valuutan vaihtaminen

minäpöövaan

Hei
Miten parhaiten/turvallisesti/kätevimin saa Marmariksessa vaihdettu paikalliseen valuuttaan? Onko oikea paikka hotelli, vai jokin muu valuutanvaihtopiste ja miten kurssit vaihtelevat eri paikoissa?
Itse en ole innostunut pankkiautomaatteja käyttämään-
Kiitollisena asiallisesta vastauksesta.

4

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turisti puristi

Äskettäin oli tilanne se, että hotellissani kurssi oli yleensä noin 1% huonompi verrattuna
      keskustan vaihtopisteisiin.
      Parin-kolmen kilometrin päässä Icmelerin suunnalla muutamissa pisteissä oli kurssi ehkä noin
      1% parempi keskustaan verrattuna.
      Eli siis tuhannen euron matkakassassa ero on kymppi sinne tai tänne.
      Ei paljon merkitystä.

Mutta huijausta yritetään edelleen.
      Vaikka on iso ja hieno konttori ja tiskin takana siisti ja kaunis nelikymppinen nainen, niin
      hän saattaa laskea turistille vajaan summan käteen.
      Kannattaa aina tarkistaa heti.

• Hotellissa

vaihtanut hotellissa mihin olemme majoittuneet ja kurssi ollut päivän kurssi (olen vertaillut liikkuessani kaupungilla). Olen myös nyt vertaillut Forexin kurssia ja hämmästyksekseni havainnut sen matalammaksi kuin Turkissa. Jossain vaiheessa on saanut vähän paremman kurssin, mutta ei ilmeisesti tänä vuonna. Viime keväänä/kesänä kurssi oli pitkään kaksinkertainen, mutta nyt Kreikan tilanne sotki valuuttamarkkinat. Harmi harmi, vaikkei se meikäläisen budjetissa merkitse juuta ei jaata, sen verran pienillä summilla pelataan.

• i<3m
        Hotellissa kirjoitti:

vaihtanut hotellissa mihin olemme majoittuneet ja kurssi ollut päivän kurssi (olen vertaillut liikkuessani kaupungilla). Olen myös nyt vertaillut Forexin kurssia ja hämmästyksekseni havainnut sen matalammaksi kuin Turkissa. Jossain vaiheessa on saanut vähän paremman kurssin, mutta ei ilmeisesti tänä vuonna. Viime keväänä/kesänä kurssi oli pitkään kaksinkertainen, mutta nyt Kreikan tilanne sotki valuuttamarkkinat. Harmi harmi, vaikkei se meikäläisen budjetissa merkitse juuta ei jaata, sen verran pienillä summilla pelataan.

Paras kurssi oli tänä kesänä 3 vkon lomani aikana Point Centerin rahanvaihtopisteessä eivätkä siellä koittaneet kertaakaan huijata. Eivät myöskään ota komissiota. Ko. "ostari" sijaitsee pääkadun varrella n. 1,5 km keskustasta Icmeleriin. Eli isommat summat kannattaa vaihtaa esim. siellä ja pienemmät vaikka hotellilla pikkasen huonompaan kurssiin.

• Ehkälaiska
        i<3m kirjoitti:

Paras kurssi oli tänä kesänä 3 vkon lomani aikana Point Centerin rahanvaihtopisteessä eivätkä siellä koittaneet kertaakaan huijata. Eivät myöskään ota komissiota. Ko. "ostari" sijaitsee pääkadun varrella n. 1,5 km keskustasta Icmeleriin. Eli isommat summat kannattaa vaihtaa esim. siellä ja pienemmät vaikka hotellilla pikkasen huonompaan kurssiin.

Minä vaihdan aina hotellissa. Eihän sitä viikon matkalla niin paljo tule vaihdettua päivitäisiin kuluihin, että viitsisin lähteä etsimään parhaiten vaihtavaa paikkaa. Helppoa ja turvallista. Olen asustellut Maxwell-Anatoliassa ja Metropolissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4431
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      74
      2862
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2403
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1687
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1379
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      75
      1114
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      860
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      832
    Aihe