Osaako kärpänen ennustaa?

Teotwawki

Osaa, sillä jos yrität saada sen kiinni, se pakenee henkensä edestä.:-D)))))))))))

50

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivi-amaldiina

      viel auki... :)))


      Mut niin kai sinäki teet jos sun henkees uhattas ihan nokkasi edessä, pakoon pötkisit tai yritääsit ainakin.

      • nettiyhteys näyttää toimivan vielä täällä vanhassa asunnossani.:-)


    • samilja

      Olen tullut siihen vakaaseen aivotulokseen, että kärpänen osaa ennustaa ihmispolon ajatukset, ainakin murhanhimoiset, sellaiset.
      Olemme yrittäneet nirhata neljä päivää samaa ilkiötä, mutta ei, aina se vain lentelee vapaana, kuin taivaan lintu. Ilmeisesti naureskelee paskaisia naurujaan meidän tavoitteillemme.

      • kärpäspaperia tai jotain mikä sitä houkuttaa, onhan niitä myytävänä. Sitä se raukka ei osaa ennustaa miten siinä käy. Minä huidon ihan tavllisella lehdellä, olen todennut sen ihan hyväksi kunhan ei ole liian paksu. Ampiaista löin kerran ainakin 5 kertaa ohi ja sitten se tajusi poistua parvekkeen ovesta.


      • pystyi tappamaan kärpäsen vielä kasikymppisenä yhdellä iskulla. Ihmettelen ukon reaktiokykyä.:-)


      • etelän ihminen,töräytä myrkkypilvi kämpään ja käy kaupassa palatessasi häirikkö on lattialla selällään.


      • samilja
        firefox58 kirjoitti:

        kärpäspaperia tai jotain mikä sitä houkuttaa, onhan niitä myytävänä. Sitä se raukka ei osaa ennustaa miten siinä käy. Minä huidon ihan tavllisella lehdellä, olen todennut sen ihan hyväksi kunhan ei ole liian paksu. Ampiaista löin kerran ainakin 5 kertaa ohi ja sitten se tajusi poistua parvekkeen ovesta.

        kerran päähäni kyynärsauvalla, kun oli ketara kipsissä, ja korvaan tunki joku ötökkä. :))
        Kärpäspaperista tulee mieleen lapsuuden mummulan navetta.


      • samilja
        koti-kiusattu kirjoitti:

        etelän ihminen,töräytä myrkkypilvi kämpään ja käy kaupassa palatessasi häirikkö on lattialla selällään.

        En tykkää myrkkypilvistä, enkä oikein tykkää tappakaan. Parhain ratkaisu olisi pyydystää otus, ja viedä se ulkoistamaan itsensä kesään ja auringonpaisteeseen.


      • viivi-amaldiina
        samilja kirjoitti:

        En tykkää myrkkypilvistä, enkä oikein tykkää tappakaan. Parhain ratkaisu olisi pyydystää otus, ja viedä se ulkoistamaan itsensä kesään ja auringonpaisteeseen.

        jotka on sisälle tullut eivät ole henkissä selvinneet.
        Mul on tuollainen patterilätkä sil saa hyvin kiinni lentävät öttiäiset. Ikävästi heil kyl käy.


      • samilja kirjoitti:

        En tykkää myrkkypilvistä, enkä oikein tykkää tappakaan. Parhain ratkaisu olisi pyydystää otus, ja viedä se ulkoistamaan itsensä kesään ja auringonpaisteeseen.

        hunajaa lasiin siis aivan tippa pohjalle,kun ilkiö on kiikissä loppu on vallassasi,voit pestä sen irti ja ulkoistaa sen tai jms.


      • samilja
        viivi-amaldiina kirjoitti:

        jotka on sisälle tullut eivät ole henkissä selvinneet.
        Mul on tuollainen patterilätkä sil saa hyvin kiinni lentävät öttiäiset. Ikävästi heil kyl käy.

        Patterilätkä on meilläkin, on myös sähköllä toimiva itikkatappaja, mutta, ainakin nykyinen vieraamme osaa pelastautua kaikilta näiltä vaaroilta. ://
        Liekö mulla jo hidastuneet refleksit?? :(


      • samilja
        koti-kiusattu kirjoitti:

        hunajaa lasiin siis aivan tippa pohjalle,kun ilkiö on kiikissä loppu on vallassasi,voit pestä sen irti ja ulkoistaa sen tai jms.

        Katsohan, tulihan sieltä elämänmyönteinen ohje, kärpäset taputtavat etukoipiaan. :))


      • Teotwawki kirjoitti:

        pystyi tappamaan kärpäsen vielä kasikymppisenä yhdellä iskulla. Ihmettelen ukon reaktiokykyä.:-)

        kun kaikki piti tehdä itse, teki myös kärpäslätkän ja oikein jämerän sellaisen. Ohut nahkaläpyskä ja siihen nahkapaskalla reikiä, sitten pitkä varsi sopivasta pajusta.
        Sillä oli yvä läimästä myös isoasiskoa kun kiusasi ja sitten juostii peräkanaa...


      • samilja kirjoitti:

        Katsohan, tulihan sieltä elämänmyönteinen ohje, kärpäset taputtavat etukoipiaan. :))

        koskaan pienille paha,tuli mieleen sellainenkin et käskytä sitä niinkuin koiraasi tai aviomiestä.
        Tiukasti vaan paikka huuto ja sit läväytät.


      • samilja
        koti-kiusattu kirjoitti:

        koskaan pienille paha,tuli mieleen sellainenkin et käskytä sitä niinkuin koiraasi tai aviomiestä.
        Tiukasti vaan paikka huuto ja sit läväytät.

        ilkiö, mikä ilkiö. Ei usko mihinkään, tosin, isäntä on jo hieman kiintynyt siihen, kaipa ottaa sen pian adoptiolapsekseen.


      • samilja kirjoitti:

        ilkiö, mikä ilkiö. Ei usko mihinkään, tosin, isäntä on jo hieman kiintynyt siihen, kaipa ottaa sen pian adoptiolapsekseen.

        pikkasen harmahtava ja karvanen vai oikein kunnon sinimusta?


      • firefox58 kirjoitti:

        kun kaikki piti tehdä itse, teki myös kärpäslätkän ja oikein jämerän sellaisen. Ohut nahkaläpyskä ja siihen nahkapaskalla reikiä, sitten pitkä varsi sopivasta pajusta.
        Sillä oli yvä läimästä myös isoasiskoa kun kiusasi ja sitten juostii peräkanaa...

        nahkapaska?


      • Minimussi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        koskaan pienille paha,tuli mieleen sellainenkin et käskytä sitä niinkuin koiraasi tai aviomiestä.
        Tiukasti vaan paikka huuto ja sit läväytät.

        saan tähän väliin piipittää, niin pieni sen tietää kuka on pienelle paha. ;)


      • Teotwawki kirjoitti:

        nahkapaska?

        sellainen metallinen ontto tappi jolla voi lyödä reikiä kun laittaa kohdalleen ja iskee vasaralla päähän, (siis sen tapin päähän:)),niitä on tietysti monenkokoisia. Voi sille muukin nimitys olla mutta meilläpäin käytettiin aina tuota, en tiedä miksi.


      • .................
        firefox58 kirjoitti:

        sellainen metallinen ontto tappi jolla voi lyödä reikiä kun laittaa kohdalleen ja iskee vasaralla päähän, (siis sen tapin päähän:)),niitä on tietysti monenkokoisia. Voi sille muukin nimitys olla mutta meilläpäin käytettiin aina tuota, en tiedä miksi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nahkapaska


      • firefox58 kirjoitti:

        sellainen metallinen ontto tappi jolla voi lyödä reikiä kun laittaa kohdalleen ja iskee vasaralla päähän, (siis sen tapin päähän:)),niitä on tietysti monenkokoisia. Voi sille muukin nimitys olla mutta meilläpäin käytettiin aina tuota, en tiedä miksi.

        minä niitä nähnyt. Tätini on design-taiteilija ja häneltähän löytyy noita välineistä, mutta en ole ikinä kysynyt, että mikä tuo on nimeltään. Voi olla, että sillä on täällä päin eri nimikin.


      • samilja
        koti-kiusattu kirjoitti:

        pikkasen harmahtava ja karvanen vai oikein kunnon sinimusta?

        Ei ole mikään paksu, violettimusta paskakärpänen, vaan kaunis, pitkäraajainen tanssijan näköinen.
        Wikipekka kertoi, miksi kärpänen on niin nopsa pakenemaan.

        "Banaanikärpäsellä, kuten todennäköisesti monilla muillakin kärpäsillä, näköhermot ovat myös suoraan yhteydessä siipilihaksiin. Tämä mahdollistaa kärpäsen erittäin nopean reagoinnin liikkeeseen, jopa ilman aivojen väliintuloa.[17]"

        Muistat kai, että Umpitollo Mouhijärveltä on Innasen maalaus?? :)) Siksi se seinällä oli.


      • Anonyymi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        etelän ihminen,töräytä myrkkypilvi kämpään ja käy kaupassa palatessasi häirikkö on lattialla selällään.

        Ai pieruko? 🤣🤣


    • solstice50

      se voisi tehdä :DD

    • Heikunkeikku

      Voi kuule, kärpäset ne vasta viisaita ovat. Tulin siihen tulokseen vuosia sitten, kun oltiin perheen kanssa lomareissulla lapissa. Asuntovaunussa lenteli hurja määrä kärpäsiä. Minä kaapasin sanomalehden kouraan ja päätin ruveta niitä oikein urakalla nyskäämään. Yhden pamautettua hengiltä, aloin metsästämään seuraavaa ja kuinka ollakaan, en nähnyt ainuttakaan kärpästä. Asuntovaunun ovi oli kiinni, ikkunat kiinni elikkä pois ne eivät päässeet. Menin kurkistamaan verhojen taa ja totesin, että eipä ollut sielläkään.
      Öönä seisoin siinä lehtikäärö kädessä ja kun en nähnyt niitä kärpäsiä, niin pistin tappovehkeen pois ja paiskasin itteni sängyn päälle. Ja kuinkas kävikään, kohta mun pään ympärillä pörräs miljoona kärpästä, okei pikkasen liioittelen, mutta monta niitä oli.

      Nousin ja otin taas lehden ja käärin sen aseeksi. Ja hups, Kaikki kärpäset taas teillä tietymättömissä.
      Missään en nähnyt.

      Johan on kumma, tuumin ja sitten äkkäsin. Menin kurkistamaan pöydän alle. Ja kaikki kärpäset todellakin olivat pöytätason alapuolella piilossa.
      Elikkä kyllä niitten päässä on muutakin, kuin kauhiat verkkosilmät. Ajatustoimintaa päänsisus täynnä.

      • Heikunkeikku

        Mun isä pyydysti näppärästi kärpäsiä ihan pelkällä kouralla.
        Kärpänen oli missä sitten olikin ja isäni vei hyvin hitaasti käden kärpästä kohden ja knaps ja huitaus ja kärpänen oli mun isän kouras. Nopiat kädet, sanon ma.


      • päähän voi mahtua aivot? Banaanikärpänen on tavallista vielä paljon pienempi, mutta kyllä sekin jotain ajattelee.:-))


      • Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

        päähän voi mahtua aivot? Banaanikärpänen on tavallista vielä paljon pienempi, mutta kyllä sekin jotain ajattelee.:-))

        Njaa ja jahassoo, sitä aletaan viisastelemaan :) Ettei vaan olisi kyse näsäviisastelusta :/

        Moni ötökkä ei ymmärtäisi köpsytellä pöydän alle piiloon, kuten kärpänen.
        Onkohan kärpäsillä sen takia verkkosilmät, kun niil on niin isot aivot, jotka ikäänkuin tuetaan
        verkoilla. Muuten ei pysyis pääknupin sisällä, vaan valuisivat mäkehen silmäaukkojen reunakohdista? Silmät on vaan hämäyksenä, ettemme me ihmiset saisi selville kärpästen viisautta.
        Joo, on se niin. Luulen näin. Melko varma oon. Kaiketi tällä tavalla. Sen Täytyy olla niin. :)


      • Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mun isä pyydysti näppärästi kärpäsiä ihan pelkällä kouralla.
        Kärpänen oli missä sitten olikin ja isäni vei hyvin hitaasti käden kärpästä kohden ja knaps ja huitaus ja kärpänen oli mun isän kouras. Nopiat kädet, sanon ma.

        Hassu juttu, onks sun isä ja mun isä ollett sama persoona?
        Mun isä kanssa osas ton homman ja sano että pitää ottaa kiinni edestäpäin, ne ei kai osaa peruuttaa :))
        Edestä kun ottaa kouraan niin lentää suoraan päin..
        Minä en kyllä sitä taitoa hallitse, enkä haluu.
        Kammo muisto kun lapsena erehdyin kärpäsen käteeni ottamaan ja menin näyttämään äidille niin käsi täynnä valkoisia toukkia tai munia tai jotain hyi.........


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Njaa ja jahassoo, sitä aletaan viisastelemaan :) Ettei vaan olisi kyse näsäviisastelusta :/

        Moni ötökkä ei ymmärtäisi köpsytellä pöydän alle piiloon, kuten kärpänen.
        Onkohan kärpäsillä sen takia verkkosilmät, kun niil on niin isot aivot, jotka ikäänkuin tuetaan
        verkoilla. Muuten ei pysyis pääknupin sisällä, vaan valuisivat mäkehen silmäaukkojen reunakohdista? Silmät on vaan hämäyksenä, ettemme me ihmiset saisi selville kärpästen viisautta.
        Joo, on se niin. Luulen näin. Melko varma oon. Kaiketi tällä tavalla. Sen Täytyy olla niin. :)

        pihassa tappaa hyttystä, mutta sekin pentele pakeni.:-D)))


      • Heikunkeikku
        Meriläinen kirjoitti:

        Hassu juttu, onks sun isä ja mun isä ollett sama persoona?
        Mun isä kanssa osas ton homman ja sano että pitää ottaa kiinni edestäpäin, ne ei kai osaa peruuttaa :))
        Edestä kun ottaa kouraan niin lentää suoraan päin..
        Minä en kyllä sitä taitoa hallitse, enkä haluu.
        Kammo muisto kun lapsena erehdyin kärpäsen käteeni ottamaan ja menin näyttämään äidille niin käsi täynnä valkoisia toukkia tai munia tai jotain hyi.........

        Joku taiturimainen tekniikka se oli, kun nappas niin kätevästi kärpäsen kouraan.
        Käänsi nopiaan rannetta, semmosella pyörivällä liikkeellä. Joskus itsekkin kokeilin, mutta ei koskaan onnistanut. Ja hyvä niin, olisin varmaan kauhistunut, jos yhtäkkiä olisinkin saanut kärpäsen kouraani. :)


      • Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

        pihassa tappaa hyttystä, mutta sekin pentele pakeni.:-D)))

        No ei voi sitten sanoa, että olet hyvä ötökän tappaja, jos hyttynenkin pääsee karkuun :)
        Sen verran hidas lentäjä.

        Jos yöllä inisee hyttynen huoneessa, niin aina oon ihmetellyt, kun monet nousee yläs ja rupee niitä etsiskelemään ja huitelemaan. Kaikista helpointa on, jos kääriytyy silkkitoukan tavoin peiton sisälle ja jättää käden syötiksi. Hiljaa kun antaa kätösen rötköttää herkullisen kutsuvana, niin kohta inisijä kattelee Sillä silimällä ja rupee suoristamaan imukärsänsä ojoon. Sitte kun istahtaa herkkupöytään, niin Pläts vaan toisella kädellä ja ininät loppuu siihen.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No ei voi sitten sanoa, että olet hyvä ötökän tappaja, jos hyttynenkin pääsee karkuun :)
        Sen verran hidas lentäjä.

        Jos yöllä inisee hyttynen huoneessa, niin aina oon ihmetellyt, kun monet nousee yläs ja rupee niitä etsiskelemään ja huitelemaan. Kaikista helpointa on, jos kääriytyy silkkitoukan tavoin peiton sisälle ja jättää käden syötiksi. Hiljaa kun antaa kätösen rötköttää herkullisen kutsuvana, niin kohta inisijä kattelee Sillä silimällä ja rupee suoristamaan imukärsänsä ojoon. Sitte kun istahtaa herkkupöytään, niin Pläts vaan toisella kädellä ja ininät loppuu siihen.

        aviossa aikoinaan ja väitän, että siellä sain sellaisen rokotuksen, että hyttysen puremasta tulee pieni punainen piste, eikä se juurikaan kutise. Tutkijat väittävät, että se immuniteetti pitää hankkia joka kesä uudelleen, mutta olen eri mieltä. Kakarana raavin hyttysenpuremat verille, mutta nyt se ei juurikaan vaivaa.

        En ole hidas; rumpalin ei sovi olla hidas, mutta iskun tarkkuudella ei ole niin väliä, sillä rumpukalvoon osuu vähän huonommallakin tarkkuudella.:-D))))))))


      • Teotwawki kirjoitti:

        pihassa tappaa hyttystä, mutta sekin pentele pakeni.:-D)))

        Jos puhut ja teet jotain muuta yhtä aikaa, ei onnistu. Vaikka enhän minä tiedä puhuitko, mutta ainaski puhelias olet:)

        Minä menen heti sekaisin jos kuuntelen kännykkää ja joku tulee siihen solkottaan jotain.

        Eräälle ystävälleni sattui kännykän kanssa hauska juttu. Hän tuli töihin, pysäköi autonsa ja puhui samalla kännykkään. No ovet lukittuaan hän sanoi ystävälle, odota haen kännykkäni autosta, ei hoksannut heti, että korvalla oli.

        No mulle käy silmälasien kanssa niin, että monesti asettelen niitä paikalleen eivätkä ne ole edes päässä.
        Mitähän tästäkin voi päätellä, pieni pää, pienet aivot:)


      • firefox58 kirjoitti:

        Jos puhut ja teet jotain muuta yhtä aikaa, ei onnistu. Vaikka enhän minä tiedä puhuitko, mutta ainaski puhelias olet:)

        Minä menen heti sekaisin jos kuuntelen kännykkää ja joku tulee siihen solkottaan jotain.

        Eräälle ystävälleni sattui kännykän kanssa hauska juttu. Hän tuli töihin, pysäköi autonsa ja puhui samalla kännykkään. No ovet lukittuaan hän sanoi ystävälle, odota haen kännykkäni autosta, ei hoksannut heti, että korvalla oli.

        No mulle käy silmälasien kanssa niin, että monesti asettelen niitä paikalleen eivätkä ne ole edes päässä.
        Mitähän tästäkin voi päätellä, pieni pää, pienet aivot:)

        joka huoneessa ja silti ihmettelen joskus, että missä ne ovat. Ovat usein silmillä juuri silloin.:-D))))))))) Pitää olla useat lukulasit.


      • Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

        aviossa aikoinaan ja väitän, että siellä sain sellaisen rokotuksen, että hyttysen puremasta tulee pieni punainen piste, eikä se juurikaan kutise. Tutkijat väittävät, että se immuniteetti pitää hankkia joka kesä uudelleen, mutta olen eri mieltä. Kakarana raavin hyttysenpuremat verille, mutta nyt se ei juurikaan vaivaa.

        En ole hidas; rumpalin ei sovi olla hidas, mutta iskun tarkkuudella ei ole niin väliä, sillä rumpukalvoon osuu vähän huonommallakin tarkkuudella.:-D))))))))

        Silloin harvoin, kun joku hyttynen erehtyy mun iholle ja pistää ja imasoo, niin ei munkaan iho siitä ole moksiskaan. Saan kaivaa suurennuslasin, jos haluan kattella hyttysen reikää iholla.
        Mulla on ystävä, joka suorastaan saa hepulikohtauksen, jos sisätiloissa on hyttynen. Niinä kesinä, kun on paljon hyttysiä, niin hän ei suostu tulemaan edes piipahduskäynnille saareen, saati että olis yötä.
        Se on inhottavaa, jos hyttysen purema aiheuttaa oikeen kovaa kutinaa, inho-olotila :(

        Siskon poikaa (kun oli alle vuoden ikäinen) puri päähän hyttynen ja koko pää turpos muodottomaksi, silmät oli ummessa. Piti viedä kiireesti sairaalaan. Onneksi noin voimakas reagointi on mennyt ohi.


        Jaa joo ja niin, unohdin, että sussa on rumpalin vikaa. Et taida sitten ollakaan mikään hidas huitoja.
        Erheellisesti "hitahdutin" sinua ja siitä täten anteeksi pyydän. Anteeksi :)
        Öh, et kai yritä hyttysen rumpukalvoon huitasta, eikö se riittäis, jos yrittäisit pläiskästä koko hyttystä.
        Vaikka mistä minä tiiiiiän :))


    • oikein käyttäis sanaa pakenee!
      Siinä vaiheessa, kun ottaa lätkän käteen, kärpänen tekee täydellisen katoamistempun.
      Sitten kun lätkän laittaa pois, siinähän kärpänen taas surisee, korvan juuressa.
      Niillä täytyy olla aivot.

      • mutta miten ihmeessä niin pieniin aivoin mahtuu ennustajan kyky? :-D)))))))))


    • mitäkä mies

      Ja hyvä väistelemään.Nykyisin kärpäsen mahdollisuudet on pienen laiset,kun hyökkään raitteineen,sähkölätkineni kimppuun.Yleensä tilanne päättyy 1-0 minulle.

      Syy siihen että varustauduin taisteluun näitä pikku nilviäisiä vastaan,eikun eihän ne olekkaan nisäkkäitä,eikä nilviäisiä,mutta kuitenkin.

      Siksi kun kärpänen tapettiin,tapettiin:))

      • Kuinka sinä kehtaat tunnustaa tappavasi luontokappaleita noin vain? :-D))))))))))))))))))))))


      • solstice50

        kattoon kun kaveri tapettiin tapettiin :DD


    • Yxitypy

      mutta olen usein miettinyt, onko kärpäsellä jokin vaisto. Kärpänen saattaa pörrätä kauan aikaa kimpussa. Heti kun ottaa sanomalehden (millä usein kärpäsen tapan) tai kärpäslätkän ehtimättä edes alkaa takaa-ajoa, niin kärpänen onkin häipynyt.
      Nykyisin saalistankin kärpäsen siten, että sieppaan sen lennosta kouraan ja nitistän. Sen jälkeen täytyy kyllä mennä peseen kädet :=))

      • mitäkä mies

        Mun tapana oli kans ennen säköistä ansaa..Pyydystin ilmasta tai seinältä kouraan..Mutta,sen jälkeen heitin lattiaan tai seinään todella nopeasti,nirri pois,mutta jälkeäkään ei jää tapettiin:))

        ps.Eikärpäset tykkkää niin kovin minusta,kuin ampiaiset tai mehulaiset..


      • Yxitypy
        mitäkä mies kirjoitti:

        Mun tapana oli kans ennen säköistä ansaa..Pyydystin ilmasta tai seinältä kouraan..Mutta,sen jälkeen heitin lattiaan tai seinään todella nopeasti,nirri pois,mutta jälkeäkään ei jää tapettiin:))

        ps.Eikärpäset tykkkää niin kovin minusta,kuin ampiaiset tai mehulaiset..

        Vai ei tykkää niin kovasti. Minusta kärpäset kyllä tykkää enemmän, kuin ampiaiset. En tiedä kyllä mistä syystä.
        Naapurin navetasta se paskan haju tulee, ei minusta :=)))

        Muuten..Olen joskus miettinyt, kuinkahan kauan vielä refleksit pelaa niin hyvin, että saa ilmasta pyydystettyä kärpäsen. Toissapäivänä vielä sen tein.
        Sinäkin olet näköjään joutunut jo turvautumaan sähköön :=))


      • on hengissä säilymisen vaisto. Näin selitti psykologiaa opiskeleva tyttäreni. Se on erän geneettisen perimän ominaisuus ja jos sitä ei olisi, olisi laji sukupuutossa tuota pikaa.


      • mitäkä mies
        Yxitypy kirjoitti:

        Vai ei tykkää niin kovasti. Minusta kärpäset kyllä tykkää enemmän, kuin ampiaiset. En tiedä kyllä mistä syystä.
        Naapurin navetasta se paskan haju tulee, ei minusta :=)))

        Muuten..Olen joskus miettinyt, kuinkahan kauan vielä refleksit pelaa niin hyvin, että saa ilmasta pyydystettyä kärpäsen. Toissapäivänä vielä sen tein.
        Sinäkin olet näköjään joutunut jo turvautumaan sähköön :=))

        Pesäpallo hansakakaan ei riittänyt,joten ostin sähköistetyn tennismailan,ai että se sattuu,kun rapsuttaa raatoja pois ja samalla sattuu painamaan on-off nappia..Kyyyyllä mä saan vielä:)) mutta harvemmin..Seuraavaksi aion jalostaa verkkovirralla toimivan lätkän,siin on tehoja:)


      • Yxitypy
        Teotwawki kirjoitti:

        on hengissä säilymisen vaisto. Näin selitti psykologiaa opiskeleva tyttäreni. Se on erän geneettisen perimän ominaisuus ja jos sitä ei olisi, olisi laji sukupuutossa tuota pikaa.

        niin sitte on.

        Kärpäsestä sanotaan että se on jopa maailman vaarallisin eläin, koska tuhansia ihmisä päivässä kuolee sen levittämiin kulkutauteihin.


      • mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

        on hengissä säilymisen vaisto. Näin selitti psykologiaa opiskeleva tyttäreni. Se on erän geneettisen perimän ominaisuus ja jos sitä ei olisi, olisi laji sukupuutossa tuota pikaa.

        Se vähän kuin ihmisellä,ei uskalla mennä oikeudestaan huolimatta suojatielle,jos autoilija kaahaa kohti..Jos me oltai yhtä sitkeitä kuin kärpäset,olis hetkessä maapallo täynnä..Pikkasen vaan horroksessa pakkasen jälkeen,ryömittäisiin auringon paisteeseen lisääntymään ja lämmittelemään:))


      • Yxitypy
        mitäkä mies kirjoitti:

        Pesäpallo hansakakaan ei riittänyt,joten ostin sähköistetyn tennismailan,ai että se sattuu,kun rapsuttaa raatoja pois ja samalla sattuu painamaan on-off nappia..Kyyyyllä mä saan vielä:)) mutta harvemmin..Seuraavaksi aion jalostaa verkkovirralla toimivan lätkän,siin on tehoja:)

        tää? Onko se hyvä?

        http://www.nierle2.com/s01.php?shopid=s01&ag=1&pp=aa&bnr=5003&sp=fi&cur=eur


      • mitäkä mies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe