Altrominilta löytyy hiiri/rotta -pelletti, jota meillä syötetään. Kaupan siemensekoitusten kanssa kannattaa olla varovainen; pahimmassa tapauksessa niiden värikkäistä nappuloista saa vain hiirillensä kasvaimia..
Minäkään en suosittelisi syöttämään sekä pellettiä, että siemeniä, koska siinä tosiaan helposti hiiret oppivat plokkaamaan vain parhaat palat. Pelletti on yleensä se turvallisin, joskin myös kallein vaihtoehto. tuosta Regalista minulla ei ole kokemusta, mutta kannattaa käväistä lajifoorumilla osoitteessa www.hiirifoorumi.net.
Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mihin perustuu tuo uskomus jauhelihan suhteen? Raakanahan hiiri ruokansa(mm. toukat ym.) luonnossakin syö.. :)- hiirulainen:)
Plussa-pallero kirjoitti:
ei tietääkseni ole mitään omaa pellettiä, Altrominilta löytyy hiiri/rotta -pelletti, jota meillä syötetään. Kaupan siemensekoitusten kanssa kannattaa olla varovainen; pahimmassa tapauksessa niiden värikkäistä nappuloista saa vain hiirillensä kasvaimia..
Minäkään en suosittelisi syöttämään sekä pellettiä, että siemeniä, koska siinä tosiaan helposti hiiret oppivat plokkaamaan vain parhaat palat. Pelletti on yleensä se turvallisin, joskin myös kallein vaihtoehto. tuosta Regalista minulla ei ole kokemusta, mutta kannattaa käväistä lajifoorumilla osoitteessa www.hiirifoorumi.net.
Olisi erittäin mielenkiintoista tietää, mihin perustuu tuo uskomus jauhelihan suhteen? Raakanahan hiiri ruokansa(mm. toukat ym.) luonnossakin syö.. :)sain eilen uros hiiren ja syötän sille sitä regal rat-ruokaa, ja marketista ostamaani osku-siemensekoitusta, mutta sen taidan jättää kokonaan pois, jos kerran hiiri pärjää hyvin ilman siemensekoituksia.
mulle jäi silti epäselväksi mitä kalaa voi antaa hiirelle? annoin aamulla kypsennettyä ja maustamatonta jauhelihaa hiirelleni ja se tykkäsi siitä, myös näkkäristä tykkää tosi paljon. hiirulainen:) kirjoitti:
sain eilen uros hiiren ja syötän sille sitä regal rat-ruokaa, ja marketista ostamaani osku-siemensekoitusta, mutta sen taidan jättää kokonaan pois, jos kerran hiiri pärjää hyvin ilman siemensekoituksia.
mulle jäi silti epäselväksi mitä kalaa voi antaa hiirelle? annoin aamulla kypsennettyä ja maustamatonta jauhelihaa hiirelleni ja se tykkäsi siitä, myös näkkäristä tykkää tosi paljon.Mä en oo paljoo kalaa annellu, mitä nyt jossain piltin seassa näytti olevan viimeks punakampelaa.. :p Eiköhän niille voi samoja kaloja syöttää, mitä ihmisetkin syö, mutta maustamattomana. Kalaa en antaisi kypsentämättömänä.
Meillä hiiret on innoissaan myös juustosta, erilaisista hedelmistä, salaateista ja just noista pilteistä. Pähkinöitä yms. voi myös antaa sillon tällön "herkkuna", ei joka päivä, kun varsinkin urokset tuppaa helposti lihomaan vanhemmiten.. ;)- hiirulainen:)
Plussa-pallero kirjoitti:
Mä en oo paljoo kalaa annellu, mitä nyt jossain piltin seassa näytti olevan viimeks punakampelaa.. :p Eiköhän niille voi samoja kaloja syöttää, mitä ihmisetkin syö, mutta maustamattomana. Kalaa en antaisi kypsentämättömänä.
Meillä hiiret on innoissaan myös juustosta, erilaisista hedelmistä, salaateista ja just noista pilteistä. Pähkinöitä yms. voi myös antaa sillon tällön "herkkuna", ei joka päivä, kun varsinkin urokset tuppaa helposti lihomaan vanhemmiten.. ;)kiitti, mä olen nyt jättänyt kokonaan siemenseoksen pois, hiiri on uros eikä enää mikään nuori ja näytti jo meille tulleessaan hieman lihavalta. ajattelin vain,ettei ainakaan pääse enempää lihomaan.
kiitti kaikille vastauksista :)
- vittuilija
PÄLLI! ei hiirille mtn jauhelihaa syötetä!......
- Anonyymi
Hiirelle annetaan lihaa proteiinien ja valkuaisen saamiseks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiirelle annetaan lihaa proteiinien ja valkuaisen saamiseks.
Miten ulkoilu onnistuu, voiko elää lajityypillistä elämää.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768