Kihlat ensin ja yhteenmuutto sitten...

Lunamix

Mitä ajattelette ihmisistä jotka menevät ensin kihloihin ja sitten myöhemmin muuttaavat yhteen?

Onko täällä ketään jotka ovat ensin menneet kihloihin ja sitten muuttaneet yhteen? Kuinka pian muutitte?

10

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Mun mielestä tyhmää, se on siinä vaiheessa täysin arpapeliä että tuutteko sitte oikeasti toimeen. Kyllä mun mielestä kannattais asua ihan vähintään vuosi yhdessä ennen kihloja. Yhteenmuuton jälkeen näkee toisesta ne huonotki puolet ku oot toisen kanssa joka päivä ja teette ihan niitä arkisia juttuja.

    • kokemuksella

      Olen 47v,elämää kokenut.Parisuhteen ilot ja ongelmat jo nähnyt,rankkojenkin kokemusten kautta.Elin 10v yksin lasteni kanssa,kunnes vuosi sitten elämääni tuli mies joka muutti sinkkuuden parisuhteeksi.Nyt vuosi täynnä kaukorakkautta,toisemme erottaa 200km.Näemme siitä huolimatta usein.Tällä hetkellä emmme voi muuttaa yhteen.Mutta ettemmekö tietäisi mitä parisuhde ja yhdessä asuminen ovat.Varmasti kumpikin tiedämme ja meille tämä sopii oikein hyvin.Mitään en haluaisi tällä hetkellä muuttaa tässä suhteessa.Yhteen muuttaminen ja avioituminen ovat suunnitelmissa myöhemmin.Kihloihin menimme viikko sitten.
      Olen iloinen tästä aikuisiän parisuhteesta joka on ihan erilainen kuin nuorena .Ilot ovat erilaisia ,ongelmat erilaisia.Kaikki koettu kuitenkin pohjana rakentaa jotain hienoa vielä tässäkin iässä.Olen iloinen että nyt voi tehdä asiat erilailla, asua vaikka erillään ja siitä huolimatta rakastaa ja tulla rakastetuksi.Jokainen tekee asiat sillalailla kun se elämään sopii.En usko edelleenkään että on vain yksi ainoa kaava elää parisuhdetta.Kummasti niitä mutkia tulee hienompaankin suunnitelmaan.Nyt teen miltä minusta ja meistä tuntuu.Hyvä näin.

      • ---- - -- ---- --- -

        Kukin tavallaan, mutta itse en noin toimisi.

        Ymmärrettävämpää se on edelläkerrotun tyylisissä tapauksissa jossa ollaan jo ns kypsemmässä iässä ja kokemusta pitkästä parisuhteesta on kummallakin takana - ei ehkä silloinkaan viksuin ratkaisu, mutta voi olla ymmärrettävissä jos elämäntilanteita ei juuri silloin voi sovittaa yhteen siten että voisi yhdessä asua. Nuorena tai etenkään ensimmäisessä vakavassa suhteessa en moiseen ryhtyisi, mutta mitäpä minä olen muita tuomitsemaan. Ihmetellä voin - ja saan - mutta senkus muut tekevät kuinka tykkäävät. Minä elän onnellisesti omassa avoliitossani ja kun sen kihlauksen aika tulee niin voin täydestä sydämestäni sanoa kosinnalle kyllä :)


    • mikä on tärkeää

      maailma muuttuu.
      Vielä 70-luvun alkupuolella oli yleisempi tapa, että ensin kihlauduttiin ja mentiin naimisiin. Avioparit vasta asuivat yhdessä, vaikka avoparit alkoivatkin yleistyä 60-luvulla.

      Tärkeintähän on se, että tunnette itsenne ja tunnette toisenne kuin se, onko asuttu yhdessä.

    • on, me.

      Meillä on seurustelua takana nelisen vuotta, kihloihin menimme viime sunnuntaina ja yhdessä emme ole asuneet päivääkään. Entä sitten? Vanhempani muuttivat yhteen häämatkan jälkeen ja onnellisesti naimisissa ovat edelleen. Välimatkaa meillä on 200-400 km riippuen siitä, lasketaanko kotien vai opiskelupaikkojen välimatkaa. Yhteen muutetaan sitten kun joudetaan eli aikaisintaan vuoden päästä. Häät ovat näillä näkymin joko 2012 tai 2013 toukokuussa, jolloin siis jo luultavasti asutaan yhdessä. Neuvottelut kesken...

