pentuja

Tinski_

Hei! Minulla olisi puhdasrotuinen tutkittu jackrussellinterrieri uros tarjolla jalostukseen. Nartun rodulla ei meille ole merkitystä. Tärkeintä on että koira on terve ja hyvä luonteinen ja omistaja on mukana oikeista syistä. Koiramme on 1,5 vuotias ja valko ruskea puoli karkea. Koiramme on TODELLA hyvä luonteinen. Teemme parit pennut vuodessa koirallamme eläinlääkärin suosituksesta, koska meillä koira on melkoinen hormooni hirviö niin leikkaamattomana jos ei käytetä astutukseen niin riski erilaisiin tulehduksiin nousee.

Ja ei tarvi vaivautua kirjoittelemaan suotta siitä miten sekarotuisia ei pitäisi tehdä. On monia rotuja, jotka on jalostettu pilalle. Sekarotuiset taas ovat keskimäärin terveempiä, kuin monet rotukoirat.

23

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tellielli

      hahahahaha...tyhmyys loistaa hahahahaha

      • porvoo2

        Onko vielä tarvetta päästää russeli astutushommin?


    • imatralta

      Ite laitoin vastaavan ilmotuksen, mut siis etin mein nartulle sulhoa ( mut on taas ollu joillai hauskaa vastauksissaa ) myö ollaa Imatralla

      • Tinzki_

        Hei!
        Huomasinkin ilmoituksesi ja olirtn äköjään todella asiallisia vastauksia saanutkin :) Itse olemme Etelä-Pohjanmaalta, että välimatkaa on jonkin verran. Minkä kokoinen ja rotuinen koira sinulla on?


    • jalostajajallu

      Jalostukseen hahahahah kyllä suomessa kesä urpoja riittää hihihihahaha
      Paperiton seropi hahahaha

      • Tinzki_

        Anteeksi mutta missä lukee että koirani on paperiton? Itse olen monen kasvattajan ystävänä huomannut rotukoirien huonontuneen vuosien varrella huomattavasti jalostuksen vuoksi, kuten myös jackrussellinterrierit. Ne ovat vieläpä nuori rotu ja silti on jo aivan liikaa sairaita yksilöitä ja rotu kuuluu PEVISAan. Kurjaa että jalostus vie rotuja huonompaan suuntaan. Siksipä en koiraani anna kertaakaan puhtaalle jackrusselinterrierille käyttöön.


      • riisenisti
        Tinzki_ kirjoitti:

        Anteeksi mutta missä lukee että koirani on paperiton? Itse olen monen kasvattajan ystävänä huomannut rotukoirien huonontuneen vuosien varrella huomattavasti jalostuksen vuoksi, kuten myös jackrussellinterrierit. Ne ovat vieläpä nuori rotu ja silti on jo aivan liikaa sairaita yksilöitä ja rotu kuuluu PEVISAan. Kurjaa että jalostus vie rotuja huonompaan suuntaan. Siksipä en koiraani anna kertaakaan puhtaalle jackrusselinterrierille käyttöön.

        Itse sanoisin tähän väliin että harkitse kuitenkin tarkkaan että millaisille roduille annat astutettavaksi, ettei pennuissa yhdisty molempien vanhempien huonot puolet. Esim. afgaani/rotikka-sekoituksesta tutun tutuillani tuli ihan hirveä, afgaanin arkuus ja rotikasta muita piirteitä -> arkoja pelkopurioita.
        Jos otat tälläiset seikat huomioon, uskon että komeita pentuja tulee, tykkään russeleista hirveästi rotuna (:
        Onnea etsintään!


      • Tinzki_
        riisenisti kirjoitti:

        Itse sanoisin tähän väliin että harkitse kuitenkin tarkkaan että millaisille roduille annat astutettavaksi, ettei pennuissa yhdisty molempien vanhempien huonot puolet. Esim. afgaani/rotikka-sekoituksesta tutun tutuillani tuli ihan hirveä, afgaanin arkuus ja rotikasta muita piirteitä -> arkoja pelkopurioita.
        Jos otat tälläiset seikat huomioon, uskon että komeita pentuja tulee, tykkään russeleista hirveästi rotuna (:
        Onnea etsintään!

        Kyllä minä suurta harkintaa käytän yhdistelmissä, harkittuihin fiksuihin yhdistelmiin koirani annan ja rahaa en tästä lystistä pyydä kuin nimeksi, että tosiaan kyse on vain koirani terveydestä ja seropi jalostuksesta jos niin voi sanoa. Russelit on kyllä mukavia veitikoita, mutta surku tosiaan, että rotu on pilattu liika jalostuksella ja suurin syy tuohon taitaa olla hurja määrän kasvu pienestä kannasta että sukusiitosta alkuun taisi olla vähäsen liikaa ja tulos näkyy nyt.
        Nartun omistajan kanssa kyllä juttelen pitkät tovit enne kuin koiraani lupaan ja yksi yhdistelmä johon koirani annoin. Onnistunut russelin ja havannan koiran yhdistelmä onkin todiste siitä miten fiksusti voi tehdä sekarotuiset pennut, että sopimukset oli niinkuin rotukoiria tehdessä ja punnittiin asiaa yhdessä pitkään ja olen päässyt osalliseksi pentujen elämää näin myöhemminkin ja tiedän kuulumiset


      • hihhih:)
        Tinzki_ kirjoitti:

        Kyllä minä suurta harkintaa käytän yhdistelmissä, harkittuihin fiksuihin yhdistelmiin koirani annan ja rahaa en tästä lystistä pyydä kuin nimeksi, että tosiaan kyse on vain koirani terveydestä ja seropi jalostuksesta jos niin voi sanoa. Russelit on kyllä mukavia veitikoita, mutta surku tosiaan, että rotu on pilattu liika jalostuksella ja suurin syy tuohon taitaa olla hurja määrän kasvu pienestä kannasta että sukusiitosta alkuun taisi olla vähäsen liikaa ja tulos näkyy nyt.
        Nartun omistajan kanssa kyllä juttelen pitkät tovit enne kuin koiraani lupaan ja yksi yhdistelmä johon koirani annoin. Onnistunut russelin ja havannan koiran yhdistelmä onkin todiste siitä miten fiksusti voi tehdä sekarotuiset pennut, että sopimukset oli niinkuin rotukoiria tehdessä ja punnittiin asiaa yhdessä pitkään ja olen päässyt osalliseksi pentujen elämää näin myöhemminkin ja tiedän kuulumiset

        Tuo syys miksi tätä koiraa annetaan "astutukseen" on kyllä naurettava ! Älkää hyvät ihmiset vaan uskoko ! Nyt on kyllä eläinlääkärillä mennyt puurot ja vellit sekaisin ...hah hah :D
        Oletteko kuulleet että koiran voi leikkauttaa jos se alkaa olla yli "seksuaalinen" ja jos koiralla on oikeasti korkea hormonituotanto niin on koiralle itelleenkin mukavampaa kun ei ole pelkkien himojen orja .
        En oikeasti millään pahalla kirjoita mutta mutta täytyy sanoa että on sinulla kyllä omalaatuisin perustelu miksi koiraa pitää antaa astutukseen .

        Koiran leikkaukseen varmaan kommentoit että on luonnotonta silpoa koiraa tai jotain muuta yhtä rakentavaa .

        Sekaroituisten ja serobien terveydestä on jo kiistelty niin paljon etten jaksa siihen lähteä .


      • hihhih:)
        hihhih:) kirjoitti:

        Tuo syys miksi tätä koiraa annetaan "astutukseen" on kyllä naurettava ! Älkää hyvät ihmiset vaan uskoko ! Nyt on kyllä eläinlääkärillä mennyt puurot ja vellit sekaisin ...hah hah :D
        Oletteko kuulleet että koiran voi leikkauttaa jos se alkaa olla yli "seksuaalinen" ja jos koiralla on oikeasti korkea hormonituotanto niin on koiralle itelleenkin mukavampaa kun ei ole pelkkien himojen orja .
        En oikeasti millään pahalla kirjoita mutta mutta täytyy sanoa että on sinulla kyllä omalaatuisin perustelu miksi koiraa pitää antaa astutukseen .

        Koiran leikkaukseen varmaan kommentoit että on luonnotonta silpoa koiraa tai jotain muuta yhtä rakentavaa .

        Sekaroituisten ja serobien terveydestä on jo kiistelty niin paljon etten jaksa siihen lähteä .

        Lisäys tuohon ylempään että se koira kyllä ampuu ne "lastit" myös kaikkialle muuhun kuin siihen narttuun että vaikka alkaisit venkuttaa että väittämäsi on totta niin se koira tekee sitä kyllä ilman narttuakin ;)


      • Tinzki_
        hihhih:) kirjoitti:

        Lisäys tuohon ylempään että se koira kyllä ampuu ne "lastit" myös kaikkialle muuhun kuin siihen narttuun että vaikka alkaisit venkuttaa että väittämäsi on totta niin se koira tekee sitä kyllä ilman narttuakin ;)

        Itse olisinkin koiran jo leikannut, eteä ei ole mitään sitä vastaan, mutta mies ei anna lupaa ja yhteinen koira niin yhteiset päätökset. Näin siis nyt toistaiseksi. Ja ei meillä kyllä poika ole lasteja heitellyt mihinkään ja minä jos joku sen tiedän kun sen kanssa elän.
        Sillä on yksi lelu jota nylkyttää, mutta eipä ole mitään ikinä tullut.
        Mutta hei kyllähän sinä varmasti asian tiedät paremmin kuin toista kymmentä vuotta alalla ollut lääkäri, joka on kirjoittanut jalostuksesta kirjoja ja toiminut koirien kasvattajana pitkään ;) Eli sivuutampa nyt lääkärin neuvot ja uskon sinua :)


      • 2+1
        Tinzki_ kirjoitti:

        Itse olisinkin koiran jo leikannut, eteä ei ole mitään sitä vastaan, mutta mies ei anna lupaa ja yhteinen koira niin yhteiset päätökset. Näin siis nyt toistaiseksi. Ja ei meillä kyllä poika ole lasteja heitellyt mihinkään ja minä jos joku sen tiedän kun sen kanssa elän.
        Sillä on yksi lelu jota nylkyttää, mutta eipä ole mitään ikinä tullut.
        Mutta hei kyllähän sinä varmasti asian tiedät paremmin kuin toista kymmentä vuotta alalla ollut lääkäri, joka on kirjoittanut jalostuksesta kirjoja ja toiminut koirien kasvattajana pitkään ;) Eli sivuutampa nyt lääkärin neuvot ja uskon sinua :)

        Miehesi kannattaisi ajatella mikä on oikein koiralle ja jos miehesi perustelut on että se ei ole enää mies eikä mikään jos ei palleja ole niin syyt on aika hatarat . Ja ei se rodun terveys parane sillä että lähdet antamaan sen jokaiselle vastaantulevalle nartulle käyttöön .
        Olen itsekkin koirien kanna toiminut senverran pitkään ja jutellut aikamonen ell lääkärin kanssa että ehkä sinunkin kuitenkin kannattaisi kysyä myös toisen eläinlääkärin mielipide .

        Toiseksi kasvattaja joka suosittelee rotukoiran sotkemista mielivaltaisesti muihin rotuihin ei vissiin tee kovin perusteellista kasvatustyötä... jokainen tietenkin tyylillään .

        Se uros saattaa ne lastit heittää esim omaan vatsaansa ja nuolla pois ...mutta jos kerran olet ihan 100% varma ettei näin pääse käymään niin mikäs siinä ... olemma asiasta erimieltä ja onneksi saadaan ollakkin :)

        Voit varmaan tämän lääkärin nimen sanoa jos on kerran kirjallisuuttakin ? :) tutustuisin mielelläni itsekkin hänen kirjoihinsa ja näihin vinkkeihin !


      • 6+0
        2+1 kirjoitti:

        Miehesi kannattaisi ajatella mikä on oikein koiralle ja jos miehesi perustelut on että se ei ole enää mies eikä mikään jos ei palleja ole niin syyt on aika hatarat . Ja ei se rodun terveys parane sillä että lähdet antamaan sen jokaiselle vastaantulevalle nartulle käyttöön .
        Olen itsekkin koirien kanna toiminut senverran pitkään ja jutellut aikamonen ell lääkärin kanssa että ehkä sinunkin kuitenkin kannattaisi kysyä myös toisen eläinlääkärin mielipide .

        Toiseksi kasvattaja joka suosittelee rotukoiran sotkemista mielivaltaisesti muihin rotuihin ei vissiin tee kovin perusteellista kasvatustyötä... jokainen tietenkin tyylillään .

        Se uros saattaa ne lastit heittää esim omaan vatsaansa ja nuolla pois ...mutta jos kerran olet ihan 100% varma ettei näin pääse käymään niin mikäs siinä ... olemma asiasta erimieltä ja onneksi saadaan ollakkin :)

        Voit varmaan tämän lääkärin nimen sanoa jos on kerran kirjallisuuttakin ? :) tutustuisin mielelläni itsekkin hänen kirjoihinsa ja näihin vinkkeihin !

        Voit varmasti kertoa nimesi ja mahdollisen kennelnimesi, niin päästään tutkimaan sitä mainostamaasi koiratoimintaa. Sitä odotellessa.


      • Tintzki_
        6+0 kirjoitti:

        Voit varmasti kertoa nimesi ja mahdollisen kennelnimesi, niin päästään tutkimaan sitä mainostamaasi koiratoimintaa. Sitä odotellessa.

        Mitä ihmettä minä kennelnimellä tekisin kun en tee rotu pentuja? enkä sellaista varmaan saisikaan tai enpä ole kyllä perehtynyt miten urosten omistajilla sellaisia on kun ei ole ollu tarvetta hankkia. En ole missään kirjoittanut että olen kasvattaja.Voi hyvänen aika nimeni tänne? teidän kommentit täällä yleensä foorumilla on aika hurjia että en kyllä halua antaa kenellekkään mahdollisuutta selvittää osoitettani ja puhelinnumeroani että niin paljoa en kaipaa roska postia.
        Ja en tosiaan anna koiraani mielivaltaisesti jokaiselle nartulle vaan niinkuin sanoin aikaisemmin niin max. kaksi pentuetta vuodessa ja harkittuihin yhdistelmiin.
        Olette oikeassa siinä että mieheni pitäisi ymmärtää että ei ole näin koiran edun mukaista mutta vielä en ole päätä saanut käännettyä, muytta toki se on tavoite. Miehillä tuntuu yleensäkkin olevan ongelmia tuon uros koiran leikkaamisen kanssa.
        Lukekaapa hieman tarkemmin aikaisemmat kirjoitukset niin ei tarvii turhiin vastata. Ja muutenkin aika turha kirjoitella jos ei nyt omalle nartulleen kaipaa poikaystävää..


      • 4+2
        Tintzki_ kirjoitti:

        Mitä ihmettä minä kennelnimellä tekisin kun en tee rotu pentuja? enkä sellaista varmaan saisikaan tai enpä ole kyllä perehtynyt miten urosten omistajilla sellaisia on kun ei ole ollu tarvetta hankkia. En ole missään kirjoittanut että olen kasvattaja.Voi hyvänen aika nimeni tänne? teidän kommentit täällä yleensä foorumilla on aika hurjia että en kyllä halua antaa kenellekkään mahdollisuutta selvittää osoitettani ja puhelinnumeroani että niin paljoa en kaipaa roska postia.
        Ja en tosiaan anna koiraani mielivaltaisesti jokaiselle nartulle vaan niinkuin sanoin aikaisemmin niin max. kaksi pentuetta vuodessa ja harkittuihin yhdistelmiin.
        Olette oikeassa siinä että mieheni pitäisi ymmärtää että ei ole näin koiran edun mukaista mutta vielä en ole päätä saanut käännettyä, muytta toki se on tavoite. Miehillä tuntuu yleensäkkin olevan ongelmia tuon uros koiran leikkaamisen kanssa.
        Lukekaapa hieman tarkemmin aikaisemmat kirjoitukset niin ei tarvii turhiin vastata. Ja muutenkin aika turha kirjoitella jos ei nyt omalle nartulleen kaipaa poikaystävää..

        Mutta jos sinulla on tietoa siitä kirjallisuudesta kuten sanoit niin varmaan voit sen kirjan nimen kertoa ? Ihan oikeasti mielelläni tutustun kyseisiin kirjoihin .
        Voin kyllä ihan mielelläni tunnustaa olevani väärässä ja minulla ei tosiaan ole mitään sekarotuisia pentuja vastaan mutta en halua että virheellistä tietoa levitetään faktana koska ihmiset on oikeasti niin pöljiä että ottavat todesta .
        Mielestäni kenellekään ei ole ollut asiatonta tekstiä on vaan kaksi erittäin vahvaa mielipidettä ;)
        Minä en sinun nimelläsi mitään tee mutta se kirja kiinnostaa ... :)
        T'ämän foorumin tasoksi tämä keskustelu on vielä aika hyvä .. ! Itsehän olen hyvin kärkäs ihminen ja tykkään kärjistää asioita ;)
        Yritin netistä etsiä tietoa tästä ko aiheesta mutta eipä ainakaan nopealla googlella löytynyt :(


      • Tinski_
        4+2 kirjoitti:

        Mutta jos sinulla on tietoa siitä kirjallisuudesta kuten sanoit niin varmaan voit sen kirjan nimen kertoa ? Ihan oikeasti mielelläni tutustun kyseisiin kirjoihin .
        Voin kyllä ihan mielelläni tunnustaa olevani väärässä ja minulla ei tosiaan ole mitään sekarotuisia pentuja vastaan mutta en halua että virheellistä tietoa levitetään faktana koska ihmiset on oikeasti niin pöljiä että ottavat todesta .
        Mielestäni kenellekään ei ole ollut asiatonta tekstiä on vaan kaksi erittäin vahvaa mielipidettä ;)
        Minä en sinun nimelläsi mitään tee mutta se kirja kiinnostaa ... :)
        T'ämän foorumin tasoksi tämä keskustelu on vielä aika hyvä .. ! Itsehän olen hyvin kärkäs ihminen ja tykkään kärjistää asioita ;)
        Yritin netistä etsiä tietoa tästä ko aiheesta mutta eipä ainakaan nopealla googlella löytynyt :(

        Koskentalo Helena PELKOPURIJA JA HUOMIONHAKIJA : KOIRIEN KÄYTTÄYTYMISONGELMISTA JA NIIDEN HOIDOSTA
        MÄYRÄKOIRA- KOIRAMAAILMAN JÄTTILÄINEN
        PAREMPAAN PENTUTULOKSEEN: KOIRANKASVATTAJAN KÄSIKIRJA
        Yhtään Helenan kirjaa en ole lukenut että niiden sisällöstä en tiedä. Hän vaan sattuu olemaan meidän eläinlääkärinämme, että neuvot häneltä saan suoraan asioidessani hänen vastaanotollaan. Muta jos kirjat vastaavat yhtään persoonaa niin melko rehellistä ja kaunistelematonta tekstiä varmasti on tiedossa.


      • 1+1
        Tinski_ kirjoitti:

        Koskentalo Helena PELKOPURIJA JA HUOMIONHAKIJA : KOIRIEN KÄYTTÄYTYMISONGELMISTA JA NIIDEN HOIDOSTA
        MÄYRÄKOIRA- KOIRAMAAILMAN JÄTTILÄINEN
        PAREMPAAN PENTUTULOKSEEN: KOIRANKASVATTAJAN KÄSIKIRJA
        Yhtään Helenan kirjaa en ole lukenut että niiden sisällöstä en tiedä. Hän vaan sattuu olemaan meidän eläinlääkärinämme, että neuvot häneltä saan suoraan asioidessani hänen vastaanotollaan. Muta jos kirjat vastaavat yhtään persoonaa niin melko rehellistä ja kaunistelematonta tekstiä varmasti on tiedossa.

        Ai sain käsityksen että näissä kirjoissa on tämä ohje että uroksen täytyy antaa astua ja osan noista olenkin jo lukenut .
        Jos ko Henkilö neuvoo tuollaista niin kyllä arvostus laskee silmissä MUTTA jokaisessa asiassa on monta "koulukuntaa" . Kumpikaan ei päätänsä asiassa käännä .

        Hienoja kirjoja mutta vähän ristiriitainen persoona jos teille sitten neuvoo noin ... :/

        Mutta ei kai siinä ...molempien kanta taisi tulla selväksi kaikille ;)

        Ai niin suosittelen noita kirjoja lämpimästi :) Mäyräkoiraa käsittelevää en ole itse vielä lukenut :D

        Hyvää kesän jatkoa !


      • ???
        1+1 kirjoitti:

        Ai sain käsityksen että näissä kirjoissa on tämä ohje että uroksen täytyy antaa astua ja osan noista olenkin jo lukenut .
        Jos ko Henkilö neuvoo tuollaista niin kyllä arvostus laskee silmissä MUTTA jokaisessa asiassa on monta "koulukuntaa" . Kumpikaan ei päätänsä asiassa käännä .

        Hienoja kirjoja mutta vähän ristiriitainen persoona jos teille sitten neuvoo noin ... :/

        Mutta ei kai siinä ...molempien kanta taisi tulla selväksi kaikille ;)

        Ai niin suosittelen noita kirjoja lämpimästi :) Mäyräkoiraa käsittelevää en ole itse vielä lukenut :D

        Hyvää kesän jatkoa !

        Olen tavannut monta luonnevikaista seropia, mutta melkein voisi sanoa että niitä on paljon myös rotu koirissa nykyään. kyllä fiksusti tehdyt sekarotuiset ovat ihan ok. Kyse on kuitenkin hyvin pitkälti kasvatuksesta!


    • Maiskutus

      Mitä tarkoittaa tämä tutkittu tuossa sinun viestissäsi?

      onko polvet tutkittu? entä selkä? russeleilla on havaittu aika paljon vinoja ja/tai vajaakehittyneitä nikamia selkärangassa. Tämä on perinnöllistä ja vika on helposti havaittavissa kun vaan kuvauttaa koiran selän.
      Russeleilla esiintyy myös erilaisia perinnöllisiä silmäsairauksia joten ennen pentujen teettämistä kannattaisi varmasti tutkituttaa koiran silmät.

      Itse vastustan jyrkästi vastuutonta pentujen teettämistä. Vastuuttomuutta on olla ottamatta selvää kantaako tulevat vanhemmat jotain periytyvää sairautta tai vikaa ennen kuin astuttaa nartun. Ja vastuuttomuuden huippu on käyttää sairasta koiraa jalostukseen.

      Jännät ovat kyllä perustelusi astutukseen.. Jos sinulla on hieno ja terve koira niin miksi et etsi hienoa ja tervettä russeli neitoa sille? Silloin olisit auttamassa russeleiden jalostusta oikeeseen suuntaan.. toisaalta silloin koirasi ei pääsisi astuttamaan kuin tietyn määrän narttuja eikä pukittelu kaveria ehkä löytyisi joka vuosi.

      On myös todettu että koirat jotka pääsevät astumaan narttuja, tekee sitä mielellään uudstaan ja uudestaan.. en siis tajua miten tuo pari kertaa vuodessa astuttaminen auttaisi mitenkään?
      Mitä tulee siihen että urokset ampuu lastit muuallekin, niin kyllä ainakin meidän hormooni hirviö näki märkiä unia ja innostui koira puistossa nartuista niin paljon että lastit lens ihan ilman minkään laista apua mistään :D Koira leikkautettiin eikä niitä ongelmia enään ole.

      Suosittelisin kyllä tuota koiran leikkauttamista, korkea hormoonitoiminta nimittäin altistaa syövälle. Itse kävin leikkauttamassa koirani vaikka avokki silloin pistikin vastaan. Mulle se koiran hyvinvointi oli tärkeämpi kui joku äijän valittelu siitä ettei uros koira sitten enään ole uros sen jälkeen kun pallit on viety.

      Se jäi vielä vähän ihmettelemään että mitä tarkoitat sillä että nartun omistaja tulee olla mukana "oikeista syistä"? Mitkä ne oikeet syyt on? :) kaikki muut syyt paitsi raha?

      • oikein tulee

        Russeli-ihmisenä on valitettavasti myönnettävä, että rekisteröidyt russelit on todellakin jalostettu piloille. Niin terveyden kuin rakenteenkin suhteen. Tuttavani on tuonut ulkomailta rekisteröimättömiä ns. working-russeleita jotka ovat sen näköisiä mitä russelit on aikoinaankin ollut.

        Jos koirasi on rekisteröity Suomessa niin varmaankin olet tietoinen siitä mitä koiran haltijan velvollisuudet ovat? Eli siis ei sekarotuisia! Etsi koiralle joku samaa rotua oleva tai leikkauta se, koska ei yliaktiivinen seksuaalinenvietti ihan normaalia ole.


      • ^^^^
        oikein tulee kirjoitti:

        Russeli-ihmisenä on valitettavasti myönnettävä, että rekisteröidyt russelit on todellakin jalostettu piloille. Niin terveyden kuin rakenteenkin suhteen. Tuttavani on tuonut ulkomailta rekisteröimättömiä ns. working-russeleita jotka ovat sen näköisiä mitä russelit on aikoinaankin ollut.

        Jos koirasi on rekisteröity Suomessa niin varmaankin olet tietoinen siitä mitä koiran haltijan velvollisuudet ovat? Eli siis ei sekarotuisia! Etsi koiralle joku samaa rotua oleva tai leikkauta se, koska ei yliaktiivinen seksuaalinenvietti ihan normaalia ole.

        Koiran omistajan velvollisuudet määritellään eläinsuojelulaissa ja asetuksissa. Rotufanaattisuus liittyy vain hölmöihin, mikään velvollisuus se ei todellakaan ole.


    • Kusti-Mutka

      Hei

      Mukavaa että olet perehtynyt jalostus työhön noin syvällisesti.
      Minulla olisi tarjolla narttu luonnetestattu, FIN MVA, JVA fieldspanielin ja greyhoundin risteytys myös >>todella>> hyvä luonteinen. Luonnetestin mukaan koirassa on juuri ne parhaat puolet molempien rotujen rotu määritelmistä. Ota yhteyttä jos kiin nostaa: [email protected]

    • Mitter

      Hei!

      Etsin jackrussellinterrierinartulleni urosta seuraaviin juoksuihin, jotka ovat elo-syyskuussa 2014. Vieläkö ilmoituksesi on voimassa?

      Laita viestiä [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe