3 Lagunaa registeriin toukokuussa. 31 koko vuonna...
Myynti vetää?
14
1119
Vastaukset
- Renoolla
...kun eivät ymmärrä hyvän päälle:-)
Uusi Laguna III on autona ihan toista maata kuin Lagu kakkonen, mutta sitähän tämä tuulipukukansa ei tajua. AutoBild'n 100.000 km testissä arviot olivat jo rohkaisevia kestävyydestä ja samaa kertovat yleensä Keski-Euroopan katsastustilastot. Uusi Lagu on 2. sijalla yhdessä MB C-luokan kanssa kokoluokassaan, siis vähävikaisuudessa. Myös veratilutesteissä taitaa olla voittoja mm. Audi A4:sta.
Lisäksi tunnetusti se on 5-tähden törmäystestiauto ja ei ruostu kuuna päivänä.
Muotoilu on ihan neutraali, eli on samoilla linjoilla Skoda Octavian kanssa, mutta sitä tilavampi ja ennen kaikkea äänettömämpi sisätiloiltaan!
Minua paskan vertaa kiinnostaa nämä Suomen myyntitilastot, koska Suomessa myydään vain 1 % Euro-alueen autoista. Tästä linkistä löytyy Euroopan myyntitilasto 4/2010, mikä automerkki on 2. sijalla, MIKÄ???
http://www.acea.be/index.php/news/news_detail/passenger_cars_registrations_down_74_in_april- EX Lagunisti
Renault lagunan!! Olen omistanut itse kyseisen laitteen ja se oli ensimmäinen ja viimeinen renault!!
Ei enää ikinä!! Pitäkää Renault fanit romunne!!
- tumpelot`
ajelee anjoviksella tai oculla, asiantuntijat Rellulla. Itsekkin ajelen juurikin tuolla kakkosmallin Lagulla, enkä tosiaan ostaisi mitään paskaa tojotaa tai skulakkia tai mitään pemareita.
- Ei siis pro
Juu, ei uusi Laguna huono auto ole ja Renault on panostanut laatuun ja sen puolesta autoa voi suositella, siis parantunen laadun osalta. Mutta mikä mahtaa olla, kun myynti ei vaan vedä? Myyntiorganisaatioko on syynä vai yksinkertaisesti edelliset mallit romuttivat lopullisesti Renaultin maineen? Jos autoa myydään reilut 100 kpl vuodessa se tulee näkymään varmasti jälleenmyyntiarvossa, sillä kyllä "kansa tietää" siis sen, että jos auto ei ole suosittu uutena niin ei se ole sitä käytettynäkään?
Sama kohtalo on myös C5:llä mikä on täysin eri auto verratuna edelliseen malliin. Mutta vie aikaa, että "ei sitikka-autoilijat" uskaltavat sen valita.
Se mitä tulee myyntitilastoihin muissa maissa en kyllä pistäisi sen perusteella tämän asian puolesta senttiäkään likoon. Ensinnäkin olettehan tekin Lagunan ostajat ostaneet autonne Suomesta ja asutte tääällä (luultavasti :) ) ja luultavasti myös myytte autonne täällä Suomen markkinoilla sitten joskus? Joten siinä ei paljon paina keskieuroopan myynti, kun teille kerrotaan paljon saatte vaihdossa... valitettavasti. Mutta onnea autolle.
Ps. Tuossa joku sanoi Lagunan oleva tilavampi, kuin Octavia. Mistä kohtaa? Taitaa takapenkin leveys olla ainoa "isompi" mitta...? Ei ne suuret ulkomitat mitään kerro, vaan miten tilat on toteutettu. Ks. 407 jne...- Meksu ykkönen
Yksi suuri virhe markkinoinnissa on siinä että auto on nimeltään edelleen Laguna. Kun halutaan huonosta maineesta eroon, olisi mallinimi pitänyt ehdottomasti muuttaa joksikin muuksi. Tällöin olisi ollut parempi mahdollisuus karistaa Laguna 2 mallin ongelmia mielikuvista pois.
Uuden mallinimen turvin olisi pöytää voitu hieman puhdistaa ja myyjänkin olisi helpompi myydä uutta mallia. Siitähän ei löytyisi vanhoja katsastus- ja laatutilastojakaan ;) - Rellunisti
No onhan se Laguna III tilavampi kuin Octavia. Nyt 1 kk ajaneena ao. Lagunaa, niin onhan se loistava, hintaansa nähden käytettuynä ostettaessa. Suorastaan eliittipeli kansanhinnalla. Ja 2 l diesel, niin eipä tarvitse kenenkään tiellä roikkua, enempi on noita vastaantuljioita menosuunnassakin motarilla. Ja musiikkia on nautinto kuunnella kun auto on todella hiljainen. Sanokaa mitä sanotte. Nuo aiemmat kommentiti Saksan tilastoista tästä III-koppasesta vin tukee käsitystäni. Taisin tehdä hyvän hankinnan.
- lagu-pekka
Syylinen on RENAULT! Myymällä epäkelpoja ajoneuvoja on pilattu oma maine!!
Lagunan myynti ei varmasti paljoa tuosta nouse.. suomessa on kuitenkin paljon pettyneitä omistajia!! - huhhahheijaapilipomp
Kyllähän uusia meganeja ja cliota ja scenic:jä myydään kiitettävästi niillä suhtkoht HYVÄ maine suomessa
...ainoastaan Laguna ei myy ja syynä siihen tuo todellinen vikaherkkä LAGUNA II:nen. - rimpatirimpatirimpat
Lagunan maineen pilasi LAGUNA II, onneton kötöstys koria myöten,
asiaan vaikutti myös tosin Renaultkonsernin linja koota autot sekundaosista.- siis`
"koria myöten"? Korihan on koko Auton paras osa. Kuuluu siis ryhmään "autot, jotka ei ruostu". Ja niiden, jotka ei tuollaista autoa ole omistaneet, on turha haukkua. Pelkkiin kuulopuheisiin ei aina kanata ihan varauksetta luottaa. Kuten aiemmin mainitsin, ajan itse Laguna 2:sella ja olen erittäin tyytyväinen. Ja tottahan se on, että jos ei rahaa ole, niin ostakaa tojota.
- RogerMillaBis
Käsittääkseni Rellun kaksi parhainta ominaisuutta mallista riippumatta ovat olleet hyvä tai ainakin mukava ajettavuus sekä Suomen oloihin suhteellisen hyvä ruostesuojaus, jos kohta kuitenkin joidenkin mallien ruostesuojalus on ollut heikompi mutta yleensä kuitenkin parempi kuin riisikupeilla. Niin ja riisikuppeihin verrattuna Rellut, myös ne pienet mallit (Tippa, 5, Clio, Twingo) ovat olleet tilavia.
Itselläni ollut 3½ vuotta ekakoppanen Megane ja jonkin aikaa katsellut viimeisiä ekakorisia farmari-Lagunoita, joko 18- tai 2-litraisella koneella. Mieluummin ostan Rellun, kun jokseenkin tunnen merkin heikkoudet, ja vähän itsekin räpeltänyt huoltoa ja korjausta, ettei nyt joka ikisestä jutusta pajalle, joten on siis osoittautunut melko kustannustehokkaaksi valinnaksi verrattuna johonkin ylihintaiseen ruosteiseen ahtaaseen ajelehtivaan Corollaan. Niin ja muuten, miksi aina naureskellaan "rapeat ranskalaiset"? Eiköhän juuri nuo japsit ole niitä rapeita, siis ihan hengenvaarallisen rapeita, Mazdat varsinkin.
Hyvää kesää Relluilijoille (ja Relluholisteille). - rennaultti
Joo samaa mieltä että laguna II pilasi maineen (syvissä kansanriveissä mennyt) mutta laguna III on uskoaksemme ja toivottavasti sitten MAINEENPALAUTUS.
- RogerMillaBis
1980-luvulla paras Rellu oli R9 / 11, ja 90-luvulla R19. Megane I:stä on sanottu paremmaksi kuin II:sta. Megane III:sta ja Laguna III:sta ei nyt vielä tiedetä, mutta toivottavasti jompi kumpi osoittautuu uudeksi hyväksi Relluksi.
- laaguna
RogerMillaBis kirjoitti:
1980-luvulla paras Rellu oli R9 / 11, ja 90-luvulla R19. Megane I:stä on sanottu paremmaksi kuin II:sta. Megane III:sta ja Laguna III:sta ei nyt vielä tiedetä, mutta toivottavasti jompi kumpi osoittautuu uudeksi hyväksi Relluksi.
Kannattaa siis aina ostaa tyyppimerkinnältään pariton rellu :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384148- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151991Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581618Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741236
- 981151
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070