      Mistähän hedonistien kerhosta on revitty tuo puppuväite, ettei ennen yhteenmuuttoa voi tietää, tuleeko toisen kanssa toimeen? Onhan se ihan totta, jos on niin itsekäs idiootti, ettei viitsi itse mistään joustaa, mutta vaatii toista olemaan aina itselle mieliksi. Tai jos on niin sokea, ettei huomaa ja hyväksy niitä toisen huonojakin puolia kuin vasta sillä sekunnilla, kun muutetaan yhteen. Mutta ei normaalissa tilanteessa.

      Rakkauden kestäminen riippuu tasan, plusmiinus nolla, kahdesta asiasta. Sinusta ja hänestä. Ei tuurista, kohtalosta tms. Tottahan elämä voi heitellä vaikka mihin, mutta vastoinkäymisiin suhtautuminen ja niistä selviäminen on yhä edelleen kiinni vain kahdesta asiasta. Ei sitä ihan turhaan sanota "tahdon".

      • mie vaan

        Meillä seurustelua takana vähän reilu vuos ja vappuaattona mentiin kihloihin. Emme siis asu vielä yhdessä, suunniteltu on että syksyllä yhteen muutetaan. Ja ihan voin sanoa että täydestä rakkaudesta mentiin kihloihin eikä mistään muusta. Tosin nähdään tosi usein muutenkin ku asutaan aika lähellä toisiamme, välimatkaa vain n.30 km. Mutta ei se ole siitä kiinni et asutteko yhdessä vai ette et voitteko mennä kihlohin vai ette..se on vain ja ainoastaan kiinni siitä että rakastatteko toisianne niin paljon että olette valmiita sanomaan kyllä kosinnalle. Meillä tiedetään et molemmat ollaan enemmän kun valmiita sanomaan toisillemme tahdon sitten kun sen aika joskus koittaa. Vielä ei ole sen aika, nyt riittää tää että ollaan kihloissa ja rakastetaan toisiamme yli kaiken!

        Eli kyllä kihloihin voi todellakin mennä ilman että asutaan yhdessä! ei tuo yhdessä asuminen ole mikään raja kihlaukselle!

        Rakkaus on vain ja ainoastaan se asia mikä näissä asioissa ratkaisee eikä mikään muu!


    • myös...

      mieheni kanssa kihloihin muutama kuukausi ennen yhteen muuttamista. Toisaalta, tästä yhteisen kodin etsinnästäkin oli sovittu jo siinä vaiheessa, vaikkei paikkaa tiedettykään tarkalleen. 9 kk oltiin seurusteltu ennen kihloja ja kihloista yhteenmuuttoon meni kolmisen kuukautta. Nyt olemme olleet yhdessä kolme vuotta, naimisiin ei ole kiirettä, mutta joku päivä sekin tapahtuu:) Tehkää kuin parhaaksi näette! Itse olen sitä mieltä, että lähinnä huijareista ja koijareista mt-ongelmaisista koituu niitä "shokkipaljastuksia" yhdessä asuessa, eiköhän terveen ja rehellisen oloisen ihmisen oleminen pysy aika samanmoisena kuin seurustellessa.

    • ww

      Mun mielestä se on ihan ok.. :)

      Itse olen kihloissa nyt, asumme eri osoitteissa. Yhteen muutetaan, vasta avioliitossa. Ollaan molemmat siihen tyytyväisiä

    • Onnellinen-

      Minun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, sillä jos sitä todella kummatkin osapuolet haluaa ja toista rakastaa koko sydämestä, siinä ei ole mitään väärää. Ensin vain kannattaa miettiä tarkasti, onko suhde niin vakaa että kannattaa mennä.
      Itse menin ensin kihloihin ennen kuin muutin mieheni kanssa yhteen, enkä ole katunut päivääkään. Mielestäni se on ihan höpöhöpö juttu, että ensin pitäisi asua yhdessä ennen kuin kannattaa kihloihin mennä.
      jos todella tunnet ja tiedät, että hän on sinulle se oikea niin anna mennä vain :)

    • rosey18

      Me mentiin ensin NAIMISIIN ja sitten muutettiin pian yhteen, hyvin on mennyt. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe